Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvahaaveet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.04.11, 09:16   #1 (linkki)
huijui
(Vierailija)

Varhaisimmat raskausoireesi

Moi.

Voiko raskausoireita ilmaantua viikko ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa? Olen voinut pahoin tässä pari päivää. Oksentanut olen kaksi kertaa, mutta muutoin on ihan hyvä olla. Pahoinvointi on melko yhtäkkistä ja menee ohi, kun käy polvistumassa pöntön edessä. Lisäksi ihoni on alkanut kukkia. Itse en edes raskautta miettinyt, mutta mies ja kaveri heittivät molemmat ajatuksen ilmoille ja nyt en meinaa päästä siitä yli enkä ympäri. Varmasti tuttua jokaiselle naiselle.

Missä vaiheessa raskautta huomasit ensimmäiset oireet?
  Vastaa viestiin

01.05.11, 17:19   #2 (linkki)
vinkki.
(Vierailija)

Kokemuksesta voin kertoa että lähinnä tuntuu ihan samalta kun menkat olisivat alkamassa. Yleensä pahoinvointi jne alkaa vasta raskausviikosta 6 eteenpäin.
  Vastaa viestiin
01.05.11, 17:53   #3 (linkki)
sama täällä
(Vierailija)

Komppaan edellistä, täällä oli samat kuviot. Itselläni viikko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa alkoi tavallista kovemmat menkkamaiset kivut - normaalista poikkeavat siksi että yleensäkin oireilen ennen menkkoja mutta nämä kivut olivat voimakkuudeltaan kovemmat, alkoivat aiemmin ja olivat jatkuvammat. Välillä myöskin oudosti juili munasarjoista. Hieman ennen plussaamista alkoivat myöskin yölliset vessaheräilyt. Rinnat kipeytyivät vasta plussaamisen jälkeen ja pahoinvointi tosiaan alkoi vasta joskus rv 6 voimistuen rv 8-9.
  Vastaa viestiin
01.05.11, 18:49   #4 (linkki)
aa
(Vierailija)

Mulla taas arat rinnat oli ensimmäinen merkki raskaudesta. Yöllä heräsin siihen kun vauhdoin asentoa, rinnat oli todella arat. Aamuinen kuvotus alkoi vasta muutama päivä sen jälkeen kun olin saanut valkotakkisen tekemän testin tuloksen. Kuvotusta kestikin sitten viikolle 11 ja nyt olo on erinomainen!
  Vastaa viestiin
01.05.11, 19:39   #5 (linkki)
Maruski
(Vierailija)

täällä..

Minä äsken havahduin saunan lauteilla maatessa että tissit on (eka kertaa elämässäni) rintojen alta ja hieman sivuilta kipeät. Ja nyt kun sen tiedostin,niin itse asiassa liikkuessakin tuntuu. Nyt ois Ehkä dpo 12, päivistä en ole ihan varma sillä en tikuttanut, vaan katoin vaan aamulämpöjä ja tuntemuksia tällä kierrolla.
Se mikä on tässä kierrossa merkille pantavaa minun muihin kiertoihin verrattuna, on ollut nyt kolme päivää järkyttävä palelu, ihan kuin jääkellarissa olis koko ajan, eikä palelu helpota edes peittojen allakaan.
Lämpö onkin ollut nyt nelisen päivää päälle 37, kun se kp1- kp 10 oli 36,0, sitten kp 11 36,4 ja siitä lähtien ollut joka aamu 36.4-36-6, kunnes nyt sen yli 37. Saapa nähdä....
Kierto on ollut yleensä sen 23-25 päivän mittainen.

Ei kyllä jaksa alkaa edes toivoa mitään, ettei taas kerran pety turhaan. En edes testejä tee, paitsi jos menkat kovastikin myöhästyisi.
Toissa yö oli erikoinen, yks kaks nukkumaan mentyä iski hillitön paha olo, niin että sitä imelää sylkeä sai nieleskellä tiuhaan ja kaks kertaa sai rynnätä vessaan,mutta ylös asti ei sentään mitään tullut. Kesti useita tunteja niin että ihan käsiä vapisutti. Mikähän juttu tuokin lie oli.

^^ Toivotaan sinne teille muille että tärppäisi :)
  Vastaa viestiin
02.05.11, 21:17   #6 (linkki)
symptom
(Vierailija)

No ei pahoinvointi nyt noin aikasin ala!
Mulla alkoi rv5 kakkosen kanssa mikä oli todella aikaisin. Eli viikko sen jälkeen kun kk:n olis pitäny alkaa.
Itselläni ekassa raskaudessa merkillepantavaa oli rintojen kipeytyminen lähes HETI oviksen jälkeen. Ja ne olivatkin TODella kipeät. Tämän jälkeen alkoi alavatsan kramppaaminen menkkamaisesti.
Kakkosraskaudessa eka oire oli oikeastaan alavatsan nippailu.
  Vastaa viestiin
26.05.11, 22:20   #7 (linkki)
huijui
(Vierailija)

Juu, en minä sitten raskaana ollut. :) Onneksi tässä tapauksessa.
  Vastaa viestiin
29.05.11, 10:14   #8 (linkki)
mymmeli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huijui Näytä viesti
Juu, en minä sitten raskaana ollut. :) Onneksi tässä tapauksessa.
Vastaan jos jotakuta muuta kiinnostaa, vaikka ap jo saikin vastauksensa.
Minulla raskauspahoinvointi alkoi molemmissa raskauksissa viikolla 5. Sita ennen noin 1-1.5 viikkoa aiemmin tunsin ensin huimausta, ei tehnyt mieli alkoholia, rinnat aremmat ja sitten menkkojen aikaan juimimista. Mutta jo tuo huimaus paljasti minulle olevani raskaana ja luuloni sittten varmistin testilla. Toisella kertaa olin tarkempi ja ekalla testikerralla sain vain haalean viivan joka viikon paasta vahvistui kunnolliseksi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku