Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Vauvan hoito
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.12.10, 13:37   #2926 (linkki)
Noa

Rekisteröitynyt: 12/2007
Moi täältäkin!

Pikaista paranemista milon pojalle, kuulostaa aika hirveältä tuollainen tauti! Ja toivottavasti Enzianin perhekin säästyisi pahemmilta taudeilta. Meillä pojan kuume meni onneksi ohi päivässä, mutta pikkaisen yskä on vaivannut öisin eli levottomia öitä takana. Muuten ihan ok. Ja mulla itellä olo on ollut todella raihnainen ja kipeä pari päivää liitoskipujen takia. En muista että tällaista ois ollut viime kerralla, tuntuu et joku repii puukolla nivusia ja pelkästään pystyssä oleminen tai mikä tahansa ponnistelu hengästyttää ja sattuu!! Ja yöllä kun joutuu käymään 4-5 kertaa vessassa, niin oikeesti alan jo toivoa että syntyis Ja laskettuun aikaan vielä viikko, maksimissaan tätä tuskaa edessä vielä 3 viikkoa!

No se siitä valituksesta. Joulu meillä kans on ollut ihana ja leppoisa, nyt vaan alkaa jo vähän ahdistaa tää syöminen ja sisällä röhnöttäminen, kun ei oikein jaksa/tarkene ulkoilla. Kohta pitää vielä mennä anoppilaan syömään, sit alkaa olla jouluruokakiintiö ihan täynnä! Meidänkin poika sai aika paljon lahjoja ja sit se alkoi jo jossain vaiheessa jakamaan omia paketteja muillekin kun aina oli vaan sille :D Ekasta paketista tuli iso keinohevonen, sitä tietty piti vähän aikaa ihmetellä ja toisesta kun tuli junarata, niin eipä muut lahjat enää kiinnostanutkaan. Ai niin saihan se leikkiastioita ja leikkiruokia, nekin oli mieluinen lahja. Muuten tuli kirjoja, pyyhkeitä, värityskirja, muovailuvahaa, leikkilentskari, lastenaterimet, lumikola ja vähän vaatetta. Ja mie sain ihanan marimekon kylpytakin, se oli ihan paras!

Pitää alkaa valmistautumaan lähtöön, hyviä joulun jatkoa kaikille!
  Vastaa viestiin
26.12.10, 13:42   #2927 (linkki)
Lilja..
(Vierailija)

HUI tuota Milon pojan rokkoa!!! Toivottavasti pikku-ukko alkaa pian toipumaan! Paranemista sinne!!! <3

Meillä oli aivan ihan joulu!! Perjantai-aamuna meidän oma "pukki" (eli isukki) haki tallista muutaman paketin, jotka tonttu oli tuonut jo etukäteen kiltille äidille (:D) ja kiltille esikoiselle. Mä sain ihan huippukameran ja poika sai kolme formula-autoa...voi sitä tohinaa, jolla se avas sitä pakettia, hih..

Sit poikien päikkäreiden jälkeen lähettiin mummulaan (miehen vanhemmille) ja täällä ollaan edelleen...piti jäädä yhdeksi yöksi, mutta ollaan oltukin koko viikonloppu...mihinkäs tässä toisaalta on kiire. Kyllä joulu on saanut ihan uuden merkityksen omien lasten kautta...sitä riemua ei voi sanoin kuvailla ja sitä tunnetta, kun näkee oman lapsen silmien loistavan kun pieni ihminen näkee joulupukin ja pääsee istumaan syliin ja ihmettelee lahjoja. Ihan parasta!!! No..kyllähän te muutkin tiedätte mitä tarkotan. :)

Meidän pojat sai hienoja lahjoja. Pienempi sai pehmeitä paketteja ja meiltä sellasen kunnon viihdekeskuksen, jossa on siis se lelukaari ja kaikenmaailman roikkuvia juttuja, rapisevia juttuja ja sitten siitä saa musiikkia. Ihan intona tykkää siellä leikkiä ja höpötellä niille örkeille.. <3
Isompi sai vaatteita, toppatakin, päältäajettavan mopon, kauko-ohjattavan auton, siivoussetin (on kova poika siivoomaan)kitaran + mikrofonin..öö..työkaluja ja vaikka vallan mitä.
Ei meinattu saada isompaa jouluaatto iltanakaan yöunille, ku oli niin virtaa täynnä niiden uusien lelujensa takia. Yö meni ihan ylikierroksilla..välillä aina parahti itkuun ja sit taas nukahti...mummun ja vaarin keskelle sitten loppuenlopuksi rauhottui <3
Viimeyönä nukkuikin sitten 13h yöunet ja ei tainnut asentoakaan vaihtaa kokoyönä.
Olihan jouluaatto pikkumiehelle aikamoinen kokemus...ja tää oli eka joulu, ku toinen jo vähän ymmärsi mistä on kysymys. Viimejouluna tais vielä lahjapaperien kahina lähinnä kiinnostaa..heh..

no nyt pienempi ähisee vaunuissa...moikkaaaa!

Ainiin..Pupu, onnea! :)
  Vastaa viestiin
26.12.10, 19:02   #2928 (linkki)
milo 84
(Vierailija)

Moikka jälleen,

Kuulostaa ihanalta teidön joulut :) Meilläkin onneksi muutoin meni ihan hyvin.
Tänään on rokko levinnyt vielä enempi, jollain tapaa ihon punaisuus on pikkasen lievittänyt, mutta kasvoihin, korviin ja varpaisiin ja kaikkialle jossa oli vielä vapaata tilaa, on tullut rokkoa lisää... Täytyy sanoa, että aika ahdistavaa just nimenomaan kun ei tiedä mikä tuolla raukalla on.

No, ainakin syönyt edes joitakin muruja ruokaa tänään ja juo kuitenkin ihan hyvin. Jos huomenna vielä paha, mennään uudestaan lääkäriin vaan. Ei tässä muu taida auttaa kun toinen on aivan täynnä rupea ja ihottumaa ja turvonnut.

Mä sain ihania lahjoja kanssa itse :) Tuli sellanen rapido langaton imuri mitä toivoin, helpompi raput imuroida ja ylä- ja alakerta ettei tartte johtoja siirrellä.
Sitten juuri nyt käytössä olevan ihanan lämpöpeiton. Siis sähköjohtoisen sellasen missä säädetään lämpötilat j´ne :)
Mummu osti Taika-mukeja ja lautasia kun toivottiin niitä tummansinisiä, oon alkanu niitä keräämään.

Tuo akkuauto on kyllä hitti ja rumpusetti, sen mitä on pystynyt niillä leikkimään, On tänään varmaan kuitenkin puolisen tuntia ollut suht virkeänä, muuten itkuinen ja väsynyt poika.

Toivottavasti muillakaan ei enempiä sairastu ja paranee vanhat taaudit pois niin pääsee uutena vuotena raketteja katsomaan. :)

Milo ja rokkoukko09

ps. Näin ehkä enneunen , että Noan tyttö syntyi laskettuna päivänä :) Tosin en tiedä onko tyttö, unessa ainakin oli :)) En edes nähny tilannetta, unessa sain tekstiviestin jostain, että Noa synnytti heheheh :)
  Vastaa viestiin
26.12.10, 20:50   #2929 (linkki)
magpie
(Vierailija)

Onnea Pupu! Varmasti aika erikoinen tilanne kaikkinensa, tai kun olet puhunut että teillä menee miehen kanssa huonosti jne., mutta toisaalta sitten myös tosi ihanaa! Toivon että teillä asiat selkeytyvät ja järjestyvät parhain päin.

Hui Milon pojan rokkoa ja omituista ettei siitä osattu sanoa mistä johtuu. Onhan noita rokkoja monenlaisia, mutta mikään ei sitten vissiin sopinut oireisiin?

Meilläkin meni joulu kivasti. Tytö sai kauheasti lahjoja ja osan leluista laitoin suoraan kaappiin odottelemaan. Synttärilahjaksi toivottavasti tulisi vaatteita, tytöllä on tavarakiintiö aivan täysi. Me ei miehen kanssa annettu toisillemme lahjoja, mikä oli aika tylsää kun muutenkaan ei me aikuiset paljon lahjoja saatu. Isältä sain rahaa (sillä ei riitä mielikuvitus lahjojen ostoon:)) ja pari pientä pakettia kavereilta. Ajattelin ostaa meille sellaisen Tivolin radion lahjaksi nyt jälkikäteen kun olen sellaista halunnut pitkään.

Me ollaan lähdössä Intiaan kahden viikon päästä. Vasta lennot on hankittu ja koitan nyt katsella hotelleja. Ehkä vaan ekoiksi päiviksi ja katsotaan sitten siellä paikan päällä lisää mitä halutaan tehdä ja missä majailla. Pitäisi testata suostuuko tyttö vielä olemaan meidän kantorepussa, voisi helpottaa kulkemista jonkun verran.

Ensi viikko mulla onkin normaalisti töitä kun säästän kaikki lomat tuohon matkaan, vaikka eivätpä ne siihen riitä. Palkatonta joudun ottamaan. Mukavaa vuoden viimeistä viikkoa kaikille!!!
  Vastaa viestiin
26.12.10, 21:52   #2930 (linkki)
Noa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja milo 84 Näytä viesti
Moikka jälleen,

ps. Näin ehkä enneunen , että Noan tyttö syntyi laskettuna päivänä :) Tosin en tiedä onko tyttö, unessa ainakin oli :)) En edes nähny tilannetta, unessa sain tekstiviestin jostain, että Noa synnytti heheheh :)
Hih, ei mekään tiedetä kumpi on, mutta mulle on kans viime aikoina tullut sellainen tunne että on tyttö. Tosi pitkään se tuntui pojalle, enkä tiedä miks se olo vaihtui. Mut mulle tulee välillä sellaisia välähdyksiä missä me lähetetään tekstiviestejä jossa kerrotaan että poitsulle on syntynyt pikkusisko :) Saas nähdä, ja toivottavasti syntyykin laskettuna päivänä, yhtään en jaksais pidempään odottaa :)
  Vastaa viestiin

27.12.10, 12:14   #2931 (linkki)
milo 84
(Vierailija)

Ja taas täällä! Heti on aikaa kun sairastaa pojan kanssa :D
Voi että kateellisena luin tuota, että magpie lähtee intiaan!!!!!! MÄKIN TAHDON :O
Täytyy varmaan alkaa katella lentoja johonkin päin, ei matkakuume muulla lähe. Me kanssa katotaan ensin lentoja ja kun löytyy hyvät lennot johonkin, katsotaan itse lentokohdetta, sitten varataan ne ja aletaan miettiä mihin siellä mennään :)
Musta se on ihan parasta matkustelua! Mutta on toki joskus kiva ottaa joku all inclusive systeemi ja kaikki valmiinakin. Ei tartte miettiä mitään.

Paras ystävä on just miehensä kanssa egyptissä all inclusivehotellissa, kuulemma tosi kiva systeemi. Ovat grillailleeet aavikolla, käyny beduiinikylissä ja snorklailemassa :) Varmasti hassu reissu.
Toiset toverit taas on muutaman viikon viettäneet Thaimaan lämmöissä jossain täyden palvelun mestassa kanssa. Varmaan nuo reissut kyllä kanssa ihania. Kyllä niistäkin kateelliseks saa :D

Tänään mennään taas lääkäriin arvailemaan mikä vois olla. Piti mennä eilen illalla mummulaan yöks meiän koko perheen,. että oisin saanu minäkin hetken nukkua, mutta pojalla iski vielä pahempana tuo "juttu", eli itki ja huusi ja iho turpos entisestään ja rakkulat lisäänty. Mentiin sitte suihkuun ja lähettiin takas kotiin kahentoista aikaa yöllä... Valvottiin lähes koko yö, aamulla poika sai nukuttua pari tuntia onneks..
Tänään iho on yhtä kamala osittain ja kamalampi osittain. Puuroa söi ainakin kymmenen pikkulusikkaa, eli ihan kohtalaisesti verrattain muihin päiviin.

Kyllä tässä on saanut jo ihan rukoillakin kaikki jeesukset ja beduiinit läpi, jos joku vaikka kuulis ja parantais tuon pojan.

Anteeksi kun vain omia juttuja.

Ps. Pupu, Onneksi olkoon salamatkaajasta <3
  Vastaa viestiin
27.12.10, 17:20   #2932 (linkki)
Mari_
(Vierailija)

Pupuliinille onnittelut raskaudesta! :)

Milolle piti laittaa, että meillä oli neidillä enterorokko syksyllä, ja hänellä oli niitä rakkoja enimmäkseen kasvoissa, suun ympäristössä ja vissiin myös suussa ja käsissä, sekä myös pakaroissa. Niitä voi olla myös jalkapohjissa, meillä ei sinne niitä tullut. Meillä ei ollut kutinaa tms.

Sen verran voin sanoa että lääkäri sanoi virheellisesti siitä ettei muka kutiaisi ja polttaisi. Kaverin nuoremmalla oli entero ennen meitä, ja hänen poikansa huusi 17h putkeen kivusta mitä jalkapohjissa oli. Heille oli päivystyksessä sanottu, että rakot aiheuttaa ensin kutinaa mikä muuttuu sitten poltteeksi.. Kaverin poika ei ollut antanut laittaa edes sukkia jalkaansa, kun oli ollut niin kipeä.
  Vastaa viestiin
30.12.10, 07:23   #2933 (linkki)
milo 84
(Vierailija)

Moikka,

Nyt on alkanut rokko lievittää, tod.näköisesti oli entero, koska eilen aamupvllä muhunkin iski kauhea kurkkukipu ja kuume alkoi nousta, eka 38 sitten otin vissiin neljä ibumaxia ja yhden finrexinin niin silti yöllä nelkyt kuumetta. Ei laske millään. Mun pitäs yheksältä mennä yhteen tosi tärkeeseen palaveriin ja ottaa päähän mennä sinne ihan horkassa. :( En voi jäädä poiskaan.

Nyt otin buranan ja finrexinin niin ainakin vähän alkanu tulla jopa kuuma, eli laskee varmaan kuume. Seisoin puol tuntia äskön suihkussakin, mutta en parantunu prkl.
Itketti kyllä illalla kun mietin, että aina kun on joku tooooosi tärkeä asia mikä vaikuttaa isolla kädellä elämään, sairastun aina. Elimistö voi aiheuttaa kyllä itekkin kovan kuumeen stressistä.
Muistan kun olin malli joskus viistoista vuotiaana ja poikkeuksetta aina ennen keikkaa nous nelkyt asteen kuume. Se on joku jännitys varmaan.

Pojalla jää varmaan kyllä arpia ainakin jalkoiihin, on sen verran hirveät haavaumat kyllä vieläkin.. Harmittaa.

Mites muiden neuvoja kipeälle ihmiselle, mikä auttaa kuumeeseen ja flunssaan?
Omia ajatuksia just lämpöpeiton alla, hunajatee, LÄÄKKEET, kuuma suihku. Mitä muuta?
  Vastaa viestiin
30.12.10, 10:44   #2934 (linkki)
Noa

Moikka!

Pikaista paranemista milolle, toivottavasti saat taudin taltutettua. Mun ymmärtääkseni kuume paranee parhaiten kun ei ota mitään lääkettä sillä elimistöhän nostaa lämpötilaa sen takia että saisi vieraat pöpöt karkotettua eli se kuume nimenomaan tappaa ne pöpöt. Mutta tietty jos on pakko mennä johonkin, niin lääke laskee kuumeen nopeasti. Samoin kannattaa pukeutua kevyesti, niin kroppa ei suotta kuumene liikaa. Ja lepo tietenkin. Tsemppiä!

Mitäs uudenvuoden suunnitelmia ihmisillä on? Me ollaan ihan tässä kotosalla ja pari kaveripariskuntaa lapsineen tulee tähän alkuillasta: syödään, saunotaan, valetaan tinoja ja ammutaan vähän rakettejakin. Vuoden vaihtuminen katsotaankin varmaan ihan kaksin ellen sitten ole jo sairaalassa ;) Menkkajomotusta ollut jo monta päivää ja muutamia napakoita suppareita, mutta ei muita merkkejä.

Hauskaa uutta vuotta jo näin hieman etukäteen!!
  Vastaa viestiin
30.12.10, 10:47   #2935 (linkki)
magpie
(Vierailija)

Milo, koita nyt levätä, nukkuminen ainakin mulla auttaa parhaiten. Toki jos sulla on joku ihan hirmuisen tärkeä meno niin pakko kai se on mennä, mutta muuten sitten makaat vaan.

Meillä on mun pikkuveli kylässä, pidän tänään kotitoimistopäivän ja leivottiin just kakkua tytön synttäreille :) Sunnuntaina pidetään juhlat, mutta kun on menoa uutena vuotena niin meinasin tehdä osan leipomuksista pakkaseen valmiiksi. Sellaisen sydämen muotoisen täytekakun teen jossa on suklaakuorrutus, mitähän sinne sisälle? Onko hyviä ohjeita muuta kuin perushilloa ja kermaa?

Mitä teette uutena vuotena?
  Vastaa viestiin
30.12.10, 14:45   #2936 (linkki)
Enzian
(Vierailija)

Hei!

Milolle pikaista paranemista! Lepo on varmasti yksi parhaista lääkkeistä!

Meillä on ollut tosi kiva viikko! Ollaan ulkoiltu paljon, käyty kelkkailemassa ja lapset on leikkineet keskenään tosi paljon. Jännä miten ne leikkii noin mielellään toistensa kanssa, vaikka ikäeroa onkin 5 vuotta. Me vietetään uutta vuotta täällä meillä. Huomisesta sunnuntaihin tulee kaveripariskunta kylään ja huomenillalla juhlitaan hyvin syöden ja katsotaan varmaan ilotulitus. Lauantaille on suunnitteilla uuden vuoden-vaellus :)

Noalle tsemppiä raskauden loppumetreille! Jännää, onkohan teidän vauva jo syntynyt kun me tullaan Suomeen..? Me tullaan 8.1. :)

Ihanaa uuden vuoden juhlintaa kaikille!
  Vastaa viestiin
30.12.10, 21:10   #2937 (linkki)
milo 84
(Vierailija)

Kiitos tsempeistä :) Menin lääkäriin päivällä kun kuume pysy neljässäkympissä eikä laskenut ei millään. Lekuri otti kokeita ja todettiin,että mul on angiina ja entero yhdessä :O Ei siis ihme, että kurkku todella kipee, ja kuume pysyy ylhäällä. Lääkäri käski päivystykseen, jos alkaa hourailemaan, ettei tuu aivokalvontu´lehdusta,,, :/

No sain penisilliiniä ja vahvempaa särkylääkettä. On niin kova kuume jatkuvasti, että kramppailee jalat kun tärisee, nyt toinen pohje on ihan jotenki jäykkä... ällöö, oon just sellanen paniikkityyppi että mietin kaikkea mitä nyt voi käydä ja käyn viiden minsan välein kattoo kurkkua valon kanssa. urpo mikä urpo. ei se kattomalla parane.

Viikko tuli sairaslomaa, mutta muutama työjuttu on kuitenkin hoidettava. mutta ehkä lepäänkin paremmin.

Uuden vuoden suunnitelmana oli mennä pojan kummitädille syömään, mutta kukaan ota vastaan kuumeista enerorokkoangiinapotilasta :D eli ollaan vaan kotona. raketteja ei ammuta, niitä on tullut nähtyä liiaksikin.

Noa menee varmaan synnärille jo ihan pian, eihän sulla edellisessä ollut mitään tuntemuksia näill viikoilla siis noita jomotuksia, vai muistanko väärin? :) sitte se kertoo kaiken, jos sun tekee mieli leipoo/siivoo/kokata/kestitä. :) mulla oli edellinen pv sellanen ja kaveri sanoi kahvilla että herranjumala sä lähet varmaan synnyttää kohta kun leivot jne. Ja yöllä tuli lähtö. :D

Voi kumpa meiänkin elämäntilanne olis sellainen, että voitais tehdä lisää hulttioita maailmaan..
  Vastaa viestiin
01.01.11, 22:25   #2938 (linkki)

Rekisteröitynyt: 02/2008
Hyvää uuttavuotta 2011 kaikille tammimammoille! Ja hyvää tammikuuta!

Voi Jeannexia, toivottavasti tilanteenne on jo helpottanut kotona?! Meillä ei tuo puhumattomuus tule kyseeseen, mutta räyhätään sitten senkin edestä. Nyt on ollut vähän seesteisempää, tosin eilen saatiin pieni riita aikaiseksi, kun mies halusi juhlia oikein olan takaa. Mä luulen että pahinta on meidän suhteessa se, ettei mies oikeasti tajua, että parisuhtettakin tulisi hoitaa. Ja hellitellä ja olla joskus vähän romanttinenkin. Mutta kyllä mä toisaalta tiedän, että mies tekisi kaikkensa, jos mä oikeasti olisin lähdössä. Pahinta on se, että pidetään parisuhdetta ja kaikkea itsestäänselvänä. (tai siis mies pitää)

Aika hurjalta kuulosti tuo Milon ja poikansa tauti. Mäkin oon ollu nyt kipeenä siitä päivästä saakka, joilloin plussasin. Aika hurja flunssa on ollut. Ihan mahdoton yskä ja sitten pläjähti poskionteloihin-taas kerran. Jouduin hakemaan antibioottikuurinkin, vaikkei tietty haluaisi mitään ylimääräisiä lääkkeitä nyt syödä. Poika sai saman flunssan ja jälkitautina taas korvatulehduksen. Tänään käytiin hakemassa antibiootit pojalle. Mäkin jouduin olemaan töistä kolme päivää veke, mikä tietty ei kauhean mukavaa ollut, kun meillä alkaa olla aika kiireaika töissä.

Huomenna vietetään pojan synttäreitä kera sellaisen perustäytekakun. banskua, mansikkahilloa ja kermavaahtoa ja sitten rahka-ananastäytettä kans ja päälle marmeladikarkkeja. Parasta olisi tuoreet mansikat kakun päälle, mutta ei mitään pahoja espanjalaisia. Ehkäpä tälle tulokkaalle saisi tehdä aidoista mansikoista kakun joku kaunis päivä?! Varsinkin jos syntyisi kuukauden etuajassa, kuten isoveljensä.

Mua jotenki vaan pelottaa, että kaikki ei ole kunnossa masussa, varsinkin, kun lykkäsi tuon pahan flunssankin vielä päälle. Jos se on ollu sikainfluenssa, niin sehän saattaa olla aika paha sikiölle?! No, ens viikolla mennään varhaisultraan perjantaina.Täytyy toivoa ett kaikki olisi kunnossa ja että saataisiin uusi vauva meidän perheeseen. Mies pelkää, että tulossa ois kaksoset. Olisi se kyllä aikamoinen shokki, jos näin kävisi. Miehen suvussa on paljon kaksosia, mutta ehkä naisen puoli vaikuttaa enemmän, muistaakseni.

Jokohan Noa lähti synnyttämään?! Huominen ois tosi hyvä päivä syntyä maailmaan... ;)

Täytyy lähteä nukkumaan, olen ihan kuitti tästä taudista, raskaudesta ja antibiooteista. Menin eilenkin nukkumaan 23.30, kun en jaksanut valvoa, jotta oisin nähnyt raketit.
  Vastaa viestiin
02.01.11, 08:55   #2939 (linkki)
Enzian
(Vierailija)

Onnea Pupuliinin pojalle 2-vuotis-synttäreiden johdosta! Ja eikös Myypelin lapsukainen ole myös jo täyttänyt kaksi-jos pitää paikkansa niin onnea sinnekin oikein kovasti! :)

Me ollaan luvattu tänään viedä tyttö luistelemaan. Sai valita viimeisen lomapäivän kunniaksi haluaako lähteä laskettelemaan vai luistelemaan ja valitsi luistelemisen. Ihan hyvä sinänsä, katotaan jos siellä on sellasia kenkiin laitettavia "irtoteriä" lapsille niin saa poikakin kokeilla luistelua ekaa kertaa. Huomenna tyttö sitten lähtee taas kotiin, on vähän haikeeta, loma meni tosi nopeasti ohi! Mut pian me päästään Suomeen, jee!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
  Vastaa viestiin
02.01.11, 08:57   #2940 (linkki)
Enzian
(Vierailija)

Ja oikein hyvää uutta vuotta 2011 kaikille!!! Jotenkin vaikee mulle tajuta että vuosi vaihtunut..:)
  Vastaa viestiin

02.01.11, 10:04   #2941 (linkki)
lilja..
(Vierailija)

Hei Onnea kaikille 2-vuotiaille!!! :D ihan hassua...meidän pikkuset ovat jo 2-vuotiaita!!!!!

Voi kökkö tuota Milon tautia...tarttuuko se entero herkästi?? Kantsii varmaan välttää sinne töihin menemistä...koitahan nyt parantua!! :)

Meillä oli kans aikas rauhallinen vuodenvaihde. Oltiin perheenkesken kotosalla, ammuttiin alkuillasta muutama raketti ja oltiin naapureiden kanssa ulkona. Esikoinen ei oikein osannu päättää, että pelkäskö se vai ei niitä raketteja..heh..ensin vähän itki, mutta sit kumminkin katseli niitä ihan haltioissaan. Itkun seasta sanoi, että "on hienoja" :DDDD ihan hassu ukko!!! Lopuks ei enää pelännyt, ku niitä alko tuleen jokaisen pihasta...
Mä muistan ite ku olin pieni ja pelkäsin niitä raketteja ihan sikana!!!! Huusin ku hyeena..

Eilen oli kans tosi kiva päivä, ku mun iskä tuli meillä viettään päivää. Käytiin ulkona lasten kanssa ja tehtiin vähän lumihommia. Ihan sellasta rauhallista olemista vaan, mutta onhan se aika harvinaista olemista, ku iskä asuu tampereen suunnalla ja käy meillä tosi harvoin. Nyt tekee sellasta työtä, että käy usein helsingissä, niin sitten tulee meillekin useemmin. Ihanaa!!!

Joo...kyllähän tää kotiäidin homma on välillä aika raskasta ja puuduttavaa. Sovittiin miehen kanssa eilen, ku pidettiin pieni "kehityskeskustelu" :D että mä saan kerran viikossa "oman illan", eli mies on kotona lasten kanssa ja mä saan lähtee shoppaileen tai jumppaan tai mitä nyt ikinä keksinkin. Tajusin, että mulla ei oo juuri ikinä omaa aikaa ja sekin vähän sitten vie voimia...Ja kun mä en tarvi ku sen yhden illan viikossa ja tiedän, että sekin tekee mulle jo ihmeitä. Jaksan paremmin pyörittää tätä arkea.

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!!! :)
  Vastaa viestiin
02.01.11, 13:58   #2942 (linkki)
lilja..
(Vierailija)

Laittakaa tekin joulukuvia suljetulle!! ja muutenkin olis kiva nähdä uusia kuvia kaikilta!!! :)
  Vastaa viestiin
02.01.11, 17:19   #2943 (linkki)
noa...
(Vierailija)

Moi kaikki ja hyvää alkanutta vuotta!

Meidän vuosi alkoi täydellisesti: saimme maailman ihanimman tyttären 1.1. klo 21.14. Aikamoisella vauhdilla tuli tyttö maailmaan, mutta kaikki meni lopulta hyvin. Kotoa lähdimme klo 19.45 ja tyttö oli puolentoista tunnin päästä maailmassa! Puudutteita en luonnollisestikaan ehtinyt saada, ja ilokaasun voimalla ponnistin jopa minuutin ajan :) Kirjoitan enemmän kunhan kotiudumme!
  Vastaa viestiin
02.01.11, 19:13   #2944 (linkki)
Enzian
(Vierailija)

Onnea Noa teille koko perheelle ihan mielettömästi!! <3 <3 <3 Onpa siulla ollut kyllä nopea synnytys!! :)
  Vastaa viestiin
03.01.11, 10:33   #2945 (linkki)
lilja..
(Vierailija)

ONNEA NOALLE JA KOKO TEIDÄN PERHEELLE PIENESTÄ TYTTÖVAUVASTA!!! <3 <3 hieno syntymäpäivä..010111!!!!! voi miten ihana uutinen!!!

huh..aikas nopee synnytys..mutta hyvä, että kaikki on hyvin!!
  Vastaa viestiin
03.01.11, 15:32   #2946 (linkki)
¨milo 84
(Vierailija)

Onneksi olkoon pienestä sokerista ja mansikoista tehdystä vauvasta!!!! :) Vai mistä ne pienet tytöt tehtiinkään :))

Hhehe, oli siis enneunen kaltainen tuo minun näkemä uni vai menikö laskettuun pvn? :)
  Vastaa viestiin
04.01.11, 11:49   #2947 (linkki)
lilja..
(Vierailija)

Moikka!

Käytiin tänään pienemmän murusen kanssa neuvolassa ja nyt on painoa 7500g ja pituutta 62,5cm. Lyhyt pönäkkä!! :D Täti sanoi, että poika lähtee ihan kohta liikkeelle...ja on se kyllä sen olonen ollut jo pitkään...kädet ja jalat vispaa minkä ehtii ja kova on halu päästä eteenpäin. Voi ei...sit onkin tekemistä, ku kaveri liikkuu. huoh...no ei vaan, onhan se mukavaa ku taidot kehittyy!!!

Isommalla murusella on ollut ihan selkee kasvukausi meneillään. On jokapäivä syönyt 3-4 lämmintä ateriaa + välipalat + aamu ja iltapuurot. Nukkuu 12h yöunia ja päälle 3h päikkäreitä. Ootteko muut havainneet samankaltaisia juttuja?? Kengän kokokin on yhtäkkiä kasvanu ihan huomattavasti. Ja 92 cm vaatteet ei varmaan mee enää kauaa. Tai menee, mutta 98 cm vois olla mukavammat päällä.

Sellaset kuulumiset täältä suunnalta... :)
  Vastaa viestiin
04.01.11, 14:12   #2948 (linkki)
noa...
(Vierailija)

Kiitokset!

Juu, kyllä se oli se laskettu aika just 1.1., hyvin malttoi tyttö ootella. Jännättiin silloin koko aattopäivä, että malttaako kestää mahassa kun merkkejä oli ollut jo useita päiviä :) Ja päästiin paikalliseen sanomalehteenkin kun tekivät jutun vuoden ensimmäisestä vauvasta. Isoveli ylpeänä esitteli pikkusiskoaan <3 Pitää laittaa vaikka linkki juttuun privalle kunhan pääsen kotia.

Niin tosiaan ollaan vielä sairaalassa kun odotellaan lääkärintarkastusta ja sit päästäs kotiin. Tyttö on ainakin tähän asti ollut hyvin tyytyväinen, nukkuu vaan ja syö välillä. Ja ite kans oon palautunut tosi hyvin, ei pahemmin ees tunnu et oisin synnyttänyt. Ainut vaan et väsyttää kun oon nukkunut täällä huonosti mut se nyt on ihan selvä. Ihanaa päästä kotiin!

Synnytys alkoi tosiaan antaa merkkejä silloin 1. päivä joskus kolmen maissa iltapäivällä, alkoi tulla hieman napakoita supistuksia, mutta kovin epäsäännöllisesti. Aavistelin kyllä että lähtö saattaa tulla illan tai yön aikana, mut lähettiin kuitenkin vielä pizzalle ja vietiin poitsu mummolaan siksi aikaa. Kuuden aikaan mentiin ite vielä kahville mummolaan ja päätettiin jättää esikoinen yöhoitoon kun supistuksia vaan tuli. Lähdettiin ite kotia, kävin suihkussa ja pakkasin sairaalakassia. Miehelle sanoin seiskalta että käy vaan rauhassa suihkussa, ei oo mikään kiire, sillä supistukset ei ollu vielä kovin pahoja vaikka aika säännöllisesti tulikin. Puoli 8 tuli ekat tosi kipeet supparit, jotka veti ihan kaksinkerroin ja kun niitä tuli pari 3 min välein, niin sanoin et nyt muuten kiireellä sinne sairaalaan! Oltiin sairaalassa klo 20, olin 5 cm auki ja halusin kohdunkaulan puudutteen. Kätilö tilasi lääkärin, kävin vessassa ja about 15 min päästä kun lääkäri tuli olin jo 9 cm auki, ei ehtinyt puuduttaa! Hengittelin ilokaasua ja kohta tuli kauhee ponnistamisen tarve. Ponnistusvaihe kesti 3 min ja yhtäkkiä tyttö oli maailmassa klo 21.14!! Eipä tuota paljon ehtinyt miettiä kun kaikki tapahtui niin nopeasti. Pieni repeämä tuli ja siitä eteenpäin kaikki meni mallikkaasti, lapsi pestiin, annettiin rinnalle jne... Ihan erilainen synnytys kun eka. Seuraavana päivänä oisin ollut jo ihan valmis lähtemään kotia, mut piti oottaa et vauvalle tulee 2 vrk ikää.

Nyt vaan ootellaan et päästään kohta kotia totuttelemaan uuteen elämään ja tutustumaan uuteen perheenjäseneen. Isoveli oli innoissaan vauvasta, haluaa vaan koko ajan silittää ja pitää sylissä :) Ja miekin vaan nuuskuttelen tuota suloisuutta ja olen niin onnellinen <3
  Vastaa viestiin
04.01.11, 22:23   #2949 (linkki)

Rekisteröitynyt: 02/2008
Onnea Noalle ja koko perheelle! Ihana uusivuosi teillä siis! :) Ja vielä pienen pieni tyttökin. Syntymäpäivästä saa olla kyllä kateellinen, on todella napakka syntymäpäivä.

Voih, mäkin toivosin tyttöä, tai siis ainakin tervettä vauvaa, tai siis että siellä olis ylipäätään vauva... :) Ois se tyttö jotenkin niin suloinen, mutta toisaalta poikakin olis ihan tervetullut. Sitten niistä olis seuraa toisilleen enemmän kuin jos ois tyttö.

Kun tietää vaan, että tää raskaus tulee olemaan mun viimeinen, niin sen takia sitä vaan mietiskelee näitä. Tosin eikös Liinukin joskus pohtinut ihan samaa ja kuinkas kävikään?! ;)

Meillä oli 2 v neuvola ja poika oli 89,5 cm pitkä ja painoi jotain 13 kg 340 g. Eli melkein keskosena syntyneeksi oikein hyvä tulos! Perjantaina on varhaisultra, jännittää kovasti, onko kaikki ok.

Nyt lähen fb:n kautta nukkumaan. Öitä!
  Vastaa viestiin
05.01.11, 20:05   #2950 (linkki)
milo 84
(Vierailija)

Heipparallaa taas :)

Voi onnea vielä kerran Noalle pikkutyttärestä <3 :) Hieno synnytyskin, onneksi olkoon !

Oon tänään ollut tosi onnellinen, kun on koko perhe ollut tämän päivän terve :D Tai itse vielä oikeastaan käden ruvella mutta muuten parantunut. Ja kurkkukin vielä vähän peitteissä oikeastaan heheheh muutta MUUTEN terve :D

Sitten poika on jo varmaan viikon verran ollut öisin kuivempi ja kakannut ja pissannut pottaan. Tänään oli tarhassakin pissannut pottaan ja kotona äskön kävi kakalla potalla samalla luki eläinkirjaa ja huuteli "Äiti, tuu kattomaan käärme!!" TARKOITTAEN KAKKAKIKKARETTA KUN NÄYTTI KÄÄRMEELTÄ :D

awwwwww meiän poika :D

Mites pupuliinin olotila? Onko ykä lentänyt? Miten muuten, oksensiko kukaan teistä jos toisen jos kolmannenkin saaneista kertaakaan raskaana?
Entä miten erosi pahoinvointi ekaan raskauteen?
Kiinnostaa vaan sen takia, että mä ykäsin muistanko oikein jos sanon viikolle 25? :O Äkkiä laskettuna siis oksensin ja paljon puolisen vuotta elämästä.... HYI HELV.....!
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku