| |  | | |
13.11.05, 14:28
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Testaa
Oletko: 1. Sanonut lapselle:saat itse päättää tapaatko isääsi. 2. Sanonut lapselle:en lähde sinne koska isäsi tulee. 3. Sanonut lapselle:isäsi ei maksa elatusmaksuja. 4.Sanonut lapselle:älä kerro isälle missä olemme olleet, mitä tehneet ja ketä meillä on käynyt. 5. Sanonut lapselle:minä olen ainoa joka todella rakastaa sinua. 6. Sanonut lapselle:isäsi hylkäsi sinut. 7. Sanonut lapselle:isäsi ei ymmärrä sinua. 8. Sanonut lapselle:isäsi ei hoitanut sinua eikä ollut paikalla kun olit pieni. 9. Ollut antamatta lasta tapaamiseen. 10. Vaihtanut lapsen puhelimen salaiseksi. 11. Kieltäytynyt puhumasta isälle. 12. Kieltänyt isää hakemasta lasta kotoa asti. 13. Sanonut lapselle:voisin kertoa isästä vaikka mitä mutta huomaat ne joskus itse. Vastasitko usein kyllä? Olet vieraannuttaja. Tästä kärsivät vain lapsesi, voivatko he hyvin?
| |
| | |
14.11.05, 12:25
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Testaa
En näköjään ole vieraannuttaja, koska en vastannut testiisi kertaakaan kyllä.
Mutta jäin ihmettelemään, mikä sinä, testin laatija olet? Syyllistäjä? Tuomion enkeli?
| |
| | |
14.11.05, 15:38
|
#3 (linkki)
kertaakaan vastanut kyllä:
| |
| | |
14.11.05, 17:52
|
#4 (linkki)
Testaa kuule ittes vaan. Jos lapset on pitkälti toisella kymmenellä ja nähny ja kuullut mitä isänsä on tehnyt, ja tässä silti vielä pitäisi paapoa ja ymmärttää ja suojella moista paskiaista. Ei edes naurata sun testis.
| |
| | |
14.11.05, 19:32
|
#5 (linkki)
Niinpä! Pidä vaan omana tietonas naiivit testis. Mä olen joutunut huutamaan montakin kertaa lapsiani aamulla apuun, kun äijä oli kiinni kurkussa ja lupas tappaa. Ja lähellä jo kerran olikin. Vielä pitäis hyssytellä ja varmaan leipoa lasten puolesta isänpäiväkakkua sun muuta. Se on kuule niin että se mikä pätee sun ja jonkun toisen elämään, ei päde kaikille. Tommoset syyllistävät testit on todella mauttomia. Älä enää ikinä pystytä testejäs tänne, kun et kuitenkaan oo mikään ammattilainen. Pah!!!!
| |
| | |
14.11.05, 19:35
|
#6 (linkki)
>>Olet vieraannuttaja. Tästä kärsivät vain lapsesi, voivatko he hyvin? >>
- Onneks lapset vieraantuu ns. etävanhemmasta muutenkin hyvinkin pian.
| |
| | |
14.11.05, 19:36
|
#7 (linkki)
Yhryn edelliseen puhujaan.tuli kyllä vastauksia,mutta ei kaduta.en tykkä myöskää,että luuseri isille pitäisi vielä mitali antaa.ajatteletteko koskaan meitä äitejä,jotka tälläísiakin testejä tekevät vai ottavatko jostain pelastakaa miehet liitosta mm. elatusvelvollistenliitossa,jossa tuntuu piisaavan sympatiaa miehille,jotka vaimot ovat vihoinviimein laittaneet ulkoruokintaan.sitten huokaillaan suurien elatusmaksujen kanssa.Suurien,jos 100-200 euroa pitää lapsesta maksaa.
No joo tämä on iäisyys kysymys.
On varmaan paljon hyviä isiä..mutta eiköhän me eronneet kuitenkin vielä tiedetä,miksi erottiin.
| |
| | |
14.11.05, 19:39
|
#8 (linkki)
Olisit laittanut kakkuun arsenikkia...tai lasinsiruja
| |
| | |
14.11.05, 20:08
|
#9 (linkki)
Mä kyllä olen sitä mieltä että eläessään kärsii kuitenkin enemmän, ja hyvä niin. Ja mitä vanhemmaksi tulee - sitä enemmän kärsii...
| |
| | |
14.11.05, 21:09
|
#10 (linkki)
Tiedän mitä tarkoitat. Kyllä se etävanhempi vielä tajuaa mitä on menettänyt, jos ei sitä vielä tajua. Ja se on oikein se. Yleensähän se ns. etävanhempi on joku paska äijä jolta vaimo ja lapset on lähtenyt karkuun sairaalloista mustasukkaisuutta/väkivaltaa/alkoholismia/näitä kaikkia. Että se sitten niistä testeistä...
| |
| | |
14.11.05, 21:39
|
#11 (linkki)
Jäikö koulu kesken?
| |
| | |
14.11.05, 22:12
|
#12 (linkki)
Tuomas pysyy kiltisti pois täältä ja palaa sinne isänä palstalle vaahtoamaan.
| |
| | |
15.11.05, 09:44
|
#13 (linkki)
Joilla on kyllä -vastauksia kannattaa lukea tämä:
Tässä ei ole kysymys isästä, vaan siitä lapselle tapahtuu – siis LAPSESTA! Osaatteko ajatella OMAA LASTASI, asettua hänen asemaansa, mitä LAPSESI tuntee?
Vieraannuttaja nimenomaan ei ajattele lasta lainkaan omana persoonanaan vaan OMAN ITSENSÄ JATKEENA.
Olkoonpa vieraannuttavat viestit ja käyttäytyminen tahallista tai tahatonta, se asettaa lapsen vakavaan lojaalisuus-siteeseen ja tilanteeseen, jossa lapsi uskoo, että hänen on valittava vanhemmistaan se joka ‘rakastaa’ häntä enemmän. Valinnan tekeminen vanhempien välillä on sellaisenaan vahingollista lapselle, ja jos tuloksena on se, että toinen vanhempi poistetaan hänen elämästään, ovat vauriot korjaamattomia.
Vanhemmasta vieraannuttaminen on tilanne, jossa toinen vanhempi on vieraannuttanut lapsen toisesta vanhemmasta ja lapsella on yksivanhempainen suhde vain vieraannuttajaan. Täysin vieraannutettu lapsi ei halua minkäänlaista kontaktia toisen vanhempansa kanssa. Hän ilmaisee vain kielteisiä tunteita tätä vanhempaa kohtaan ja vain myönteisiä tunteita toista vanhempaa kohtaan. Lapsi on menettänyt lapsille ominaisen molempiin vanhempiin kohdistuvan tunnevalikoiman.
Vieraannuttava vanhempi toimii pakkomielteen vallassa ja näkee etävanhemman myrkyllisenä itselleen, lapselle ja jopa koko maailmalle. Avioliiton ajoilta ei ole muita kuin pahoja muistoja. Isä ei koskaan ollut hyvä kumppani tai vanhempi, eikä ole merkitsevä nytkään. Tällainen äiti ei piittaa logiikasta tai todellisuudesta.
Lapsi saattaa sanoa itsenäisesti päättäneensä, ettei hän halua tavata toista vanhempaa, vaikka hänen tahtonsa onkin pitkän manipulaation tulosta. Näissä tapauksissa myös lähivanhempi katsoo, että lapsi on niin kehittynyt, että hänen kieltäytymiselleen pitää antaa painoarvoa. Jopa kahdeksanvuotiaan lapsen kanssa on tehty sopimuksia siitä, että hänen ei tarvitse tavata toista vanhempaansa.
Tässä toinen vanhempi käyttää lasta väärin; hän vetäytyy lapsen selän taakse silloin kun pitäisi tukea ja edesauttaa tapaamisia. Suullisesti hän voi tapaamistilanteessa kehottaakin lasta tapaamaan, mutta kuitenkin koko ajan tehden myyräntyötä taustalla. Isää arvostellaan, moititaan ja hänet jopa demonisoidaan viimeisen päälle. Perustelut isän huonommuudelle ovat usein absurdeja, hyvin hepposia. Niille ei välttämättä ole juuri mitään todellisuuspohjaa.
Erittäin vakavalla asteella vieraannuttajan ei enää tarvitse olla aktiivinen. Motivaatiotasolla vieraannuttava vanhempi ei enää anna etävanhemmalle mitään arvoa, viha ja halveksinta ovat kaiken kattavia. Vieraannuttaja tekee mitä tahansa pitääkseen lapsen erillään etävanhemmasta.
Tällä tasolla lapsi on sekoittunut vieraannuttajaan ja imee itseensä vanhemman päätökset, tunteet ja vihan sekä verbalisoi ne ominaan. Lapsikin uskoo, että etävanhempi on roisto ja alinta kastia, ja näkee sekä vanhemman että koko perhehistorian kielteisenä. Lapsi on kyvytön sekä muistamaan että ilmaisemaan mitään positiivisia tunteita etävanhemmastaan.
Kaikkein haavoittuvimmat lapset ovat kaikkein riippuvaisimpia, pelokkaita ja passiivisia. Nämä lapset voivat kokea syyllisyyttä vanhempiensa erosta, identifioitua tai asettua pelastamaan vieraannuttavaa vanhempaa ja kokea rakkauden saamisen ehdollistettuna. Mitä avuttomampia lapset ovat sitä helpommin he heijastavat vanhempansa tunteita. Lapsilla on ylipäättään vähäinen mahdollisuus nähdä omaa tilannettaan.
LAPSELLE saattaa tulla vieraannuttamisen seurauksena mm. vakavia mielenterveydellisiä ongelmia, väkivaltaisuutta, häiriökäyttäytymistä, syömishäiriöitä, oppimisvaikeuksia, vaikeuksia parisuhteissa aikusena. | |
| | |
15.11.05, 10:12
|
#14 (linkki)
Ai tää oli tämä sama mies, joka vaahtoaa täällä säännöllisin väliajoin PAS-syndroomasta ja miesten kriisikeskuksesta. Mene jo pois, et tiedä oikeiden yksinhuoltaja-naisten elämästä paskan vertaa.
Jollei ole tuomas niin klooni ainakin. Yök tuollaiset vastuuntunnottomat miehet, jotka ensin ryssivät avioliittonsa ja sitten itkevät, että naiset on pahoja, yhyy! Voisin laatia tuollaisia testejä satamäärin ja sen jälkeen vouhottaa, että kuulkaas, kuulkaas nyt, millaisia huonoja huoltajia olette!
Oikea elämä on ainoa oikea testi. Joka siinä selviää, etenkin yksinhuoltajana, on mitalinsa ansainnut. Minä muunmuassa.
Missä on kunnon, vanhanajan vastuulliset miehet Suomessa? Ei niitä tästä sukupolvesta löydy. Edesmennyt isäni oli sellainen, muita en nyt juuri muista...
| |
| | |
15.11.05, 10:41
|
#15 (linkki)
Parisuhdekostoahan se vain on, harmi vaan että sen kärsijäksi joutuu lapset.
Ne isät on aikuisia ihmisiä, ei ne tuollaisesta mene hajalle. Mutta lapset menee ja pahasti. Eli vieraannuttaja ei tajua että kun kuvittelee kostavansa ex-miehelleen, niin oikeasti koko ajan tuottaa tuskaa omille lapsilleen. Haloo!
Mä kysyisin, että miksi te teette tällaista? Vastatkaapa mitä hyvää siitä seuraa että haukutte isää lapsille, estätte tapaamisia jne.
Kenelle siitä on itsenne lisäksi hupia, lapsilleko? Nauttiiko lapset kuunnella kuinka paska isi heillä on, haluaako lapset tätä? Kysykääpä vaikka lapsiltanne, miltä heistä tuntuu kuunnella jatkuvasti oman isänsä haukkumista.
PS: Tätä vieraannuttamista voi harjoittaa kyllä myös mieskin.
| |
| | |
15.11.05, 12:29
|
#16 (linkki)
Ne äidit ei tasan tarkkaan välitä siitä miltä lapsista tuntuu.
Pääasia on kosto, vahingonilo. Kaikki keinot ovat sallittuja kun lapsille pyritään kertomaan että isä on täysi paska. Jos lapsi yrittää puhua isästä jotain kaunista, niin korjataan, ei se sinua hoitanut, ei koskaan iltasatuakaan lukenut. Jokainen lapsen myönteinen ajatus isästä tuhotaan systemaattisesti - eihän nyt lapsi saa rakastaa sitä sikaa... ei ei... lapsi saa rakastaa vain minua, minua! Minä vihaan ja halveksin yli kaiken sitä ihmistä!
Nautinnon hetki koittaa äidille sinä päivänä kun lapsi vihdoinkin sanoo: ""isä on ihan paska ihminen, en halua tavata sitä enää ikinä, nyt minä ymmärrän miksi olet sen jättänyt "". Maailman kaunein lause äidin korvissa. Silloin voi äiti ristiä kätensä ja kohottaa katseensa ylös ja sanoa: ""Luojan kiitos, tehtävä täytetty, nyt voin kuolla rauhassa"". Siitäs sait paskiainen!
Mitä siitä, jos lapsi on riekaleina, sen paskiaisen syyhän se on kun ei osannut olla oikea isä, itse saa syyttää itseään kaikesta. Minä olen kaikkeni lasten eteen tehnyt. Amen!
| |
| | |
15.11.05, 13:03
|
#17 (linkki)
Jotkut on voineet käydä vain kansakoulun, ei kaikilta voi odottaa lukion käyneen tasoista kirjoittamista.
| |
| | |
15.11.05, 13:23
|
#18 (linkki)
1)kyllä, kaikkiin muihin en.
| |
| | |
15.11.05, 13:24
|
#19 (linkki)
Käyiääpä sitten tuolla yh-äitien palstalla kokeilemassa mitä mieltä ovat tästä vieraannuttamisesta, kertokaa mitä kaikkea noista kyselyn kohdista olette tehneet.
http://www.eroperhe.net/keskustelu/index.php
| |
| | |
15.11.05, 13:33
|
#20 (linkki)
Huomaathan että kaikkiin kirjoituksesi kohtiin voi vaihtaa sanan isä paikalle äiti, ja sanan äiti kohdalle isä. On niitä melkoisia manipuloija-isiäkin tullut nähtyä...
| |
| | |
15.11.05, 15:00
|
#21 (linkki)
Moneenko ""Joo"" vastasit kyllä?
Tuliko täysosuma?
| |
| | |
15.11.05, 20:33
|
#22 (linkki)
Pari kyllä vastausta tuli ja omatunto pisti hiukan. Muut vastaukset olivat en. Nimenomaan olen tehnyt tämän lapsen etu mielessäni. Ajatellut olen tuskaantuneena monenlaista.
Juuri sainkin tytöltä hyvää palautetta. Hän sanoi, että on kiva kun olen 16 vuotta kyennyt pitämään välit näinkin hyvänä, enkä ole panetellut isää, vaikka varmaan olisi välillä ollut paljonkin aihetta.
Minulle tämä oli iso kiitos. Joskus kun isä ei tullut sovittuna aikana, oli todella vaikeaa katsella piittaamattoman isän aiheuttamaa tuskaa lapselle, mutta se meni ohitse kun näin lapsen iloiset kasvot sitten kun isi viimein tuli.
Tiedän, että näitä oman katkeruuden saostajia ja vieraannuttajia on luvattoman paljon.Olemme kasvattamassa oikein katkeroittajien sukupolven.Se alkaa tuntua. | |
| | |
15.11.05, 21:10
|
#23 (linkki)
Samaa mieltä edellisen kanssa.Minun isäni oli laisensa,mutta aina kuitenkin huolehdi meistä taloudellisesti ja muutenkin.Isä oli perheen pää:ikinä ei äidin tarvinnut meittiä laskuja tai muitakaan taloudellisia asioita,eikä käydä kodin ulkopuolella töissä.eläköön sen ajan miehet.
| |
| | |
15.11.05, 21:15
|
#24 (linkki)
Mutta ei tainnut isäsi olla eroisä. Siinä se ero on. Olisi riippunut äidistäsi millainen suhde sinulla olisi saanut olla isääsi jos he olisivat eronneet. Ja ajat on muuttuneet, enää ei yhden palkalla pärjää.
| |
| | |
16.11.05, 13:24
|
#25 (linkki)
No niin, tämä kyselysarja kuulostaa samalta kuin muinoin Yhdysvaltojen viisumihakulomake, jossa oli yksi (1) ruksattava kohta ja toistakymmentä kysymystä (mm. oletko mielipuoli tai kommunisti tai oletko osallistunut kansanmurhaan tai aiotko salakuljettaa aseita, huumeita, kasveja tai kasvien osia)... Jos tässä vastaa yhteenkään kyllä, tulkitseeko alkuperäinen sen PAS-toiminnaksi?
Toinen kysymys: miksi ihmeessä tässä lukee joka kohdassa ""isäsi""? Miksi et laittanut ""isäsi/äitisi"" tai ""toinen vanhempasi""? Kuulostaa pahasti nimenomaan äitien leimaamiselta.
Olen kyllä sanonut 12-vuotiaalle, että saa pitää itse yhteyttä isäänsä ja mennä isänsä luokse, kun itse tahtoo. Onko tämä vieraannuttamista? Olen myös kieltäytynyt puhumasta lapsen isälle, kun hän on soittanut umpijuovuksissa kello 2 yöllä. Sekin lienee mielestäsi vieraannuttamista.
Oli alkuperäinen kuka hyvänsä, kaikkien kannattaa piipahtaa www.vanhemmat.net-sivuilla ja todeta, että osataan sitä toisellakin puolella räksyttää ;) Siellä lastensa kanssa pakeneva äiti on hirviö ja lastensa kanssa pakeneva isä todellinen sankari. (Hyvä on, on siellä olevilla isillä ehkä syytäkin suruunsa, mutta kun ei tiedä toisen osapuolen kokemusta, ei voi oikein arvioida muuta kuin näitä yleisiä mielipiteitä). Ja siellä se kaivattu Tuomaskin luuraa.
| |
| | | | |