| |  | | |
16.11.05, 18:06
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Testaa
Tässä ketjussa kai oli tarkoitus puhua lasten tunteista eikä jostain rahasta.
| |
| | |
17.11.05, 13:57
|
#27 (linkki)
Testi etäisille etä-isille:
Oletko: 1. luvannut lapsille asioita, joita et ole aikonutkaan toteuttaa? 2. muuttanut mahdollisimman kauas, mielellään ulkomaille jotta säästyisit kaikelta vanhemmuuden tuomalta vastuulta? 3. jättänyt jonkun lapsistasi kokonaan, et tapaa, et soita, et auta taloudellisesti? Vain koska se lapsista muistuttaa sinua itseäsi eniten. 4. ""unohtanut"" elatusmaksujen maksamisen, vaikka rahaa on. 5. valehdellut tulosi lastensuojeluviranomaiselle, jotta pääsisit elatusmaksuista kokonaan? Jäänyt kiinni asiasta ja haukkunut sen jälkeen äidin lapsille. 6. kertonut valheita lasten lähivanhemmasta, äidistä? 7. halveksinut lasten kuullen äidin sukua, koska siellä ei mällätä rahalla eikä ostella loistoautoja tms? 8. soittanut lapsille ja valehdellut, että olet vakavasti sairaana sairaalassa ja sen jälkeen ""kadonnut"" kuukausiksi, jotta lapset luulisivat sinun kuolleen? 9. kysellyt lapsilta äidin yksityiselämästä ja mahdollisista miesystävistä? 10. vaatinut saada majoittua entiseen kotiisi tapaamisten ajaksi, perusteluna se, ettei sinulla ole paikkaa Suomessa, koska olet joutunut muuttamaan ulkomaille? 11. Luvannut tulla hakemaan lapset, käskenyt pakkaamaan laukut valmiiksi ja tullutkin vasta kaksi päivää myöhemmin, mitään ilmoittamatta? 12. laittanut sukusi naiset soittelemaan häirintäpuheluita ja haukkumaan lastesi äitiä. Puheluita jopa 10 minuutin välein?
Jaahas, luettelo olisi loputon, mutta jos vastasit kyllä edes pariinkin kysymykseen, olet yhtä sairas etä-isä kuin minun lasteni isä. Syndroomalle en nimeä tiedä, enkä välitäkään. Joka tapauksessa halu pilata elämämme ja aiheuttaa kärsimystä lapsille tuntuu olevan ikuisuustehtävä tälle rakkaalle isille.
| |
| | |
17.11.05, 15:41
|
#28 (linkki)
Vastaanpa tähän kun kerran kysytään:
1. En
2. En (vuokrasin asunnon läheltä lapsia, mutten saanutkaan heitä aina luokseni niin kuin luulin)
3. En
4. En
5. En
6. En koskaan ole moittinut lasten äitiä lapsille, vaikka aihetta kyllä olisi ollut
7. En ole puhunut äidin suvusta mitään lapsille
8. No en
9. En, enkä paljon muustakaan sen jälkeen kun hoksasin että lapsia on kielletty kertomasta mistään mitä mitä heidän elämässään tapahtuu
10. En, minulla on ollut asunto koko ajan
11. En. Joskus olen ollut vähän myöhässä mutta aina olen yrittänyt soittaa että myöhästyn.
12. En tosiaankaan | |
| | |
17.11.05, 20:03
|
#29 (linkki)
Hienoa, olet juuri sellainen isä lapsille kuin olisin toivonut omankin exäni olevan omilleen. Lapsillasi ei ole hätäpäivää.
Minun lapsillani joskus on hätä, mutta onneksi olen aina saatavilla, lohduttamassa, antamassa turvaa ja selittämässä, miksi isä tekee niinkuin tekee.
Vaikka se selittäminen on joskus tosi hankalaa: mustamaalata ei saa, ei puhua pahaa, mutta ei voi myöskään sanoa, että teillä on hyvä isä, jolla on oikeus tekoihinsa. Niin, joskus tuntuu että olen mahdottoman edessä. En lasteni vuoksi vaan heidän isänsä tekojen vuoksi.
| |
| | |
18.11.05, 12:43
|
#30 (linkki)
En enää viitsi testata itseäni. Olen mikä olen ja tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Työkaverini toi aamulla töihin karkkipusseja Saapas-toiminnan tukemiseksi. Hänen tytär on mukana toiminnassa.
Ehkä minä olen jonkin sortin saapas, mutta onneksi Saapas-toiminnan palveluksia emme ainakaan vielä ole tarvinneet hyödyntää.
Katselin eilen Ben Furman-ohjelmaa. Siinä oli juttua jostakin Stakesin ""läheisneuvonpitokokouksesta"". En muista enää termiä ulkoa. Se toistettiin moneen kertaan, mutta ei vain tarkertunut hattuun.
Ponihäntäinen mies kertoi asiaa, josta en saanut kunnolla selvää. Hyppäsin ohjelmaan kesken kaiken. Sen kuitenkin tajusin, että sekava perhetilanne oli työllistänyt kymmeniä ammattiauttajia. Jotenkin tunsin katkeruuden piikin sydämessäni. Jotkut saavat apua ja jotkut eivät.
Hyvin tässä on toimeen tultu ilman tukiverkostoa, uutta miestä ym. kotkotusta. Ihan Ellien palstojen turvin olen siirtynyt päivän kerrallaan.
Ohjelmassa puhuttiin huostaanotosta ja avohoitomahdollisuuksien kartoittamisesta. Stakesiin malli on peräisin Uudesta Seelannista eikä ihmiset oikein tiedä sen olemassaoloa. Ruotsissa tuota käytäntöä on jo sovellettu pitkään hyvällä menestyksellä.
Minäkin voisin harkita tuollaista tapaamista. Jos sosiaaliviranomaiset eivät enää lämpene asialle, niin sitten voi järjestää tuollaisen tapaamisen virtuaalisesti yh-palstalle.
Tunnen erään henkilön, joka toimii sovittelijana tapaamisasioissa. Ehkä meidän Ellien on vain kasvettava aikuiseksi ja opiskeltava omatoimisesti itsemme sovittelijaksi. Ei kaikkeen tarvita kouluja käyneita ammattilaisia.
Maailmassa on niin paljon sälää, että lapsi tahtoo hukkua pesuveden mukana.
Ei testailla enää itseämme. Katsotaan ongelmia silmästä silmään, ollaan armollisia toisillemme ja itsellemme. Opitaan antamaan anteeksi eikä muistella entisiä ikäviä asioita.
Mennyt on mennyttä eikä takaisin saa. Nyt eletään vain tätä päivää.
Annan suoralta kädeltä taas täydet pisteet lasten isälle ja itselleni huonot bojot. Pöytä on putsattu puti puhtaaksi.
Tästä on hyvä aloittaa uusi ja entistä parempi yhteistyö meidän kakkien parhaaksi.
| |
| | |
19.11.05, 14:57
|
#31 (linkki)
Kirjoitit että lapset vieraantuvat etävanhemmasta piankin. Onko sinun perheessäsi kokemusta? Haluaisin vaihtaa ajatuksia, kysyä mielipiteitä, itsellä huoli tulevaisuudesta kun lapsen biologinen isä ei ole ihan... kuinka sen nyt sanoisi.. kykeneväinen vastuuntuntoiseen kanssakäymiseen... Terv. Tiina
| |
| | |
19.11.05, 15:05
|
#32 (linkki)
niin siis viestini oli tarkoitettu nimimerkille talvikki, joka oli vastannut alkuperäiseen ""testaa"" viestiin. T. tiina
| |
| | |
23.11.05, 00:06
|
#33 (linkki)
1. Sanonut lapselle:saat itse päättää tapaatko isääsi. KYLLÄ OLEN
2. Sanonut lapselle:en lähde sinne koska isäsi tulee. EN OLE
3. Sanonut lapselle:isäsi ei maksa elatusmaksuja. KYLLÄ OLEN KOSKA HÄN EI AINA OLE MAKSANUT
4.Sanonut lapselle:älä kerro isälle missä olemme olleet, mitä tehneet ja ketä meillä on käynyt. KYLLÄ OLEN, KOSKA ASIANI EIVÄT KUULU EX-MIEHELLENI
5. Sanonut lapselle:minä olen ainoa joka todella rakastaa sinua. EN TIETENKÄÄN, KOSKA ISÄ RAKASTAA LASTAAN TAVALLAAN
6. Sanonut lapselle:isäsi hylkäsi sinut. KYLLÄ, KOSKA SE ON TOTTA
7. Sanonut lapselle:isäsi ei ymmärrä sinua. EN, KOSKA ISÄ YMMÄRTÄÄ LASTA OMALLA OMITUISELLA TAVALLAAN
8. Sanonut lapselle:isäsi ei hoitanut sinua eikä ollut paikalla kun olit pieni. EN, KOSKA HÄN HOISI
9. Ollut antamatta lasta tapaamiseen. EN TIETENKÄÄN!!!
10. Vaihtanut lapsen puhelimen salaiseksi. EN!!!
11. Kieltäytynyt puhumasta isälle. KYLLÄ TEEN SITÄ AINA, SILLÄ EN HALUA RIIDELLÄ
12. Kieltänyt isää hakemasta lasta kotoa asti. EN TIETENKÄÄN
13. Sanonut lapselle:voisin kertoa isästä vaikka mitä mutta huomaat ne joskus itse. KYLLÄ OLEMME NÄISTÄ KESKUSTELLEET.
KIITOS KYSYMÄSTÄ, LAPSENI OVAT VIERAANTUNEET OSOM ISÄSTÄÄN, MUTTA VOIVAT ERITTÄIN HYVIN JA EHKÄ JUURI SIKSI. | |
| | |
23.11.05, 15:58
|
#34 (linkki)
Ei yhtään kyllä-vastausta. Mutta en silti ole täydellinen.
| |
| | |
25.11.05, 22:00
|
#35 (linkki)
Olen sanonut että isä hylkäsi. En halua valehdella hänelle. Jos vuosien yhdessäolon ja lapsenodotuksen jälkeen isä häipyykin välittömästi uuden ja nuoremman naisen matkaan kun tulen raskaaksi, niin pitäisikö olla kertomata lapselle totuus??
| |
| | |
27.11.05, 17:29
|
#36 (linkki)
Eiköhän tässä tarkoitettu että sanoo noita juttuja lapsille vaikka ne eivät pidä paikkaansa. Jotkut valitettavasti tekee niin koska haluavat että lapset alkaisivat vihaamaan isäänsä (kun itse vihaavat). Jotkut valitettavasti tosiaan onnistuu siinä ja ovat jopa vahingoniloisia ja tyytyväisiä. Heiltä vaan jää huomaamatta että lapset on menneet siitä kaikesta ihan hajalle ja kaikki tämä tulee vaikuttamaan haitallisesti heidän koko loppuelämäänsä.
| |
| | |
30.11.05, 19:30
|
#37 (linkki)
Minun ei tarvitse tavata exää eikä puhua hänen kanssaan, koska siitä tulee iso riita eikä se ole lasten edun mukaista.
Minun menoni ja tekemiseni ei kuulu enää exälle enkä halua myöskään kuulla hänen tekemisistään.
Ex ei hoitanut lapsia, kun lapset olivat pieniä. Kävi kotona vain rentoutumassa.
Olen vastannut lasten kysymykseen eron syystä (pettäjämies), että eron syyt ovat aikuisten asioita. Olisi kyllä mieli tehnyt paljastaa joitakin tosiasioita...
Muihin kysymyksiin kielteinen vastaus. Viisi myönteistä. Miksiköhän lapset silti ovat tasapainoisia, onnellisia ja kaiken lisäksi heidän välinsä isään ovat erittäin hyvät, tietysti parin tunnin välimatka vähän vaikeuttaa (välimatka johtuuu exän kunnianhimosta työpaikan suhteen). | |
| | |
11.12.05, 14:00
|
#38 (linkki)
Oletko: oppinut lyömään välilyönnin kaksoispisteen jälkeen?
| |
| | |
29.01.06, 12:16
|
#39 (linkki)
Me ollaa puhuttu asiat niinku o0n, jos lapset ovat polvenkorkuisina nähneet,kun isä pahoinpitelee äitiä,niin voitte olla varmoja, ettei myönteinen kuva isästä ole mahdollinen, kun ehkä sitte kun hautakivi on potkittu kumoon.
Jo yli 10v on häiriköintiä jatkunut,niin että työnnä testisi vaikka peräsuoleesi.
Onneks isä ei ole enää tavannut lapsia 4vuoteen,paitsi oikeudenkäynneissä.
Niin ,että testatkaa ne juopot,vastuuttomat,vainoharhaiset,väkivaltaiset bedofiilit.
yäk mikä alotus...
T:venla
| |
| | |
29.01.06, 16:41
|
#40 (linkki)
Katsos Venla,sellaiset naiset eivät ymmärrä sellaista naista,jota on löyty ja mies vienyt rahat mm. juopotteluun.aina pitäisi ymmärtää lasten takia,koska on biologinen isä.
Maailma ymmärtää mieluummin näitä renttu isiä kuin eronneita naisia,niitähän voi vaikka huoritella.
ei tule koskaan kehuja,vaikka naiset ne yleensä nämä lapset kasvattavat yksin aikuiseksi asti.Näin se on,ei voi mitään:herätkää varsinkin naiset ajattelemaan näiden nasiten asemaa,joita on hakattu,kyllä on vaikeaa antaa anteeksi.Kokeilkaa vaikka itse,miltä se tuntuu on lyötynä ja uhattuna.
| |
| | |
07.02.06, 14:15
|
#41 (linkki)
jaahas, voidaanhan aina ajatella niinkin että sinäkin olet syypää kun olet tuollaisen miehen kanssa mennyt tekemään lapsia!
| |
| | |
07.02.06, 15:50
|
#42 (linkki)
Ei tuotakaan edellistä kirjoittajaa kukaan on hakannut, täähän on se sama joka valehtelee täällä näitä pahoinpitelyjuttuja ja jutut muuttuu muutoinkin milloin miksikin.
Taitaa olla aika häiriintynyt yksilö...hirvittää ajatus että tällä olisi lapsia ihan oikeasti. Jos on, niin eipä oo kaponen tulevaisuus lapsilla; varmaan alkoholismia, huumeita, sossun rahoilla elämistä, väkivaltaa, psyykkisiä ongelmia... Tuollaisten katkerien, sairaiden ihmisten lapsista ei mitään muuta voi tulla... | |
| | | | |