| |  | |
05.12.05, 17:13
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | psykopaattinen isä
Hei,
huoltajuuskiistan keskellä, mielipiteitä!!
Taustaksi kerron, että kaksi vuotta takana viikko/viikko systeemiä lasten tapaamisten kanssa. Tämä oli eksäni ehdotus ja sen piti olla kokeilu, mihinkään muuhun ei suostunut eikä kuulemma suostu.
Olemme olleet toukokuussa oikeudessa, joten seuravaksi pääsimme lastensuojeluviranomaisten syyniin ja huolettaviksi.
Ei siinä mitään, ihan okei naisia, mutta aivan vedätettäviä.
Eksälläni on jonkinasteinen persoonallisuuhäiriö, josta jo aiemmin oli viitteitä, nyt hän on päässyyt täyteen vauhtiin.
Tapaamistilanteissa hän on kokoajan äänessä, hänellä on sanomisensa tueksi printattuja kasvatusmetodeita tutkijoiden tekemistä väikkäreistä, hän soittelee ministeriöitä myöten ja maamme lasten kirjailijoille keskutellakseen vastuullisesta kasvatuksesta. Olen korviani myöten täynnä hänen tasavertaista kasvatustaan ja vanhemmuuden jatkumista eron jälkeen sekä yhteistyötä.
Kun lopuksi koulu antoi lausuntonsa, hän ilmoitti, että mikään ei saa muuttua, viikko/viikko jatkuu, mitään elatusapuja ei määrätä(ei ole siis maksanutkaan mitään)ja laspet hänelle kirjoille, jotta saa lapsilisät, ehdottomasti lapset ne tarvitsevatkin, ja minä pienituloisena olen saanut kolmesta lapsesta kahdet lisät tähän asti, joka on kuulemma ihan epäoikeudenmukaista.
Koska painostus on saanut aikamoiset mittasuhteet, valehtelun on ottanut avuksi. Silmää räpäyttämättä valehtelee päin kasvoja aina kun siitä olisi hänelle hyötyä huoltajuutta määrättessä.
Mitä helvettiä voin tehdä tämän ihmisen kanssa? Lasten etu on siis hänelle oma etu. Mitään kaihtamatta puhuu lasten eduista, mutta tosiasiassa ei todellakaan tarkoita sitä, hänelle suurin ja vaikein asia se, että joutuisi maksamaan elatusapuja, tai niin kuin aina huutaa, että pennikäkään et saa. En minä, mutta entä lapset?
Löysin netistä psykopaatin määritteet ja olen kuulkaa aika huolissani, miten tuollainen kasvatusmetodeista epävarma ihminen oikein sopisi edes lasten kasvattajaksi. Vaikka lapset ovat aika isoja, on manipulointi ja valehtelu aina vaarallista, kun niihin uskovat toisinaan aikuisetkin.
1. Hän on yleensä ystävällinen ja puoleensavetävä.
2. Hän esiintyy auktoriteettina ja on autoritaarinen
3. Hän haluaa olla huomion kohteena
4. Hän alistaa jokaisen, joka suostuu siihen
5. Hän ostaa liittolaisia ja käyttää toisia hyväkseen
6. Hän on epäluuloinen eikä luota keneenkään
7. Hän ei koskaan kadu, masennu, häpeä eikä ole syyllinen
8. Hän muuttaa kantaansa, unohtaa lupauksensa ja syyllistää muut
9. Hän ei koskaan anna anteeksi kokemaansa loukkausta.
10. Hänellä on mahtava käsitys omasta itsestään.
Tässä sitä ollaan ja ihmetellään, kenen etu oikein on kyseessä.
Hirveä huoli tenavista, niinkuin arvaatte on kokoajan.
Millä voin todistaa, että työnarkomaani eksä tekee tätä enempi minun kiusakseni, kuin mistään muusta syystä?
Ai niin, hän vaati, että minun pitäsis osallistua hänen kanssaan tästä eteenpäin määräämättömäski ajaksi yhteisen hyvän nimissä kerran viikossa terapiaan.
Juu, ei kiitos. Olen eroni aikanaan selvittänyt, ja nyt haluaisin vain elää edes ne ajat rauhassa, kun lapset ovat luonani, ilman että ohjeitusta tulee joka päivä.
| |
| | |
05.12.05, 18:59
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: psykopaattinen isä
Sinun pitäisi varamaan ottaa avuksesi asianajaja, joka on perehtynytnimenomaan tällaisiin tapauksiin ja tuntee psykopaatin sielunelämää. Selviät asiantuntijan avulla byrokratiasta, muuten miehsi vedättää sinua ja syteemiä mennen tullen.
| |
| | |
05.12.05, 19:42
|
#3 (linkki)
Selvää on että se, joka eron hetkellä nostaa rahan tärkeimmäksi asiaksi, ei ainakaan lapsia ensisijaisesti ajattele.
Ja uskoa ei tarvitse sitä, joka alkaa heti väittämään olevansa se ainoa joka on lapsia kasvattanut ja ainoa soveltuva vanhempi.
Pahinta on nämä, jotka aloittavat hirveän soittelurumban sossuun sun muualle leimatakseen toisen vanhemman epäkelvoksi, pahimmassa tapauksessa haukkuvat hänet apsille myös.
Tuollaiset on persoonallisuushäiriöisen temppuja tosissaan, eivät he välitä lasten edusta paskaakaan. Listasi on hyvä ja kertova; persoonallisuushäiriöinen manipuloi lapsia, valehtelee viranomaisille, vaatii rahaa ja on niin katkera.
Tsemppiä sulle.
| |
| | |
08.12.05, 02:18
|
#4 (linkki)
Kannattaisi myös miettiä, ettei sinulla itselläsi olisi narsistinen persoonallisuushäiriö. Tämä narsismi kuluu Kreikkalaiseeen mytölogiaan, jossa nuori Narsiskos ihastuin omaan lammen pinnasta heijastuvaan kuvaansa ja ihaili itseään, kunnes kuoli ja riutui.
Kannattaa tutustua myös käsitteisiin ""pa syndrooma"", ja ""lapsen vieraannuttaminen"", tai ""anja hanniniemi"", niin Googlen hauilla kuseisillä nimikkeillä löytyy paljonkin aiheisiin liittyvää materiaalia ja tietoa.
| |
| | |
08.12.05, 06:39
|
#5 (linkki)
En minäkään osaa muuta sanoa, kun ota AMMATTITAITOINEN asianajaja hoitamaan asiaasi!
Vaikea tilanne voi olla muuttaa, kun olette jo kaksi vuotta noin eläneet. Jos ei ole osoittaa siltä ajalta mitään konkreettista tarvitset todella ammattilaisia avuksesi.
Toivotaan lastesi parasta!
Mitä mieltä lapsesi muuten tilanteesta ovat?! | |
| | |
12.12.05, 09:32
|
#6 (linkki)
pian ex-aviomieheni täyttää nuo kaikki psykopaatin kriteerit.
Joten ymmärrän miten hankalaa on olla ns.yhteistyösä sellaisen henkilönkanssa..
Meillä on pieni 7viikkoinen vauva ja odotan jännitylsessä miten lapsen huoltajuuden käy... | |
| | |
13.12.05, 09:27
|
#7 (linkki)
Voi hyvä ihme sentään! Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Mikäs sosiopaatti sinä itse olet kun 7-viikkoisen vauvan äitinä jo eroa haet? Taitaa olla kyse siitä että tuo ""psykopaatti""-aviomies on todellisuudessa huomannut olevansa ""isä"" vain noin sitaateissa? | |
| | |
13.12.05, 16:39
|
#8 (linkki)
Suomi alkaa olla täynnä näitä lapsentekijä-hulluja, aina on siis kaksi kahelia yhdessä. Jumalauta, psykopaatin oppii tuntemaan viikossa, jos itsellä ei myös ole päreitä kainalossa.
Että naida napistellaan ja synnytetään lapsi ja seitsemän viikon päästä sanotaan että on keksitty ykskaks vastapelurin olevankin psykopaatti?
Kuka perkele keksi avohoidon ja kaikenlaiset hyysääjät? | |
| | |
14.12.05, 01:01
|
#9 (linkki)
Kari! Käytit ilmaisua lapsentekohullu.
Mielestäni kansanedustaja Päivi Räsänen ilmaisi saman asian ottaessaan kantaa hedelmöityshoitolakiin, että ""lapsi ei ole mikään lääke"", lisäisin tuohon vielä, että lapsi ei ole mikään ""laastari"" omassa lapsuudessa koettujen traumojen paikkaamiseen, tai muhin henkilökohtaisiin ongelmiin.
Illan TV uutisissa kerrottiin syntyvyyden lisääntyneen Oulussa ja että uusia lapsia syntyy tänä vuonna enemmän, kuin koskaan aikaisemmin, enemmän kuin lamavuosinakin.
Eräs kolmennen lapsen synnyttänyt äiti kertoi, ""halusin kolmannen lapsen"", kun halusin eroon työpaineista ja olla lasteni kanssa kotona.
Toisinsanoen hän hankki kolmannen lapsen siksi, että itse halusi pois työelämästä, jota hänen oma psyyke ei kestänyt. Olikohan hän kysynyt lapselta haluaako hän syntyä maailmaan siksi, että äiti ei sopeutunut ja jaksanut tehdä työtä, vaan halusi leikkiä äitiä ja kotista.
""Laastariksi, tai lääkkeeksi"" omiin tarumoihin hankittu lapsi ei ole käsittääkseni toivottu ja haluttu, vaan keino paeta todellisuutta.
Noin vuosi sitten ""Ajan henki"" ohjelman jälkikeskustelussa, eräs ""tuulaus"" nimimerkillä kirjoittanut naishenkilö kertoi oman tarinansa ja miksi hän ""päästi"" miehensä vapaaksi, kun lapsi oli tarpeeksi iso pärjätäkseen ilman isäänsä. Kyseinen kirjoitus löytyy netissä samalla sivulla, kuin allamainittu keskustelu otsakkeella ""suomalaiset naiset ovat sikoja TV 1 keskustelu"".
Syötä Googlelle hakusanaksi ""asuuko teilläkin pirttihirmu"", niin samalla sivulla löytyy myös tuo yllämainittu kirjoitus.
Tulevaisuudessa on parasta pyytää naista esittämään ""terveen paperit"", ennenkuin suostuu minkäänlaiseen suhteeseen, tai seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan.
| |
| | |
15.12.05, 15:46
|
#10 (linkki)
Hei,
kyllä vaan, olen ottanut asianajajan.
Tilanne vaatii kuulema ripeitä toimia.
Olen eilen juuri saanut meilejä, jotka eivät kuulu tasapainoista elämää viettävän ihmisen lähettämiksi.
Terveisiä vaan niille miehille, jotka tuntevat itsensä tässä pirttihirmujen maassa poljetuiksi:
on isiä, jotka ovat oikeasti ja aidosti lastensa kanssa, on isiä, jotka tekevät eksänsä elämän tahallisesti mahdollisimman hankalaksi, sillä on nimikin:katkeroitunut, ja toinen nimi;yksinäinen.
Niin sitä sitten haetaan edes lapsista välikapulaa.
KAtson, että kun isä saa olla lasten kanssa niin paljon kuin haluaa, olisi minulla sama oikeus ja kotirauha myös.
Rauhaisaa joulua kaikille padassa ja sopassa kiehuville | |
| | |
19.12.05, 19:50
|
#11 (linkki)
Ihan kuin olisin itse kirjoittamaani tekstiä lukenut. Täällä siis sama tilanne, lasten manipulointia ja sossujen vedätystä. Ja ihmeellistä on juuri se, kuinka sossut ovat vedätettävissä. Luulisi heidän tavanneen yhtä jos toista ja tunnistavan narsistin.
Vaikka menipä itselläni monta vuotta ennen kuin huomasin exäni olevan persoonallisuushäiriöinen. Joku kirjoitti tässä ketjussa että narsistin tunnistaa kyllä heti ja että voi olla tekemättä lapsia sellaisen kanssa. Ei narsistia tunnista heti jollei ole vahvaa tuntemusta k.o. ihmistyypistä!! Hehän ovat niiiiin hurmaavia aina aluksi...
| |
| | | | |