| |  | |
21.12.05, 16:12
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Äidin velvollisuus
Lienee varmaan aika selvää, että monen yh-äidin oma äiti on ollut yh-äiti ja tytär jatkaa tätä ""perinnettä"" eteenpäin lapsille. Ei tämä tietenkään mikään kiveenkirjoitettu sääntö ole. Kuitenkin mielestäni jokaisen yh-äidin tai yleensäkin naisen velvollisuus olisi kertoa tyttärelleen miten hän joutuu yh:ksi, eli miten ei kannata toimia elämässään.
Yleisin syy naiselle yh-äidiksi joutumiseen on varmasti, että otetaan liian tasokas mies kumppaniksi ja tehdään lapsi tälläisen itseään tasokkaamman miehen kanssa. Kun nainen tulee raskaaksi loppuu miehelle huumori suhteessa ja hän lähtee lätkimään, koska oli alunperin vain huvipano mielessä liikenteessä. Näitä on nuorista yh-äidestä suurin osa.
Toinen hyvin yleinen yh-äiteyttä aiheuttava piirre on se, että otetaan ulkomaalainen tai itseään vanhempi mies puolisoksi. Enemmin tai myöhemmin, yleensä enemmin erot henkisessä kehityksessä, tai kulttuurissa kasvavat liian suuriksi ja päädytään eroon. Taas olisi äidin viisaita sanoja kaivattu.
Myös jos nuori nainen alkaa alta kahden kympin iässä haaveilemaan ""Oii kuinka söpö vauva..."" ja ""Tuollainen käärö olisi ihq!"" niin äiti voisi mielestäni läymäyttää tyttöä kasvoille ja käydä hänen kanssaan hakemassa ehkäisypillerit lääkäriltä. Myöskin uhkailu ja toteamus, että minä (tai mahdollinen isäpuoli) ei sun äpäröitä sitten katsella, kun haluat kavereittesi kanssa baariin katsomaan Hunkseja. Nuori nainen ymmärtäessään menettävänsä biletysmahdollisuudet vauvan myötä yleensä tulee järkiinsä ja ymmärtää olla hommaamatta isätöntä lasta.
Missä ovat nämä viisaat ja velvollisuuden tuntoiset äidit kun heitä nuoren naisen elämässä kipeästi tarvitaan?
| |
| | |
21.12.05, 19:10
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Äidin velvollisuus
Niin, missä on ne isät.
Eli miehillä ei ollut isää omassa kodissaan joten he eivät aikuisena halua asua lastensa kanssa.
YH-äideillä on lapsi ja lapsella on isä.
Mitä niille miehille on tapahtunut ?
Naisenko syytä kaikki on?
| |
| | |
22.12.05, 00:13
|
#3 (linkki)
Siis ihan vakavasti ottaen: olihan tämä kirjoitus tarkoitettu vitsiksi. Jollei ollut, on Karilla vähän huonosti asiat...
| |
| | |
23.12.05, 01:53
|
#4 (linkki)
Olipa taas tekstiä,huomaa että mies asialla. Itse sain ensimmäisen lapsen ollessani 16v. Mies jätti kun sai tietää että odotan,n. Kaksi vuotta olin sitten lapsen kanssa kahden.sitten löysin elämäni miehen ja kun olin 20v. Lapsia oli jo kolme! Eikä mun äiti lyönyt mua kertaakaan! En kyllä pyytänyt hoitamaan,että olisin päässyt vkl viettoon,en ollut menevää sorttia.että ei se kuule aina ihan niin mene kun väität.Tyttö on jo 17v ja päivääkään en ole katunut että hänet sain. Nyt olen jo 33v ja lapsiakin on tullut yhteensä kuusi,ja elämäni mies on edelleen kanssani. Mielenkiinnolla seurailen kun ikäiseni odottavat ensimmäisiään,mulla jo kohta täysi-ikäinen.että niin se elämä menee.
| |
| | |
23.12.05, 02:53
|
#5 (linkki)
Ootko Kari jäänyt muiden miesten jalkoihin?
Vai itseä tasokkaamman miehen, huh huh sun juttujas!
Taidat kokea, että jäät muille miehille toiseksi! | |
| | |
23.12.05, 14:25
|
#6 (linkki)
Itse tulin yksinhuoltajaksi yli 20v. avioliton jälkeen oltiin ihan tavallinen aviopari ja itse lähdin siitä liitosta, että näinkin voi tulla yksinhuoltajaksi.
| |
| | |
23.12.05, 17:21
|
#7 (linkki)
Mutta syntyyhän niitä poikiakin. Tuleeko heistäkin yh-äitejä?
Argumentit hyvin esitetty ja joissain varmaan perääkin, vaan sopii muistaa että lapsia syntyy kahta sukupuolta. Aika tasaisesti vielä.
| |
| | |
28.12.05, 23:49
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | isot jutut
Nythän on niin naiset, että ""Kari"" on tasan yhtä surkea tapaus kuin sättimänsä yh-äidit. Hän on on myös yhtä tosissaan kuin hänen juttunsa ala-arvoinen taso antaa ymmärtää. iNmittäin karilla ei ole parempaakaan tekemistä ts. OMAA ELÄMÄÄ ja täten Kari tulee tällaisille keskustelupalstoille länkyttämään leukojaan. Karilla on kaiketi aika paha olla. Ai että Kari, että pohjanmaalla muutamalla KUNNON miehellä olisi sinun kaltaisille ruikuttajille ladon takana asiaa. Laita hame päälle.
| |
| | |
29.12.05, 13:27
|
#9 (linkki)
On sulla varmaan ollut hauska elämä. Kiitä vain onnestasi meidän hoivayhteiskuntaa joka on lapsesi ja sinut elättänyt minunkin rahoilla. Toivottavasti ei tule rikollisia ja narkkareita noista sun lapsista...
| |
| | |
29.12.05, 21:44
|
#10 (linkki)
Olen tuollainen tasoton nainen jolle kävi elämänsä flaksi kun kaltaisesi tasokas mies kävi lemmestä lurittelemaan. Toki tyhmyydestäni johtuen en tajunnut olevani tyhmä ja ruma, en myöskään ihmisenä arvoton vaan uskoin kaikki rakkauden tunnustukset. Niin typerä olen, että luultavammin keksin välillemme tunnesiteen.
No tietenkin sain lapsen ja tasokas mies lähti kälppimään. Onneksi pääsin kiinni kaupungin vuokra-asuntoon jossa tasoiseni juopot ja narkkarit sekä muut yh:t asuvat. Voi tätä onnea ja köyhyyttä, mitä tasokas mies toi tullessaan!
No, yksin hoitelin lastani, koin suurta rakkautta häntä kohtaa, enkä köyhyydestäni huolimatta koskaan katunut hänen syntymäänsä. Toki sitä kaduin, että kuinka koskaan olin kuvitellutkaan olevani ihmisen arvoinen tai edes naisen arvoinen noinkin arvokkaalle ja tasokkaalle henkilölle.
Pääsin kiinni työelämään ja palkkatuloihin. Kyllä jaksan kiittää tasokasta miestä joka kerta kun huomaan, etteivät rahani silti riitä kummoiseen elintasoon, toki tasoiseni ihminen ei muuta ansaitsekkaan. Tosin tienaan enemmän kuin tämä tasokas siittäjä.
Tietenkään en ole löytänyt uutta miestä itselleni, niin tasoton hampuusi olen. Ymmärrän kyllä Kari huolesi; koskaan ei voi naisesta olla varma kuinka tasoton, suorastaan yksinhuoltajaksi syntynyt, hän voi olla. Johan siinä tasokas mies joutuisi naurunalaiseksi jos moisen kanssa julkisesti näyttäytyisi.
| |
| | |
29.12.05, 22:06
|
#11 (linkki)
Voi Kari-parkaa kun pitää päänsä puhki miettiä tuollaisia asioita! Onko nyt käynyt niin että Kari itse on lähtenyt lätkimään kun tyttöystävä pamahti paksuksi... Yh-teoriaasi sen verran että ei se periydy, meidän suvussamme ei ollut ainoatakaan yh:ta ennen minua ja toivon hartaasti ettei minun pojastani tulisi koskaan yh-äitiä!
| |
| | |
29.12.05, 22:17
|
#12 (linkki)
Luuskalle! Kuulun kanssasi samaan roskasakkiin joka ei ihmisarvoa ansaitse. Mistähän moinen muutos tuli kun ennen olimme maailman ihanimpia ja kauneimpia naisia joitten kanssa nämä tasokkaat miehet olivat valmiita jakamaan elämänsä kun sopiva hetki koittaa...
| |
| | |
30.12.05, 17:53
|
#13 (linkki)
-Siis: onko naisen raskaus AINA miehen vika? Haloo...Kyllä siihen tarvitaan kaksi, ainakin biologian mukaan. On se vaan ihmeellistä että aina vaan miehiä syyllistetään milloin mistäkin. Tosiasia on että suomessa mies on aina heikoilla kun ero tulee. Koko koneisto on tehty naisia varten ja miehiä syyllsitäen. MOT-ohjelma sen karuudessaan paljasti: naista uskottiin heti ja naisen pyytäessä sosiaalitantat tulivat heti paikallle mutta miehen pyytäessä yhtäkkiä oliki kiire! En puolusta paskoja jätkiä jotkä hylkäävät perheensä tai syntymättömän lapsensa mutta hiukan tasapuolisuutta peliin....
| |
| | |
30.12.05, 18:37
|
#14 (linkki)
Tämä kirjoitus ei voi olla tosissaan kirjoitettu, vaan ärsytysmielessä.
Olen satavarma, ettei sepustuksessa mainitut syyt ole yleisimmät Yh:ksi joutumisen tai pääsemisen syyt.
| |
| | |
31.12.05, 23:50
|
#15 (linkki)
Minä se hankkiuduin raskaaksi ja potkaisin äijän pellolle ja penniäkään en ole huolinut elatusapuja.Ja sinkku edelleen ja lopullisesti mutta ihana 11v lapsi.Ja elämä hymyilee.Ja en elä työttömänä ,maksan kaiken ja vähän muidenkin elämisiä..............Hyvää Uutta Vuotta kaikille!Tehkää elämästänne juuri sellainen kuin haluatte!
| |
| | | | |