Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.01.06, 15:39   #1 (linkki)
Yksinhuoltaja?
(Vierailija)

Apua tarvitaan!

Heips!
Voisiko joku ystävällinen sielu neuvoa tyhmää ja avutonta pienen pojan äitiä!?
Mittani on tullut täyteen! Avomieheni elää täysin poikamieselämää 2v pojastamme ja parisuhteestamme piittaamatta.Töiden jälkeen hän häippäsee ties millä verukkeella omille teilleen ja vkonloputkin melkein asuu kavereilla.Tiedän että hän viestittelee ja jopa soitteleekin chatissa tutustumiinsa,ainakin 3 naiseen.En jaksa enempää! Mihin minun täytyy ottaa ensimmäisenä yhteyttä että saan poikani huoltajuuden ja että pärjään taloudellisesti poikani kanssa.Olen vielä hoitovapaalla mutta myös työttömänä samalla.Pitäisi hommata kämppä ja huonekalut yms.Ainoastaan pojun tavarat ovat mutta muut huonekalut ovat avomieheni.Olen epätoivoisessa tilanteessa!
  Vastaa viestiin

08.01.06, 15:49   #2 (linkki)
?
(Vierailija)

Re: (ei otsikkoa)

Jos juttelist ensin miehesi kanssa asiasta ja jos ei autaa lähde
  Vastaa viestiin
12.01.06, 16:08   #3 (linkki)
sossu
(Vierailija)

Re: Apua tarvitaan!

Ota yhteyttä sossuun, koska siellä asiat hoidetaan ja sieltä rahatkin tulevat, jos tulevat!

Rahaa saat luultavasti vain täyden kotihoidontuen ja asumistuen. Mutta ehkä sossu aluksi antaa sulle sinne kotiin jotain. Asuntoa sun tarvii hakea itse, jos teillä sen saanti vaikeaa voi sossu siihenkin antaa puoltavan lausunnon. Sitä en tiedä saatko lapsesi yksinhuoltajuutta, mutta yrittää kannattaa. Varmaan lähivanhemmuuden ainakin saat!
  Vastaa viestiin
13.01.06, 00:50   #4 (linkki)
Pieniä vinkkejä
(Vierailija)

Pari kuukautta sitten erosin vähän samantapaisesta suhteesta kuin mitä Sinulla on..

Ota yhteyttä lastenvalvojalle, missä päätätte lastanne koskevista asioista; tapaamiset ja elatusmaksut,myös huoltajuus.

Sossusta et voi hakea mitään ennen kuin Sinä ja lapsesi olette talon kirjanotteissa kahdestaan. En tiedä asutteko vuokralla vai omistusasunnossa.
Jos asutte vuokralla,voit joko poistaa itsesi ja lapsesi talon kirjanotteista tai sitten miehesi voi poistaa ainoastaan omansa.

Ennen kuin saat taloudellista tukea oikestaan mistään, on ero ""virallistettava"".

Siinä vaiheessa kun olet itseksesi lapsen kanssa, tulet saamaan asumistukea ja ehkä toimeentulotukea.

Toivottavasti en mennyt neuvoissani ihan metsään..
Voimia ja aurinkoa elämääsi!
  Vastaa viestiin
24.01.06, 16:38   #5 (linkki)
sama oli täällä
(Vierailija)

Mä kävelin asuntotoimistoon ja sain heti asunnon.Vein takuuvuokran ja vuokran maksu laput soskuun ja ne hoiti ne.Itsellä ei ollut tulona kuin kodinhoitotuki.Sanoin siellä etten voi jäädä asumaan entiseen asuntoon.Huonekaluja en saanut,pikku osan meidän tavaroista.Soskusta antoivat rahaa huonekalujen ostoon yms tarpeelliseen...
  Vastaa viestiin
25.01.06, 16:24   #6 (linkki)
sinne ne meni
(Vierailija)

Maksoin veroja taas viimekin vuonna yli 20t ja mitään ei tullut takaisin. Ihmekkö tuo...
  Vastaa viestiin
26.01.06, 10:46   #7 (linkki)
---
(Vierailija)

Onpas kurja tilanne!
En oikein osaa muutoin neuvoa kuin että laitapa asuntohakemuksia kaupungille, VVO:lle, SATO:lle jne mitä nyt kotipaikastasi löytyy.
Jaksamista!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku