Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.01.06, 17:06   #1 (linkki)
YH-äippä ja vekarat
(Vierailija)

Katkeruusko se vie kalatkin vedestä

Käväisin ihan mielenkiinosta keskustelupalstallanne ja totesin, että voi sentään. Aikuisia ihmisiä ollaan ja pitäisi kantaa huolta lasten tulevaisuudesta. Etenkin Karin kirjoitus oli meikäläiselle ajankohtainen, sillä perheeseeni kuuluu murrosikäinen miehenalku, jonka olen ""yksin"" kasvattanut ; urheiluseuran valmentajien, opettajien, enojen, iso-isien ja muiden miesten avustamana. Tulos on jokseenkin hyvä. Alkoholi ja huumeet eivät kuulu kuvioon.
Mutta kun tyttöystvä ilmestyi kuvioihin mukaan, olivat ajatukset aika lähellä Karin aatoksia. Ajattelin lapseni tulevia sydänsuruja ym. mahdollisia mullistuksia, mitä erilaisten perheiden kasvatus ja arvot voivat aiheuttaa. Ajattelin kauhulla mahdollista teiniraskautta. Otin asian puheeksi nuorten kanssa ja he osittautuivat fiksummiksi, vastuun tuntoisemmiksi ja ylipäätään järkevimmiksi, kuin minä omine huonoine kokemuksineni. Olen iloinen tästä, sillä opin erään tärkeän asian. Lapsilla ja nuorilla on erotilanteissa ihan omat hoksottimet korvienvälissä. He muovaavat omat näkemyksensä asioista. Ja ne näkemykset eivät useinkaan ole huonoja.
Ex-mies ja minä olemme sättineet toisiamme ja varmasti arkipäivän tiimellyksessä on tullut manailtua toisen tyhmyyttä. En kuitenkaan usko, että lapsemme saavat siitä traumoja, jos asia pysyy kohtuudessa. Emmehän me olisi koskaan eronneetkaan, jos olisimme arjen osanneet jakaa sovussa ja arvomailmamme olisi ollut sama. Lapset kuitenkin teimme ""ihan tahallamme"" ja tarkoituksella. Lapsillamme on lupa ja oikeus rakastaa kumpaakin meistä omalla tavallaan.
Karille ja muille yh:lle. Hyvä vinkki katkeruuden välttämiseksi. Eläkääpä omaa arkipäiväänne raha-, kasvatus-, ym. huolinenne. Harrastakaa pienellä pudjetilla. Menkää vaikka työväen opistoon ranskaa opiskelemaan, niin ette ehdi piehtaroida synkissä ajatuksissa. Lapsetkin piristyvät, kun äiti tai isä ovat virkeitä ja arkipäivän murheetkaan eivät vie mielialaa niin alas. Vaikka kuinka synkistelisin, ei rahaa, rakkautta ja tasapainoa elämässäni ole yhtään enempää, sanoo: kaiken kantapään kautta kokenut.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku