| |  | |
15.01.06, 23:57
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kertokaa yksinhuoltajat haaveistanne
Enkä tarkoita mitään seksi juttuja vaan mitä odotatte tulevaisuudelta vaikka joillain saattaa olla tosi vaikeaa mutta kaikilla on varmaan haaveita ja unelmia. Ja muistakaa että jokaisessa pilvessä on kultareunus aivan varmasti! Teille kaikille oikein paljon hyvää toivotan. minämiesvm71
| |
| | |
17.01.06, 07:18
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Kertokaa yksinhuoltajat haaveistanne
Haaveilen tällä hetkellä omasta hirsisestä omakotitalosta. Haaveilen siitä siksi, että se olisi terve talo hengittää,ei hometta eikä muutakaan epäpuhtautta, jos talon pitää hyvässä kunnossa. Terve huoneilma haaveenani, sitä ei kerrostaloista löydy. Siinä voisin tehdä töitäkin.
Työ on toinen juttu, mistä haaveilen.En ole vieläkään vakinaistettu, eikä työhistoriaa ole paljoa takana. Eläketurvakeskuksesta saatu työhistoria kertoi kertyneen eläkemäärän ja se ei ollu kun 9€. Eli yhteiskunnan elätti on meikäläisestä tulossa, jos en nyt vakityötä saa.
Miehestä haaveilun olen jo luopunut.
Vaikkakin olisihan se kiva mieleinen elämänkumppani saada.
| |
| | |
17.01.06, 12:19
|
#3 (linkki)
Toivon että kaikki lapseni löytäisivät paikkansa elämässä.
Toivon totisesti, että heillä on onnelliset ja turvalliset liitot, avo- tai avioliitot, kunnon luotettavat kumppanit. Siis tässä asiassa toivon, että he tekevät viisaammin kuin minä.
Toivon että he löytävät kukin vuorollaan mielekkään työn, jonne jaksaa joka päivä mennä. Ideaali olisi sellainen työ kuin minulla oli: jos lähdin väsyneenä töihin, tulin sieltä virkistyneenä kotiin.
Toivon että saan pitää lasteni kanssa läheiset välit; että he tosiaan voivat tulla äidilleen juttelemaan kaikesta mieltä painavasta, kuten myös iloistaan: ettei olisi pelkkää tyhjää lätinää fraasi äidille voi kertoa kaikki asiat luottamuksellisesti.
Toivon että tulevaisuudessa, kun lapseni ovat maailmalla, jaksan edelleen olla innoissani elämästä ja kaikesta ihanasta, mitä voin tehdä. Etten takertuisi lapsiini vaan osaisin päästää irti sitten kun aika kunkin kohdalla on tullut.
Että saisin velkani vihdoin maksettua, tämän viimeisenkin kodin, jota nyt maksan menetettyäni erossa kotimme. Tätä menoa olen 63-vuotias kun olen vihdoin velaton. Velkaa aloin maksaa ensimmäisestä kodistamme 25-vuotiaana.
Haaveilen siitä, että voisin kerran matkustaa maihin, jonne en vielä ole rahapulan takia päässyt: Egyptiin, Madeiralle, Afrikan maihin...
Uudesta ihmissuhteesta sen sijaan en haaveile. Jos sellainen mies vastaan kävelee, johon rakastun, se mies on Suomen Ainoa Täydellinen Mies. Tämän olen sanonut lapsillenikin ja he odottavat mielenkiinnolla, jos joku ovelle ilmestyy, että miltä tällainen kummajainen mahtaisi näyttää; mies, jonka äitikin hyväksyy.
No, nämä nyt oli osaksi toiveita, mutta ei kai niistä ole kovin pitkä matka haaveisiin.
| |
| | |
19.01.06, 20:00
|
#4 (linkki)
haaveilen että vihdoin koko ikäni taisteltuani köyhyyttä vastaan, saisin elämäntilanteeni hallintaan silläkin saralla. Eli ensin velat pois ja säännölliset maksut pystyisin maksamaan ajallaan.
haaveilen harmonisesta arjesta, ilman jokapäivästä psyykkisestä pahanolon tunteesta.
vastuu yksin lapsesta (yksinhuoltajuutta raskausajasta alkaen) nyt 16 vuotta on ollut aika raskas. taloudellinen vastuu sekä vastuu lapsen tulevaisuudesta oman hyvinvointini lisäksi on ollut ja on edelleen raskas.
Haavelein että saisin töitä. ja lapselleni aukenis hyvä opiskelupaikka ja sen jälkeen hyvä työpaikka.
haaveilen että äitini ei tarvitsisi kauaa kärsiä sairauksiensa kanssa ja jumala armahtaisi.
haaveilen että Jumala antaisi meille meidän jokapäiväisen leipämme ja antaisi meille meidän syntimme anteeksi.
Eikä ainakaan rankaisisi lastani minun synneistäni.
Haaveilen myös että lapseni osaisi olla kiitollinen siittä mitä meillä on (vaikka että on sentään jonkinlainen katto päämme päälle -toistaiseksi), eikä vertailisi meidän arkeemme muiden parempaan elämään.
Tunnen olevani niin riittämätön kaikessa, eikä lapsestani nyt ole siinä mielessä minulle autajaksi joka päiväisine vaatimuksineen.
""ainoastaan meillä ei ole sitä ja tätä, ainoastaan meillä on niin vähän rahaa"".
Pyydän ylhäältä että lapseni huomaisi että emme ole ainoita joiden on täytynyt luopua vähän paremmasta elämästä.
| |
| | |
20.01.06, 01:16
|
#5 (linkki)
Yksi monista
sinulle jaksamista
| |
| | |
27.01.06, 20:31
|
#6 (linkki)
Ihan sitä samaa toivon elämältä, kun toivoisin parisuhtessakin. En koe yksinhuoltajuuden olevan mitenkään vammauttavaa. Elämä heittelee, se miten ne heittelyt vastaanottaa ja niihin suhtautuu on se yhteinen tekijä. Tämä on minun elämä, itse teen siitä parhaan mahdollisen itselleni ja lapselleni.
Seksikin on osa ihmisen elämää. Miksi sitä ei saisi haluta?
| |
| | |
27.01.06, 23:38
|
#7 (linkki)
Voi Rakas yh-mutsi.
En todellakaan tarkoittanut sitä että ei saisi odottaa yksin huoltajana seksi elämältä mitään, vaan tarkoitin sitä kun kyselin haaveista ja unelmista niin etten tulisi väärin ymmärretyksi tottakai voitte kertoa myös niistä. Avasin tämän viesti ketjun sen takia että tiedän että kaikilla ihmisillä on unelmia, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Kaikkihan toivovat rakkailleen hyvää se nyt on selvää. Ja tämä nimimerkki kaikkea hyvää tuli mieleeni kun kaverini joka on nainen juuri eronnut ja parin lapsen kanssa jäänyt, ei tosin yksin lasten isä on heidän elämässään tiiviisti mukana, haluaisin hänen eli kaverini kuuntelevan tämän laulun Simo Silmun ja Yölinnun esittämänä....
Sanoista eräs ote ""minä tahdoin kuulla jo sen, että olisit onnellinen minä toivon kaikkea hyvää nimeen rakkauden"" siis anteeksi jos loukkasin sinua jotenkin tai en antanut ymmärtää itseäni oikein. Sinullekin kaikkea hyvää. T-single man 1971
| |
| | |
28.01.06, 00:32
|
#8 (linkki)
Haaveilen että lapset pääsisivät oman elämän alkuun, että joskus heillä häivähtäisi kiitollisuus elämästä katkeruuden sijaan.
Kumppanista en haaveile. Ikävä kyllä pelko on syvällä että joutuisi palvelijaksi ja seksiautomaatiksi jollekin. Hoidan seksuaalisuuteni itse menestyksekkäästi.
Haaveilen että päästyäni pienipalkkaisesta työstäni eläkkeelle olisin vielä niin terve ja reipas että voisin vähän matkustella. Haluaisin kävellä New Yorkin Broadwayn päästä päähän,( 22km). Haluaisin kävellä Kreetan Samarian rotkon läpi. (Kävin lasten kanssa Kreetalla mutta retkelle en päässyt, lapset eivät olisi jaksaneet kävellä enkä heitä voinut jättää yksinkään.)
Haaveilen myös että välttyisin kaikelta katkeruudelta ja antaisin anteeksi ja unohtaisin paljon asioita.
| |
| | |
28.01.06, 07:58
|
#9 (linkki)
Hyvä, minde.
Sinulla on tekstistä päätellen, rankka parisuhde? Josta sinulla on ihania lapsia, eikä sinun toiveet ole varmaan mahdottomia uskon että sinun lapsesi löytävät balanssin kiitollisuuden ja katkeruuden välillä.
Ja muista minde se että meistä miehistä on suurin osa sellaisia jotka kunnioittaa naisia. On hyvä että olet tyytyväinen omaan seksuaalisuuteesi ,kun sinulla kerran on ollut huonoja kokemuksia miehistä.
Olet kuitenkin joutunut jo sellaisiin tilanteisiin matkasi varrella, että sinusta on tullut jo kova taistelija. Toivon sinulle että et tarvitse enää koskaan kokea katkeruutta ja että opit painamaan huonot ja pahat ajat pois mielestä ja luulen että meissä kaikissa on jossain sisimmässä paikka joka opettaa meitä unohtamaan ja antamaan anteeksi. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi
toivotan minä alle kirjottanut
| |
| | |
28.01.06, 16:26
|
#10 (linkki)
Sait silmäni kyyneliin, kiitos siitä.
Tiedän että miehiä on myös pohtivia ja tuntevia. He useimmiten pysyvät perheidensä luona ja hyvä niin.
Maailma on muuttunut hirveän itsekkääksi arvoiltaan. On kuitenkin hienoa elää tätä elämää. Voi olla paljosta kiitollinen.
Kiitos vielä sanoistasi.
| |
| | |
28.01.06, 16:53
|
#11 (linkki)
Moi Minde.
Ei minun ollut tarkoitus kyyneleitä sinulle tuottaa vaan lohdutuksen sanoja. T-kaikkea hyvää
| |
| | |
29.01.06, 17:36
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Mindelle
Jos olet musiikki ihmisiä niin kuuntele YÖ-yhtyeen esittämä kappale Ihmisen poika tai ihmisen lapsi. Siinä todella kauniit ja liikuttavat sanat, en tiedä miksi mutta herkistyn itsekin kun kuulen tämän laulun
| |
| | |
09.02.06, 14:09
|
#13 (linkki)
Toivon todella, että ex-mieheni ymmärtäisi ennen kun on myöhäistä että hänen tyttönsä tarvitsee häntä vaikkei saman katon alla asutakkaan. Toivon että tästä pikku neidistä kasvaa tasapainoinen elämäniloinen ihminen. Itselleni toivon voimia jaksaa välillä niitä ikävämpiäkin hetkiä tässä elämän vuoristoradassa.
| |
| | |
16.02.06, 19:53
|
#14 (linkki)
Juuri tätä samaa minä olen toivonut monta vuotta, turhaan. Nyt toivon vain että saisin tämän nuoreni kasvamaan tasapainoiseksi aikuiseksi kaikista hylkäämisistä ja vastoinkäymisistä huolimatta. Että pystyisin itse olemaan sekä isä että äiti, että voisin/jaksaisin yksin olla yhtä vahva kuin joku muu tukiverkostonsa kanssa yhdessä.
Toivon eniten että tämä nuoreni selviäisi hengissä (sekään ei ole varmaa) tämän kipeän vaiheen yli ja selviäisi elämässään. Jotta tämä toiveeni toteutuisi teen kyllä kaikkeni sen eteen ja siksi toivon myös voimia itselleni.
| |
| | | | |