Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.02.06, 15:03   #1 (linkki)
lapset
(Vierailija)

uusi mies ja

Onko kukaan joutunu hylkäämään miesehdokkaan lasten takia? Siis mies ei tullut toimeen lastesi kanssa? Kokemuksia!

Itsellä hyvä mieskokelas mutta lasten ollessa paikalla vetäytyy hiljaiseksi taka-alalle... Olisiko tämä vaan alkureaktio... Kuinka teillä uusi mies käyttäytyi lasten ollessa paikalla?
  Vastaa viestiin

21.02.06, 21:58   #2 (linkki)

Re: uusi mies ja

Alkuun vaikea sopeutua lapsiin,jos miehellä ei ole ollut lapsia,sitä hakee ehkä liikaakin sitä paikkaa.tietysti muutaman vuoden vanhat lapset on niin rohkeita et niihin on helppo tutustua,ne tulee polvelle ja vetää setänki leikkimään,isommat pahimmillaan kapinoi ja toisaalta vie aikansa ennen kuin lapset ja vieras mies tottuvat toisiinsa.
  Vastaa viestiin
22.02.06, 01:11   #3 (linkki)
Tota noin.
(Vierailija)

Sinulla on ilmeisestikin oma käsityksesi siitä, kuinka miehen pitäisi käyttäytyä kohdatessaan sinun lapsesi. Mielestäni mies toimii hyvinkin diplomaattisesti eikä pyri väkisin tunkeutumaan lastesi elämään. Hän toimii omalla tavallaan ja katsoo hyväksyvätkö lapset hänet sellaisena, kuin hän on.

Googlen haulla -transaktioanalyysi- löytyy Eric Bernen kehittämistä vuorovaikutusteroroista ja käyttäytymismalleista myös ns uusioperhettä käsittelvä näkemys.
Syötä Googlelle hakausanaksi -transaktioanalyysi-. Ekalla sivulla otsakkeissa ""Kehittyvä vanhemmuus"", on lyhyesti käyty lävitse näitä persoonallisuusteorioita.
Myös otsakkeiden ""Tranasktioanalyysi käytännön kasvatustyön tukena"" ,sekä Finta ry Suomen Tranasaktioanalyysiyhdistys löytyy enemmän tietoa aiheesta.

Tuo lähtöasetelmasi kaipaisi ehkä hieman ajattelutavan muutosta tuosta ""mieskokelaasta"". Syntyy käsitys, että sinä olet ""jumalatar"", jonka käsitys ympäröivästä maailmasta, ihmissuhteista ja vuorovaikutussuhteista tapahtuisi ihan tuosta vaan.

Paneppas nyt mietintämyssy päähäsi ja mieti, että eiköhän sinun olisi parasta keskittyä lapsiisi ja heidän hyvinvointiin, eikä pähkäillä olisikohan tämä mieskokelas hyvä ""isä"" lapsilleni. Ehkäpä kysymyksessä on se, että kykenetkö itse tulemaan toimeen muiden ihmisten kanssa.
  Vastaa viestiin
22.02.06, 19:29   #4 (linkki)
Kokenut YH
(Vierailija)

Mies ja lapsi ei ole tietenkään niinkuin nainen ja lapsi. Anna kokelaallesi ja itsellesi aikaa. Kuuntele tunteitasi.

Itsellänikin on ollut miehiä ja kaikkien heidän ei ole tarvinut tietää, että minulla on lapsia.

Pääasia kuitenkin on, että voitte avoimesti kommunikoida ja olette kiintyneet toisiinne. Sillä parisuhde on se liima, jossa lapsetkin kasvavat.

Miksi epäilet, että kyseessä on vain alkureaktio? Etkö luota tunteisiisi?
  Vastaa viestiin
23.02.06, 22:37   #5 (linkki)
minea
(Vierailija)

Taka-alalle vetäytyminen ei vielä kuulosta kovin kummalliselta. Voi olla todella vaikea sopeutua toisen lapsiin. Mies saaattaa olla jopa ujo tai arka, ei yksinkertaisesti tiedä, kuinka lasten kanssa ollaan ja miten puhutaan. Anna ajan kulua, katso, kuinka etenee.
MInä kyllä olen yhden ukon jättänyt, koska kohteli lastani huonosti. Ojensi liian kovakouraisesti, heitti kerran jopa käsipuolesta sängylle. Äijä sai lähteä välittömästi elämästäni. Nyt kaikki hyvin, avoliitossa miehen kanssa, joka todella tulee lapsen kanssa toimeen, ja kohtelee kuin omaansa. Kultakimpale!
  Vastaa viestiin
04.03.06, 18:16   #6 (linkki)
Lapset
(Vierailija)

Tilanne on kuitenkin vaikein lapsille. Heidän on vaikea ymmärtää-tietysti ikä huomioiden-miksi kuvioihin tulee joku ihan uusi tyyppi. Käytännössä tämä äidin uusi mies vie huomiota lapsilta pois eli äiti ei olekaan pelkästään lasten käytettävissä, huomio jakaantuu useammalle.
Kyllähän tämä monesti onnistuu, kun antaa ajan kulua. Outoa on miehenkin ottaa aluksi lapset kuvioon mukaan, sillä tunteet ovat parisuhteessakin tuoreeltaan pinnalla. Käytännössä ainakin aluksi mies haluaa pelkän naisen, ei lapsia. Joku on valmis hyväksymään koko paketin kerralla. Ihanne on, jos uusi parisuhde saa muotoutua aluksi rauhassa ja lapset ovat tapaamisilla muualla hoidossa. Kun suhde on varmemmalla pohjalla, on aika esittäytyä lapsille. Ei ole lasten kannalta eduksi, jos muutaman viikon välein on äidillä uusi mies näytillä tyyliin: Hei tämä on Kalle, se viimeviikkoinen Pekka ei ollutkaan kiva...
  Vastaa viestiin
04.03.06, 18:50   #7 (linkki)
Lettu
(Vierailija)

Seurustelen miehen kanssa, jonka edellinen suhde katkesi lasten takia. Mies on yksinhuoltaja/leski.

Nyt olemme olleet kovin varovaisia. Seurustelua takana kohta puoli vuotta ja näillä näkymin yhteinen tulevaisuus edessä. Olen tavannut hänen lapset kerran ohimennen, mies myös minun lapseni. Koitamme järkätä tapaamiset aina ilman lapsia. Joskus venyy sitten treffien väli mutta koitamme kestää juuri sen takia, että muutos ei olisi lapsille liian iso.

Hiljaa hyvä tulee ja varmaan menee useampi vuosi ennenkuin muutamme saman katon alle.

Vastaa viestiin
05.03.06, 03:18   #8 (linkki)
Helmikki
(Vierailija)

Minä tapasin ihanan miehen asumuseron aikana. Rakastuin niin etten tiennyt sellaista olevankaan. Olimme molemmat niin varmoja tunteistamme, että halusimme näyttää lapsillemme kumppanin. Miehen poika otti minut vastaan oikein hyvin, mutta minun tyttäreni eivät sulattaneet alkuunkaan. Mies kyllä piti lapsistani, mutta ei tehnyt mitään tutustuakseen paremmin. Ei kysellyt kuulumisia ym.

Lopulta tein vaikean ratkaisun ja jätin miehen. Erosta on aikaa jo 5 kk, mutta edelleen ikävöin häntä.
Lapseni ovat niin tärkeitä enkä kestänyt sitä että he joutuivat aina lähtemään isälleen kun ystäväni tuli. He eivät sietäneet tätä yhtään. Olisivat he voineet olla kotona, mutta he eivät halunneet. Jos en olisi eronnut ystävästäni, olisin menettänyt lapseni.

Enkä voinut ajatella tulevaisuutta ilman lapsiani.
Ajatusleikki: Uusi avioliitto, jossa häärisin uudessa kodissani uuden miehen ja hänen poikansa kanssa. Laittaisin esim. joulua, pääsiäistä tai leipoisin ja paistaisin lettuja. Minun lapseni eivät koskaan enää olisi kanssani jakamassa mitään.

Ette arvaa, kuinka lopulta kävi.
Palasin asumuseron jälkeen mieheni luo. Kun en saanut rakastamaani miestä, niin en huoli ketään muutakaan. Lasteni isä on hyvä mies minulle ja lapsilleni. Ei ole onnenhuumaa, mutta hyvä olla kun lapsillanikin on.

Ratkaisuni on plussia ja miinuksia laskien oikea.
Uusi onneni olisi vienyt minulta lapset.
Uusi onni oli täynnä rakkautta, mutta vaikeaa sellaista.
  Vastaa viestiin
05.03.06, 16:58   #9 (linkki)
Voih
(Vierailija)

Raskasta luettavaa, kun olet joutunut tuollaisen päätöksen tekemään. Ei ole helppoa elämä ei. Laitoit lapset rakkauden edelle..
Miten tuo mies otti eronne?
  Vastaa viestiin
06.03.06, 18:35   #10 (linkki)
Helmikki
(Vierailija)

Ai mitenkä otti eroilmoituksen ystäväni?
No hän soitteli muutaman päivän perääni ja lähti heti uutta etsimään. Löysi uuden alta aikayksikön, en tiennytkään että vanhan voi korvata heti uudella naisella.
Varmaan hänelle tuli sellainen uhma. Ja että unohtaisi, oli heti löydettävä lohduttaja.
Emme ole olleet missään yhtyedessä toisiimme tällä hetkellä. Paha ikävä minulla ja tiedän ettei hän löydä koskaan sellaista suhdetta, mikä meillä oli. Enkä minäkään löydä.

Tällä ihanalla ajalla, joka taakse jäi, on minulle paljon merkitystä, enkä ikinä unohda sitä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku