Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.02.06, 00:00   #1 (linkki)
Yksin
(Vierailija)

Apua

Lapset on mulle kaikki kaikessa.. Ne on mun koko elämä.. Ja nyt mies aikoo viedä senkin.. Miten puolustaudun? Hän on kyllä muiden seurassa niin hyvä ihminen mutta oikeasti aivan hirviö.. En voi kuvitellakaan pientä vauvaa hänen hoitoonsa.. Hän käyttää valttikorttina sitä että kärsin masennuksesta ja voin muka tehdä lapsille jotain.. Millä saan vakuutettua muut että mies on se joka on vaaraksi.. Auttaako yhtään jos menen turvakotiin vai riittääkö pelkkä tieto että hän on väkivaltainen.. Vaikka hän kyllä yrittää kääntää senkin minua vastaan kun kerran puolustauduin huitaisemalla häntä josta ei siis tapahtunut mitään.. Mutta olen siis itsekin lyönyt.. Puolustaakseni.. Hän on voittanut nuorempana sm-hopeaa taistelulajissa joten tiedän mihin hän pystyy.. Kaikki tämä alkoi siis vauvan syntymän jälkeen.. Mitä teen?
  Vastaa viestiin

27.02.06, 00:52   #2 (linkki)
pete
(Vierailija)

Re: Apua

Sosiaali viranomaisille kannattaa kertoa faktat ja jos on sellaisia mitkä pystyy antamaan lausunnon,eli todistamaan sosiaali viranomaisille miten asiat oikeasti ovat,tosin harvoin tietysti näin on koska kaikki tapahtuu neljän seinän sisällä,joten ota yhteys sossuun heillä on tietoa parhaiten näistä asioista.
  Vastaa viestiin
28.02.06, 17:07   #3 (linkki)
neuvo
(Vierailija)

Sinä voit myös soittaa sinne turvakotiin ja kysellä neuvoja. Henkilökunta on hyvin ammattiinsa kouluttautunutta ja osaa neuvoa, mikä olisi paras menettelytapa. Juuri tällaiset perheongelmat, pahoinpitelytaipumukset ja sen sellaiset ovat heidän toimialaansa.
Ja jos tunnet oman ja lapsesi olon uhatuksi, mene ihmeessä turvakotiin. Pitemmän päälle voit joutua harkitsemaan eroa ja omiin oloihin muuttamista.
Jos miehellä (tai naisella) on taipumusta väkivaltaan (olkoon fyysistä tai henkistä) niin se taipumus ei yleensä poistu vaikka toinen puoliso kuinka yrittäisi parhaansa ja taipuisi vaikka mihin.

Joten mieti vakavasti, mikä on sinulle ja lapsillesi paras elämäntapa.
  Vastaa viestiin
28.02.06, 17:47   #4 (linkki)
Redd
(Vierailija)

Useat asiat ovat puolellasi, jos olet avioliitossa. Avoliitossa asiat menevät varmaan samoin.

Alla oleva tieto on hankittu ns. kantapään kautta.

Kiistanalainen huoltajuus kannattaa viedä oikeuden ratkaistavaksi.

Jos lasten huoltajuus on kiistanalainen, sosiaalivirasto / lastensuojeluviranomainen antaa asiassa aina lausunnon, jota oikeus poikkeuksetta noudattaa.

Lausunto perustuu molempien vanhempien ja lasten haastatteluun. Haastattelussa myös kysytään lapsilta, kumman vanhemman kanssa he mieluummin asuisivat. Asia tietysti kannattaa varmistaa etukäteen, jos lapset on puhekykyisiä eli ikää on riittävästi. Selvästi ulkoa opetellut lauseet sosiaalitantat kyllä merkkaa sulle itsellesi miinukseksi lausuntoonsa.

Valtaosassa tapauksia äitiä pidetään parempana lähivanhempana (=se tyyppi, jonka luona lapset asuu).

Jos olet narkomaani tai harrastanut insestiä tai jos olet (vaikka pakoon lähtiessäsi) jättänyt lapsesi pidemmäksi aikaa isän huostaan, mahdollisuutesi ovat merkittävästi heikommat.

Eli pidä lapset luonasi ja mene käräjille.

Sinuna en ottaisi väkivalta-asiaa esille, koska olet itsekin ""läpsäissyt"". Olet joka tapauksessa se, jolle lapset todennäköisesti tulee. Ja jos rupeat väittämään väkivaltaiseksi tyyppiä ja siitä on vaikea antaa konkreettista näyttöä, saatat tulla leimatuksi itse.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku