Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.03.06, 18:01   #1 (linkki)
Yksihuoltajaa ei
(Vierailija)

auta kukaan

Minulla onm neljä lasta 4-12 v. lapsten ulkomaalaisilta isiltä en saa elatusmaksua vaan joudumme tyytymään vähään. Minulla on ollut raskausmasennusta tähän asti. Myöskään sopivaa työtä en ole saanut. Asumme kaupungin asunnossa. mikä on huonolla alueella, asunto on kolmio vaikka lapset tarvitsevat pian omat huoneet koulunkin takia. Tuntuu että vain isoja firmoja autetaan, nokialaiset saaavt verohelpotuksia, mutta kuka muistaa yksinhuoltajaa 4 lapsensa kanssa. Elämäni on todella virikkeetöntä kun ei ole rahaa edes elokuviin tai matkoille.
  Vastaa viestiin

21.03.06, 21:17   #2 (linkki)
anteeksi vaan
(Vierailija)

Re: auta kukaan

Jokohan olisit oppinut pitämään polvet yhdessä tavatessasi ulkomaalaisen tai minkä tahansa miehen???
Normaalisti lapsien hankkimista suunnitellaan.
  Vastaa viestiin
21.03.06, 22:16   #3 (linkki)
polvet?
(Vierailija)

alkuper

en ymmärrä mmiten polveni liittyvät aiheeseen? saanpitää polviai auki tai kiinni mitne itse haluun!!
  Vastaa viestiin
22.03.06, 00:34   #4 (linkki)
Ilmatar
(Vierailija)

Re: alkuper

Alkuperäinen on ilmiselvä provo.
  Vastaa viestiin
22.03.06, 09:12   #5 (linkki)
myös 4 yh
(Vierailija)

Ap:n täytyy olla provo tai sitten hän hupuloi rahansa kummasti. Asun itse 4 lapseni kanssa hyvällä alueella suuressa asunnossa ja olen aivan normaalissa palkkatyössä ja tulemme todella hyvin toimeen taloudellisesti.
  Vastaa viestiin
22.03.06, 13:15   #6 (linkki)
anteeksi vain
(Vierailija)

Et taida olla muuternkaan järjen jättiläinen kun et ymmärrrä
  Vastaa viestiin
22.03.06, 14:01   #7 (linkki)
älyhoi
(Vierailija)

ap:lle
polvet yhdessä tarkottaa, että olet kai jo oppinut, että suojaamattomista seksisuhteista, myös yhden illan sellasista, voi tulla raskaaksi ja taas syntyy uusi elätettävä, jonka isipappa tuskin osallistuu kuluihin varsinkin jos olet heikkona tummahipiäisiin miehiin.
Käytä kondoomia ja etsi virikkeitä muualta kuin miehistä...seuraukset tiedät jo!
Asiaa: käy sossussa ja opettele tulemaan vähällä toimeen!

Jos 4 lapsen kanssa tulee yksin todella hyvin taloudellisesti toimeen, täytyy olla kohtuullisen hyvä palkka, kuluihin osallistuva isä tai vähään tyytyvä äiti :) Kaikilla asiat ei valitettavasti ole näin hyvin. Kiva, jos jollain on (vähän kade)
  Vastaa viestiin
22.03.06, 14:23   #8 (linkki)
provo
(Vierailija)

Epäonnistuit ! Liian läpinäkyvä provo ! Keksi parempi !
  Vastaa viestiin
22.03.06, 14:39   #9 (linkki)
Aikuisuus hukassa !
(Vierailija)

Aivan lyhyt kysymys. Minkä ikäinen olet ? Tuntuu viestiäsi lukiessa, että nyt on aikuisuus pahemman kerran hukassa...

Kenen ajattelet lapsesi elättävän ja laskut maksavan. Isät ovat huithapeleita eivätkä vastaa elatusmaksuista, sinä et ole töissä yms.
Mistä sitä rahaa tulee ? Meinaatko, että veronmaksajat noin kollektiivisesti kustantavat elämänne ?

Neuvoksi, että älä ainakaan tee enää yhtää kersaa yhteiskunnan elätettäväksi. Mene johonkin koulutkseen (jos sinulla ei ole vielä ammattia) ja lasten kasvettua voit hakeutua töihin itsekin.
  Vastaa viestiin
23.03.06, 10:15   #10 (linkki)
ei oo totta
(Vierailija)

Hei. miten on mahdollista ettei pärjää, vaikkei isät maksaisi, kaupunkihan maksaa silloin sen lakisääteisen elatusavun ja lisäksi saat korotettua lapsilisää, joten... jos ei vaadi liikoja kyllä pärjää. itse olen sairaspäivärahalla ja pärjään kun en haaveile kuusta taivaalla, tai no haaveillahan aina voi. tsemppiä kyllä asiat aina järjestyy jos on valmis niiden eteen jotain tekemään
  Vastaa viestiin
23.03.06, 15:48   #11 (linkki)
myös 4 yh
(Vierailija)

Olen tavallinen työläinen kuten ilmoitin ja ammatiltani lähihoitaja ohessa ihmettelijälle kk menot ja tulot
Palkka nettona 1300.-
Lapsilisät 618.-
Elatustuki 472.-
As.tuki 630.- Yhteensä: 3020.-

Menot

Vuokra 1140.-
Sähkö 100.-
Puh 4kpl 90.-
Internet 25.-
Muut laskut 150.- Yhteensä: 1505.-

Ruokaan ym elämiseen jää siis joka kk 1515 eur, joka tekee viikkoa kohden noin 380 eur, eli hyvin tulemme toimeen.
  Vastaa viestiin
23.03.06, 15:53   #12 (linkki)
Eräs
(Vierailija)

Miten sinä saat asumistukea noin paljon? Kaikilla, kun ei ole tuota onnea, että saisi asumistukea vaan kaikki asumismenot pitää itse maksaa. Säkölaskusi on todella suuri meillä se on vain noin 40 € per 3kk. Mistä moinen kova lasku. Kännyköitäkin taloudesta löytyy vain kaksi eikä niiden kuukausilaskut ole, kuin ehkä 1/3 sinun laskuistasi.
  Vastaa viestiin
23.03.06, 18:39   #13 (linkki)
vero
(Vierailija)

Nokialla töissä olevana en ole huomannut mitään verohelpotuksia. Kyllä maksan ihan oikeat verot kaikista tuloistani.
  Vastaa viestiin
23.03.06, 21:38   #14 (linkki)
myös 4yh
(Vierailija)

Jos asumismenoni olisi tuon 500-600 eur/kk, en saisi asumistukea mutta vuokrani on tuon 1140eur/kk, siksi asumistuki noin paljon ja jokaisella on oikeus saada asumistukea mikäli asumiskustannukset tuloihin nähden suuret. Sähkölasku tulee joka 3kk välein ja on siis tuon 150-160eur, siksi suuri kun asumme rivitalossa. Kännyköitä meillä on neljä(jokaisen lapsen saldoraja 20 eur ja loppu 40 eur oma puhelinkuluni kuukaudessa, nuorimmaisella ei vielä puhelinta.
  Vastaa viestiin
24.03.06, 10:02   #15 (linkki)
Ilmeisesti
(Vierailija)

Teillä on sähkölämistys ja asutte vuokralla. Omat asumismenoni yhtiövastike ja laina ovat noin 700 eli puolet käteen tulevasta palkasta, joihin ei ole laskettu mukaan lapsilisää eikä elareita.
  Vastaa viestiin
26.03.06, 20:00   #16 (linkki)
myös 4yh
(Vierailija)

Jep, asumistukeahan ei makseta tosiaankaan omistusasuntoon kuten vuokraasuntoomme :)
  Vastaa viestiin
29.03.06, 00:29   #17 (linkki)
Tietoa
(Vierailija)

Kyllä asumistukea on mahdollista saada myös omistusasuntoon. Siinä vain vuokran tilalle lasketaan asuntolainan korot ja kaikki muut asumiseen liittyvät menot.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku