Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.03.06, 16:46   #1 (linkki)
ärsyyntynyt
(Vierailija)

Mistä lisää rahaa?

Ja näin kyselee moni vastuuton vanhempi. Miksi hankitte lapsia, ilman koulutusta kun teillä ei ole heitä varaa edes ruokkia tai vaatettaa asianmukaisesti? Minä veronmaksajana ja kahden lapsen yksinhuoltajana maksan vielä teidänkin lastenne elannon. Onko reilua? Itse olen maksanut kouluni ja opintoni, ja tienaan sen verran ettei tarvitse tulla tänne itkemään ja muiden rahoilla elämään. Ihan oikein, ettei sossu teille rahaa anna kun olette vastuuttomasti vailla taloudellisia resursseja lapsenne maailmaan tehneet. Menisitte töihin. Jos ette työstänne saa parempaa palkkaa, opiskelkaa parempi ammatti. Lopettakaa se pummailu.
  Vastaa viestiin

23.03.06, 11:27   #2 (linkki)
murr...
(Vierailija)

Re: Mistä lisää rahaa?

samaa mieltä kanssasi, periaatteessa...työnteolla kuuluisi elättää itsensä ja jälkeläisensä.
mutta! myös vähemmän koulutettuja perusduunareita;siivoojia, tarjoilijoita,kaupan kassoja,sairaanhoitajia jne.. tarvitaan!
pitäisikö yläasteikäiset,todennäköiset duunarit ja työttömät vinkujat steriloida hyvissä ajoin? entäs kaikki narkkarit, juopot ja muuten ""vähäosaiset"" joihin sinun ja minun verorahoja tuhlataan?mitä niille tehtäis?
ja yks aika tärkeä näkökohta tähänkin mielenpurkaukseen:niitä lapsia tähän maailmaan ja hyvinvointiyhteiskuntamme tulevia veronmaksajia tuottamaan tarvitaan 2 ihmistä.tällä palstalla ""itkee ja valittaa""se osapuoli, joka hoitaa tuota vastuutaan ja velvollisuuttaan yksin!
en minä, pienipalkkainen duunari saadessani 25-vuotiaana ensimmäisen..sitten toisen ja kolmannen lapseni, ihan ""pyhässä"" avioliitossa suunnitellut lopulta elättäväni katraan lopulta yksin...niin vain kävi. ei elämää voi suunnitella valmiiksi.en silti ole katkera, vaikka niin luuletkin.
tämä palstahan on olemassa yh-vanhempien ajatustenvaihtoa varten ja fakta on, että valtaosa yh-äideistä lapsineen elää ""köyhyydessä"" jos euroja lasketaan.
onko se heille ihan oikein, kun eivät aikoinaan hankkineet ""kunnon"" ammattia, josta saa niin hyvän palkan, että sillä elää vikisemättä vaikka 4 ihmistä?HÄH?

Vastaa viestiin
23.03.06, 13:25   #3 (linkki)
marjut
(Vierailija)

Ap:n viesti on suvaitsematon ja kohtuuton. Mutta on niin kiva haukkua muita kun siinä tuntee itsensä niii...in hyväksi ihmiseksi.
Jopa ap:lle vois sattua jotain elämässä sellaista, että raha-asiasi menevät sekaisin. Sairaus, onnettomuus, työttömyys, mikä tahansa.
Tuo verorahojen käyttö on niin naurettava juttu, että siihen ei viitsi edes kantaa ottaa.
  Vastaa viestiin
24.03.06, 15:03   #4 (linkki)
heh
(Vierailija)

ei muuta kun Karhupuistoon pillua myymään!
  Vastaa viestiin
25.03.06, 17:31   #5 (linkki)
OHO
(Vierailija)

Pikkasen on hyvä palkka ap:llä, kun yksin hänen maksamansa verot kattaa Suomen sosiaaliavun :O
  Vastaa viestiin
26.03.06, 21:58   #6 (linkki)
mieti mitä kirjoitat
(Vierailija)

Ei ole ap helppoa elättää neljää lasta aviomieheni ja heidän isänsä kuoleman jälkeen..., en todellakaan kuvitellut aikoinani lapsia tehdessäni, että jäisin alle kolmekymppisenä leskeksi... anteeksi jos olen joutunut verovaroja käyttämään käydessäni lastemme kanssa terapiassa ja joutunut pyytämään sosiaalihuollosta apua ennenkuin pystyin järjestämään elämäni uudelleen kuten myymään kotimme jota en kyennyt yksin maksamaan, toivottavasti kukaan ei joudu käymään läpi sitä helvettiä jossa olen lasteni kanssa ollut!!!
  Vastaa viestiin
29.03.06, 00:35   #7 (linkki)
Tellu
(Vierailija)

Itsekin olen jäänyt leskeksi lasten kanssa alle kolmekymppisenä ja ihmettelen sinun toisen lesken tekstiä.

Miten sosiaalitoimisto on auttanut sinua missään vaiheessa kun omien ansiotulojesi lisäksi (oli ne sitten palkkaa tai työttömyyskorvausta tai mitä vaan) sinä ja lapset olette miehesi kuolemasta lähtien saanut perhe-eläkettä ja mahdolliset henkivakuutusrahat sekä työnanatajan ryhmähenkivakuutuksesta, että mahdollisesta vapaaehtoisesta henkivakuutuksesta.
Ei lesken todellakaan tarvi myydä kotia pärjätäkseen tai ei ainakaan tarvi mennä soiaalitoimiston luukulle.
Todellakin tiedän mistä puhun.
  Vastaa viestiin
29.03.06, 00:37   #8 (linkki)
jatkoa...
(Vierailija)

Siis ei tarkoitus ole väheksyä tilannettasi, mutta rahallisesti se ei ole voinut olla niin traaginen kuin kuvailit. Tai korkeintaan jos olet kuukaudeksi saanut toimeentulotukea ennenkuin asiat ovat järjestyneet ja sitten olet senkin joutunut maksamaan takaisin.
Mutta kaikesta huolimatta sinulle ja lapsillesi jaksamista. Meidänlaistemme elämää ei ymmärrä kuin kaltaisemme.
  Vastaa viestiin
29.03.06, 08:39   #9 (linkki)
selvennykseksi
(Vierailija)

Toisaalta en viitsisi edes vastata kommenttiisi ja vähättelyysi siitä ettei tilanne voinut olla niin traaginen kuin kerroin... mutta selvennykseksi: Miehelläni oli viitisen vuotta sitten perustettu rakennusalan yritys ja palkkalistoillaan hänellä oli kymmenkunta työntekijää, eikä hänellä ollut mitään vapaaehtoista henkivakuutusta koska ei omasta mielestään sitä tarvinnut (vaikka koitinkin saada aikoinaan häntä sellaisen ottamaan), yrityksellämme oli työntekijöitä ja alihankinta yrityksiä, lainaa, valkaa tavarantoimittajille jne..,
Kyllä siinä meinasi kuule usko loppua millä kaikista maksuista selviän ja osa on vieläkin maksamatta ja talomme oli myös velkapohjalle enkä olisi millään selvinnyt yksin sen lainanlyhennyksistä.
  Vastaa viestiin
29.03.06, 08:41   #10 (linkki)
selvennykseksi
(Vierailija)

Unohtui mainita vielä se, että työskentelin myös itse tuossa edesmenneen mieheni yrityksessä joten jäin myös työttömäksi mieheni kuollessa äkillisesti....
  Vastaa viestiin
29.03.06, 15:21   #11 (linkki)
rahaa
(Vierailija)

niimpä niin, mikä ihmisiä tänä päivänä vaivaa, aina ollaan arvostelemassa ja piikittelemässä toisia minkäkin syyn varjolla, on moni asyitä miksi joku voi joutua ahdinkoon, itse olen 15 vuotiaasta tehnyt töitä, nyt epäonnistuneen selkäleikkauksen takia olen työkyvytön, siinä ei paljon koulutukset auta. nauttikaa elämästä ja antakaa kaikkien elää ilman ainaista rutkutusta
  Vastaa viestiin
30.03.06, 12:54   #12 (linkki)
Lapseton
(Vierailija)

Kuten nimimerkistäni huomaa, olen lapseton. Työskentelen matalapalkka-alalla, jossa koulutetun työntekijän nettoansiot kuussa on n. 1000€. Tällä liksalla ei herroiksi elä lapsetonkaan, puhumattakaan siitä, että samoilla tuloilla pitäisi vielä pari tenavaakin elättää...

Kyllä, työtä tekemällä pitäisi perheensä elättää, mutta kohtuullista kai olisi, että työn tekemisestä maksettaisiin sellaista liksaakin, että se onnistuu? Puheet alan vaihtamisesta ovat todella lyhytnäköisiä ja typeriä. Kun meitä pienipalkkaisillakin aloilla työskenteleviä tarvitaan. Ap voisi miettiä vaikkapa sitä, että kuka hoitaisi hänenkään lapsensa hänen työpäivänsä aikana, jos kaikki pienipalkkaiset vaihtaisivat alaa? Kuka hoitaisi vanhukset ja sairaat tässä maassa? Kuka palvelisi ap:tä kaupan kassalla, ja kuka siivoaisi julkiset tilat hänen jälkeensä?

Jokainen meistä maksaa veroja, myös pienipalkkaiset ja työttömät. Jälkimmäiset muuten jopa tuloihinsa nähden melko suurella prosentilla. Muhkeasti saa ap:kin tienata, jos sillä palkallaan kuvittelee verojensa, itsensä ja omien lastensa lisäksi vielä muidenkin lapset elättävänsä. Vahinko, että niiden muhevien ansiotulojen varjoon on tainnut alkeellisinkin inhimillinen myötätunto ja empatia unohtua.

Minä nostan hattuani teille yksinhuoltajat, tulotasoon katsomatta.

Vastaa viestiin
30.03.06, 13:12   #13 (linkki)
eräs
(Vierailija)

No yksinhuoltajana ei sinun tarvitsi sitä lasta noilla tuloilla elättää vaan saisit kuukaisittain lisäksi lapsilisän ja elatusmaksut eli vähintäänkin hieman yli 200 € nettopalkksi päälle. Toki jos lapsi olisi tarhaikäinen menisi tuosta noin puolet tarhamaksuun.
  Vastaa viestiin
30.03.06, 13:51   #14 (linkki)
Lapseton
(Vierailija)

Toki niin saisin lapsilisää ja elatusmaksuja. Toisaalta pitäisi olla isompi asunto = isommat asumiskustannukset. Pitäisi kai ruokkia ja vaatettaa se lapsikin ja maksaa harrastukset = isommat elinkustannukset. Päivähoitomaksuista nyt puhumattakaan...

Lapsettomana olen toki jäävi sanomaan, mutten usko, että näillä elatusmaksuilla kovinkaan suurta prosenttia ihmislapsen tarpeista kuukaudessa rahoiteta. Enpä tiedä sitten.

Olen silti sitä mieltä, että kyllä ihan jokaisesta työstä voisi sen verran palkkaa maksaa, että sillä oikeasti perheensä elättäisi, ja pystyisi edes sallaisen elintason lapsilleen tarjoamaan, ettei tarvitsisi lehdistä lukea, kuinka lapsia elää köyhyysrajan alapuolella.

Vastaa viestiin
30.03.06, 14:05   #15 (linkki)
Juur ei kateta
(Vierailija)

koko lapsen elatukseen menevää rahaa elareilla, kun useimmat ainakin saavat minimin luokkaa eli 118 - 160 euroa per lapsi. Itse saan summan joka on tuossa haarukassa, mutta onneksi ei ole enää tarhamaksua vaan leikkipuiston välipalamaksu joka on huomattavan paljon pienempi, kuin tuo mainitsemani tarhamaksu oli aikoinaan.
  Vastaa viestiin
30.03.06, 15:50   #16 (linkki)
Ilmatar
(Vierailija)

Lapseton: naulan kantaan.
  Vastaa viestiin
02.04.06, 22:11   #17 (linkki)
ärsyyntynyt
(Vierailija)

Olen itse myös 25. Vanhin lapseni on nyt 8-vuotias. Opiskelin samalla kun imetin. Raavin rahat kasaan omalla ahkeruudellani ja sinnikkyydelläni. Olin naimisissa, päädyimme eroon. Siinä, eron keskelläkin hoidin asiat, päiväkotien kevätretket ja nuorimmaisen vaipanvaihdon. Ja opiskelin. Ette varmaan ymmärrä, mutta itse noiden raskaiden vuosien jälkeen Ärsyttää kun muut laiskottelevat minun raadettuani niska limassa paremman eteen. Ei oteta työpaikkaa kun se ei satu olemaan se unelmaduuni. Itse olen toiminut mm. siivoojana, kodinhoitajana, perhepäivähoitajana, ravintolatyöntekijänä, tsupparina ja nyt olen koulutukseltani liikunta/toimintaterapeutti. Käypä huviksesi katsomassa palkkaus, ei tosiaan päätä huimaa. Pyrinkin hoitamaan paikkakuntani liiton asioita ja etenemään valitsemallani uralla myöhemmin hallinnollisiin tehtäviin. Mutta he jotka kotona nysväävät sossun rahoilla kun eivät viitsi ottaa työtä vastaan kun kyllähänäsossu maksaa. Oksetatte minua säälinkerjuullanne. Täällä köyhät puukottavat toisiaan selkään! Kuinkahan paljon saisimme lapsillemme rahaa mm. harrasteisiin ja kunnan terveydenhuoltoon jos lopettaisitte lusmuilun. Vaan eihän täällä joitakin kiinnosta muu kuin toisten antama sääli. Ei, vaikka kyseessä olisi omien lastenne tulevaisuus. Lukekaa köyhän aikanne kuluksi tutkimuksia miten nykyään tuloeroisten lapset putoavat itsekin köyhyysloukkuun. Ja se vain saamattomien vanhempien vuoksi! Suututtaa lasten takia.
  Vastaa viestiin
02.04.06, 22:19   #18 (linkki)
ärsyyntynyt
(Vierailija)

Luehan aikaisempi tekstini vastauksena ""Murr:ille"". Eli olen ollut todella matalapalkkaisilla aloilla, imettänyt ja opiskellut samaan aikaan. Töihin menin hiukan alle 16-vuotiaana, ensimmäisen lapseni sain vain hiukan ennenkuin täytin 18. Olen vaihtanut alaa tähän mennessä kolmesti, lastenhoitajasta ravintolatyöntekijäksi, ja siitä toimntaterapeutiksi joka olikin lopullinen tähtäimeni. Suoritin myös iltalukion työskentelyn ja nuoremman korvatulehduskierteiden lomassa. JOka Ikinen Talvi. En ymmärrä miksi tyydytte johonkin josta sitten pitää valittaa! Se ei vain mahdu minun ymmärrykseeni. Eikö silloin pitäisi pyrkiä eteenpäin?
Ja anteeksi kun vastaukset näin viivästyvät, vietän kaiken vapaa-aikani lasteni kanssa.
Useassa iltalkukiossa on lastenhoito järjestetty. Tiedän, koska olen itse ollut ensimmäisiä jäseniä. Jatko-opintojen aikaan lapset olivatkin jo päiväkoti/eskari-ikäisiä.
  Vastaa viestiin
03.04.06, 10:15   #19 (linkki)
Ilmatar
(Vierailija)

Monia ärsyttävät myös kaltaisesi ihmiset jotka mestaroivat toisille omaa elämäänsä: kaikkien pitäisi pystyä elämään kuten minäkin. Sosiaaliapu on sitä varten että sitä käytetään jos sitä tarvitaan.
  Vastaa viestiin
03.04.06, 22:11   #20 (linkki)
Aiwan
(Vierailija)

No, anteeksi nyt myös minunkin puolestani, että olen niin korkeapalkkaisella alalla, että sieltäpä ei nyt työtä enää yllättäen löydykään, ei edes osa-aikaista.

Enpä luullut korkeakouluopinnot vihdoin maksettuani, talon ostettuani ja lapset tehtyäni, että näin voisi tapahtua minulle.

Totuushan on, kun raha loppuu, lentää myös rakkaus ulos samalla ovenavauksella, aina on jossain joku, joka sanoo ""mikset pitänyt miehestäsi parempaa huolta"". Jaa, miksen, tosiaan?

Työvoimatoimisto ei päästä minua ainakaan tässä vaiheessa kaupan kassalle, ovat suoraan sanoneet, että ole sinne liian koulutettu.

Välttämättömiäkään laskuja ei tässä vaiheessa pystytä maksamaan.

Näin voi käydä ""ärsyyntynyt"" myös todella jopa sinulle.

Vastaa viestiin
04.04.06, 14:37   #21 (linkki)
Lapseton
(Vierailija)

Hyvä ""ärsyyntynyt"", jos kerran itsekin olet työskennellyt matalapalkka-aloilla, sittenhän sinun pitäisi itsekin tajuta, kuinka tarpeellisia nekin työt ovat. Yhteiskunta ei tule toimeen ilman niitä. Eikö silloin oikeasti olisi fiksua maksaakin niistä töistä sen verran, että sillä palkalla perheensä elättää, sen sijaan että käsketään vaihtamaan alaa? Ettei sitten tarvitse joskus ihmetellä, kun sairaat, vanhukset ja lapset jäävät hoitamatta, kauppojen aukioloajat lyhenevät ja yhteiskunta hukkuu paskaan? Tämähän siitä seuraa, jos oikein urakalla alanvaihtoon ryhdytään.

Vastaa viestiin
04.04.06, 15:09   #22 (linkki)
murrr...
(Vierailija)

aaltoja sulle ärsyyntynyt oletpa reipas ja ahkera!!sietää kävellä pää pystyssä mutta en tota vaahtoomista silti tajuu!
itse tein ammatinvalintani ja kävin lukioni hyvissä ajoin ennen lasten tekoa..ei tarvinnu imettää enää välitunneilla:)
Päädyin matalapalkka -alalle, jolla en yksin ilman yhteiskunnan tukea pysty elättämään 3 lasta ärsyttää se sua tai ei!
Mun pitäis nyt 40-vuotiaana hankkia vähän korkeamman tason koulutus ja väh. tuplata palkkatuloni pärjätäkseni puhtaasti omillani! Kovin realistista!? Tyydyn asemaani näin!
hengitä välillä
  Vastaa viestiin
04.04.06, 17:16   #23 (linkki)
joo...
(Vierailija)

...ei pahalla, mutta sääliksi käy lapsiasi, jotka ilmeisesti eivät äitiään koskaan näe, koska hänellä on niin kiire kouluttautua ja hoitaa kaikkea muuta kuin lapsiaan...
  Vastaa viestiin
06.04.06, 18:33   #24 (linkki)
Ärsyyntynyt
(Vierailija)

Niille jotka ketjua vielä seuraavat tiedoksi: Toimin itsekin siis matalapalkkaisella alalla, selviää ylemmistä kirjoituksista. Lapseni tosiaankin ""näkevät"" minua. Ei tietenkään yhtä paljon kuin niitä mammoja jotka ovat jättäytyneet sossun eläteiksi 24/7. Vaan onkohan noillakaan lapsilla sitten niin onnellista elämää kun esim. harrastuksiin ei raha riitä? Turha on lapsiani sääliä. On totta ettei jatkuvasti ole uusimpia konsolipelejä yms. mutta vietämmekin paljon yhteistä aikaa mm. pelaten ""perinteisiä"" pelejä tai katsellen yhdessä lastenohjelmia. Työpäiväni ovat normaalin mittaisia (8-16), eikä opiskelijoillakaan nyt niin hurjan pitkiä päiviä ollut, ja paljon pystyi suorittamaan etäopiskeluna. Tuo on ihan vihoviimeinen puolustus sääliä jonkun lapsia kun äiti kouluttautuu ja käy töissä. Eikö ole parempi, että lapset löytävät ystäviä esikoulusta ja sosiaalistuvat kuin että nyhjäisivät kotona kun vanhemmilla ei ole rahaa päiväkotimaksuihin? Viinaan taitaa mennä. Se koira kiljahtaa, johon kalikka kalahtaa. Ja kyllähän kouluikäinen on koulussa, eikä silloin mielestäni ole enää mitään perustetta kotona makaamiselle.
  Vastaa viestiin
07.04.06, 14:26   #25 (linkki)
totuusko?
(Vierailija)

En ole nimimerkki Aiwan kanssa samaa mieltä siitä, että rakkaus lentää ulos, kun rahat loppuvat. Ehkä olen poikkeus säännössä.

Siirryin nyt tälle palstalle pitkästä aikaa, kun juttuni 50+ palstalla saavat monen verenpaineen kohoamaan.

Kävin äsken kuntosalilla ja ruokakaupassa. Masu on täynnä ruokaa ja Dumle-karkkeja. Noista karkeista tuli tämän keväinen penkkariajelu mieleen. Keräsin kassin pohjan täyteen karkkeja tyttäreni penkkariajelulla Espan puistossa.

Päivätyöni lisäksi teen kahta työtä ja kuukausiansiot pysyvät sitkeän puurtamisen avulla korkeakoulutetun tulotasolla.

Tiedän mistä puhun. Päivätyössä tehtiin tänä vuonna palkkauudistus ja vaatimustasoa on erittäin vaikea nostaa, vaikka mitä tekisit. Ei akateemisillakaan herkkua elämä ole valtiolla. Yhtä pitkää ja kapeaa kakkua hekin syövät ja työmäärä on mahdoton. Moni fiksu pysyy ihan mielellään suorittavissa töissä. Ei tarvitse julkaista mitään. Luppoajan voi väitellä Ellien palstoilla.

Ota Aiwan elämä ihan realistiselta kantilta. Sinulla on fiksut paperit takataskussa. Seison vaikka aidanseipäänä, että saan koulutettua tyttäreni sille alalle mille he haluavat.

Olen aikoinaan imettänyt lastamme ja lukenuta amerikkalaista feministikirjaa samalla. Aikuisten lasten äitinä kävin tänä keväänä Akateemisessa kirjakaupassa katsomasssa Jane Fondaa. Olin kahden vaiheilla ostanko englanninkielisen kirjan. Jätin väliin. Tuttua asiaa. Jane sanoi aina poteneensa huonoa omatuntoa äitiydestään. Nykyään hänellä on hyvät suhteet lapsiinsa.

Pilkun viilaaminen ei auta pienten lasten äitinä. Virheitä me varmasti kaikki teemme vaikka luemme kaikki fiksuimmat kasvatusoppaat, kehitämme parisuhdettame ja olemme unelmien nainen puolisollemme.

Ellien Artikkelit palstalle oli tulla tupsahtanut artikkeli miksi mies jättää naisen. Syitä on lukemattomia. Vanhemmalla iällä näköjään ulkonäkö painaa eniten kupissa jättämisen suhteen.

Yh-elämässä on valtavasti plussia. Ei enää jätetä ketään.
Se on jo elettyä elämää. Nokka on nyt kohti tulevaisuutta.

Kuulin tv-uutisista, että Suomen taloudella pyyhkii hyvin.
Nyt jopa suunnitellaan veroalennuksia.

Fiksut akateemiset naiset. Nyt kirjoitan painavaa tekstiä vaikka pitäisi olla jo tekemässä töitä. Tänään en kuitenkaan keitä ""elatusainetta"" labrassa.

OTTAKAA YHTEYS EDUSKUNTAAN JA SOSIAALIVIRANOMAISIIN.
YH-PERHEILLE VEROALLENNUKSIA.

MAKSAN ITSE 24 PROSENTTIA VEROA JA ISÄ ON TYÖTÖN JA SAIRASELÄKKEELLE SIIRTYVÄ. HÄN ON TÄYSIN VARATON.
LISÄPROSENTTI ON 42 %.

EN KÄY OOPPERASSA ENKÄ MISSÄÄN MUUALLAKAAN. OLEN TÄYSIN RAITIS JA SAVUTON. KÄYTÄN JULKISIA LIIKENNEVÄLINEITÄ. SIITÄ HUOLIMATTA OLEN AINA PEEAA.

JOSSAIN PITÄÄ TEHDÄ VIELÄ SÄÄTÖÄ.

KÄVIN EDUSKUNNASSA ENNEN JOULUA TUTUSTUMISKIERROKSELLA. SINÄ PÄIVÄNÄ TÄYTIN SAMALLA 50 VUOTTA. HIENO YHTEENSATTUMA.

TOIVON, ETTÄ MONI MUUKIN YH-ELLI VIETTÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ MEIDÄN YHTEISESSÄ PARLAMENTTITALOSSA.

HALONEN SANOI TÄMÄN AAMUN UUTISISSA, ETTÄ YRITYSTEN PITÄÄ KANTAA VASTUUTA IRTISANOMISISTA.

KANNETAAN ME KAIKKI VASTUUTA SUOMEN ASIOISTA.
LAITETAAN JÄRKEVÄT IHMISET PAINAMAAN NAPPIA.
MINÄ EN SINNE HALUA, MUTTA MONI VASTAVALMISTUNUT FIKSU NAINEN TAI MIES EDUSTAKOON MINUA.

EI TÄSTÄ ASIASTA KANNATA RIIDELLÄ. KESKUSTELLAAN RAKENTAVASTI.

Hyvää viikonvaihdetta kaikille. Ostakaa tekin Dumble-pussi.
Sunnuntaina on palmusunnuntai. Virpojia varmasti on oven takana.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku