Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.04.06, 17:05   #26 (linkki)
Sirkka
(Vierailija)

Re: Mistä lisää rahaa?

Olen lukenut kirjoituksiasi monelta Ellien palstalta. Tässä ketjussa sanot seisovasi vaikka aidanseipäänä, että lapsesi saavat haluamansa koulutuksen. Kaunis ajatus, mutta olen aiemminkin ajatellut, uhraatko itsestäsi jo liikaakin lastesi takia. Kolme työtä, ja olet jo viisikymppinen! Asutte käsittääkseni Helsingissä. Mikseivät opiskelevat lapsesi tee työtä opintojensa ohella, vaikka siellä osa-aikaista hommaa varmaan heille löytyisi? Sinä puurrat ja aherrat ja uhraat oman elämäsi, ja neidit vain nyrpistelevät ja valittavat, kuten olen kirjoituksistasi lukenut.
Herää, nainen, ja hanki oma elämä! Äläkä yritä uskotella itsellesi ja meille muille, että olet onnellinen yksin. Unohda jo se sinut jättänyt ja lähestymiskiellon sinulle hankkinut lastesi isä, ja kurottaudu uuteen. Sinulla on oikeus ajatella välillä itseäsikin.
  Vastaa viestiin
09.04.06, 12:34   #27 (linkki)
Voi hyvänen aika
(Vierailija)

Jahka hiukan saat ikää lisää, toivottavasti ymmärrät etteivät asiat aina ole niin mustavalkoisia. Joten ole ystävällinen äläkä yleistä. Kaikki kotona olevat/työttömät vanhemmat eivät ole alkoholisteja. Myös kotona olevien/työttömien vanhempien lapsilla saattaa olla harrastuksia ja sosiaalisia kontakteja yhtä lailla kuin muillakin.

Hienoa että olet pystynyt kouluttamaan itsesi. Onnea siitä. Ole tyytyväinen. Toivottavasti et koskaan tule itse joutumaan tilanteeseen jossa et voi olla töissä ja joudut elämään vain yhteiskunnan tuella ja miettimään miten hoitaa kaikki elämisen kulut. Niinkin voi käydä. Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

Meitä on moneen junaan. Mitäs jos antaisit kaikkien kukkien kukkia, myös rikkaruohojen, koska niilläkin on tarkoituksensa.

Terveisin työssäkäyvä yh.
  Vastaa viestiin
09.04.06, 15:45   #28 (linkki)
Ärsyyntynyt
(Vierailija)

Olen kuunnellut jo 10-vuotta tuota ""jahka saat lisää ikää""-laulua. Ihan kuin se järki jotenkin kasvaisi vuosien myötä. Tuntuu pikemminkin että toisinpäin käy. Tuudittaudutaan aina vain tiukemmin ja tiukemmin kotisohvalle huokailemaan ettei kukaan sitten voi ymmärtää miten rankkaa on. Kun tarjotaan vain sellaisia töitä joita ei nyt just huvita tehdä eikä anneta lisää rahaa.. En yhtään epäile, etteikö ketä hyvänsä voisi joskus kohdata työttömyys, sairaus tms. kysymys onkin siitä jäädäänkö rypemään itsesäälissä ja elämään pummailemalla vai yritetäänkö aktiivisesti tehdä asialle jotain! Ne jutut joita joutuu kuuntelemaan leikkipuistoissa ovat niin säälittäviä. Tuen ja rohkaisen ihmisiä jotka yrittävät parantaa elämäänsä, mutta en voi mitään vastenmielisyydelle joka nousee pintaan kuunnellessani draamakuningattarien krokotiilinkyyneleisiä säälinkerjuita. Ja kappas vaan mikä on puolustuksena: Ei mikään, todetaan vain että kun tulet vanhemmaksi ymmärrät. Ihmisten pummailua, laiskottelua ja draamakuningattarena leikkimistä en tule ymmärtämään varmasti koskaan.
Enkä ole väittänytkään kaikkien kotona olevien vanhempien olevan alkoholisteja, joten älä vääristele kirjoituksiani ole hyvä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku