| |  | |
31.03.06, 09:46
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | (ei otsikkoa)
Yksinhuoltajien ongelmat on kovasti näkyvissä kirjoitteluissa on väsymystä ja taloudellisia ongelmia, yksinäisyyttä jne tyytyväinen leskikin näyttää olevat joukossa ehkä väärässä paikassa, koska hänellä on kaikki hyvin leskille pitäisikin olla ihan oma paikka mihin voivat tyytyväisyyttään ilmoitella. Kuitenkin yksinhuoltajan ongelmat ovat olemassa, mutta eivät onneksi ikuisia, kun lapset kasvaa ja aloittavat oman elämänsä niin sitten alkaa helpottamaan ja voi alkaa elää omaa elämää. Tärkeää olisi kuitenkin, että yksinhuoltajat voisivat kouluttaa lapsensa, että heidän elämänsä olisi helpompaa lapset pääsevät paremmin työelämään sitten aikanaan, eikä jää siihen köyhyysloukkuun mitä ehkä vanhempansa on. Yksinhuoltajathan on suuri ryhmä esim. toimeentulotuen saajina johtuu tietenkin siitä, että he yleensä elävät ns. yhteiskunnan tuilla jos ovat aina kotona olleet lasten kanssa. Yksinhuoltajia on myös työelämässä eivätkä ole toimeentulotukiasiakkaana.
| |
| | |
31.03.06, 21:58
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: (ei otsikkoa)
Leskilläkin on ihan samat arkiset asiat yksin hoidettavanaan kuin muillakin yksinhuoltajilla eli miksi heille pitäisi olla oma osastonsa?Kuten toisesta ketjusta täällä voi päätellä, niin ainoa ero eronneilla (ja niistäkin vain osalla) ja leskeksi jääneillä yksinhuoltajilla on raha-asiat.Ei kai se raha ole koko yksinhuoltajuuden ainoa pointti? Kyllä yksinhuoltajissakin on eroja aivan kuten pariskunnissakin, niin tulojen ja menojen kuin kaikkien muidenkin asioiden suhteen.
| |
| | |
31.03.06, 23:11
|
#3 (linkki)
Leskeillä on mielestäni asiat vielä huonommin.
Lapset pitää kasvattaa ilman isää.
Mielummin toisiaan vihaavat vanhemmat kuin se että toinen vanhempi on kuollut.
| |
| | |
01.04.06, 01:34
|
#4 (linkki)
Kunnon ammattimies joka osaa hommansa ammattikoulupohjalta on tulevaisuudessa arvostetumpi ja helpommin työllistyvä kuin kouluja käynyt,joten lapsia kannattaa opettaa ja samalla arvostaa käsillätekemistä,eikä esim putkimiesten muurarien ja vastaavien palkat ole huonoimmasta päästä.Lesket on vielä enempi yksin kun ne mitkä on eronnu,eikä se raha onnea tuo pitää vain oppia käyttämään pienet tulot niin että rahat riittää,meil äiti kun jäi leskeks 23vuotiaana,kouluttamattomana mutta sekalaisia töitä tehden lapset aikuiseks sai ja ihan onnellisia oltiin vaik kivil ja kävyil leikittiin.
| |
| | |
02.04.06, 09:23
|
#5 (linkki)
Eikä sekään välttämättä kauheesti kerro ihmisen elämäntilanteesta, saako toimeentulotukea vai ei. Voi saada toimeentulotukea siitä huolimatta, että käy töissä. Tällä hetkellä kun ainakin tiettyjen alojen palkat on niin pirun pienet ja esim. asumiskustannukset valtavan suuret. Itse esim JAAN sitä toimeentulotukea työkseni. Ja samalla omat tulot on juuri ja juuri siinä toimeentulotukirajan yläpuolella...
Hassua, eiköstä vaan...
| |
| | |
03.04.06, 08:38
|
#6 (linkki)
Kyllä se raha nyt kuitenkin on A ja O eli jos sitä on riittävästi niin taloudellisia ongelmia ei ns. ole. Eikös nyt suurin osa nimenomaan yksinhuoltajista ole sitä mieltä, että sitä rahaa ei ole riittävästi. Toimeentulotukiasiakkaana ollaan yleensä, jos menot on suuremmat kuin tulot elämiseen, eli menoista ja tuloista tehdään laskelma. Suuri osa toimeentulotukiasiakkaista on yksinhuoltajia tietenkin asiakkaina on paljon muitakin ryhmiä esim. perheellisiä, esim. jos molemmat on työttömiä, maahanmuuttajia jne. Jos rahaa on riittävästi, lapset voi kouluttaa, asua omistusasunnossa, voi käyttää yksityisen terv.aseman palveluita listaa voisi jatkaa loputtomiin, ns. rikkaat on sitten taas ihan eri asia. Kysymys on nyt siitä, että rahaa on riittävästi ja sekin on tietenkin suhteellista mikä on riittävä minun mielestä se, että esim. voisi ostaa omistusasunnon niinkuin suuremmalla osalla kahden työssäkäyvien taloudessa on. Itse olen työssä ja olen ainut yksinhuoltaja ja ainoa joka asun vuokralla n. 50 henkilön työpaikassa. | |
| | |
03.04.06, 13:15
|
#7 (linkki)
Tiedän kyllä itsekin työelämässä olevana toimeentulotukiasioista tiedän myös, kun olen itsekin työssä sos.toimistossa. Varsinkin useilla naisaloilla edelleenkin palkat on alle keskipalkan keskipalkaksi katsotaan brutto 2500e joka itselläni jää alle, palkkani on bruttona alle 2000e/kk:ssa nettona alle 1300e/kk:ssa olen kahden koululaisen yksinhuoltaja ja vuokra on 641e/kk:ssa eli n. puolet nettopalkasta menee vuokraan. Sitten ne tuet eli toisesta lapsesta 118e/kk:ssa + lapsilisä n. 136e/kk:ssa ja asumistuki 172e/kk:ssa. Poika on lukiossa ja saa opintorahaa 42e/kk:ssa. Sanottakoon vielä, että isä ei osallistu opintokustannuksiin eikä muihin menoihin millään tavalla. Jokainen voi laskea, että tiukkaa välillä tekee.
| |
| | |
03.04.06, 14:42
|
#8 (linkki)
Leski ei nyt välttämättä ole kuitenkaan nainen, vaan ylipäätään ihminen (mies tai nainen), jonka rekisteröity/aviopuoliso on kuollut...
| |
| | |
04.04.06, 11:35
|
#9 (linkki)
Oon mä yksinhuoltajana pystyny ostamaan oman rivarin pätkän 3h+k mut mul on säännöllinen työ nettopalkka 900e ja pari ekaa vuotta jo maksettu,tietysti sivummalta 24000 eurolla ois saanu omakotitalon,mut joutus ajamaan sit töihi,tää on kävelymatkan pääs työpaikasta.
| |
| | |
04.04.06, 17:13
|
#10 (linkki)
Leski on onnellisempi,vaik ois yhtä köyhä kun eronnut,kun muistaa hyvällä sitä edesmennyttä rakasta puolisoa,keskipalkat on keskipalkkoja,meil puusepäntehtaal palkat 1700e/brutto ja ekat 15vuotta samas työpaikas,mut onnellisia ollaan et on töitä.
| |
| | | | |