Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.04.06, 17:09   #1 (linkki)
kuinka paljon?
(Vierailija)

viikko/kuukausiraha

Hei!
Olen 15v.(kohta 16v.) pojan yh-äiti. Viime aikoina olemme käyneet keskustelua kuukausirahasta. Keskustelu on välillä kiivasta, kun selityksistä ja faktoista huolimatta poikani selittää miten paljon kaverit saavat ja kuinka hän saa liian vähän. Kaverit saavat 40€ - koko lapsilisän. Annan hänelle 30€, jonka eteen on tehtävä pieniä kotitöitä silloin tällöin. Tämän kuukausirahan lisäksi maksan hänen vaatekulut, hygienia tuotteet, parturin, harrastukseen liittyvät kulut ja muut isommat hankinnat. Eli tämä 30€ menee pääsääntöisesti karkkiin, limuun, hampurilaisiin, leffa ja matkalippuihin yms.
Hänen isänsä maksaa minimi elatusavun ja pojan kännykkälaskun 25€/kk. Hän ei osallistu mihinkään muuhun, vaikka joskus niin sovittiin.

Kiinnostaisi kuulla minkälaisia viikko/kuukausirahoja te äidit/isät maksatte tämän ikäiselle nuorelle ja mitä tuo summa pitää sisällään? Tekeekö nuoresi kotitöitä? Millaisia?

Harmittaa, kun tuon ikäinen ei vielä kesätöitäkään saa, vaikka halukkuutta olisi. Syksyllä lukioon meno tuo lisää pakollisia menoja ja mietityttää kuinka niistä selviän. Hoitajan palkalla kun ei juhlita.
  Vastaa viestiin

19.04.06, 10:49   #2 (linkki)
kuinka pajljon?
(Vierailija)

Re: viikko/kuukausiraha

Pyydän huolimattomuuttani anteeksi... Tällä samalla otsikolla on kirjoitus kahteen kertaan. Luulin, ettei kirjoitus lähtenyt.
  Vastaa viestiin
29.04.06, 14:40   #3 (linkki)
ei rahaa
(Vierailija)

Re: viikko/kuukausiraha

en keskustele viikkorahasta poikani kanssa.( 13 v.)miksi?
hänellä on kaikki ja kerron mitä se maksaa.en tee tärkeäksi keskusteluja viikkorahasta edes pojan kavereitten kanssa.hän saa aina rahaa jos tarttee ja tietää tarkkaan kuin kauan minun pitää tehdä töitä sen hyväksi.ei se koskaan valita. jos minä kysyn onko sinulla rahaa,useimmatin se vastaa-ja,mama ich habe geld (minulla on rahaa) meillä voi jopa ajaa nurmikon- sitten voi kysyä jos jotain tarttee.""palkkaa en maksa"" kotona joutuu kaikki tekeen hommia.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku