| |  | | |
18.02.08, 15:12
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onpas tilanne. Ei tässä auta muu kuin valmistautua kunnolla siihen oikeudenkäyntiin ja hankkia todisteita/todistajia oikeuteen sekä sinun että miehen kunnollisuudesta ja kodistanne.
Myös lääkärintodistus siitä, että olette terveitä ettekä käytä päihteitä. Ne näkyisivät veressä ja maksassa ainakin, jos niin olisi. Kertoo toki ulkoinen olemuksennekin paljon. Työnantajaltakin saisi varmasti todistuksen, jos pyytää, mitä mieltä hän on persoonastanne ja siinä näkyy työsuhteen kesto. Voisi pyytää vaikka väliaikaisen työtodistuksen, johon laitetaan laajempi maininta siitä, mitä tekee ja on tehnyt sekä laaja arvio persoonasta. Minä kyllä kertoisin, mihin sitä tarvitaan, sillä toinen osaa silloin muotoilla sen hyvin eikä käsittäisi tilannetta väärin. Olen ollut henkilöstöhallinnossa, siellä tulee eteen monenlaista, kyllä tällaista voi pyytää.
Hämmästelen sosiaalipuolen ihmisiä. Kyllä heidän tehtävänsä on ottaa vastaan molemmat vanhemmat pyynnöstä. Kannattaisiko pyytää audienssia esimiehelle? Juristi tekee työtä rahasta, varsinkin tässä tapauksessa. Hän lähtee siitä, että oma asiakas puhuu totta ja puolustaa tätä. Todisteilla voi kumota puheita.
Vaikka toinen on jo aloittanut prosessin, ei se kumoa sitä, että perättömät puheet ja kunnianloukkaukset ovat rangaistavia.
On muuten niin, että tämmöiset höyrypäät eivät tule tyytyväisiksi muuten kuin siten, että kaikki tottelevat heidän oikkujaan. Onko suurempi vahinko nyt käydä käräjillä ja saada oikeus pitää lasten kanssa yhteyttä ja elää normaalisti kuin se, että äiti eristää lapset isästään kokonaan ja saa syöttää valheita ilman mitään todisteita?
| |
| | |
21.02.08, 09:38
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | sori
"Työnantajaltakin saisi varmasti todistuksen, jos pyytää, mitä mieltä hän on persoonastanne "
Työnantaja ei ole kenenkään persoonallisuuden arvostelija. Ei vaikka olisi itse psykiatri. Vain puolueeton psykiatrian ammattilainen voi persoonasta antaa lausunnon.
| |
| | |
21.02.08, 15:19
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä normaalissa työtodistuksessa, johon pyydetään arvostelut, on maininta persoonasta, kuten käytös, työtaito ja usein muutakin henkilön persoonallisista vahvuuksista. Minullakin on pari sellaista työtodistusta, hyviä sellaisia.
Älä nyt tuijota yksisilmäisesti niitä nappeja.
| |
| | |
21.02.08, 15:58
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) | lapsia liikkeellä nähtävästi
jaahah on lapset antamassa neuvoja -> Napiton.
jos et ole perillä käsitteistä älä vaivaudu nettiä rasittamaan. mutta tiedoksesi
työnantaja EI arvostele työntekijöidensä PERSOONALLISUUTTA.
työnantaja voi TYÖNTEKIJÄN PYYNNÖSTÄ kirjata työtodistukseen miten on tehtävänsä hoitanut. jollei työntekijä niitä pyydä, ei niitä kirjatakaan.
sinä et saa kenenkään työnantajalta mainitsemiasi tietoja, eikä saa sossuntätikään.
poliisi voi saada rikostutkinnan yhteydessä työnantajalta näkemyksen miten työntekijä on tehtävänsä hoitanut. edelleen persoonallisuuteen viittaavat selvitykset antaa puolueeton psykiatri.
| |
| | |
21.02.08, 16:13
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos vinkeistänne. Muu ei kai sitten auta kuin pyytää tuollainen todistus, jos tilanne äityy niin pahaksi. On kyllä perin juurin outoa, jos käräjillä puidaan isän uuden AVOpuolison (siis minun) persoonaa, juoma- ja syömätapoja, nukkumisia ja valvomisia, kenties menneisyyttäkin. Enhän minä kenenkään huoltajuudesta taistele. Olen käsittänyt aiemmin, että yksinhuoltajuutta olisi hankala saada ja silloinkin pitäisi olla aika vahvaa näyttöä itse biologisen vanhemman väkivaltaisuuksista jne. Mieskin on muuten tosi "puhtoinen", ei edes juo/tupakoi eikä rieku kapakoissa ikinä. Touhuaa kotona enimmäkseen, osan töistäänkin voi tehdä kotona.
Sosiaaliviranomaisista. Mies otti tosiaan yhteyttä päällikkötasolle, jotka ainakin näillä näkymin ymmärtävät isää. Tuolle lapsen tapaamisten estämiselle ei toistaiseksi voi mitään, muuta kuin järjestää palaveri lapsen äidin kanssa sos. tstossa joskus kuukauden päästä. Hohhoijakkaa. Toivottavasti tämä käytös kalahtaa ex-vaimon nilkkaan edes sitten käräjävaiheessa. Mies ei ole saanut lastaan edes puhelimeen tai muuhunkaan kontaktiin kuukauteen. Silloinkin lapsi ehti juuri vastata äitinsä kännykkään, jonka ex-vaimo riisti lapselta, lapsi jäi taustalle itkemään ja luuri vain pantiin kiinni. Sittemmin on vallinnut täydellinen hiljaisuus.
| |
| | |
27.02.08, 02:36
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ex-ymmärtäjä Lapsen ei pidä joutua tilanteeseen, jossa joutuu kohtaamaan humalaisen/krapulaisen/aggressiivisen/vlinpitämättömän tms. sopimattomasti käyttäytyvän vanhemman. Lapsen kasvun ja kehityksen paras perusta on eheä suhde vanhempaan. LAATU RATKAISEE, ei määrä.
Miksi asetat lapsesi epämiellyttävään tilanteeseen? Ota aikuisena vastuu ja katkaise tapaamiset. Mies tekee valinnan josta hänen on kannettava myös vastuu. Säälisi kohdistuu mieheen ja itseesi, ei lapsiin. | Väärin. Sellaista asiaa ei ole olemassa kuin "laatuaika". Laatuaika on keksitty kiireisten perheiden tekosyyksi ja turvaksi, jotta voisivat jotenkin hyvitellä menemisiään. Kaikki aika on laatuaikaa. Ei siis vaan se, että nyt pelataan porukalla lautapelia tai mennään kaikki Lintsille vaan kaikki hetket. Siis ihan jokapäiväinen elämä, pihatyöt, yhteiset ruoka-ajat, jokapäiväinen kanssakäyminen.
Tiedän hyvin, ettei tämä vastaa keskustelun aiheeseen. Luettuani tämän kirjoituksen halusin kuitenkin kommentoida tuota, että normaali elämässä panostetaan määrään. Ne sillä hetkellä ikävämmät asiat ovat yhtä tärkeitä kuin ne positiivisemmatkin. Juoppoa ei nyt vanhempaa ei nyt kuitenkaan tarvitse kohdata.
| |
| | |
27.02.08, 11:25
|
#32 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Jauhomato Kiitos vinkeistänne. Muu ei kai sitten auta kuin pyytää tuollainen todistus, jos tilanne äityy niin pahaksi. On kyllä perin juurin outoa, jos käräjillä puidaan isän uuden AVOpuolison (siis minun) persoonaa, juoma- ja syömätapoja, nukkumisia ja valvomisia, kenties menneisyyttäkin. Enhän minä kenenkään huoltajuudesta taistele. Olen käsittänyt aiemmin, että yksinhuoltajuutta olisi hankala saada ja silloinkin pitäisi olla aika vahvaa näyttöä itse biologisen vanhemman väkivaltaisuuksista jne. Mieskin on muuten tosi "puhtoinen", ei edes juo/tupakoi eikä rieku kapakoissa ikinä. Touhuaa kotona enimmäkseen, osan töistäänkin voi tehdä kotona.
Sosiaaliviranomaisista. Mies otti tosiaan yhteyttä päällikkötasolle, jotka ainakin näillä näkymin ymmärtävät isää. Tuolle lapsen tapaamisten estämiselle ei toistaiseksi voi mitään, muuta kuin järjestää palaveri lapsen äidin kanssa sos. tstossa joskus kuukauden päästä. Hohhoijakkaa. Toivottavasti tämä käytös kalahtaa ex-vaimon nilkkaan edes sitten käräjävaiheessa. Mies ei ole saanut lastaan edes puhelimeen tai muuhunkaan kontaktiin kuukauteen. Silloinkin lapsi ehti juuri vastata äitinsä kännykkään, jonka ex-vaimo riisti lapselta, lapsi jäi taustalle itkemään ja luuri vain pantiin kiinni. Sittemmin on vallinnut täydellinen hiljaisuus. | Näen että vastapuolenne on epävarma itsestään. Hakee kompensaatiota kaivamalla toisten heikkouksia (olemassaolevia tosiasioita tai liioiteltuja tai todisteita jotka tukee omia mielikuvia) esiin, osoittaakseen ennen kaikkea itselleen, että jossain muussaKIN voi olla heikkouksia kuin itsessään. Ehkä vastapuolen itsetunto siinä kohenee. Ken tietää.
Joka tapauksessa, jos epätäydellistä ihmistä lähdetään etsimään se löytyy meistä jokaisesta. Oleellista onkin onko epätäydellisyys niin raskasta että se suoraan vahingoittaa toista ihmistä - tässä tapauksessa lasta.
Vastapuolenne ei ole tasapainoinen ihminen. Sallikaa hänelle heikkous ja koittakaa kestää hänen piirileikkiensä mukana. Sillä jos mielestänne olette normaaleja ihmisiä ette te oikeudessa häviä mitään. Vastapuoli vain tekee itsestänä naurettavan. Teidän ei tarvitse todistella mitään. Todistustaakka on vastapuolella.
| |
| | |
15.03.08, 23:18
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Tapaamisoikeus.
Älkää riidelkö ja mollatko toisianne.Mitä arvelette lastenne ajattelevan siitä?Te mollaatte toisianne.Useimmiten lapset rakastavat molempia vanhempiaan ja te pölkkypäät vaan haukutte toisianne,kumpi saa tapaamisoikeuden.Aikoinani minua silloinen vaimoni mollasi sosiaaliakoille saadakseen kaiken.Hän haukkasi paskaa.Lapset halus iskän hoidettavaksi.Kolmesta kaksi iskälle.Siinä oli akoille katkeraa kalkkia nieltäväksi.Tapaamisoikeus sovittiin rajoittamaton Se toimi hyvin.Lapsemme saivat olla vapaasti molempien luona viikonloppuisin,aivan heidän tahtonsa mukaan.He rakastivat meitä molempia.Silloinen vaimoni ja lasteni äiti halusi avioeron.Todellinen syy jää arvoitukseksi.Pääasia.Lapset voivat hyvin.X-vaimo ja minä,me arvostamme toisiamme kaikesta huolimatta ja sen lapsemme tietävät.Älkää hoppuilk o eronne kanssa.
| |
| | |
07.08.09, 10:37
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | kun tapaamisoikeutta ei ole
meillä eron jälkeen ex-vaimo lupasi tehdä elämästäni helvetin,niin tekikin ja myös lasten elämästä. alkuun tapaaminen oli entisessä kodissani johon hän jäi lasten kanssa asumaan.sitten hän alkoi itse jäämään myös sinne,eli en voinnut olla rauhassa lasteni kanssa,hän alkoi huorittelemaan uutta kumppanina,jota ei edes tuntenut,ei ollut nähnyt ja parasta se että lasten kuullen. jonkun ajan päästä hän löysi itselleen miehen jonka luokse muutti lasten kanssa.sitten alkoi tapahtumaan.olin hakemassa lapsia luokseni viikonlopuksi(kun se vihdoin onnistui luonani),soitin ex:lle ja pyysin ilmoittamaan lapsille haku-ajan.hän sanoi että on menossa lasten kanssa mummolaan,tätä samaa toistui usean kerran,kunnes sain kutsun lastensuojeluun.sain kuulla siellä että olin ollut aina humalassa kun lapset olivat luonani.lapsia ei ollut asian suhteen kuultu,vain ja ainoastaan ex-vaimoani.sain kuulla 3v:n jälkeen mm:ex-vaimon hakeneen lapset luoltani kesken viikonlopun kun olin ollut niin humalassa lasten kanssa,ihmeelisintä asiassa on että ainoa joka tällaisen asian muistaa on ex-vaimo,minä,nykyinen vaimoni,eikä kumpakaan poikani muista tälläista tapatuneen ja uskoisin 12- ja 8vuotiaiden muistavan asian. hänen perättömien puheiden perusteella tapaamisoikeuteni meni jäihin.sain luvan käydä lasteni uudessa kodissa aina kun haluan,kunnes kerran käytyäni vanhin poikani soitti ja kertoi äitinsä haukkuneen hänet ja sanoneen että minulla ei ole mitään asiaa sinne. siinä vaiheessa tuli mitta täyteen aloin hakemaan huoltajuutta itselleni,nyt asia on vireillään ja pojat ovat halukaina asumaan luonani.
| |
| | |
21.08.09, 09:58
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo lastensuojeluun vaan ja selvityspyyntö:) Tosin lastensuojelulla on valtaa estää etävänhempaa tapaamasta vaikka olis paperilla siihen asti ainakin kunnes asiat on selvitetty.. Eikä lastensuojelua kiinnosta vanhempien välit vaan lasten hyvinvointi.
| |
| | | | |