| |  | | |
29.08.08, 22:46
|
#51 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja omituista! äideistä, jotka haluvat tehdä itselleen jonkun leikkikalun lapsesta(huomaavat kyllä että lapset ovat yksilöitä joilla on oma tahto ja identiteetti jne, kaukana ovat leluista!) tekemisissä.
| Häh? Mikä saa sinu olettamaan, että yksinhuoltajaäidit haluavat lapsen leluksi? Arvaan, että mielestäsi sinun omat motiivisi lapsen saamiseen ovat puhtaat, mutta jo ulkonästä tai anonyymistä nettikirjoituksesta kuvittelet tietäväsi sinulle tuntemattomien naisten syyt? Kannattaisi lopettaa heijastamasta omia ennakkoluuloja muihin ihmsiin.
| |
| | |
02.09.08, 22:52
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eikö abortti olisi hyvä vaihtoehto sellaisessa tapauksessa, kun ehkäisy on pettänyt (ja vielä jälkiehkäisy!)?! Miksi tehdä lapsi tähän maailmaan jos sitä kumpikaan vanhemmista ei ole halunnut? Minusta olisi ainakin kauheata saada tietää, että olen vahinkolapsi ja isästä ei ole mitään tietoa. Olisko kuitenkin armeliaampaa tehdä abortti ja hankkia niitä lapsia vasta sitten, kun sitä oikeasti haluaa? Olen läheltä seurannut miestä, joka vielä kuusikymppisenä kipuilee sitä, että on ollut vahinkolapsi. Äiti hylkäsi kaksivuotiaana ja jätti isoäidin hoiviin ja isä ei koskaan ollut missään tekemisissä. Ei ole siitä koskaan selvinnyt. Tietysti eri asia jos äiti hoitaa ja kasvattaa, mutta varmasti äitiäkin lopun elämää tämä tilanne häiritsee ettei lapsella ole isää. Abortti on varmasti kova paikka, mutta pienempi paha kuitenkin kuin pistää lapsi kärsimään koko elämänsä. Surettaa.
| |
| | |
02.09.08, 22:54
|
#53 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ja vielä: ei varmaan mikään voi olla kamalampaa kuin se, että koko olemassaoloa leimaa ei-toivottu- fiilis. :(
| |
| | |
04.09.08, 01:45
|
#54 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei ole oikein sekään, että yhteiskunta maksaa muiden mokat! Mies maksakoon lapsestaan itse. Piste.
| |
| | |
04.09.08, 11:59
|
#55 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Kuvia Suomesta Ei ole oikein sekään, että yhteiskunta maksaa muiden mokat! Mies maksakoon lapsestaan itse. Piste. | Samaa mieltä. Yhteiskunta maksaa elatustuet, kun nainen ei halua kertoa oikeaa isää. Ja sitten saa vielä yksinhuoltajakorotusta. Ei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja. Ja monesti käydään vielä hakemassa sossusta rahaa. Ja huudellaan tuolla toreilla, että yksinhuoltajat on taloudelliseti kovilla. No niinpä, niin makaa kuin petaa. Ei se elatusmaksu mistään kultakaivosta tule vaan veronmaksajien pussista, ärsyttää tuollainen pummailu.
| |
| | |
05.09.08, 14:48
|
#56 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikä vastuu? Mitkä seuraukset?
Seksi on seksiä, jumaliste. Ei se liity mitenkään lapsiin. Perheen äidit ja isät hoitelee jotain vauvoja, mä vaan panen.
| |
| | |
08.09.08, 08:48
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vahingossa harhaudun tänne ja kuinka riipaiseekaan. Olen jo yli nelikymppinen, ilman isää elänyt nainen.
Tai olenhan minä isäni nähnyt, mutta olin pieni 2,5 vuotias, kun hän lähti elämästäni.
Sen koomin en ole nähnyt tai kuullut hänestä mitään. Arvatkaa, olenko katkera?
Olen ja toivon ettei kukaan muu koe samaa. Joskus olen ajatellut etsiä isäni, mutta ehkä pelko estää. No, elämäni varella on tullut esiin muutakin, joten en ole rohjennut alkaa penkoa enempää p-kasaa.
Ehkä aika on muuttunut, mutta silloin, kun minä olin koululainen, olin kummajainen.
Siis toisten silmissä. Aikuisena vasta koin oman kriisini isättömyydestä.
| |
| | |
10.09.08, 22:38
|
#58 (linkki)
| | (Vierailija) |
[quote="Aivan niin"] Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Kuvia Suomesta Yhteiskunta maksaa elatustuet, kun nainen ei halua kertoa oikeaa isää. Ja sitten saa vielä yksinhuoltajakorotusta. Ei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja. Ja monesti käydään vielä hakemassa sossusta rahaa. Ja huudellaan tuolla toreilla, että yksinhuoltajat on taloudelliseti kovilla. No niinpä, niin makaa kuin petaa. Ei se elatusmaksu mistään kultakaivosta tule vaan veronmaksajien pussista, ärsyttää tuollainen pummailu. | Mihin perustat tuollaiset väitteet? Olen itse yh, ja maksan päivähoidosta korkeinta maksuluokkaa. En saa edes asumistukea, toimeentulotukea en ole saanut koskaan. Itse asiassa kuulun maamme 10% varakkaimpaan joukkoon. Eivät kaikki yksinhuoltajat ole köyhiä ja suurin osa toimeentulotuestakin muuten maksetaan tilastojen mukaan lapsettomille sinkuille.
| |
| | |
12.09.08, 10:20
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) |
^ pitää paikkansa! Olen ollut sossussa töissä ja yksinhuoltajille etenkin muut tuet ovat sen verran kattavia ettei toimeentulotukeen ole juuri tarvetta, jos on niin summat ovat todella pieniä. Yksin asuvan tuet ovat niin pienet että toimeentulotuen tarvetta on huomattavasti vähemmän. Yhteiskunta maksaa elatustuen muuten myös silloin jos isä on todettu maksukyvyttömäksi. Päivähoitomaksu menee tulojen mukaan eikä sen mukaan montako huoltajaa on. Elatusmaksun maksaa etävanhempi eikä yhteiskunta.
Kuka suomalainen ei ole mielestäsi "pummaillut"? Neuvola, päivähoito, koulu, terveydenhuolto... yhteiskunnan varoista kaikki, ovat siis kaikki näitä palveluja käyttäneet pummeja?
| |
| | |
12.09.08, 10:48
|
#60 (linkki)
| | (Vierailija) |
jospa tämä minun vastaukseni edes vähän sivuaisi tuota alkuperäisä kysymystäkin..eli siis;minulla nuorempi lapsista tuli yllätyksenä lyhyeb suhteen seurauksena ja alusta asti oli selvää ettei tämä mies meidän elämässämme tule mukana olemaan..me keskustelimme asiasta ja minä sanoin etten aio häneltä mitään vaatia ja kysyin tunnustaako hän lapsensa jos minä hänen nimensä lastenvalvojalle ilmoitan..hän sanoi tunnustavansa.lastenvalvojalle ilmoitin isän nimen ja mies oli vielä varmuuden vuoksi halunnut dna-testit vaikka tiesikin olevansa lapsen isä..minä ajattelen asian siltä kannalta että on sitten ainakin paperilla lapsella isä hänen tultuaan siihen ikään että haluaa tietää..mies ei ole lastaan tavannut eikä lahjoja tms syntymäpäivinä ja muina lähetellyt..enkä minä ole häneltä mitään vaatinutkaan.elatusmaksun saan kunnalta ja hän maksaa kunnalle oman osansa.mutta tämä on minun ratkaisuni,ei ehkä maailman paras eikä todellakaan ainoa oikea vaihtoehto..
| |
| | |
29.09.08, 21:28
|
#61 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ainakin itseäni hirvittäisi jos en tietäisi kuka on isäni. Pelkäisin rakastuvani vahingossa velipuoleeni tai johonkin muuhun lähisukulaiseen. Kamalinta olisi tehdä vahingossa lapsi velipuolensä kanssa, kun kummankaan antelias äiti ei ollisi viitsinyt ottaa selville kaikkien niiden yhden illan panojen nimiä, eikä siten osa arvata kenen lapsia ovat sisällään milloinkin kantaneet.
| |
| | |
02.11.08, 09:56
|
#62 (linkki)
| | (Vierailija) | älä sure
Ei kaikki ole noin julmia mielipiteissään..itselläni tilanne ei ole samanlainen.
Mutta ehkäpä sit sen verran kaikenlaista nähny et eipä ole reilua tällasella palstalla laitella
latistavia kommentteja toisen hankalasta tilanteesta. Tsemppiä, asiat järjestyy. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Yh:ksi tuleva.. Joo kiitos teidän upeista vastauksista...olette sitten niin ymmärtäväisiä.. Pitäisköhän mun tänne koko elämänkerta selittää niin ehkä tajuisittekin jostain jotain.!! Yks ainut, oli näköjään järkevä ja vastas hyvin, en tarvitse muuta kuin neuvoja sinne lastenvalvojalle että te muut voitte juttunne pois jättää, oli virhe näköjään täältä neuvoa edes kysellä.. | | |
| | |
03.11.08, 19:27
|
#63 (linkki)
| | (Vierailija) | minäkin
itselläni on samanlainen tilanne kun alkuperäisellä. Eli olen raskaana ja isyys on epävarma. Kummastellen luin vastauksia. Äitiä syytellään ja valitetaan kun ei ehkäisyä osata käyttää. Itse käytin kumia ja luulisi miehen kumin poistovaiheessa huomaavan jos se on rikki, mutta eihän mies tietenkään minulle asiasta kertonut. No, olenhan kuitenkin toivonut lasta jo pitkään, joten voin olla miehelle kiitollinen. Tämä lapsi tulee olemaan minulle yhtä rakas kuin aiemmat "suunnitellut" lapset. En tiedä haluanko isyyttä selvitettävänkään, mutta aion kertoa isikandeille raskaudesta. Voimia ja hyvää jatkoa ap:lle.
| |
| | |
09.03.12, 22:54
|
#64 (linkki)
| | (Vierailija) | En omista isää
Olen itse jo 18-vuotias nuori nainen, ja olen elänyt koko elämäni ilman isää. En tiedä mitään isästäni. Mielestäni lapsen elämässä pitäisi olla edes isähahmo jos ei biologista isää. Minua on kiusattu asian takia kun olin ala-asteella. Siitä on jäänyt traumoja, kuinka pitää piirtää sukupuu, tai opettaja kysyy "Onko sinunkin isäsi urheilija?". Kun ei vain ole vastausta. Muut lapset nauravat ja ilkkuvat.
| |
| | |
11.03.12, 13:37
|
#65 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pitää saada tietää Minusta olisi todella inhottavaa, jollen tietäisi, keiden lapsi minä olen. Taustat ovat iso osa omaa identiteettiä. |
Ei se inhottavaa oo. Mä en ees halua tietää.
| |
| | |
12.03.12, 11:09
|
#66 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsen näkökulmaa... Työssäni opettajana olen huomannut, että pahiten oireilevat ne lapset, joilla ei ole minkäänlaista yhteyttä isään. Kyllä isän merkitys lapselle on suuri, joten kannattaa pohtia, miten asian hoidat. Huonosti voivia lapsia on Suomessa jo nyt ihan liikaa. |
Minulla on kaksi jo aikuista lasta, jotka kasvoivat kunnollisiksi nuoriksi aikuisiksi oirehtimatta välissä, vaikkeivat olleetkaan isänsä kanssa tekemisissä.
Kyl opettaja hei! yhtä usein ja miksei useimminkin oirehtijoita ovat lapset, joilla molemmat vanhemmat saman katon alla. Siellä saman katon alla näet saattaa tapahua kaikenlaista ikävää, mitä sitten oireillaan. Sitä oireilua ei vain laiteta helposti merkille eikä kotiolojen piikkiin, koska vain ykisnhuoltajien lapset ovat suurennuslasin ala.
| |
| | |
15.03.12, 12:35
|
#67 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Yh:ksi tuleva.. Vähän on nolo tuo otsikko, mutta karu totuus :/ Muutama vaihtoehto on, mutta minun, vauvan ja hänen kannalta parempi pitääkkin poissa tiedosta.. Mutta, onkos täällä ketään kohtalotovereita tai muita ketkä voisi neuvoa että mitä sanon lastenvalvojalla?? Viekö he asiaa eteenpäin isyyden selvittämiseksi?? En edes halua että sitä selvitetään, mielummin kasvatan lapseni yksin ja ehkä jonain päivävä löydän "sen oikean" joka huolehtii lapsesta kun omastaan ja minusta myös :) |
tulee elämsäi olemaan hamaan vanhuuteen asti. Eli sitä niittää mitä kylvääkin, pakko todeta.
Ei kannata valehdella ainakaan eli hyvä sanoa suoraan ettei tiedä koska kanditaatteja on sen verran paljon. Me veronmaksajat elätämme sinut ja sen toisen, valitettavasti. "Syyllinen" toki olet vain sinä yksin.
| |
| | |
15.03.12, 12:43
|
#68 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja jokupäiväminävielä Minulla on kaksi jo aikuista lasta, jotka kasvoivat kunnollisiksi nuoriksi aikuisiksi oirehtimatta välissä, vaikkeivat olleetkaan isänsä kanssa tekemisissä.
Kyl opettaja hei! yhtä usein ja miksei useimminkin oirehtijoita ovat lapset, joilla molemmat vanhemmat saman katon alla. Siellä saman katon alla näet saattaa tapahua kaikenlaista ikävää, mitä sitten oireillaan. Sitä oireilua ei vain laiteta helposti merkille eikä kotiolojen piikkiin, koska vain ykisnhuoltajien lapset ovat suurennuslasin ala. |
Tuo virheellinen väitteesi sinun pitäisi pystyä todistamaan, mutta etpä taida. Itse olen normaalista perheestä ja oma nykyinen perheeni on normaali. Ei kellään mitään ongelmia. Tuttavat ja sukulaiset ovat ,sattumoisinko, kaikki normaaleissa perheissä kasvaneet, ovat tasapainoisia ja kaikin puolin menestyneitä ihmisiä.
Tiedän työn kautta aivan muuta mitä sinä yrität väittää... mutta toki kahden vanhemmankin perheessä voi olla esim. suvusta perittyä problematiikkaa joka siirtyy eteenpäin. Se on sairautta se, ei mitään "pientä ketutusta".
Ymmärrän kyllä että yh on katkera, kun on epäonnistunut ,mutta asian siirtäminen toiseen osoitteeseen on lähinnä naivi yritys putsata oma pöytä.
Avioerolasten tulee saada mahdollisuus olla yhteydessä isäänsä vaikka naiset (usein väärin keinoin) ovat saaneet lapset itselleen ja erottaneet ne isästään - syynä katkeruus ja kostonhalu. Niillä naisilla on pieni sielu.
| |
| | |
15.03.12, 12:46
|
#69 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja äpärillä salasisaruksia pitkin kyliä Ainakin itseäni hirvittäisi jos en tietäisi kuka on isäni. Pelkäisin rakastuvani vahingossa velipuoleeni tai johonkin muuhun lähisukulaiseen. Kamalinta olisi tehdä vahingossa lapsi velipuolensä kanssa, kun kummankaan antelias äiti ei ollisi viitsinyt ottaa selville kaikkien niiden yhden illan panojen nimiä, eikä siten osa arvata kenen lapsia ovat sisällään milloinkin kantaneet. |
naikkoset jotka naivat ketä milloinkin, ovat jotenkin päästään vajavia ,mutta saavat paljon murhetta edesvastuuttomalla käyttäymisellään.
ja kehtaavatkin vielä toivoa jotain elämänsö miestä itselleen, sellaista eivät todellakaan ansaitse eivätkä tule saamaan sellaista.
| |
| | |
15.03.12, 12:47
|
#70 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja nuo naikkoset jotka naivat ketä milloinkin, ovat jotenkin päästään vajavia ,mutta saavat paljon murhetta edesvastuuttomalla käyttäymisellään.
ja kehtaavatkin vielä toivoa jotain elämänsö miestä itselleen, sellaista eivät todellakaan ansaitse eivätkä tule saamaan sellaista. |
... saavat aikaan paljon murhetta....
| |
| | |
15.03.12, 12:51
|
#71 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa... ^ pitää paikkansa! Olen ollut sossussa töissä ja yksinhuoltajille etenkin muut tuet ovat sen verran kattavia ettei toimeentulotukeen ole juuri tarvetta, jos on niin summat ovat todella pieniä. Yksin asuvan tuet ovat niin pienet että toimeentulotuen tarvetta on huomattavasti vähemmän. Yhteiskunta maksaa elatustuen muuten myös silloin jos isä on todettu maksukyvyttömäksi. Päivähoitomaksu menee tulojen mukaan eikä sen mukaan montako huoltajaa on. Elatusmaksun maksaa etävanhempi eikä yhteiskunta.
Kuka suomalainen ei ole mielestäsi "pummaillut"? Neuvola, päivähoito, koulu, terveydenhuolto... yhteiskunnan varoista kaikki, ovat siis kaikki näitä palveluja käyttäneet pummeja? |
ne muut eli kunnon kansaliset tekevät työtä, maksavat veroja ja saavat lapsilleen ilmaisen koultuksen. Sinä pummaat koko elämsäi ja tarkoituskella! Voi herra jestas että pistetään lapsi alulle varattoman pummin kanssa..... no ....lika barn leker bäst!!!
Elatusmaksut maksaa kyllä veronmaksajat, yhteiskunnalla ei ole sentin senttiä jos et sitä tiedä.
| |
| | |
15.03.12, 12:55
|
#72 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Aivan niin Samaa mieltä. Yhteiskunta maksaa elatustuet, kun nainen ei halua kertoa oikeaa isää. Ja sitten saa vielä yksinhuoltajakorotusta. Ei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja. Ja monesti käydään vielä hakemassa sossusta rahaa. Ja huudellaan tuolla toreilla, että yksinhuoltajat on taloudelliseti kovilla. No niinpä, niin makaa kuin petaa. Ei se elatusmaksu mistään kultakaivosta tule vaan veronmaksajien pussista, ärsyttää tuollainen pummailu. |
kyllä veronmaksua riittää normaaleilla kansalaisilla kun pummit elää niin kuin elää. Oikeita he...etin elämntapaintiaaneja, juodaan viinaa ja tehdään lapsia. On siinäkin ammatti. Ja joku sossuntyöläinen niitä vielä täälläkin neuvoo! Hävetkää koko pummiporukka jos osaatte. Nuo pummit voisi lähettää vaikka afganistaniin, menolippu ja pari egeä kouraan.
| |
| | |
15.03.12, 12:57
|
#73 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja grefesfsda Häh? Mikä saa sinu olettamaan, että yksinhuoltajaäidit haluavat lapsen leluksi? Arvaan, että mielestäsi sinun omat motiivisi lapsen saamiseen ovat puhtaat, mutta jo ulkonästä tai anonyymistä nettikirjoituksesta kuvittelet tietäväsi sinulle tuntemattomien naisten syyt? Kannattaisi lopettaa heijastamasta omia ennakkoluuloja muihin ihmsiin. |
mutta rahanlähteeksi ne haluaa kun eivät itse pysty edes itseään elättämään.
| |
| | |
15.03.12, 13:39
|
#74 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sorry vaan mutta rahanlähteeksi ne haluaa kun eivät itse pysty edes itseään elättämään. |
Hohhoijaa. Näissä kommenteissa paljastuu kirjoittajan tiedontaso ja asennemaailma. Todellakin maailmassa on vielä ihmisiä, jotka kuvittelevat yksinhuoltajan saavan jotain erityistä tukirahaa, tai että haluaisivat miehestä elättäjän. Jos kuitenkin mietit kahdesti huomaat pienen epäloogisuuden oletuksissasi. Eiköhän ole niin, että miehestä elättäjää kaipaavat ovat avioliitossa, he ovat niitä naisia jotka roikkuvat huonossa suhteessa rahan takia. Yksinhuoltajat tienaavat itse rahansa itsenäisinä naisina, eivätkä tarvitse miehiä rahaa tuomaan.
Tässä lieneekin yksi syy miesten katkeruuteen yksinhuoltajia kohtaan. On se niin karmeeta, kun joku nainen pärjää ilman kaksilahkeista ja vieläpä näyttää pärjäävän hyvin elämässään. Siihen täytyy olla joku likainen selitys... varmaan se saa jostain salaisia tukia, joita muut eivät saa... Eihän nainen ja vieläpä lapsen ainoa vanhempi muuten voi menestyä, eihän? On se niin väärinkin...
Ja pelottavaa, sillä mihin miestä enää tarvitaan, jos naiset noin vaan pärjäävät ilmankin? Mihin tämä maailma onkaan menossa? jne jne
| |
| | | | |