Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.09.08, 19:06   #1 (linkki)
yksin vai yhdessä
(Vierailija)

lasten esittely uudelle ihmiselle

Olen eronnut kaksi kertaa ja lapset ovat joutuneet luopumaan läheisestä ihmisetä kaksi kertaa. Nyt olen taas löytänyt uuden ihmisen kenen kanssa jakaa yksinäisyyttä. Nyt en halua heti alkaa tutustuttaa lapsia häneen, koska pelkään että lapset kiintyvät ja sitten tulee taas ero. Mutta ei tätä salassa voi loputtomiinkaan pitää. Olisiko parempi kertoa lapsille kuitenkin vai koska heille olisi hyvä tämä uusi ihminen esitellä. Mitään yhteiseen asuntoon muuttamista ei ole näkyvissä.
  Vastaa viestiin

24.09.08, 10:23   #2 (linkki)
Kerro toki
(Vierailija)

Eikö se ole kovin hankalaakin, jollet kerro? Äiti/isi menee milloin milläkin tekosyyllä jonnekin ja mukset jäävät arvailemaan, että miksi se oli vähän outo. Kyllä sinun käytöksessäsi jokin paljastaa, että narraat menojasi.

Kerrot, että äiti/isi menee treffeille sen ja sen kanssa. Lapset kyselevät sitten enemmän ja vastaat kysymyksiin rehellisesti, mutta et liian perusteellisesti ja monimutkaisesti. Voit lasten pyynnöstä näyttääkin hänet lapsille, mutta pitäydyt seurustelussasi kodin ja lasten ulkopuolella, vaikka joskus yhdessä porukalla kävisittekin jossakin. Ei silloin ehdo tulla kiintymystä, mutta lapset tietäisivät, missä äiti/isi on. Se tuo turvallisuutta.

Näin minä tätä pähkäilen.
  Vastaa viestiin
24.09.08, 13:49   #3 (linkki)
Vappupallo
(Vierailija)

Minusta on hyvä, että haluat edetä varoen.

Riippuu ihan lasten iästä, miten asian esittää. Tietyllä tapaa olen sitä mieltä, että aikuisten asiat ei kuulu lapsille eikä lapsista pidä tehdä uskottuja.

Jo jos ja kun se esittely tulee ajankohtaisemmaksi, niin kannattaa olla siinäkin rehellinen. Äidin/isän uusi ystävä ei ole tarkoitettu lasten uudeksi vanhemmaksi. Tosin kahden kerran jälkeen saattaa olla, että lapsetkin jo äkkäävät jotain.

Aikuisilta vaatii paljon vastuuta olla esimerkkinä. Ei ole tietenkään tarkoitus, että jälkikasvu saa kuvan että kaveri on korvattavissa. Toisaalta on ehkä ihan hyvä tajuta, että elämä ei lopu vaikka yksi suhde päättyy.

Mutta iästä se riippuu. Teini on omien ongelmiensa ja seksuaalisuutensa kanssa ihan eri tilanteessa kuin ekaluokkalainen. Kolmevuotiaalle taas tuskin kannattaa mitään kertoakaan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku