Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.01.09, 17:32   #1 (linkki)
Sannixx
(Vierailija)

Kaipuu entiseen?

Erosimme minun aloitteestani 3 vuotta sitten. Lieneekö joku tähän aikaan tai toipumiseen liittyvä, mutta olen yllättänyt itseni usein ajattelemasta exääni ja että olisimme uudestaan yhdessä. Mies ei ollut mikään väkivaltainen tai juoppo, mutta jotenkin homma vain ei toiminut.
Onko tämä jokin "3 erovuoden kriisi", onko teillä muilla ollut tällaista? Oletteko ihan tosissanne noinkin pitkän ajan jälkeen miettineet yhteenpaluuta? Mitä yhteenpaluu merkitsisi lapsille?
Itse olen vapaa, kun 2 vuotta kestänyt suhde päättyi 1/2 vuotta sitten, mutta exälläni on nainen elämässään. Olenko hullu jos kuvittelen, että exäni palaisi luokseni jos vain pyytäisin?
Monenlaista kysymystä risteilee mielessäni ja kiinnostaisi teidän kokemukset.
  Vastaa viestiin

03.01.09, 18:26   #2 (linkki)
Marenki-Milli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sannixx
Olenko hullu jos kuvittelen, että exäni palaisi luokseni jos vain pyytäisin?
Monenlaista kysymystä risteilee mielessäni ja kiinnostaisi teidän kokemukset.
No epärealistinen ainakin. Eksäsi on jatkanut elämäänsä ja sinulla on menossa vaihe, jossa muistot ovat kultautuneet. Ehkä on tullut jotain elämänoppiakin, ja muistat eksän ne ominaisuudet joita olet oppinut arvostamaan.

Itsellä oli jokin aika sitten tosi rankka "vanha suola janottaa" -kausi. Herra R tuli uniini, vaikka erosta (siitä viimeisestä, koko suhde oli yhtä on-offia) on kymmenkunta vuotta. Olin aivan vakuuttunut, että hän olisi ollut minulle Se Oikea. Mutta en ollut tajunnut sitä silloin!

Kävin pyörimässä autolla hänen äitinsä ikkunan alla. Googlasin R:n nimeä, tuijotin löytyneitä merkintöjä... Käytin vain ja ainoastaan häneltä saamaani kaulariipusta jne.

Oli kuin olisin ollut kuumeessa hänen suhteensa. Minä, äiti ja vaimo! Joka olin luvannut, etten sorru haihatteluihin ja rakennan tulevaisuuden mieheni kanssa.

Lopulta uskaltauduin kysymään yhteiseltä ystävältämme R:n tilanteesta. Hän oli mennyt jokunen vuosi sitten naimisiin, lapsiakin oli.

Rauhoituin. Olin tehnyt valinnan (silloin kun R:n kanssa erosimme) ja olin tehnyt valinnan, kun menin nykyisen mieheni kanssa yhteen. Se on ollut minun elämääni, minun valintojani. Menneisyydessä ei voi elää. Ehkä joskus, tulevaisuudessa, työntelemme rollaattorejamme vieretysten. Jos rakkautta on ollut, se pysyy.

Toinen tarina: lukioaikainen pariskunta erosi abikeväänä. He viettivät kymmenkunta vuotta erillään, opiskelivat, matkustelivat yms. Sitten luokkakokouksessa he tapasivat ja tajusivat olevansa toisilleen oikea pari.

Vielä lopuksi: jos tuo mies tulee luoksesi saman tien, kun pyydät - millainen mies se sellainen on? Hän on tehnyt valinnan - voit tietenkin kertoa tunteistasi, mutta toisen suhteen rikkominen on paha juttu.
  Vastaa viestiin
03.01.09, 23:25   #3 (linkki)
__::;
(Vierailija)

Luulen, että olet väsynyt olemaan yksin. Tiedät, että eksäsi kanssa olisi ainakin turvallista. Ehkä koet, että hän olisi parempi kuin ei mitään. Ihminen tykkää unelmoida ja haaveilla, joten olet ruvennut haaveilemaan eksästäsi. Usein vain sitä unohtaa ne huonot puolet, joiden takia erosi.

Minusta on aika kurjaa, jos rikot eksäsi parisuhteen vain siksi, että sinä olisit nyt tällä kertaa sopivissa fiiliksissä. Voit toki kertoa hänelle joskus, että kadut hätiköityä eroa, mutta minusta sinun pitää jättää homma siihen. Jos mies puolestaan on hankkinut uuden suhteen samasta syystä kuin sinäkin, ettei osaa olla yksin, vaan pitää olla joku, niin sitten se on miehen asia erota, jotta voi pelehtiä sinun kanssasi.

Jos aloitat suhteen eksän kanssa ilman, että hän on eronnut, niin se on huonoin mahdollinen tapa aloittaa suhde. Silloin tiedätte kumpikin, että kykenette pettämään. Luottamusta ei ehkä koskaan synny.
  Vastaa viestiin
04.01.09, 10:54   #4 (linkki)
*siri*
(Vierailija)

Me teemme kaikki valintoja, hyviä ja huonojakin. Niiden kanssa on vain elettävä ja ne hyväksyttävä. Joku oikea syy niiden tekemiseen on aikoinaan ollut. Se syy on sinulta nyt hämärtynyt.

Exäsi on käsittääkseni ihan täysijärkinen ja -valtainen ihminen? Miten katsot edes itselläsi olevan jonkun etuotto-oikeuden häneen, että voisit noin vain palata hänen elämäänsä? Imeisesti sinä löysit toisen ja erosit ja nyt näet, mitä olet tehnyt. elämäsi mokan.

Surullista, mutta hae apua nyt ihan muualta, vaikka ihan ammattilaiselta ja jatka elämääsi eteenpäin. Sieltä menneestä et mitään pysyvää onnea löydä, sen tien olet jo käynyt.
  Vastaa viestiin
08.01.09, 15:53   #5 (linkki)
Suolainen paluu
(Vierailija)

Onneksi minun ex-mieheni petti ja erosi. Voin siis hyvällä omallatunnolla tehdä hänen uudelle suhteelleen samat...:D
Särkyy sekin onni, kuten omani aikoinaan. Kohta alkaa olla sen aika.
  Vastaa viestiin
08.01.09, 23:13   #6 (linkki)
XXXXXXXXXXXXXXXX
(Vierailija)

Suolainen paluu: Toivottavasti toi oli herja tai sitten sinunkin kannattaisi jatkaa elämääsi eikä pilata omaa elämääsi katkeruudella..
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku