Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.05.09, 09:14   #51 (linkki)
samaa
(Vierailija)

Edelleen...raha on toki tehty kulutettavaksi mutta itse ainakin kulutan rahani mielummin omiin lapsiini kuin sellaisiin joiden en edes toivoisi olevan olemassa (näin rumasti sanottuna...) On varmasti helpompaa jos ei ole yhteisiä lapsia vaan molemmilla ns. omansa edellisistä liitoista. Tilanne vaan nyt sattuu olemaan sellainen että ne omat lapset ovat aina omia. Mieheni lapset ovat hänen lapsiaan, eivät minun. Eivätkä tule koskaan olemaankaan. Minä, mieheni ja meidän yhteiset lapsemme olemme mielestäni selkeästi perhe. Miehen entisestä suhteesta olevia lapsia en siihen kokonaisuuteen laske kuuluvaksi, etenkin kun lapset asuvat äitinsä ja tämän uuden miehen kanssa. Ja oma perhe on asia joka menee kaiken edelle. Piste.
  Vastaa viestiin
27.05.09, 10:04   #52 (linkki)
Onpa tarkkaa
(Vierailija)

Tree: Lapsemme ovat jo aikuisia, heillä on omat asuntonsa. Sitäpaitsi asuntohan voi olla yhdessä ostettu, vaikka onkin avioehto. Ja erotessa tai toisen kuollessa omistus on edelleen puoliksi. Niin yksinkertaista se on.

Minulla tosin on oma asuntoni, joka on nyt vuokralla.
  Vastaa viestiin
27.05.09, 10:50   #53 (linkki)
Ihme kitsastelua!
(Vierailija)

Onneksi on niin...

...että yleensä ne jotka laskee joka pennin (sentin, äyrin jne.), ei saa ikinä eikä koskaan mitään ilmaiseksi.

Mulle taas on siunaantunut sun vaikka mitä ihan tosta vaan ja tuntuu siunaantuvan edelleenkin. Ja en ole ajatellut ruveta laskemaan kuka maksaa mitäkin jne. En mieheni enkä ystävienikään kanssa. Aina noi jutut on tasaantuneet!

Ja mitäänhän ei siis voi mukaansa täältä ottaa. Ei edes sitä asuntoakaan.
  Vastaa viestiin
27.05.09, 13:59   #54 (linkki)
Tree
(Vierailija)

Mä en kutsuisi kitsasteluksi sitä, että ihminen haluaa jonkinlaisen turvan tulevaisuudelleen ajattelemalla omilla aivoillaan mihin omaisuutensa sijoittaa. En minä elätä vieraita lapsia tai aikuisia, vaikka asuisivat samassa taloudessa. Minä en ole heistä vastuussa, heillä on omat vanhemmat. Eri asia olisi, jos lapsen toinen vanhempi olisi kuollut, silloinhan voisin myös adoptoida lapsen. Minulle mieheni lapsen elinkustannusten maksaminen on ihan yhtä huono ajatus kuin esimerkiksi oman lapseni tyttö-/poikaystävän elättäminen. Näillä lapsilla on omat vanhemmat, joiden vastuulla lastensa elättäminen on ja minä laitan omat rahani jonnekin itseäni hyödyttävään, esimerkiksi asuntolainan maksuun.
  Vastaa viestiin
27.05.09, 17:08   #55 (linkki)
nojustjoo
(Vierailija)

Mitäänhän ei mukaan saa joo, mutta kyllä ainakin mielummin turvaan omana elinaikanani oman ja OMIEN lapsieni tulevaisuuden. Niinkuin edellinen kirjoittajakin jo sanoi: ei vieraita tarvitse elättää vaikka he esim. mieheni lapsia sattuisivatkin olemaan. Eihän miehen ex maksa mitään meidän lapsillemme!!! On se prkl kumma jos eronneiden vanhempien lapsille tarvitaan yhtäkkiä useampia maksajia kuin omat vanhemmat. Ihan kuin heidän takiaan ei tarvitsisi muutenkin kikkailla kaikenlaista ettei kukaan vaan pahoita mieltään...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku