Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.04.09, 09:59   #26 (linkki)
Lissu M.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja en tuomitse...
...ihmettelen vain

Raskauksista osa saa alkunsa suunnittelematta, se on ikiaikainen tosiasia se. Ja niihin sitten reagoi kukin tavallaan, sekin selvää pässinlihaa.

MUTTA ihmettelen miksi hankitte muksuja narsistien, narkkareiden yms kanssa? Miksei normaalin miehen? Ihmisestä voi toki paljastua uusia puolia, mutta tässäkin ketjussa joku on muksun vääntänyt narkkarille ja nyt uutta. Eikö siinä kohtaa ajatella lapsen oikeuksia yhtään? Eikö ne miehet yhtään inhota, päihde- ja MT-ongelmineen? Miksi lapsi juuri sellaiselle tai miksette juuri sellaisten kanssa sitten huolehdi ehkäisystä?
Mun molemmat lapset on olleet suunniteltuja, eivät vahinkoja. Olen ihan itse halunnut lapseni tehdä. Jos tarkoitat minua tuolla 'vääntänyt muksun narkkarille' (aika loukkaava ilmaisu mielestäni..) niin sinähän et tiedä taustoja, et sitä millainen mies on kyseessä ja kuinka hän voi tuolloin kun ensimmäistä aloin odottamaan, eli hän oli silloin kuivilla ja juomatta- päihdeongelmat ovat usein kausittaisia. Tämän toisen, tytön, kohdalla oli alusta asti selvää että hoidan hänet yksin sillä vaikka mies pystyykin olemaan juomatta lasten läsnäollessa, ei se riitä, täytyisi myös rakastaa, minun häntä siis, hän kyllä haluaisi perheen kokoon. Ystävyys on OK mutta ei sen varaan perusteta perhettä. Enkä tietenkään ota riskiä että ukko lähtee taas kapakoihin viikkokausiksi ja isompi sitten ihmettelee että missä isi on. Se mahdollisuus on aina olemassa.

Lapsia tehdään rakkaudesta, useimmiten, hyvä nimimerkki 'en tuomitse', ja joskushan nainen voi ihan yksinkin haluta lapsensa kasvattaa- ei siihen miestä aina tarvita ;) Toki olisi näiden kahden kanssa helpompi jos olisi toinen auttamassa mutta kyllä me näinkin pärjätään ihan hyvin.

Itse asiassa todella typerää alkaa paasaamaan ihmisille heidän henkilökohtaisista valinnoistaan, meitä on moneen lähtöön: itse en ole edes unelmoinut ydinperheestä kun silloin alussa kun minulla ja lasteni isällä meni hyvin. Aika pian pojan syntymän jälkeen selvisi että hänestä ei ole isäksi kun ei siedä perhe-elämää ja kotonaoloa joten en mä jäänyt sitä surkuttelemaan. Onnellisempi olen näin, nyt on kaikki hyvin.

Hyvää kevättä!

Terveisin Lissu, Nuppu 1kk ja Poju 3v.

Vastaa viestiin
26.04.09, 10:08   #27 (linkki)
Lissu M.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiKahdelle
Olin vauvan kanssa 2vrk sairaalassa ja sitten äitini heitti meidät kotiin ja siitä lähtien oltiin keskenämme :D Muistan kyllä että sinä ekana iltana tuli sellanen olo että ei tästä kyllä tule mitään!! Vauva roikkui tissillä ja isomman kanssa piti samalla puuhata,käydä pyyhkimässä pyllyä yms.. Onneksi sellanen vastasyntynyt ei paina kamalasti niin roikkui vaan mukana tissi suussa :D Että ei tietookaan sellasesta kun jotkut puhuu että "minun vauva syö rintaa vaan makuuasennossa ja hiljaisessa pimesääsä huoneessa" :) Siinä tapauksessa olis jäänyt syömättä. Mutta onneksi ovat aika sopeutuvaisia monenlaiseen menoon.

Tämä on ihan kun meidän kolmen alku himassa, parin päivän kuluttua synnytyksestä kotiin ja uhmaikäisen ja vastasyntyneen kanssa arkea pyörittämään... Ihana kuulla että olet pärjännyt noin hyvin, mulla on välillä pahoja väsymys-hermostumis-oloja, että oon vaan itkeny kun isompi repii mullat kukista kun imetän pientä. Mä lopetin imettämisen ihan siksi että se meni liian stressavaksi. En tunne siitä kovasti huonoa omatuntoa- nyt jää aikaa muuhunkin kun vain imettämiseen. Jopa koneelle pääsen :) Kuukauden tauon jälkeen! Ongelmia on tuoneet myös tytön vatsavaivat, välillä on päiviä jolloin hän itkee useita tunteja putkeen ja vain sylissä ympäri kämppää kanniskellen ja vaunuissa rauhoittuu... Eli kämppä on välillä kaaos jne. mutta edelleen uskon että helpommat ajat on tuloillaan- viime yönä nukkui jo 6h putkeen :)

Kaikille voimia ja ihanaa aurinkoista kevättä!

-Lissu ja lapsoset-

Vastaa viestiin
29.04.09, 14:38   #28 (linkki)
Edelliselle kirjoittajalle
(Vierailija)

sulle kovasti jaksuja ja voimia. minä tulin sairaalasta kotiin yksin vauvan kanssa mutta het jo noin tunnin kautta ihana äitini saapui meille ja käytännössä asui kanssamme ekat kolme kuukautta! ja silti olin välillä kovilla itkuisen vauvan kanssa.
Sulla on hyvä asenne ja onhan kevät tulossa ja vauva kasvaa koko ajan.
  Vastaa viestiin
30.04.09, 09:17   #29 (linkki)
Päivi345
(Vierailija)

Lissulle ja Lapsosille

Olipa hienoa lukea kuulumisistasi ja valoisasta asenteestasi.
Olet onnistunut löytämään sen arvokkaan asian elämästäsi - lapset. Ei ne materiaaliset puitteet ole ne tärkeimmät, vaan keskinäinen lämpö ja rakkaus.

Te kyllä tulette pärjäämään:)
Hyvää Wappua pienelle perheelle.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku