| elatusmaksujen minimi?
Hei
Olen uusperheen äiti, miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta josta on maksanut "ruokkoja" nyt viitisen vuotta.
Mies on maksanut aina 130€/lapsi, vaikka hänen olisi silloisen määrän mukaan tarvinnut maksaa vähemmän, mies on melko pienituloinen. Asia on sinänsä ok, olen käsittänyt että tällä hetkellä elareiden minimi onkin tuo 130€/lapsi.
Lasten äidiltä tuli vihamielinen tekstiviesti yksi ilta jossa lähinnä asiasisältö oli se, että sosiaaliviranomaisten mukaan minimi olisi 136 pilkku jotain euroa... Onko näin?
Asiassa pistää vihaksi se, että
a) asia esitettiin asiattomasti
b) maksamme myös lasten KAIKKI vaate- ja harrastuskulut
c) nainen on kieltäytynyt työpaikoista
Lapset kulkevat risoissa ja liian pienissä vaatteissa niin kauan kunnes me ostamme heille uutta. Olemme myös antaneet lapsille rahaa omia tarpeitaan varten. Maksamme myös luistimet, monot, puhelimet yms..koska nainen on ilmoittanut että hänellä ei ole siihen rahaa. Hän on myös soittanut miehelleni, että lapset eivät voi lähteä mummolaan koska ei ole talvivaatetta...samaan aikaan kuitenkin otti kaksi vuokrahevosta (!)
Naisella tuntuu olevan se käsitys että meillä on liikaa rahaa, tosiasiassa minulla on yrittäjänä paremmat tulot kuin miehelläni ja se menee melkolailla oman perheen pyörittämiseen, kaikki menee mikä tuleekin.
Minulla ja miehelläni siis ei ole "omia rahoja", siitä ei ole kyse. Kaikki rahat ovat yhteisiä kuin ydinperheilläkin, mutta kieltämättä pikkasen kaivelee....mielelläni ajattelen, että voimme avustaa miehenkin lapsia siinä missä voimme, mutta nyt tuntuu että olemme pelkkinä lypsylehminä ja elätämme sitä naista samalla.
Aloimme nyt maksaa 160€/lapsi. Mitä merkitystä sillä sitten lieneekään, koska lasketaanhan ylimääräiset sitten toimeentulotuessa pois...
|