| |  | |
18.02.09, 13:42
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mies joka kieltäytyy tapaamasta 7kk tyttöään VAAN haluaa hänet itselleen...
Olen kirjoittanutkin jo tuonne "Mistä lähteä liikkeelle?"-ketjuun omaa tarinaani, mutta kysyn tässä vielä tästä tapaamisjutusta. Eli:
Mies on ollut teillä tietämättömillä pari viikkoa, ei ole kysellyt pienen tyttönsä (7kk) perään eikä muutakaan. En tiedä missä hän asuu, kenen kanssa tms. Mulla meni työtkin alta joten muutimme tytön kanssa toiselle paikkakunnalle jossa mulla on opinnot, mutta ongelma onkin nyt se, että mies ei ole lähettänyt maistraattiin suostumusta lapsen muutosta. Avioeroprosessi ei ole vielä päässyt käyntiin koska mies ei ole käynyt kuulemassa haastetta. En saa täältä uudelta paikkakunnalta esim. aikaa perheneuvolaan koska en ole ko. kunnan kirjoilla.
Mies kieltäytyy tulevansa tapaamaan lasta tänne. Tai siis hän voi tulla JOS saa hakea vauvan itselleen. Pelottelee että hän on valmis tappelemaan lapsesta, että kertoo toimistossa että pelkää että saatan vahingoittaa lasta kun kotonakin rikoin laseja (kun olin saanut tietää että hän on pettänyt mua vauvan ollessa pieni... pikkasen otti pattiin:..).. Siis tämmöstä! Ja miehellähän siis on jo uusi emäntäkin kierroksessa.. Sanoin hänelle että sitten kun hän kertoo missä asuu ja kenen kanssa, hän saa tytön. Vaan ei kerro. Sanoo vaan että mistäs hän tietää missä mä asun ja kenen kanssa.
Kukaan ei oikein osaa antaa neuvoa. Niin kauan kuin mies ei lasta näe, tiedän ettei hän lähetä suostumusta muutosta, ihan vain kiusaa tehdäkseen. Se on kuulema minä kun haluan erota, että mun pitää elää asian kanssa (hän itse sanoi ettei halua jatkaa avioliittoa kun tuli tämä uusi pimu kuvioihin). Ja mä olen aivan liri sukassa koska en tosiaan saa mitään apuja täältä uudelta paikkakunnalta kun kirjat on vanhalla paikalla. En asumistukea, eikä mihinkään päivity tieto että ollaan asumuserossa.. Eli korotetut lapsilisät yms. eivät ala tulemaan. Pikkasen stressaa.
Miten tän miehen kanssa voi tästä sopia?? Olen muutenkin aatellut että haen kaiken tän valehtelun ja katoamisten takia hakemassa lapsen yksinhuoltajuutta. Mies on afrikkalainen, joten hiemanko on alkanut pelottaa et jos mies ottaa lapsen viikonlopuksi ja roudaakin afrikkaan. Tästä kun olen tiedustellut niin on kuulemma poliisin asia, muut eivät voi auttaa. | |
| | |
18.02.09, 14:43
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Mietti vähän
Oletko ajattellut että isä saatta rakastaa lasta, vaikka ei rakasta enää sua? Miksi luulet että äidin etuoikeus on pitää lapsi itselleen erotilanteessä? Eihän isät ole vaan spermadoonoreitä ja lompakoita vaan ihmisiä jolla on myös tunteet. Lukemani pohjalta ymmärsin että sulla ei ole kovin paljon annetava lapselle. Ehkä isä halua vaan antaa lapselle parasta?
| |
| | |
18.02.09, 15:45
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Huoltajuusriidat.
Tässä linkissä on yhdistetty sekä huoltajuusriidat ja lapsen vieraannuttaminen.
Lue kirjoituksia. Toivottavasti löydät jotain apua ja neuvoja.
En muista oliko tässä haussa linkkejä joihinkin järjestöihin ja auttajatehoihin.
Voit googlata myös haun -huoltajuusriidat-.
Eilisessä iltalehdessä oli laaja aretikkeli huostaanotetuista, pakkohuostaanotetuista, kodin olkopuolelle sijoitetuista lapsista.
"Miksi lapset voivat huonosti"?
Lähde Paula Marjomaa. Pelastakaa lapset ry ja Sosiaalialan työntekijät.
Muista myös, että lapsi saatetaa npakkohuostaanottaa, mikäli sosiaalityöntekijät arvioivat tilanteen sellaiseksi, että se vaatii huostaanottoa.
Tänä päivänä lapsia huostaanotetaan aika herkästi.
Tässä lehdestä poimittu lista.
kodin ulkopuolelle sijoitetut lapset 16.059
heistä huostaanotettu 10.207
Kaikista kodin ulkopuolelle sijoitetuista lapsista oli otettu kiireellisesti huostaan 1.992 lasta.
Lastensuojelun asiakkaana oli 62.485 lasta.
Googlaa >lasten huostaanotot< , > lasten pakkohuostaanotot<
Sikiövaurioisia (päihdeäitien) lapsia vaarantuu vuosittain 3000 lasta raskauden aikana, joista 600-1000 vammautuu vakavammin. (Fas lapset- Fetaalialkoholisyndrooma,
Googlaa > fas lapset < ,tai >fas lapset vikipedia<
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=huoltajuusriidat+lapsen+vieraannutt aminen&meta=&aq=f&oq= | |
| | |
18.02.09, 15:45
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
hmmm... okei...jotenkin oon aina kuvitellut et jos rakastaa lastaan ja haluaa tälle vain parasta niin kentes joskus kyselisi esim. perään..?? ja kenties, kenties haluaisi myös puhaltaa yhteen hiileen ja sumplia nää tapaamisasiat kuntoon.
Luulen että äidillä on oikeus pitää rinnassa kiinni oleva vauva erotilanteessa. Luulen että myös se, että isällä ei ole työtä eikä asuntoa, vaikuttaa asiaan.
Mutta näähän on vain mun luulojani...
| |
| | |
18.02.09, 16:05
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei sinun tarvitse hermostua mistään, mitä lapsen isä sinulle ehtoja luettelee. Kipi kapi kirjoille nyt asuinkuntaasi ja sitten asiat sitä kautta rullaamaan.
| |
| | |
18.02.09, 18:21
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Niin
Mutta näähän on vain mun luulojani...
Niin onkin, koska sulta ei oo viety lasta....et sä tiedä miltä se tuntuu. Sitäpaitsi sullaki ei oo töitä, mut ei se mitään kun äideille sossut aina järjestää jotain.
| |
| | |
18.02.09, 19:49
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
okei... ihan tosiaan olisin kysynyt neuvoa tästä tapaamishässäkästä, mut annetaan olla.
| |
| | |
19.02.09, 22:22
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kirjat ensin uudelle paikkakunnalle ihan heti. Sen jälkeen aika sossun neuvontaan ja perheneuvojalle. Ihan varmasti asiat saadaan järjestykseen, mutta sinun tulee itse lähteä liikkeelle hoitamaan hommat.
Lapsesi on pieni ja sinä hoidat häntä, joten ei isukki niin vain häntä minnekään vie. Todisteeksi asumuserosta riittää, että olet muuttanut pois ja kaiketi olet kirjannut itsesi johonkuhun osoitteseen? Postissa tai netissä se käy muuttolomakkeella. Jos sekin on tekemättä, kipinkapin tekemään. Topihan oleskelustasi siellä yksin lapsen kanssa joku voi todistaakin? Ota kirjalliset todistukset asumisestasi ja kuntamuutoksesta.
Seuraavaksi sitten tulevatkin avustushakemukset ja neuvottelut lapsen elatuksesta ja tapaamisista. Ennen sopimusta sinun ei tarvitse antaa noin pientä lasta minnekään kodistasi.
| |
| | |
31.03.09, 12:06
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta ihan oleellisin juttu ekaksi on se, että sinä itse olet virallisesti kirjoilla uudessa kotikunnassasi. Kun olet kunnan asukas, voit käyttää kunnan palveluita. Ota siis yhteys sen kunnan oikeusaputoimistoon, jossa olet kirjoilla. Varaa aika ja sen jälkeen pääset eteenpäin tässä asiassa.
Sen jälkeen voisit ottaa yhteyttä kotikuntasi lastenhuoltoon ja varata ajan. Selitä myös siellä tämä tilanne.
Minusta sinun ei kannata lähteä miehen kanssa kahdestaan selvittämään tätä tilannetta, koska mies on niin hankala. Lähde selvittämään tilannetta auki ainoastaan viranomaisten kanssa. Muista myös tehdä kaikista papereista kirjalliset sopimukset, jotka ovat mahdollisimman tarkat.
Jos miehesi kerran on afrikkalainen, niin suosittelen, ettet ainakaan hanki lapsellesi passia, jos kerran pelkäät miehen vievän lapsen ulkomaille pois sinun ulottuviltasi. Passin hakemiseen tarvitaan nimittäin kummankin vanhemman allekirjoittama suostumus.
| |
| | | | |