Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.05.09, 11:46   #1 (linkki)
avuton:/
(Vierailija)

exän tossun alla

Ei olla sovittu viel mitää ns virallisia tapaamisia,eikä kyl mies siihe suostukkaa..
Noh siis meil oli exän kans puhetta jo vko sitte et tullaan tytön kans sinne tänään ( oltiin siel viimeeks keskiviikkona) sanoin sillo et lauantaina olis parempi. Nyt ollaan molemmat tytön kans kipeinä,flunssassa, kävin ite päivystyksessäki mahakivun takia..:/ mies kyl tietää mein olevan kipeinä ko tyttö oli niin tukkonen jo sillo keskiviikkona. Mies lähetti viestin et mein pitää mennä sinne tänään,vastasin et tullaan lauantaina, ehtis vähä parannellakki itteämme. Ei kuulemma käy ja käski viel ottaa vaunutki mukaa?! noh ensinnäkään mun mielest kipeetä vauvaa ei saa viedä ulos:/ ja mun isä kenen kyydillä oltais sinne menos ei suostu tästä samaisesta syystä ottaa vaunuja mukaa ja siitäkö tää exä sit suuttu taas kunnolla. Yöks me sin oltais menos taas,aluks se sano et kai joskus öitäki oltais siellä noh tietty joskus voidaan mut nyt se vaatii meitä yöx joka viikko! ja jos en suostu menee yöks se syyttelee etten anna sen olla isä? :/ asutaan 30km päässä ja kuljen sinne isäni kyydillä ko se käy töissä siellä. Kiva herätä tytön kans jo kuudelta aamulla et ehitään tekee aamutoimet yms.. Mite nua tapaamissopimukset jos mies ei suostu sinne tulemaan?? vauva on 3vkon ikäinen. Ja mite hienovaraisesti voisin sille sanoa et ei enää öitä tai harvemmin?? ettei se taas kilahda ja hauku? tietty käymään voidaan mennä vaiks joka viikko..
  Vastaa viestiin

01.05.09, 12:23   #2 (linkki)
exä ei ole tilanteen tasalla
(Vierailija)

En ole koskaan kuullut, että exän luona pitäisi lapsen kanssa öitä viettää. Höpöjä puhuu nyt exäsi. Vaikutat nuorelta äidiltä. Tilaapa aika kuntasi lastenvalvojalle, jonka kanssa sovitaan elatusmaksuista ja tapaamisoikeuksista. Siellä asiat kyllä selviävät. Älä kuuntele exäsi haukkumisia, äläkä vastentahtoisesti mene vauvasi kanssa sinne kyläilemään. Voimia sinulle ja vauvallesi!
  Vastaa viestiin
05.05.09, 11:38   #3 (linkki)
Tie kulkee kahteen suuntaan
(Vierailija)

vai onko koko reitti vain yksisuuntainen? Meinaan, miksi ihmeessä isä ei voi tulla sinun luoksesi lasta katsomaan?

Ei sairaana tarvitse lähteä kotoa mihinkään, ei sinun eikä lapsen. Jos isä haluaa olla isä, hän tulee hoitamaan ja auttamaan teitä sinun luoksesi.

Joten mars nyt ottamaan asioista kunnolla selvää sinne lastenvalvojan luokse, isänkion pitää kuulla, mitä nämä vastuuasiat tarkoittavat.
  Vastaa viestiin
05.05.09, 15:27   #4 (linkki)
789k0
(Vierailija)

Katso ihan ensimmäiseksi sinun kotikuntasi (kotikaupungin) nettisivut. Siellä on yleensä mainittu palvelut. Palveluiden kohdalla on yleensä "Lasten huolto ja tapaamisoikeus" -niminen kohta, jossa on lastenvalvojan tai perhesosiaalityöntekijän puhelinnumero. Ota numero ylös ja soita sinne. Jos et löydä netistä tuota numeroa, niin soita kunnan keskukseen ja kerro, että haluaisit jutella lasten huoltoon ja tapaamisoikeuksiin liittyvistä asioista jonkun kanssa.

Sinä annat nyt lapsesi isän pompottaa sinua ihan täysin. Sinun täytyy nyt selvittää, mitkä ovat oikeutesi. Jos lapsesi isä ei halua tulla lastenhuoltajan juttusille, niin asia päätetään silloin ilman sinua. Sinulle kuuluu tietyt etuudet esim. elatusapu yms, joten älä nyt vain jää ilman niitä vain siksi, ettet tajua hakea apua.
  Vastaa viestiin
07.05.09, 12:07   #5 (linkki)
avuton:/ ap
(Vierailija)

voi video

soitin lastenvalvojalle..ei voida tehdä vielä mitään tapaamis sopimuksii ko isyyttä ei ole vielä vahvistettu ja exä oli saanu ajan vast kesäkuulle..blaah käski mun vaan olla viemättä noin pientä vauvaa sinne:/ v-loppuna pitäis taas mennä,ex käski ottaa vaunut mukaan,eli kai se olettaa et yöks jään..saas nähä mitä haukkuja sieltä vaihteeks tulee ko ilmotan etten jää yöks:(
  Vastaa viestiin
07.05.09, 14:34   #6 (linkki)
Erikoinen komentelija
(Vierailija)

Ei isällä ole oikeuksia eikä velvollisuuksia ennen isyyden vahvistamista.

Sinä hoidat lastasi kuten yksinhuoltaja ainakain, omassa kodissasi ja isä tulee sinne teitä tapaamaan, jos lapsensa haluaa nähdä. Näin se normaalisti menee tässä vaiheessa.

On tietysti hyvä, että isä haluaa olla lapsensa elämässä mukana. Se vain ei tarkoita sitä, että sinä ikäänkuin tuot lapsen hänelle tarjottimella, jotta nyt voit olla isä. Kyllä se on kokonaisvaltaisempi asia.

Lapsesi on vielä niin pieni, että ei ole yleensäkään hyvä viedä häntä vielä yhtään minnekään kotoa. Sinulla itselläsikin toipuminen on vielä keskeneräistä. Eikä lapsi tuossa vaiheessa pärjää ilman äitiä, imettänetkin vielä.

Minusta lapsesi isä osoittaa erityistä itsekkyyttä tehdessään sinulle noita vaatimuksiaan. Onko hän vielä ihan poikanen vaiko aikuinen? Toisaalta, oli kummin tahansa, erikoinen ja itsekäs ajattelutapa hänellä on.

Otahan nyt asiantuntevia avuksesi ja hommaa aluksi muodollisuudet kuntoon. Pitäähän sinun alkaa saada elatustukeakin lapsen isältä. Ja minnekään et sitten kotoasi vauvan kanssa lähde, vaikka kaveri kuinka komentelisi. Sinun ei tarvitse lähteä, ei lain eikä minkään moraalin vuoksi. Sitäpaitsi se olisi lapselle pahaksi.

Sanoisin kyllä tilanteestasi, jotta hyvä että se kaveri on ex. Pelastut paljolta.

Jos tuossa komentelussa ei muu auta, soita sinne lastenvalvojalle ja pyydä suojelusta uhkailevaa miestä vastaan. Kaipa tiedät, jotta moinen uhkaava käytös on laitonta?

Se on niin, että lastensuojelun on tarkoitus katsoa lapsen parasta ja tapaamisoikeudet saadaan sen mukaan. Siis lapsi saa oikeuden tavata isäänsä, jos tämä on sen väärtti. Isän oikeudet tapaamisiin voidaan myös evätä, jos hän käyttäytyy lasta tai lapsen äitiä kohtaan huonosti. Kyllä tässä on nyt niin, että jos isä aikoo olla lapsensa elämässä mukana, hänen on käyttäydyttävä kiltisti ja kunnolla. Aikuisen tavoin.

Vastaa viestiin
08.05.09, 20:40   #7 (linkki)
avuton ap:/
(Vierailija)

..

lähetin et tuun lauantaina mut en jää yöks
noh ex ukko vastas et "tottakai ootte ei muuten voi tulla" "ota vaunut sit mukaan ni saadaan mennä kauppaan sit koko perhe yhes.Yötä ootte kert olisit voinu tulla tänään sit jo..."
vastasin etten yöks oo jäämäs
exä txtas "Ootpa ja pitää jäädä. ei tommone yhtäkkinen pistäytyminen oo ku vittuiluu vaan. olisit sit tullu tänään jo." Ja kärryt mukaan"

Eiks se ny tajua jo etten oo jäämäs yöks! hemmetti kai se olettaa mun taas hyppivän sen pillin mukaan...huoh..kyrsii jo tää tilanne...ja mitä "olisit tullu tänään sit tänään jo??" blaah..
  Vastaa viestiin
08.05.09, 22:20   #8 (linkki)
Älä mene ollenkaan!
(Vierailija)

Niinkuin joku sulle jo sanoi,niin hittoako se vinkuu jos isyyttä ei ole tunnistettu.
Nyt pistät sille luun kurkkuun ja sanot että ensin paperiasiat kuntoon ja elarit. Ja se on muuten niin, että sinä ja vauva ette reissaa isin perässä vaan isukki tulee sinne teidän kotiin vauvaa tapamaan.

Älä viitsi olla tollanen heittopussi vaan vähän selkärankaa nyt, nainen!!

Taidat tosiaan olla aika nuori.
  Vastaa viestiin
09.05.09, 00:01   #9 (linkki)
avuton ap
(Vierailija)

en mee ollenkaan ko kysyin et voiko silti tulla vaiks en jää yöks ni se alko jankkaa et yöks pitää jäädä....eikä vastannu oikee tohon kysymykseen muuta ko et yötä tarvii olla, et sillai saas nähä mitä tulee huomen ko en menny.. jotai varmaa "kiinnostaa" nää mun kirjottamiset mut kirjotan kummiski jos jollai sattus olee kokemuksii:D :/ huoh..
  Vastaa viestiin
10.05.09, 16:11   #10 (linkki)
Mitä vanhempasi
(Vierailija)

sanovat tuommoisesta, kun kuskaat vauvaa ex-poikaystävän luokse ja taivut kaikkiin hänen vaatimuksiinsa? Tämä kuulostaa todella ihan lasten touhulta.

Vauva ei ole lelu eikä äitiys ja isyys sitä, että toimitaan mielihalujen mukaan. Ihmettelen minä, että sinä suostut komenneltavaksi. Keskity nyt hyvä tyttö vauvan hoitoon ja toipumiseen sekä aikuistumiseen. Tällä tavoin ei tule muuta kuin harmeja jatkossa ja tulevaisuudessa.
  Vastaa viestiin
11.05.09, 11:59   #11 (linkki)
avuton:/ ap
(Vierailija)

nyt se sit txt et kiinnostaako mua yleensä enää että onko lapsella isä..huoh! ei oo vaikee arvat et pia se alkaa kiristää ettten anna sen olla isä jos en yöks mee..mitä tohonki vastais? ja vahemmat joo vähä ihmettelee..niinko itekin:D :/
  Vastaa viestiin
11.05.09, 18:48   #12 (linkki)
ei hyvää päivää...
(Vierailija)

Tuota menoa mikä teillä nyt on menossa puuttuu lapsenvalvoja hyvin äkkiä elämäänne. Otappa nyt se aikuisen rooli ja sano ex miehellesi suoraan, ettet tule hänen luokseen ollenkaan ja mikäli haluaa nähdä lastaan sopii tulla katsomaan häntä sinun luoksesi, eikä hän saa jäädä missään nimessä luoksesi yökylään. Mikäli hän ilmoittaa, ettei sitten ole lapsen isä ollenkaan, sano hänelle, että se on hänen oma valintansa, mutta älä hyvä ihminen anna hänen pompottaa sinua tuollalailla, hän on ilmiselvä narsisti sekä todella lapsellinen! Mikäli omaa lastani/lapsenlastani pompottaisi mies kuten teitä pompotellaan, saisi mies kunnolla ex anopin kädestä!!!!
  Vastaa viestiin
14.05.09, 01:44   #13 (linkki)
monster
(Vierailija)

Niin, et mee sinne ollenkaan! Etkä vie lasta isällensä... Tai no, vaikka kai sä nyt tiedät että hän on lapsesi isä? Vai onko kenties mahdollisia isäkandidaatteja useitakin? Käytät varmuuden vuoksi lasta kaikkien luona tasapuolisesti.

No, jokatapauksessa mars kuntasi lastenvalvojan juttusille. Ja sitten kans kunnon elarivaatimukset, ei mitään hiluja (lue perus elatusapu), vaan ihan kunnon vaatimukset. Pitäähän sun saada kunnon elintaso itelleki. Niin, ja samat vaatimukset kaikille isäkandeille. Pääasia että isä maksaa, ei sen tartte lasta nähä. Tärkeintä on että sun tilipussiin ei tule lovea.
  Vastaa viestiin
14.05.09, 11:22   #14 (linkki)
apppp
(Vierailija)

tähh? mies on elämäntapa työtön ollu jo yli 15 vuotta et kelasta tulee sit elatustuki..ja muita isäkandidaatteja ei ole.. lähetin et tullaan sit kun sinne saa tulla ilman et tarttee yöks jäädä..saas nähä mitä tulee! en mä uskalla niin sanoo ettei tulla lainkaan jnejne, en ainakaan vielä...tuakin oli jo edistystä:D naurattaa oikeen tää mun pelkäämiseni...
  Vastaa viestiin
14.05.09, 13:14   #15 (linkki)
Voi elämä
(Vierailija)

Sulta on kai jo muutaman kerran kysytty, että miksi te ramppaatte sen äijän luona??? Miksi s ei tule teidän luokse?????? Ei noi tapaamiset oikeessa elämässä mene noin! Isä tulkoon teidän luokse jos tavata haluaa.....
  Vastaa viestiin
14.05.09, 23:48   #16 (linkki)
appppp
(Vierailija)

Eikä mä en jaksa tätä enää! että mua raivostuttaa ja tärisen tääl,mite joku voi olla tommonen manipuloija. aaarght.. Oltiin tänään exän äidin luona noh ei siinä mitään se reissu meni ihan hyvin,puhuttiin ristiäisistä jne.
Lähetin exäl samanlaisen viestin et saisin jotai vastausta.. et"me tullaan sitten kun sinne saa tulla ilman että tarttee yöks jäädä? eli koska sin voi tulla? vai voiko?"

exä siihen " voi kun jäätte yöks ja pitää"

en sit vastannu tohon mitään..

Myöhemmin tuli sieltä taas viestiä ja mua ottaa niin päähän et pia iskee varmaa joku paniikkikohtaus

exä:" Päätit sit ettet haluakkaan mua lapsen isäx. Kun en saa olla etkä halua et oon lapseni kanssa tekemisissä.Onks siel joku sun poikaystäväs joka kieltää sua olemast täällä öitä? tiesin et tää menee tähän etten saa olla omalle lapselleni isä ja niin arvas mun muzikin ko kerroin sille ettei mua enää kaivata tässä. No onneks kävin täällä sossussa vähän juttelemassa ja sanoin mikä meininki ja että unohtaa kaiken ja hävittää laput ja en tunnusta isyyttäni ku en saa eikä mua huolita isäx. sano rakkaalle tyttärelleni sellaisia terveisiä sitten kun ymmärtää että sen biologinen isä rakasti sitä suunnattomasti ja olisi halunnut olla isä mutta kun ei annettu."

en oo viel vastannu mitään ja hetken päästä tuli toinen viesti exältä

" Mulla on kuule yhtälainen oikeus olla lapseni kanssa kun sulla jos et satu tietämään..jos lapsi nyt enää on mun ja olis aika sun jo ruvet määräämään lapsestasi ettei se ole mikään sun vanhempies lapsi ku nyt tuntuu olevan."

voi juma.....soitan kyl heti huomen lastenvalvojalle! ei tää oo todellista
ja kaikki sen takii ko en halua sinne yöks??????!!!!! siis mitä ihmettä??????se mua varmaa eniten ahdistaa jos se oikeesti on menny puhuu jotai tollasta esim äidilleen..anna mun kaikki kestää . Ei tartte enää neuvoo..puran vaan päivääni..tekee mieli huutaa!!!
  Vastaa viestiin
15.05.09, 08:58   #17 (linkki)
Äitiliinix
(Vierailija)

Tsemppiä!

Hei. kirjoitit, ette enää tarvi neuvoja. Etkä tarvikaan, olet niitä ja erittäin hyviä sellaisia täältä jo saanut. Haluan vain vielä kirjoittaa sinulle, että älä anna exäsi syyllistää sinua. Hän vain yrittää manipuloida sinua, että saa sinut tanssimaan pillinsä mukaan. Älä vastaa viesteihin mitään. Ota lastenvalvojaan yhteyttä ja kerro rehellisesti ja suoraan kaikki, mitä exäsi sinua uhkailee. Sinun täytyy pitää itsesi nyt voimissasi ja kasassa, että jaksat hoitaa pienen vauvasi. Oletko kertonut tilanteesta omille vanhemmillesi? Jos voit, niin kerro, ja pyydä apua. Tai onko sinulla siellä joku muu vanhempi, täti, kummi tms. joka voisi tulla tueksesi asiassa? Tarvitset nyt kaiken avun, jotta jaksat kunnes lapsen tapaamis-, elatus-, huolto- ja isyysasiat saadaan virallisesti päätettyä. Niin kauan, kuin exälläsi ei ole mitään virallisia päätöksiä tapaamisista, hän ei voi niitä vaatia. Ja yhä kannattaa pysyä tiukasti siinä kannassa, että jos exä haluaa lastaan tavata, niin tulee luoksesi lastaan katsomaan PÄIVÄLLÄ, ilman mitään yöpymisiä, sinun ei tarvitse matkustaa pienen vauvan kanssa minnekään! Ja jos ei halua, niin ihan täysin on oma häpeänsä ja vain tekee asiat hänen kannaltaan huonommiksi viranomaisten silmissä. Pysy tiukkana nyt. Älä vastaa exäsi viesteihin mitään, jos niissä ei ole mitään asiallista asiaa. Sinulla ei ole mitään hätää, lapsi on pieni vauva vasta ja sinä vauvan äiti ja sen paras hoitaja. Se on tässä nyt se kaikkein tärkein asia. Ole lujana ja älä anna tunnekuohujen ottaa valtaa itsestäsi. Olen hengessä mukanasi koko ajan!
  Vastaa viestiin
15.05.09, 09:01   #18 (linkki)
Talleta viestit
(Vierailija)

jota voit näyttää niitä ja käyttää todisteina. Tuo mies ei ole ihan viisas. Tai ainakin tosi pahasti häiriintynyt.

Älä reagoi noihin kommentteihin mitenkään, vaan hoida asiat viranomaisten (sosiaalitoimen) kanssa kuntoon asiallisesti. Kun sinä käyttäydyt aikuismaisesti ja rauhallisesti, voitat kaikista eniten. Sitäpaitsi, isyys voidaan näyttää toteen nykyään, ei siinä vastaväitteet auta. Sinä ilmoitat lastenvalvojalle, kuka on isä ja jos mies kieltää, vaadit isyystutkimuksen.

En muuten usko, että miehen äiti uskoo poikansa puheisiin. Sinähän juttelit hänen kanssaan asiallisesti, veit jopa lapsen hänen luokseen. Jos hän ikävät puheet tosissaan ottaa, on siellä kaksi yksinkertaista ihmistä, äiti ja poika.

Sinäå olet mielestäni mukautunut itsekkään tyypin oikkuihin enemmän kuin on kohtuullista, lopeta hyvä ihminen hyvissä ajoin, tai tulevaisuudessa olet isoissa ongelmissa. Tuollaisille täytyy näyttää rajat, joita ei ylitetä.

Antaa kaverin uhota, hänhän ei näytä muuhun edes kykenevän. Isyys ei ole tuota! Sinua hän vartioi ja odottaa, että paikkasi ovat kunnossa taas hänen tarpeitaan varten. Siten minä tuon yöksi jäämisen ja vierailut hänen luokseen näen. Kaikki puheet isänä olemisen kieltämisestä ovat pötyä ja tekosyitä hänen omalle itsekkyydelleen.
  Vastaa viestiin
22.05.09, 22:54   #19 (linkki)
Seuranainen
(Vierailija)

Hei ap, mitä kuuluu?

Hei alkuperäinen? Mitä sinulle kuuluu? Toivottavasti hyvää? Laitathan viestiä, miten voit ja jaksat?
  Vastaa viestiin
08.06.09, 10:29   #20 (linkki)
lapsi hänen
(Vierailija)

Väitä ettei

Kuulostaa, että isäehdokkaan kanssa teille tulee jatkuvia vaikeuksia. Väitä, että lapsi ei ole hänen. Isyystestin voi määrätä vain nainen tai lapsi, joka sitä ei nyt muutamaan vuoteen tule vaatimaan.
  Vastaa viestiin
21.06.09, 01:10   #21 (linkki)
Kiesus!!
(Vierailija)

Uskallanko edes kysyä miksi olet mennyt tekemään lapsen 15 vuotta elämäntapatyöttömänä olleen jan näköjään koko lailla vinksahtaneen miehen kanssa?

Vauvaa käy sääliksi. Tiedoksi vaan noin pieniä (siis kolme viikkoa vanha!) vauvoja ei juuri synnyttänyt nainen yleensä raahaa ympäri maakuntaa isäkandidaatille näytille. Isät kyläilevät siellä missä vauva ja äiti asustaa eikä päinvastoin. Asia voi olla eri vanhemman lapsen kyseessä ollessa.
  Vastaa viestiin
27.06.09, 15:03   #22 (linkki)
jauhomato
(Vierailija)

Ei voi muuta kun sääliä pientä tyttöparkaa! Itselläni on vuoden ikäinen tyttö ja surettaa ajatella jotain pientä vauvaa tuolla tavalla riepoteltavana. Toivoisin että pienokainen saisi paremmat eväät elämään.

Jos olisin AP, en edes vaatisi isyyden tunnustamista! Vauvaparalle voisi olla parempi ettei joutuisi tuollaisen kanssa ainakaan yhteishuoltoon lainkaan. Voi tulla pahojakin hankaluuksia kun tuntuu olevan kova vaatimaan kaikenlaista tämä isäkandidaatti.

Tulee oikein inhottavia väristyksiä, että miksi ap on nyt mennyt lisääntymään tuollaisen alamaailman otuksen kanssa ja olisi syytä yrittää pelastaa mitä pelastettavissa on eikä ainakaan hypätä sällin pillin mukaan yhtään.
  Vastaa viestiin
12.10.09, 16:49   #23 (linkki)
jatkuu:/
(Vierailija)

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/keskustelu/t1806464
  Vastaa viestiin
12.10.09, 16:55   #24 (linkki)
apppp
(Vierailija)

noh en todellakaan mitää öitä siellä enää ole ..olinko noin tyhhmä sillo..:O enkä raahais enää ton ikäistä isäs luo :O
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku