|
Mikä nykyajan ihmisiä oikein vaivaa, kun avioonkin mennään ja sitten on sinun rahat ja sinun omaisuus ja minun rahat ja minun omaisuus? Minä olen mennyt keski-ikäisenä uudelleen naimisiin, meillä molemmilla on lapsia ja nyt jo lapsenlapsiakin. Molemmilla oli oma asunto ja on edelleenkin, mutta yhdessä asutaan.Tehtiin avioehto, mutta toisen kuoleman jälkeen tietysti toinen saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin, jos pystyy.
Koskaan ei riidellä rahasta, minä asun mieheni isossa asunnossa ilman vuokraa (ajatella, että vaimon pitäisi maksaa vuokraa!). Kulut elämisestä menevät jotakuinkin tasan, ei lasketa ollenkaan mitä kukin maksaa. Mies maksaa asuntolainaa ja autolainaa, jotka ovat tietty hänen, eivät yhteisiä. Tavaroita kotiin ostamme molemmat, mies remontoi molempia asuntoja. Lapset ovat meidän lapsia samoin lapsenlapset, ei heitä erotella mitenkään. Mies puhuu pojastaan ja minä puhun tyttäristäni, vaikka biologisesti se on toisinpäin.
En yhtään ihmettele suurta avioerojen määrää, kun tuntuu ettei toiselle, sille rakkaalle elämäntoverille voi suoda yhtään mitään ilmaiseksi.
Joku tuolla mainitsi, että on vain lapseton sisko ja vanha äiti, jotka hänen vanhana kuollessaan ovat jo kuolleet. Hänen on tehtävä omaisuudestaan testamentti, muuten valtio kaiken saa, serkuthan eivät ole perillisiä.
Jos minulla ei olisi lapsia, testamenttaisin kaiken mieheni lapsille. He ovat minulle läheisempiä kuin sisarusteni lapset. |