Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.07.09, 14:51   #1 (linkki)
existentialisti
(Vierailija)

v****maiset exät

9 kertaa 10:stä:

Kun lapsi ei pidä isin/äidin uudesta puolisosta, se johtuu exän panetteluista.

Kun lapsi ei osaa käyttäytyä, se johtuu siitä, että ex ei osaa kasvattaa.

Kun lapsen käytös muuttuu (huonommaksi), se johtuu jostain, mitä ex on tehnyt.

Kun lapsella ei ole kunnon vaatteita, ex ei ole lapselle niitä ostanut.

Kun suhteessa menee huonosti, se johtuu exän tunkeutumisesta väliin.

Mitä tästä opimme? -->90 % existä on katkeria, kostonhaluisia kiinniroikkujia, kun taas jokainen uusi puoliso on lähinnä Äiti Teresa. Joopa joo.
  Vastaa viestiin

05.07.09, 14:58   #2 (linkki)
yks tavis
(Vierailija)

Tätä exä sitä ja exä tätä - on saanut kyllä kuulla tuttava- ja suvunkin piirissä ihan tarpeeksi. Kaikkein kummallisinta on sellainen tapaus, joka sanoo, että hänellä on hyvät välit exien kanssa - mutta moittii kuitenkin exiään taas toisissa piireissä. Elikkä sekin riippuu ihan siitä kenelle kertoillaan SATUJA.
  Vastaa viestiin
05.07.09, 15:49   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2009
..pieniä sanoja exille..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja existentialisti
9 kertaa 10:stä:

Kun lapsi ei pidä isin/äidin uudesta puolisosta, se johtuu exän panetteluista.

Kun lapsi ei osaa käyttäytyä, se johtuu siitä, että ex ei osaa kasvattaa.

Kun lapsen käytös muuttuu (huonommaksi), se johtuu jostain, mitä ex on tehnyt.

Kun lapsella ei ole kunnon vaatteita, ex ei ole lapselle niitä ostanut.

Kun suhteessa menee huonosti, se johtuu exän tunkeutumisesta väliin.

Mitä tästä opimme? -->90 % existä on katkeria, kostonhaluisia kiinniroikkujia, kun taas jokainen uusi puoliso on lähinnä Äiti Teresa. Joopa joo.
Tämän luulen johtuvan entisten puolisoiden erilaisesta arvopohjasta ja taas ennenkaikkea siitä, etteivät nykyisin entiset kumppanit kykene arvostamaan toisiaan edes ihmisinä saati lapsensa kasvattajana ts. toisena tasavertasena huoltajana.. näin ainakin itse uskon. Mitä siitä tulee jos toisen luona sallitaan sitä, joka toisen luona taas jyrkästi kielletään? lapsi, joka ei tiedä rajoja helposti muissakaan asioissa.
On valitettavaa, että te jotkut exät olette niin pirullisia, ettette hyväksy sitä jos Teidän exä on löytänyt itselleen sopivan (-luetaan sopivamman kuin itse olet ollut) kumppanin ja heillä keskenään menee hyvin. Harmi, että sinä jonkun toistamiseen exä, haluat kampittaa oman elämäsi kustannuksella oman exäsi elämässä kaikenaikaa ja käytät omaa energiaasi siihen ja samalla olet jopa myrkyttänyt omat lapsesikin samaan soppaan. Hoitoahan sinä tarvitset.

Eläisit elämääsi ja ymmärtäisit, että lapsillasi on oikeus isään (kuten myös sinuun äitinä) ja antaisit heidän elää yhdessä sinulle täysin kuulumatonta elämää- sinulle pitää riittää se, että laitat lapsesi sovittuun aikaan matkaan ja haet / olet paikalla sovitusti. ..Ymmärrä, että lapset kertovat mitä kertovat ajastaan exäsi luona, ei heitä tarvitse pumpata ja kuulustella - ymmärrä sen olevan lasten omaa aikaa- jota itse nautit tai kulutat silloin, kun lapsesi ovat isän luona. Anna lasten olla lapsia, eläkä varsinkaan ota heitä pelinappuloiksesi yrittäessä puuttua tai haitata exäsi/ exiesi elämää.
Joskus vain voisi hyväksyä, että mennyt on mennyttä eikä siinä kannata rypeä loputtomiin. Meissä miehissä on voimavarana se, että kyllä se joskus kolahtaa omaan nilkkaan.

Vastaa viestiin
05.07.09, 23:38   #4 (linkki)
_ajatuksia
(Vierailija)

Tietyllä tavalla aika rajuja yleistyksiä, ja noin lueteltuna huvittavaakin.

MUTTA:

Tälle palstalle varmaankin valikoituu tietynlainen kirjoitajaryhmä. Ne kenellä ongelmia ei ole, tuskin tulevat huvikseen kertomaan kuinka hyvin menee. Tosin välillä olisi kiva lukea niitäkin kokemuksia (joku ketjuhan tuonne oli kyllä aloitettukin...) Nimettömänä on helpompaa purkaa niitä negatiivisia ajatuksia ja tunteita etenkin kun esim. omalle puolisolle jonka "entisestä" elämästä nuo ongelmat kumpuavat voi olla vaikeaa sano jos vaikka puolison lapsi herättää jopa vihaa. Eikö kuitenkin ole hyvä että asioista puhutaan ja näitä ongelmia ja "vääränlaisia" tunteita pyritään selvittämään edes jollain tavalla.

Toinen asia: uskon ihan vilpittömästi että suurimmalla osalla tai ainakin monella uusperheistä elämä sujuu jollain tavalla mukavasti ja siedettävästi ilman sen suurempia konflikteja. Toisaalta uskon kuitenkin myös että on paljon sellaisia perheitä joissa yksi tai useampi aikuinen tai lapsi aiheuttaa paljon huolta ja pahaa mieltä joko tahallaan tai tahtomattaan. Ei kai tälläkään keskustelupalstalla muuten olisi niin paljon kirjoittajia ja uusia keskustelunavauksia...Olen siis varma että on niitä exiä jotka tahallaan tai vain välinpitämättömyttään pukevat lapsensa rääsyihin, tai eivät esim. välitä juurikaan siitä millaisia tapoja lapsilleen opettavat. Lapsen hyvinvointia tärkeämpää on sen ennen rakkaan ihmisen mustamaalaaminen tai elämän hankaloitaminen. Niinkuin jossain aiemmin kirjoitettiin, ero saa ihmisissä usein esiin ne kaikista pahimmat puolet, ja toisen loukkaaminen on usein niin paljon helpompaa kuin unohtaminen ja elämän jatkaminen...
  Vastaa viestiin
06.07.09, 12:23   #5 (linkki)
ex-mies vm-65
(Vierailija)

Lainaus:
Jokaisen ex-vaimon mielestä uusi puoliso on syy avioeroon ja rikkoo lasten ja molempien vanhempien välit, ja ex-vaimoa katsoo asiakseen pitää tätä mielipidettään kaikkien muistissa niin kauan kuin elää.

Kukaan ex-mies ei välitä ex-vaimonsa uusista puolisoista vaan antaa ex-vaimon elää elämänsä kuten parhaaksi katsoo.

Vastaa viestiin
06.07.09, 14:51   #6 (linkki)
Ex-nainen-vm1965
(Vierailija)

Ohhoh !!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-mies vm-65
Lainaus:
Jokaisen ex-vaimon mielestä uusi puoliso on syy avioeroon ja rikkoo lasten ja molempien vanhempien välit, ja ex-vaimoa katsoo asiakseen pitää tätä mielipidettään kaikkien muistissa niin kauan kuin elää.

Kukaan ex-mies ei välitä ex-vaimonsa uusista puolisoista vaan antaa ex-vaimon elää elämänsä kuten parhaaksi katsoo.
Meilläpä tilanne on hyvinkin päinvastainen. Exmieheni on suunnattoman katkera uudesta puolisostani. Syy eroomme on nykyisen puolisoni (josta en edes tiennyt eronteon aikana vielä mitään), nykyinen puolisoni rikkoo exäni mielestä meidän välit (joita minun mielestäni ei koskaan eron jälkeen ole ollut olemassakaan enään), ja ex-mieheni pitää oikeutenaan muistuttaa kaikkia siitä että minä otin ja erosin ja jätin hänet (narsistisen, valehtelevan ja uskottoman miehen).

Minun ex-mieheni ei pysty elämään omaa elämäänsä ja olla puuttumatta minun elämääni, vaikka olen tehnyt hänelle täysin selväksi, että en halua olla hänen kanssaan enää yhtään missään tekemisissä yhtään sen enempää kuin yhteisten lasten vuoksi on välttämätöntä.

Niin että tuo väitteesi on täysin paikkansapitämätön ja todella ajattelematonta yleistämistä. Jos sinun ex-vaimosi sattuu olemaan kuvaamasi kaltainen, ei se tarkoita, että jokainen ex-vaimo on sitä. Minäkin tiedostan, että vaikka minun ex-mieheni sattuu olemaan juuri samanlainen kuin sinä kuvaat KAIKKIEN ex-vaimojen olevan, niin se ei tarkoita, että kaikki ex-miehet olisivat sellaisia.
  Vastaa viestiin
09.07.09, 10:47   #7 (linkki)
sokioita kanoja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex-nainen-vm1965
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-mies vm-65
Lainaus:

Meilläpä tilanne on hyvinkin päinvastainen. Exmieheni on suunnattoman katkera uudesta puolisostani. Syy eroomme on nykyisen puolisoni (josta en edes tiennyt eronteon aikana vielä mitään), nykyinen puolisoni rikkoo exäni mielestä meidän välit (joita minun mielestäni ei koskaan eron jälkeen ole ollut olemassakaan enään), ja ex-mieheni pitää oikeutenaan muistuttaa kaikkia siitä että minä otin ja erosin ja jätin hänet (narsistisen, valehtelevan ja uskottoman miehen).

Minun ex-mieheni ei pysty elämään omaa elämäänsä ja olla puuttumatta minun elämääni, vaikka olen tehnyt hänelle täysin selväksi, että en halua olla hänen kanssaan enää yhtään missään tekemisissä yhtään sen enempää kuin yhteisten lasten vuoksi on välttämätöntä.

Niin että tuo väitteesi on täysin paikkansapitämätön ja todella ajattelematonta yleistämistä. Jos sinun ex-vaimosi sattuu olemaan kuvaamasi kaltainen, ei se tarkoita, että jokainen ex-vaimo on sitä. Minäkin tiedostan, että vaikka minun ex-mieheni sattuu olemaan juuri samanlainen kuin sinä kuvaat KAIKKIEN ex-vaimojen olevan, niin se ei tarkoita, että kaikki ex-miehet olisivat sellaisia.
Ilmeisesti et nähnyt sarkasmia joka viestistä välittyi, koska siihen oli kopsattu toinen viesti.
  Vastaa viestiin
09.07.09, 15:32   #8 (linkki)
Peippolan Jaska
(Vierailija)

Katkeruuven sokaisemia joo.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta: