Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.07.09, 14:31   #1 (linkki)
:-))
(Vierailija)

Tämän kesän urakasta selvitty, jipii!

Nyt pitää hehkuttaa!
Miehen muksut olleet meillä 4 viikkoa ja NYT lähtivät äidilleen, eli koko loppukesä voidaan olla kahdestaan! Kyllä ON MUKAVAA!
Taidan laittaa heti saunan illaksi lämpiämään...
Kaikille naisille tsemppiä, haleja ja ihania kesäpäiviä !
  Vastaa viestiin

10.07.09, 14:50   #2 (linkki)
hehkukin voi alkaa hiillostua.
(Vierailija)

Onnea valitsemallesi tielle! Toivottavasti miehesi jälkikasvu koki mukavan ja välittävän ilmapiirin luonanne. Avioerohan ei ole koskaan lasten valinta - eikä sovitut asumisjärjestelyt.
  Vastaa viestiin
10.07.09, 15:02   #3 (linkki)
hi-hi-hi hi
(Vierailija)

Voi hehkutan puolestasi minäkin !!! Nauti!!! Itselläni on vielä viikko kärsimystä...
Ei ollut kyllä se heidän avioero minunkaan vikani joten miksi minun siitä pitäisi kärvistellä.
  Vastaa viestiin
12.07.09, 18:51   #4 (linkki)
Pasta!
(Vierailija)

JEE JEE

Täälläkin miehen muksujen lomailut meillä hoidettu! Loistavaa että tästä voi hehkuttaa avoimesti tällä foorumilla kanssasisarille ja -veljille! Ok tenavia, mutta tottakai se oma elämä on "vähän" tauolla kun on vieraita viikkotolkulla, niin mieheni lapsia kuin ovatkin.
  Vastaa viestiin
12.07.09, 19:50   #5 (linkki)
Basta!
(Vierailija)

Joo meilläkin jo miehen lapset lähtivät äidilleen tänään. Tai oikeastaan ei paljon minua ole koko heidän oleskelunsa meillä liikuttanut. Olen pysytellyt mahdollisimman paljon poissa kotoa. Kävin tyttöporukalla etelässä ja olin viikon vanhempieni luona maalla. Ja pari viikkoa onneksi töissä. Mukavia lapsia ovat mutta en todellakaan nauti heidän seurastaan lapseton kun olen niin en halua pilata koko lomaani heidän kanssaan. Tästä varmaan lähiäidit vetää herneet nenään mutta siitä vaan. Lapsilla on vanhemmat joten he huolehtikoot jälkikasvustaan. Tosin mieheni on myös mieluummin lomansa minun kanssani.
  Vastaa viestiin
12.07.09, 22:24   #6 (linkki)
Kade(:
(Vierailija)

Täällä tuo vielä edessä...Oi kun olisikin jo ohi. Ja tottakai siitä että iloitset asiasta vedetään herneet nenään, lähiäiti on ainoa joka saa haluta lomaa lapsista, kaikkien muiden pitää otta lapset ilosta hyppien vaikka moneksi kuukaudeksi. Meillä ei ole onneksi kuin viikon vierailu, oma lapsi tulossa joten isä pitää lomansa isyysloman jatkeena ja ne on pyhitetty tälle nykyiselle perheelle...(eli minulle ja meidän yhteiselle lapselle, täälläkin kun viettää lomansa mielummin minun kanssani)
  Vastaa viestiin
13.07.09, 09:06   #7 (linkki)
römpeli
(Vierailija)

^~^

Edelliselle : Niin. Tuolta se saattaa NYT tuntua,
mutta arvaatkos, kuinka saattaa käydä, kun se lapsi on siinä ...
  Vastaa viestiin
13.07.09, 09:35   #8 (linkki)
mie vaanxx
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kade(:
Täällä tuo vielä edessä...Oi kun olisikin jo ohi. Ja tottakai siitä että iloitset asiasta vedetään herneet nenään, lähiäiti on ainoa joka saa haluta lomaa lapsista, kaikkien muiden pitää otta lapset ilosta hyppien vaikka moneksi kuukaudeksi. Meillä ei ole onneksi kuin viikon vierailu, oma lapsi tulossa joten isä pitää lomansa isyysloman jatkeena ja ne on pyhitetty tälle nykyiselle perheelle...(eli minulle ja meidän yhteiselle lapselle, täälläkin kun viettää lomansa mielummin minun kanssani)
Millaisia isiä teidän miehenne oikein ovat? Eikö se kerro mitään, että miehenne eivät halua viettää aikaa omien lastensa kanssa. Minä en ainakaan suostuisi hankkimaan yhtään lasta sellaisen miehen kanssa.
Luuletteko te nyksät, että mies muuttuu ja alkaa haluta olla lastensa kanssa koska se on hankittu teidän kanssanne. Voitte aivan hyvin olla vielä samassa asemassa, eli exä, miltähän tuntuisi jos isä ei enää haluaisikaan viettää aikaa yhteisen lapsenne kanssa.

Vastaa viestiin
13.07.09, 09:43   #9 (linkki)
Äityli*
(Vierailija)

Toisin päin

Kyllä se menee niinkin että ikävöin lapsiani, viikon olleet isäällään ja vielä tämä jäljellä:( Mutta sitten alkaa elo kun palaavat!!! Jee saa huokaista helpotuksesta että omat voi hyvin saavat joka aamu aamupalan ja puhtaat vaatteet.. Isän paikkakin on täällä paremmin hoidettu;) Mutta oleilemme kaksin vielä tämän viikon..
  Vastaa viestiin
13.07.09, 10:04   #10 (linkki)
lähiäiti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Basta!
Joo meilläkin jo miehen lapset lähtivät äidilleen tänään. Tai oikeastaan ei paljon minua ole koko heidän oleskelunsa meillä liikuttanut. Olen pysytellyt mahdollisimman paljon poissa kotoa. Kävin tyttöporukalla etelässä ja olin viikon vanhempieni luona maalla. Ja pari viikkoa onneksi töissä. Mukavia lapsia ovat mutta en todellakaan nauti heidän seurastaan lapseton kun olen niin en halua pilata koko lomaani heidän kanssaan. Tästä varmaan lähiäidit vetää herneet nenään mutta siitä vaan. Lapsilla on vanhemmat joten he huolehtikoot jälkikasvustaan. Tosin mieheni on myös mieluummin lomansa minun kanssani.
Onneksi exän nyksä ei ole tuollainen sillä olisi lapsen lomailu (yhteensä 3 viikkoa) todella kamalaa, jos exän nykyinen suhtautuisi lapseeni tuolla tavalla.
  Vastaa viestiin
13.07.09, 11:19   #11 (linkki)
Repikää siitä
(Vierailija)

Voi voi voi. On se kumma että aina ajatellaan että sen uuspuolison pitäisi pystyä rakastamaan ja halumaan lähelleen niitä jonkun muun lapsia. Kun se ei ole näin! Kuinka paljon te "lähiäidit" nauttisitte jos vaikka miehenne äiti asustaisi teillä joka toinen viikonloppu ja kesällä neljä viikkoa ? Osaisitteko tekin ajatella että "no tämä kuuluu siihen pakettiin"
Kyllä se niin vaan on että kun kesäloman kerran vuodessa saa niin eipä sitä tahdo viettää joidenkin vieraiden lasten ehdoilla vaan niinkuin itse haluaa rakastamansa miehen kanssa.
  Vastaa viestiin
13.07.09, 11:54   #12 (linkki)
Basta!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaanxx
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kade(:
Millaisia isiä teidän miehenne oikein ovat? Eikö se kerro mitään, että miehenne eivät halua viettää aikaa omien lastensa kanssa. Minä en ainakaan suostuisi hankkimaan yhtään lasta sellaisen miehen kanssa.
Luuletteko te nyksät, että mies muuttuu ja alkaa haluta olla lastensa kanssa koska se on hankittu teidän kanssanne. Voitte aivan hyvin olla vielä samassa asemassa, eli exä, miltähän tuntuisi jos isä ei enää haluaisikaan viettää aikaa yhteisen lapsenne kanssa.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä tule. Olen vaan iloinen siitä että joku muu nainen on suonut miehelleni isäksi tulemisen ilon. Enkä minä ainakaan heitä ole haukkunut. Jokainenhan ymmärtää asian niin miten sen lukee. Minä vaan en heidän kanssaan viihdy joten siksi olenkin mieluummiin muualla jotta saavat isän kanssa yhteistä aikaa. Mikä siinä on väärin?

Vastaa viestiin
13.07.09, 12:00   #13 (linkki)
mie vaanxx
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repikää siitä
Voi voi voi. On se kumma että aina ajatellaan että sen uuspuolison pitäisi pystyä rakastamaan ja halumaan lähelleen niitä jonkun muun lapsia. Kun se ei ole näin! Kuinka paljon te "lähiäidit" nauttisitte jos vaikka miehenne äiti asustaisi teillä joka toinen viikonloppu ja kesällä neljä viikkoa ? Osaisitteko tekin ajatella että "no tämä kuuluu siihen pakettiin"
Kyllä se niin vaan on että kun kesäloman kerran vuodessa saa niin eipä sitä tahdo viettää joidenkin vieraiden lasten ehdoilla vaan niinkuin itse haluaa rakastamansa miehen kanssa.
No voi herttileijaa sentään kun sillä rakastamallasi miehellä sattuu olemaan lapsia joilla on oikeus isään ja tämä mies on tod. näk.sopinut exänsä kanssa lasten kesälomavuoroista.
Minä en ainakaan voisi kunnioittaa ja arvostaa, saatikka hankkia lasta miehen kanssa joka ei halua olla läsnä lastensa elämässä.
Eikä se nyt olen ihan sama jos anoppi asustaa aikuisen poikansa kanssa tai alaikäiset lapset jotka tarvitsevat aikuisen huolenpitoa.
Mutta niinhän se on; minä, minä, minä, minä, minä, minä ja minä , muilla ei niin väliä, varsinkaan lapsilla.
  Vastaa viestiin
13.07.09, 12:02   #14 (linkki)
myös lähiäiti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lähiäiti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Basta!
Onneksi exän nyksä ei ole tuollainen sillä olisi lapsen lomailu (yhteensä 3 viikkoa) todella kamalaa, jos exän nykyinen suhtautuisi lapseeni tuolla tavalla.

Minä en näe asiaa tuolla lailla. Tuli tuosta nyksästä ihan mieleen exäni nykyinen vaimo. Ei ole paljoa paikalla kun lapset ovat siellä, itsellään ei ole lapsia. En näe siinä mitään ihmeelllistä, eikä lapsetkaan hänestä mitään pahaa ole sanoneet. Minulle ihan sama mitä tekee kunhat lapset ovat isänsä kanssa mielellään. En edes tunne koko ihmistä eikä hän minua mutta useamman vuoden ollaan eletty näin.

Vastaa viestiin
13.07.09, 12:34   #15 (linkki)
Revi siitä
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
No voi herttileijaa sentään kun sillä rakastamallasi miehellä sattuu olemaan lapsia joilla on oikeus isään ja tämä mies on tod. näk.sopinut exänsä kanssa lasten kesälomavuoroista.
Minä en ainakaan voisi kunnioittaa ja arvostaa, saatikka hankkia lasta miehen kanssa joka ei halua olla läsnä lastensa elämässä.
Eikä se nyt olen ihan sama jos anoppi asustaa aikuisen poikansa kanssa tai alaikäiset lapset jotka tarvitsevat aikuisen huolenpitoa.
Mutta niinhän se on; minä, minä, minä, minä, minä, minä ja minä , muilla ei niin väliä, varsinkaan lapsilla.
No sinäkö et sitten näe asiaa vain omalta (+lastesi) kantilta ?

Vastaa viestiin
13.07.09, 13:16   #16 (linkki)
eipäs taas riidellä
(Vierailija)

Se on tietysti vähän pakko vuorotella lomien kanssa, jos lapset ovat tarhaikäisiä tai alakouluikäisiä. Eivät ne varmaan sen jälkeen paljon tulekkaan kotoaan pois kun kaverit alkaa olla tärkeimmät ja voivat olla keskenään kotona työpäivän ajan.

Silloin kun me oltiin kokonainen perhe, niin lomat oli pakko pitää eri aikaan kun lapsilla on lomaa kesässä 2,5 kk ja vanhemmilla yleensä yksi kk niin vanhempien on pidettävä lomansa eri aikaan. Eroperheessähän se hoituu noin aika hyvin. Nauti näistä muutamasta kesästä vielä kun saatte lomailla yhtäaikaa...

Vastaa viestiin
13.07.09, 14:28   #17 (linkki)
mie vaanxx
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Revi siitä
Lainaus:
Lainaus:
Minä näen asiat vain ja ainoastaan lasten kantilta ja jos on sovittu, että he viettävät kesäloman isän kanssa niin siten myös tapahtuu, aikuisen ihmisen pitää laittaa lastensa etu omansa edelle, nyksän ei tarvitse mutta jos isä on vähänkään vastuunsa tunteva niin hän tekee niin.

Vastaa viestiin
13.07.09, 15:37   #18 (linkki)
vanha rouvax
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Minä näen asiat vain ja ainoastaan lasten kantilta ja jos on sovittu, että he viettävät kesäloman isän kanssa niin siten myös tapahtuu, aikuisen ihmisen pitää laittaa lastensa etu omansa edelle, nyksän ei tarvitse mutta jos isä on vähänkään vastuunsa tunteva niin hän tekee niin.

Lasten parasta ajatteleva pysyy yhdessä tämän isän kanssa. Ja hankkii lapsia vasta sitten kun ovat varmoja että haluavat elää yhdessä lasten ehdoilla... Kuten sanoit aikuisen ihmisen pitää laittaa lastensa etu omansa edelle. Ero ei todellakaan ole lapsen etu.
Tästä samasta aiheesta on täällä jo monta viestiketjua. Minä en ole eksä enkä nyksä vaan ydinperheellinen ja sellaisena pysyn. Kun eroat niin samalla sopii varautua siihen että isän uusi puoliso tulee vaikuttamaan myös lastesi elämään eikä välttämättä suostu siihen että eksä sanelee ehdot loma-ajankohdille yms.

Toisaalta myöskään en ymmärrä nyksiä jotka eivät anna miestensä olla isä lapsilleen.
  Vastaa viestiin
13.07.09, 16:38   #19 (linkki)
mie vaanxx
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha rouvax
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

Lasten parasta ajatteleva pysyy yhdessä tämän isän kanssa. Ja hankkii lapsia vasta sitten kun ovat varmoja että haluavat elää yhdessä lasten ehdoilla... Kuten sanoit aikuisen ihmisen pitää laittaa lastensa etu omansa edelle. Ero ei todellakaan ole lapsen etu.
Tästä samasta aiheesta on täällä jo monta viestiketjua. Minä en ole eksä enkä nyksä vaan ydinperheellinen ja sellaisena pysyn. Kun eroat niin samalla sopii varautua siihen että isän uusi puoliso tulee vaikuttamaan myös lastesi elämään eikä välttämättä suostu siihen että eksä sanelee ehdot loma-ajankohdille yms.

Toisaalta myöskään en ymmärrä nyksiä jotka eivät anna miestensä olla isä lapsilleen.
No juu, elämä ei vaan aina mene niin kuin kuvitellaan, ihmiset muuttuvat, kuuluukin muuttua ,ei voi olla samanlainen parikymppisenä ja viiskymppisenä. Ihminen on inhimillinen olento ja erehtyväinen, kukaan tuskin pystyy elämään täysin varman päälle missään asiassa sillä silloin ei voisi tehdä yhtään mitään.

Yhdessä pysyminen ei todellakaan ole aina lasten etu vaan päinvastoin, joskus lasten edun vuoksi on erottava sillä lasten on parempi olla yhden ihmisen rauhaisassa kodissa kuin kahden riitaisan.

Vastaa viestiin
13.07.09, 16:55   #20 (linkki)
:-D
(Vierailija)

Olipa mukavaa, että tuli kivoja kommentteja kanssasisarilta :-).
Vapaa-ajasta _saa_ iloita!
Syyllistämisjuttuihin ei kannata tuhlata energiaansa - hyvä/ huono isä/äiti/exä/puoliso. Olisi parempi olla armollinen itselleen & muille.
Vasta omasta jaksamisestaan ja parisuhteestaan huolta pitävä aikuinen on onnellinen JA parempi aikuisen malli kasvaville lapsille, omilleen ja vieraille.

Kaikille naisille onnellista loppukesää!

Vastaa viestiin
13.07.09, 19:04   #21 (linkki)
Kateellinen panettelija
(Vierailija)

Ja meillä tuo rääkki alkoi vasta tänään...2 viikkoa vieras ihminen nurkissa kitisemässä ja sotkemassa, AARGH!!! Eikä mulla ole mitään mitä tehdä/minne mennä...
  Vastaa viestiin
13.07.09, 22:45   #22 (linkki)
Ällöttää
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kateellinen panettelija
Ja meillä tuo rääkki alkoi vasta tänään...2 viikkoa vieras ihminen nurkissa kitisemässä ja sotkemassa, AARGH!!! Eikä mulla ole mitään mitä tehdä/minne mennä...
Vieras ehkä sinulle, mutta onko käynyt mielessä, että miehesi on tuon kitisevän ja sotkevan vieraan isä??
Toivottavasti seuraavat 2 viikkoa ovat sinulle todella helvetilliset!!
  Vastaa viestiin
14.07.09, 00:00   #23 (linkki)
On se nyt kumma..
(Vierailija)

...kun taas tämä yksi tietty henkilö jaksaa moralisoida joka ikisessä viestiketjussa. Lapsi sitä ja lapsi tätä. Ja nimenomaan se sinun lapsesi (läpi paistaa...) Kyllä se kuulkaa voi olla niin että se oma lapsi on jäänyt isällekin aika vieraaksi jos ei ole paljon saman katon alla eletty. Meillä miehen entisestä suhteesta oleva lapsi käy ne pakolliset vierailut, lapsen vanhemmat ovat eronneet jo ennen syntymää. Silloin se oma lapsikin voi olla kuin joku kaukaisempi sukulainen, ja minulle ainakin välttämätön paha joka tulee nurkkiin pyörimään ja joka takia pitää keksiä ja kehittää ja taipua sellaiseen mitä meillä ei normaalisti tehdä...

Minä ainakin olen uskaltanut tehdä lapsia ja mennä naimisiin ihmisen kanssa joka REHELLISESTI pitää entisestä suhteesta olevan lapsen kanssa olemista enemmän velvoitteena. Se vaan täytyy hoitaa alta pois. Hän on hyvä isä meidän lapsillemme. Me olemme perhe, ja etävanhemman luo tuleva lapsi on vieras kodissamme, oli isänsä kylässä tai ei. Niin se vaan menee. Ja jos puhutaan lapsen parhaasta: entä meidän yhteiset lapsemme, millä tavalla on heidän parastaan pakottaa heidät viettämään aikaa vieraan ihmisen kanssa? Vai meneekä ero-lasten paras muiden edelle???
  Vastaa viestiin
14.07.09, 09:49   #24 (linkki)
mie vaan xx
(Vierailija)

Juu näin on ja minä en lopeta puhumista lasten puolesta koska he eivät itse osaa vaan ovat täysin aikuisten armoilla.
Onko se lapsen vika, että isä on jäänyt vieraaksi lapselle? Mitä rohkeutta se vaatii kun laittaa lapsen kärsimään aikuisten teoista?
Ei erolasten etu muiden edelle mene mutta ei sitä syrjiäkään tarvitse. En voi ymmärtää miten äitinä ei ole sydäntä pienelle viattomalle lapselle.

Opetat lapsillesikin, että vieraita ihmisiä ei tarvitse sietää ei lapset sitä ihan ole keksineet vaan oppineet mallin vanhemmiltaan, maailmassa he joutuvat ikävä kyllä sietämään vielä monta ikävää ihmistä.

Minä olen kotona oppinut siihen, että toisista ihmisistä välitetään, kun olin lapsi ja asuimme maalla meillä oli parikin lasta rikkinäisistä kodeista viettämässä kesää ja jopa asumassa talvellakin. Saman välittämisen olen esimerkilläni näyttänyt myös omille lapsilleni.

Vastaa viestiin
14.07.09, 10:07   #25 (linkki)
näkökanta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan xx
Juu näin on ja minä en lopeta puhumista lasten puolesta koska he eivät itse osaa vaan ovat täysin aikuisten armoilla.
Onko se lapsen vika, että isä on jäänyt vieraaksi lapselle? Mitä rohkeutta se vaatii kun laittaa lapsen kärsimään aikuisten teoista?
Ei erolasten etu muiden edelle mene mutta ei sitä syrjiäkään tarvitse. En voi ymmärtää miten äitinä ei ole sydäntä pienelle viattomalle lapselle.

Opetat lapsillesikin, että vieraita ihmisiä ei tarvitse sietää ei lapset sitä ihan ole keksineet vaan oppineet mallin vanhemmiltaan, maailmassa he joutuvat ikävä kyllä sietämään vielä monta ikävää ihmistä.

Minä olen kotona oppinut siihen, että toisista ihmisistä välitetään, kun olin lapsi ja asuimme maalla meillä oli parikin lasta rikkinäisistä kodeista viettämässä kesää ja jopa asumassa talvellakin. Saman välittämisen olen esimerkilläni näyttänyt myös omille lapsilleni.

Komppaan sinua täysin.

Epäilen, että näiden yksi näiden nyksien suhtautumisen syy on kateus monellakin tapaa eikä vähiten siksi, että tämä ex-vaimo pääsee viettämään muutaman viikon täysin lapsivapaata aikaa mistä taas uusi vaimo lapsineen voi vain haaveilla.

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku