| |  | |
14.09.09, 00:08
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mitä v....a???
Erosimme mieheni kanssa 3.5 vuotta sitten. Alku oli todella hankalaa, koska mieheni ei olisi haluunut erota, mutta en antanut anteeksi kun jäi kiinni pettämisestä. Aika pian löysin nykyisen mieheni ja ex oli katkera. Olin kuulemma suunnitellut kaiken ja minulla oli ollut salaa tämän miehen kanssa suhde jo vuosia (tapasimme eron jälkeen ensimmäisen kerran). Nyt siis tilanne se, että on kertonut kaikille (jopa niille, jotaka tiesivät mieheni pettämisistä), että minä tuhosin avioliittomme.
Kaikki tässä välissä on kuitenkin mennyt lapsienhoidon kanssa ok (tytöt 9 ja 7v). Mutta nyt tapahtuu taas ihan sekavia. Miehelläni on uusi avovaimo ja hänen 2 lastansa asuvat vaiktuisesti heidän kanssaan. Keväästä asti on tapahtunut seuraavia :
-kytätään ikkunasta onko lapsi 5min yli 19.30 ulkona ja saman tien soitto minulle, että olen huono äiti
-laitetaan text jos olen firman bileissä (muuten en ulkona juuri käykkään) ja lapset minulla, että miten lapset pärjäävät kun olen hummaamassa (isän viikonloppuina AINA lapsenvahti, koska täytyy bilettää joka viikonloppu)
-koskaan ei haeta tai palauteta lapsia sovittuna aikana ja jos soitan ja kysyn missä ovat kun olisi kiire niin syvään huokaisten todetaan mun olevan niuho
-kun haen lapsia ex-miehen uusi vaimo vittuilee mulle lasten läsnä ollessa (sillon meni kyllä jo hermo ja annoin palautetta s-postilla =))
-ex miehen uusi vaimo sanoi, etten saisi soitella ex;lle näin usein. Vastasin, että kun lapsi ei pääse ajoissa treeneihin niin on pakko muistuttaa, samoin liikunta kamoista, läksyistä jne ( ilmoitin, että en ottaisi exää takas vaikka olis viimeinen mies maan päällä - tämä kiinni naisen huonosta itsetunnosta)
-lasten treenejä jätetään väliin ilmoittamatta valmentajille
-minulle kerrottiin, että pitää palauttaa ne vaatteet jotka he ovat lapsille ostaneet kun ovat kuulemma niin paljon arvokkaampia kun mun ostamat. Nyt siis minä palautan vaatteita ja minun ostamat jää ex:lle, joten vaatelaskut aika isoja.
-lasten elatusmaksujen noustua olen kuulemma rahaa pummaava ääliö. Totesin, että kannattaa varmaan valittaa sinne lastenvalvojalle kun en ole edes laskelmaa nähnyt. <ei vaan saan n 3 puhelua päivässä maksuista edelleen.
-lapset tulevat aina nälkäisinä kotiin isi viikonlopun jälkeen, kun lämmintä ruokaa saa miten sattuu (jääkiekkotreeneihin voi tietenkin mennä vaikka on syönyt koko päivänä vaan 2 annosta jäätelöä ja keksejä)
-mulla kasvatusperiaatteena, että kaikkea ruokaa pitää maistaa, mutta ei ole pakko syödä lautasta loppuun. Tosin väliruokaa ei sitten tule. Exän uusi pakottaa lapset istumaan pöydässä niin kauan, että lautanen on syöty loppuun. Aika helppoa saada 7v syömään mitään isi viikonlopun jälkeen.
-sain kamalat huudot siitä, että lasten tukkaa ei saa värjätä, eikä ripsiväriä laittaa syntymäpäiville kun exän vaimon lapsetkaan ei saa käyttää.
-sain huudot siitä, että lapset olivat Apulannan limukonsertissa (päivällä). Lasten pitää kuulemma saada olla lapsia niin kauan kun haluavat ja konsertit ovat vahingollisia (sis vei ne viime viikolla elämä lapselle-konserttiin, mutta sehän on ihan eri asia. Olivat kotona klo 23 ja seuraavana päivänä kouluun klo 8???)
-Ostin toiselle lapselle talvisaappaat, jossa poieni korko, niin haluan pilata lapsen selän näillä kengillä
-Mun on suostuttava säännöllisesti ottamaan lapset myös isi viikonloppuina (heillä tärkeätä menoa), koska muuten siellä on joku 10v pikkulikka vahtina. Mutta sen kerran kun mulla tärkeätä menoa ja pyydän viikonlopun vaihtoa se aina käy ja perutaan vasta samana päivänä (aika helppoa saada lapsen vahtia sitten enää muutaman tunnin varoajalla)
-me ei saatu katsoa lasten kanssa Ihme Nelos dvd:tä, mutta isaällään ovat kuulemma katsoneet Tarun trilogian ja Indiana Joneseja???
ja kaiken tämän jälkeen :
he keksivät, että on lapsia niin ikävä, että on siirrtyttävä viikko-viikko systeemiin (raha ei kuulemma ratkaise, mutta voisin alentaa elatusmaksuja)
Olenko siis hullu kun en MISTÄÄN hinnasta suostu, että lapseni olisivat puolet ajasta ton psycho-perheen luona????
Olisko jotain vinkkejä, miten saisin homman toimimaan ja ne hullut pois mun niskasta?
P.s tässä vain pikaotos kaikesta sonnasta jota joudun PÄIVITTÄIN kokemaan. Onneksi uusi mieheni on ihana ja tukee ja ymmärtää minua. Olisin jo hullujenhuoneella muuten!
| |
| | |
14.09.09, 08:09
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yksinkertaisesti. Käyt lastenvalvojan luona puhumassa, jotta saat itseluottamusta ja varmuutta noudattaa sopimusta, joka isän kanssa on tehty. Siihen ei liity oikeus moittia ja haukkua lasten äitiä.
Tuollainen menee jo tahallisen kiusaamisen puolelle. Sinä olet lähivanhempi ja kotisi lasten koti, joten sinä määrittelet, miten teillä eletään ja ollaan. Sitä ei määrittele isä eikä isän uusi puoliso.
Lapselle ostetut vaatteet ovat lasten, eivät isän. En ymmärrä tuollaista vaadetta, että ne pitää palauttaa heille. Olkoon minkä hintaisia tahansa.
Onko mitenkään mahdollista, että muutatte hiemen etäämmäs asumaan, jotta tämä kyttääminen tulee mahdottomaksi tai ainakin niin työlääksi, että se lopahtaa siihen? On tietysti kohtuutonta, että häirinnän takia te joutuisitte muuttamaan, mutta koti- ja mielenrauhan vuoksi se kannattaisi.
Et ole hullu, vaan ihan oikeassa. Exäsi on kaiken lisäksi syyllistynyt sinun mustamaalaamiseesi ja maineesi mustaamiseen. Sille on rikosoikeudessa määre ja siitä voi viedä käräjille. Älä sinä itse erehdy käyttämään mitään sellaista kieltä toiseen suuntaan, äläkä sähköpostillakaan uhittele tai puhu asioista muuten kuin täysin asiallisesti. Muutoin siitä saa aseen sinua vastaan. Ole siis viisaampi kaikessa kuten tähänkin asti. Anna toisen mokata omat mahdollisuutensa.
Aika jännää, että exäsi on edelleen noin kipeänä erostanne, ettei uusikaan rakkaus ole saanut sitä muuttumaan. Siksi tämä uusi kumppani myötäilee miestä parhaansa mukaan, jotta saa lisäpinnoja itselleen. Toiseksi, sitä kenkuttaa, kun lapsesi ovat siellä ja hän joutuu heistä huolehtimaan. Se hänen täytyy kuitenkin kätkeä, sillä sittenhän hän ei olisikaan niin ihana!
| |
| | |
15.09.09, 13:36
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihan ensimmäseksi kannattaa lopettaa määräyksien kuuntelu, sinulla ei ole määräysvaltaa siihen mitä he tekevät ja miten toimivat omassa perheessä.
Ei myöskään heillä sinun tekemisiisi, jos katsot tarpeelliseksi katsoa lasten kanssa dvd:tä tai mennä konserttiin niin myös teet se, ilman minkäänlaisia omantunnon pistoksia. Ilmoita EX:llesi selkeästi että pysyy ulkona teidän kotioloistanne. Samalla lopetat kaiken joustamisen siihen suuntaan ja kommentoinnin siitä mitä he tekevät.
Jos isä hoidattaa lapsia jollakin, se on hänen asiansa ja sinä et voi sille mitään käytännössä.Jos joustat itse ja hän ei jousta, niin se ruokkii sinun hyväksikäyttöäsi ja siitä tulee jatkuva kierre. Lapset kyllä itse huomaavat jos isä ei ole kiinnostunut heistä ja voit kertoa että tapaamisiin ei ole pakko lähteä, jos siltä tuntuu. He ovat myös sen verran isoja, että osaavat itse pakata vaatteitaan yms. tarvittavia juttuja ja perustella siellä, miksi joku vaate pitää ottaa mukaan.
Ilmoita myös EX:llesi että viikko ja viikko systeemi ei tule kysymykseenkään ja et aio edes harkita moista asiaa. Jos hän haluaa viedä asian eteenpäin, ottakoon yhteyttä lakimieheen ja vieköön asiaa eteenpäin sitä kautta, sinä et edes keskustele asiasta. Sen jälkeen unohdat koko jutun, jos tulee haaste niin sitten mietit asiaa uudestaan.
Omalta osaltasi kirjaa paperille ylös ehdotus uusista tapaamisehdoista miten jatkossa tulette toimimaan ilmoita EX:lle että aiot tehdä näiin. Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja pyydä uusimaan paperit niiden mukaisiksi. Jos lasten isä kieltäytyy allekirjoittamasta niitä,niin sitten sinun on harkittava asian viemistä eteenpäin.
Lastenvalvojista sen verran, että niitä on niin monenlaisia että valmistautumatta en menisi edes sinne.Jos kemiat eivät kohtaa, voit jäädä kakkoseksi. Tiedosta jo sinne mennessäsi mitä itse haluat lapsille ja älä anna kenenkään jyrätä sinua.
Viime kädessä se pitää mitä tapaamis-ja elatussopimuksissa lukee, ei mikään muu, tuomarin kannalta on ihan sama mitä suullisesti on sovittu ja jätetty noudattamatta.Joten jos tilanne on todella tukala, niin voi olla hyväkin vaihtoehto viedä asiaa eteenpäin ja saada siihen sellaiset raamit joissa molempien on sitten pysyttävä.
Jos puhelinhäiriköinti ei lopu,vaihda numerosi salaiseen, ota lapsille kännykät ja ilmoita että kommunikointi tapahtuu niillä puhelimilla tai mahdollisesti lankanumerolla jos sinulla sellainen on. Jos hän kaivaa tämän jälkeen numerosi jostakin, ilman että sinä annat sen hänelle, voit tehdä siitä rikosilmoituksen.
Olet tiukka mutta reilu kaikkia kohtaan, myös lapsia ja etenkin itseäsi, EX:ää unohtamatta. Jos teet selväksi että aiot todella jatkaa elämääsi omilla ehdoillasi ilman häntä, ehkä se jo rauhoittaa tilannetta jonkun verran. | |
| | |
15.09.09, 13:56
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Tarlan
Niin vielä loppukirjoitus äskeiseen, kun luin tekstiäsi udelleen.
Jos sinä päätät lasten sinulla ollessasi,että he voivat olla ulkona klo 20 saakka,niin sekään ei kuulu EX:älle pätkääkään. Tai jos lähdet ulos ja lapsilla on turvallinen vahti esim. uusi miehesi niin ihan turha miettiä mitä EX:äsi sanoo. Mitä se hänelle kuuluu?
Sopimuksiin voi määritellä jonkun ulkopuolisen paikan jossa lasten vaihto tehdään,ei sinun tarvitse mennä heille tai ei ole pakko päästää Ex:ääsi sisälle teille, eikä sinun tarvitse olla misään kosketuksissa Ex:si uuteen puolisoon.
Tekstistäni ymmärsin,että lapset ovat vain viikonloppuisin isänsä luona. Jos kyseessä on neljä päivää kuukaudessa, niin unohda läksyt, treenit yms. kaikki normaaliin arkeen liittyvä niiltä päiviltä(näin ei tarvitse myöskään riidellä kenenkään kanssa )lapset eivät siitä mene pilalle. Ja normaalina arkena älä anna EX:si puuttua mihinkään mikä liityy lapsiin, he ovat sinun luonasi ja sinä hoidat.
Voisi olla hyvä ajatus, että jos tavaroita unohtuu tai on jotakin muuta asiaa, niin lapset soittavat itse ja pyytävät niitä viikolla, näin sinun ei tarvitse kohdata häntä, vaan voit minimoida kanssakäymisen mahdollisimman pieneksi.( Jos kehtaa tehdä lapsille kiusaa,niin itseään kyllä kusee nilkkaan...)
Ja muista puhua lapsille, ei pahaa mistään vaan yleisesti kaikesta mahdollisesta. He ovat fiksuja ja ymmärtävät kyllä kuka ihan oikeasti heistä huolta kantaa ja auttaa tiukan paikan tullen.
| |
| | | | |