|
NImim. "teidän jutut". Ilmaisit asiasi todella selkeästi. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Vaikkakin omassa elämässäsi ex ja hänen uusi puolisonsa eivät "pärjää" lasten kanssa eivätkä ole lasten kunnioitusta saaneet/ansainneet. Minun "uusi" puolisoni taas on paikkansa itse ansainnut ja luottamukselliset välit lapsiin rakentanut ihan alusta asti. Molemminpuoleinen kunnoitus ja välittäminen on saavutettu. Ei ole aihetta haukkua ketään anonyymisti tai suoraankaan. Jos ex ja hänen vaimonsa eivät pärjää lasten kanssa, se onheidän ongelmansa. Lapsilla on aina tilaa täällä, ei ole pakko vierailla paikassa johon eivät halua mennä tai johon eivät ole tervetulleita tai tuntevat itsensä ulkopuolisiksi. Tapaamiset on aina hoidettu lasten ehdoilla silloinkin kun ex on kiikuttanut lapset tänne heti ensimmäisen riidan tullessa. Emme ole käyttäneet heidä lapsenvahteina, heistä ei siihen luottamikselliseen tehtävään olisi, olemme valmiudessa ottamaan lapset tänne milloin tahansa.
Lapset kasvavat, nyt alkavat olla jo aikuisiän kynyksellä ja kulkevat itse. Eivät paljon viitsi exäni ja hänen puolisonsa luona vierailla, ei siellä ole heille tilaa. Ei sitä ole koskaan järjestetty, mutta tätähän exäni puoliso on varmaan aina halunnutkin, että lapset katoaisivat jonnekin, että heitä ei heille olisi olemassakaan. Toive on toteutumassa.
Mielenkiinnolla odotan katkeroituuko exäni, kun tajuaa että on menettänyt lapsensa omaa tyhmyyttään.
|