Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miesten puolesta Jotenkin ymmärsin viestistäsi että aiot tehdä sen lapsen tämän nykyisesi kanssa - ja jos hän ei lasta halua on mielestäni väärin että hän joutuisi maksumieheksi...
Mutta jos käytät oikeaa luovuttajaa niin asiahan on ok :) |
Ap kirjoitti hyvin selkeästi, että hän aikoo mennä hedelmällisyyshoitoihin klinikalle. Mutta aina noita katkeroituneita tyyppejä on, jotka kritisoivat toisten ihmisten poikkeavia ratkaisuja.
Olen itse saanut lapsen sinkkuna hoidoilla, ja olen onnellinen ratkaisusta. En ole kokenut mitään ongelmaa lapsenkasvatuksessa, enkä ympäristön suhtautumisessa. Toisaalta asun pk-seudulla ja tutut ovat akateemisia fiksuja ihmisiä, jotka lienevät liberaaleimpia maailmankatsomukseltaan.
Lapsella on läheinen miehenmalli, jonka kanssa hän on tekemisissä yhtä paljon kuin moni oman isänsä kanssa. Ihme kyllä, myös naapurustusta on tullut esiin vastaavia perheitä, joten kun lapsi menee kouluun, hän ei ole edes luokallaan ainoa "isätön".
Taloudellisesti tulen toimeen samalla lailla, kuin jos olisin sinkku ja lapseton. Hoitopaikka on ja muita lapsenvahteja tarvittaessa.
Lapseni on ihmeellinen, todella älykäs ja kypsä tunne-elämältään, viisas. Hän vaikuttaa onnelliselta ja on sosiaalinen ja pidetty kaverien keskuudessa. Olen tosin itse ehkä nähnyt enemmän vaivaa kuin muut, että olen tutustunut puistossa ja päiväkodissa muihin äiteihin ja luonut tietoisesti lapselle kaveriverkostoja sitä kautta.
Iso elämämuutos lapsen saaminen on silti ja aina sitä pitäisi harkita vakavasti ja huolella. Toisaalta se on sitä kaikilla, jos on ainoa vanhempi, niin se on myös ajallisesti sitovampaa. Eli ei ole mahdollisuutta omiin harrastuksiin tai menoihin kuin jos puoliso voisi olla lapsenvahtina, mutta nämä ovat prioriteettikysymyksiä, mitä kukin pitää elämässä tärkeänä.