Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.11.09, 22:19   #1 (linkki)
--
(Vierailija)

Tapaamiset kun on määräaikainen yhteishuoltajuus???

Itselläni on 7kk ikäinen lapsi ja erosimme eksäni kanssa jo ennen lapsen syntymää ja tähän mennessä olemme jahkaroineet huoltajuuden kanssa mutta nyt olemme päätyneet määräaikaseen yhteishuoltajuuteen ainakin näin aluksi.. mietin että miten ne tapaamiset olisi järkevintä tehdä..onko jollain kokemusta?? meidän tilanne on edennyt vähän vaihtelevasti..alussa isä kävi katsomassa lastaan silloin kun halusi noin kuukauden ajan ja sitten meillä oli huoltajuus neuvottelu lastenvalvojan luona ja halusin pitää yksinhuoltajuuden kun en tiennyt tästä vaihtoehdosta..seuraavien kuukausien aikana isä näki lasta julkisilla paikoilla koska pelkäsin että hän tekisi meille jotain koska on ollut hyvin arvaamaton silloin kun olimme vielä yhdessä..välillä olemme olleet sovussa ja välillä riidelleet mutta pääasiassa olen yrittänyt kaikki mahdolliset keinot keksiä että isä näkisi lastaan..isällä on ollut jo ennen lapsen syntymää uusi suhde joka on ollut hyvin vaihteleva myös ja välillä hän on myös halunnut että olisi minun kanssa silloin kun hänellä on sen toisen kanssa mennyt huonosti..suurimmaksi osaksi riidat johtuu yleensä siitä kun asiat muuttu sen mukaan miten isän suhteet menee..tässä nyt oli jotenkin kuvattuna tilanne josta puhutaan.. ja se asia mikä minua nyt mietityttää on se että kun on määräaikainen yhteishuoltajuus niin voisiko olla mahdollista että olisin mukana lapsen ja isän tapaamisissa sillä en luota että isä osaa hoitaa ainakaan ihan heti lasta kun hän ei ole todellakaan ollut paljoa lapsen kanssa ja en myöskään luota isän nykyiseen ja muutenkin kun niiden suhde on niin vaihteleva että pelkään lapsen jäävän tois sijaiseksi..pääasiassa aluksi ajateltiin että tapaamiset on vuoro viikoin toistemme luona ja sitten heräsi kysymys että missä vaiheessa yöksi..kuulostaisiko se hirveälle jos vaatisin että haluan ainakin ensimmäisenä yövierailuna olla sivussa seuraamassa että mitenkä se onnistuu..ja minkä ikäisenä olisi suositeltavaa..itse ajattelin että iän mukaan voisi olla ne öitten lukumäärät eli vuoden ikäisenä voisi olla yhden yön..yrittäkää saada selvää mitä tarkoitin ja auttakaa!!!olen ihan hukassa ja isän kanssa tulee vähän väliä riitoja jos minulla on jotain mielipiteitä jostain mistä en haluaisi luopua..onko kenelläkään jotain samankaltaista kokemusta????????????!!!
  Vastaa viestiin

01.12.09, 08:36   #2 (linkki)
Yh since 1992
(Vierailija)

Huoltajuuden muoto ei vaikuta mitenkään tapaamisoikeuteen. Yksinhuoltajuus tai yhteishuoltajuus, tapaamiset menee ihan samalla tavalla.

Se, millä tavalla ne sitten menee, kannattaa jutella lastenvalvojan kanssa.
  Vastaa viestiin
01.12.09, 09:35   #3 (linkki)
eronnut 3 lapsen äiti
(Vierailija)

yhteishuoltajuus toimii hyvin

Komppaan edellistä. Lastenvalvojan luona ne on sovittava ja niistä on sitten pidettävä kiinni.

Pakko tässä infota tärkeää asiaa, eli miehen on erittäin vaikeaa sopeutua isyyteen ja vanhemmuuteen jos ei saa olla lapsensa kanssa kahden kesken. Kun äidille vanhemmuus on enemmänkin ns. sisäsyntyinen kun kantaa vauvaa 9 kk ja synnyttää, niin isä yleensä vähitellen pääsee sisälle vanhemmuuteen ja isyyteen. Mutta se vaatii oman aikansa, ja etenkin silloin kun isä ei asu lapsen kanssa samassa osoitteessa ja on tämän tyyppinen poikkeusjärjestely. Siksi suosittelisinkin sitä että saisitte sovittua että isä olisi vaikka pari päivää tai iltaa viikossa pikkuisen kanssa kahden kesken ja saisi häntä hoitaa ja tutustua rauhassa omaan lapseensa. Ja mitä isommaksi tulee, sitä pidempiä aikoja kahdenkeskistä aikaa eli esim. koko lauantain aamusta iltaan.

Yleensähän sitä siinä vuoden ikäisenä aletaan olla yökylässä mummolassa ja jos on ero tullut niin viikonloppuja etävanhemman luona. Riippuu tietenkin siitä miten lapsi on tottunut näihin kyläilyihin. Kannattaisi totuttaa vähitellen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku