| |  | | |
20.05.10, 13:30
|
#101 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Mitä ihmettä minä tekisin kahdella matkavakuutuksella, kun liitostani saan sen ilmaiseksi. Pelkkä luottokortin omistaminen on tietääkseni maksullista eli vaikket käytä sitä joudut silti siitä jotian maksamaan. Ei kiitos en halua tyhjästä maksaa. Rahalla maksaminen on kaikkein edullisinta ja ainakaan toistaiseksi automaatista omalta tililtä rahan nostamisesta (otto automaatit) ei ole tehty maksullista. |
Kirjoitat asioista joista et mitään tiedä, eikä ole kokemusta. Itse saan bonusta eli suoraan sanottuna rahaa tililleni kortin käyttämisestä eli sekä pankkikortin että visakortin (painottuu pankkikortille). Mutta kuten on jo kerrottukin, luottoa eivät kaikki saa. On myös erilaisia pankkeja, on erilaisia tilejä ja pankkisopimuksia. Olen useamman pankin asiakas ja kaikilla pankeilla on omat erityisominaisuutensa ja jonnekin kannattaa paremmin sijoittaa eli siinäkin on eroja. Älä esitä tietävää kun et tiedä!
Tosipaikan tullen se ilmainen (jäsenmaksut on kaikkilla liitoilla) matkavakuutus paljastuu heikosti kattavaksi mutta mitäs siitä, kun ei matkusta, ei tarvi vakuutustakaan.
| |
| | |
20.05.10, 13:31
|
#102 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja katariina K Kerron miksi taritven luottokorin, sitä ei luulisi edes sinun oelvan vaikeata ymmärtää. MATKUSTAN, ja silloin muunmuassa on luottokortti tarpeen. En ole Suomessakaan ainoa ihminen jolla on luottokelpoisuus ja erinäisiä kortteja! Sinä jos et tarvitse, et hanki. Kaikki eivät saa luottokorttia ja hyvä niin. Kysyit debet- ja kreditasiaa ja vastasin siihen, se oli pääpointtini. Mennä sossuun 70 euron takia, sitä ihmettelen, ja sellainen ei ole luottokelpoinen, se on selviö! En kommentoi enempää asiaa!Rautalankavääntö olisi seuraava vaihe ja sitäkään et ymmärtäisi.
Moni matkustaa työkseen aikalailla, minä mukaanluettuna niihin. Se vaikuttaa taas erinäisiin käytännön asioihin. |
Sorry pienet painovirheet tekstissäni!
| |
| | |
20.05.10, 13:36
|
#103 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja welhotar Kirjoitat asioista joista et mitään tiedä, eikä ole kokemusta. Itse saan bonusta eli suoraan sanottuna rahaa tililleni kortin käyttämisestä eli sekä pankkikortin että visakortin (painottuu pankkikortille). Mutta kuten on jo kerrottukin, luottoa eivät kaikki saa. On myös erilaisia pankkeja, on erilaisia tilejä ja pankkisopimuksia. Olen useamman pankin asiakas ja kaikilla pankeilla on omat erityisominaisuutensa ja jonnekin kannattaa paremmin sijoittaa eli siinäkin on eroja. Älä esitä tietävää kun et tiedä!
Tosipaikan tullen se ilmainen (jäsenmaksut on kaikkilla liitoilla) matkavakuutus paljastuu heikosti kattavaksi mutta mitäs siitä, kun ei matkusta, ei tarvi vakuutustakaan. | En ole koskaan hakenut Visaa, joten en ole myöskään näin ollen saanut kieltävää vastausta. Tiedän toki, ettei sitä anneta kaikille eli luottotiedot pitää olla kunnossa. Ei vaan ole koskaan ollut tarvetta tehdä Visa hakemusta. Olen minäkin enemmän kuin yhden pankin asiakas. Minulle on tuo liiton vakuutus matkoilleni riittänyt. Kaikki ulkomaille matkustaminen on matkustamista ja mielestäni myös kotimaan matkailu on matkustamista vaikken sitä suuremmin harrasta (siis sitä kotimaan matkailua).
| |
| | |
20.05.10, 13:41
|
#104 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Mitä ihmettä minä tekisin kahdella matkavakuutuksella, kun liitostani saan sen ilmaiseksi. Pelkkä luottokortin omistaminen on tietääkseni maksullista eli vaikket käytä sitä joudut silti siitä jotian maksamaan. Ei kiitos en halua tyhjästä maksaa. Rahalla maksaminen on kaikkein edullisinta ja ainakaan toistaiseksi automaatista omalta tililtä rahan nostamisesta (otto automaatit) ei ole tehty maksullista. |
Onhan tämä keskusteltu jo moneen kertaan, mutta todellakin on olemassa luotto- tai maksukortteja, joissa ei ole vuosimaksua. Eli se kortin pitäminen ei maksa mitään. Minulla on esimerkiksi liittoni kautta Visa-kortti, jossa ei ole vuosimaksua. Lisäksi jos en käytä kortin luotollista ominaisuutta en joudu maksamaan myöskään mitään korkoja, eli maksan vain ostosteni summan.
| |
| | |
20.05.10, 13:48
|
#105 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja welhotar kannattaa paremmin sijoittaa eli siinäkin on eroja. Älä esitä tietävää kun et tiedä!
Tosipaikan tullen se ilmainen (jäsenmaksut on kaikkilla liitoilla) matkavakuutus paljastuu heikosti kattavaksi mutta mitäs siitä, kun ei matkusta, ei tarvi vakuutustakaan. |
Tuo on niin totta! Ne "ilmaiset" edut on yhtä tyhjän kanssa!
| |
| | |
20.05.10, 14:21
|
#106 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käytän kaikkien ostosteni maksamiseen (missä vaan mahdollista) Diners+EBB-korttia ja saan jokaisesta ostoksestani lentobonukset. Niillä bonuksilla olen jo tehnyt useamman Skandinavian lentomatkan ja välillä pidemmällekin, kun tulee pistetarjouksia.
| |
| | |
20.05.10, 14:30
|
#107 (linkki)
Luottokortteja on ilman vuosimaksuakin. Luottokortilla maksaminen ulkomailla on halvempaa, koska ei tarvitse maksaa valuutanvaihtopalkkioita ja ennen kaikkea ostokset tulevat edullisemmalla kurssilla, kuin mitä käteistä nostaessa. Luottokortilla saat ostettua lennot,varattua hotellit jne edullisemmin netistä. Onhan sinulle näitä etuja rautalangasta aikaisemminkin väännetty, mutta sinulle on ilmeisesti tärkeämpää kiillottaa jotain sädekehää ja päästä sanomaan, että "velaksi" et elä. Vielä kerran kuitenkin: luottokortilla maksaminen ei tarkoita velaksi elämistä, vaan järkevää talouden pitoa. Tietysti joillain karkaa mopo käsistä ja ehkäpä sinulla on siitä kokemusta. Silloin ei kannata korttia hankkia.
| |
| | |
20.05.10, 14:32
|
#108 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja odeviiskasi Onhan tämä keskusteltu jo moneen kertaan, mutta todellakin on olemassa luotto- tai maksukortteja, joissa ei ole vuosimaksua. Eli se kortin pitäminen ei maksa mitään. Minulla on esimerkiksi liittoni kautta Visa-kortti, jossa ei ole vuosimaksua. Lisäksi jos en käytä kortin luotollista ominaisuutta en joudu maksamaan myöskään mitään korkoja, eli maksan vain ostosteni summan. |
Aivan ja maksaessaan Visalla/Masterilla/tai muulla luottokortilla, saa ostoksilleen runsaan kuukauden korottaman "laina". Kortista ei ole maksua eikä myöskään sen käyttämisestä, jos laskun maksaa eräpäivään mennessä.
Luulen, että jos tekee yhden tai kaksi lyhyttä matkaa vuodessa, luottokortti ei niin tarpeellinen olekaan. Kun matkustaa paljon, se osoittautuu hyvin tarpeelliseksi (esimerkiksi juuri auton vuokraus tai hotellihuoneen varmentaminen ennakkoon).
Muuten Jx, miksi ihmeessä et matkusta kotimaassa. Suomessa on valtavasti upeita paikkoja. Olen matkustanut Suomen lähes tulkoon puhki ja edelleen matkustan vuosittain monta kertaa kotimaassa. Toki ulkomaillakin useita matkoja vuodessa, mutta kotimaa on ehdoton. Täytyyhän oma maa tuntea, miten siitä voisi ulkomaisille ystävilleen mitään kertoa, jos ei sitä tunne.
| |
| | |
20.05.10, 15:30
|
#109 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ei ne suuret tulot Luottokortteja on ilman vuosimaksuakin. Luottokortilla maksaminen ulkomailla on halvempaa, koska ei tarvitse maksaa valuutanvaihtopalkkioita ja ennen kaikkea ostokset tulevat edullisemmalla kurssilla, kuin mitä käteistä nostaessa. Luottokortilla saat ostettua lennot,varattua hotellit jne edullisemmin netistä. Onhan sinulle näitä etuja rautalangasta aikaisemminkin väännetty, mutta sinulle on ilmeisesti tärkeämpää kiillottaa jotain sädekehää ja päästä sanomaan, että "velaksi" et elä. Vielä kerran kuitenkin: luottokortilla maksaminen ei tarkoita velaksi elämistä, vaan järkevää talouden pitoa. Tietysti joillain karkaa mopo käsistä ja ehkäpä sinulla on siitä kokemusta. Silloin ei kannata korttia hankkia. |
Ostan lento+hotelliyhdistelmiä netin kautta ja siinä on pakko olla luottokortti tai pankkikortti. Luottokortilla maksaessaan saa hinnan varmuudella takaisin jos tulee jotain hämminkiä asioiden kanssa. Näinä tuhkapilviaikoina varsin tärkeä asia.
| |
| | | | |