Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.11.10, 22:13   #1 (linkki)
endo
(Vierailija)

kaipaisi neuvoa

Olen eronnut noin 3 v sitten. Kaksi lasta toinen 5 ja toinen 3. Äis´dillä on mielenterveysonglemia ja ottaa lääkkeitä koko ajan. Kuulin että hän seurustelee jonkun oudon tyypin kanssa. En haluaisi tyypin lasteni lähelle, näin heidät kolem päivää viikossa, mutta kun tietää että äiti ei ole stabiili, miten voi luottaa ettei lapsilla ole hätää ja vielä se tyyppi.

Kaipaan neuvoa.
  Vastaa viestiin

09.11.10, 13:29   #2 (linkki)
Tilanne
(Vierailija)

Jos mitään erikoista et ole lapsist huomannut, niin todennäköisesti kaikki on ok. Sentään olet lastesi kanssa sännöllisesti ja usein. Juoruilevat ihmiset ovat hyvin kärkkäitä kertoilemaan tarinoita ja liittämään ihmisiin kaikennäköistä omasta mielikuvituksestaan. Kaveri voi olla ihan tavallinen mies.

Jututtelet lapsiasi normaalisti, kyselet, oliko mukava viikko ja mitä hommasitte. Kun lapset luottavat sinuun, kyllä he kertovat itse, jos jokin ei ole kunnossa.

Mikä sinua estää juttelemasta myös lastesi äidin ja tämän uuden kaverin kanssa? Kun et tee tilanteesta vaikeaa itse, se onnistuu parhaiten. Onhan ihan luonnollista puhua arkipäivän kuvioista ja muistakin kuulumisista ihmisten kesken.

Käyttäydy siis itse luonnollisesti ja asiallisesti, silloin saat muutkin käyttäytymään samoin.

Vasta, jos jotain oikeasti epäilyttävää ilmenee, sinulla on syytä huoleen. Kyllä useimmat yksinhuoltajat jossain vaiheessa löytävät uuden ihmisen, olipa heillä sitten terveytensä kanssa ongelmia tai ei.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku