Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Perhe > Yksinhuoltajuus ja uusperheet
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.05.12, 12:28   #26 (linkki)
vastaus ap:lle
(Vierailija)

Eipä ole ap. saanut kysymykseensä montaakaan vastausta yh-äideiltä jotka eivät halua että lapsi tapaa etä-isäänsä ja miksi.
Lähiäidit on kyllä haukuttu ja isät, mutta ei vastusksia niiltä keneltä niitä on pyydetty.

Minä en olisi halunnut että lapseni ja isänsä tapaavat koska:
1. Isä pahoinpiteli lapsia henkisesti ja vähän ruumiillisestikin
2. Isä haukkui minut lapsille joa kerran nähdessään
3. isä puhui lapsille aikuisten asiat ja käytti lapsia "tuomareina" eroriitojen suhteen
4. isä oli kähes joka kerankännissä ja kuskasi lapsi autonsa kyydissäki kännissä
5. isä vei kouluikäisiä tyttöjä yleisiin miestensaunoihin ja saunotti kavereidensa kanssa känissä miesporukassa
6 isä ei koskaan kertnut minulle millin hakee lapset tai milloin palauttaa, nappasi vaan pihasta silloin kun halusi, joten olin sittenpasssissa kotona odottamassa milloin palauttaa. puhelimeen ei vastattu.
7 isä käsksi lapsia salaamaanminulta missä ovat olleet ja kenen kanssa, äidille ei saa kertoa oli jokakertaista
8 isä juotti esiteineille tyttärille alkoholia
9 tytöt oireilivat aina kun olivat tavanneet isäänsä, molemma tarvitsivat terapiaa nuorina ja nuorina aikuisina
isä teki jatkuvasti perättömiä lastensuojeluilmoituksia, tai haki viranomaisten väityksellä nollalinjaa elatusmaksuihin vuosien, ym. kiusaa eri viranomaisia hyväkseenkäyttäen vuosien ajan. (kaikki tutkittiiin, missään ei ollut perää, ja hänen tulonsa riittivät maksuihin sekä käräjäoiekuden että hovioikeuden päätöksellä)
10 elatusmaksut hoituivat vain ulosoton kautta
isä ei koskaan ostanut lapsilleen syntymäpäivä- tai joululahjoja, mutta osti niitä muille tutuille lapsille, jotta omansa kuulivat että muut ovat kyllä saaneet...
11. Lapset joutuivat kuuntelemaan joka kerran käydessään kun isä ja hänen uusi vaimonsa tappelivat ja heittelivät astioita. Aiheena usein lapsemme.. (ainakin lasten käsityksen mukaan)

Tässähän ne asiat jotka ensimmäisenä muistuvat mieleen, miksi en olisi halunnut että lapset tapaavat isäänsä. Estämään en silti pystynyt, kun ei minulta mitään kysyttykään. Luettelo jatkuisi vielä, mutta en jaksa muistella noita aikoja..
  Vastaa viestiin
03.06.12, 15:29   #27 (linkki)
Huomioija
(Vierailija)

Kommentti vikalistaan

Esiintyy noita "aina", ja "joka kerran" aika useasti tuossa ja kirjoitusvirheitä on koko kiljujengin edestä. En usko, että on tämä kirjoittaja kovin puhdas pulmunen tai kovin mukava ihminenkään.
  Vastaa viestiin
04.06.12, 13:52   #28 (linkki)
Itsekin äiti
(Vierailija)

Isäni ei ollut koskaan kiinnostunut lapsistaan. Hän ei leikkinyt tai jutellut meille koskaan. Välimme olivat etäiset. Vanhemmat erosivat ollessani 11-vuotias. Isäni halusi laajat tapaamisoikeudet ja ne hän myös sai. Hän ei kuitenkaan halunnut tavata meitä kuin kerran vuodessa, koska hänellä oli uusi perhe. Olisin katkaissut välit vuosia aikaisemmin ellen olisi kunnioittanut äitini toivetta siitä, että tapaisimme edelleen isäämme. Täysi-ikäisenä sain tarpeekseni pelleilystä ja katkaisin välit. Nykyään isäni valittaa kaikille, että äitini vieraannutti meidät hänestä. Todellisuudessa hän aiheutti tilanteen itse etäisyydellä ja olemalla aggressiivinen sekä persoonallisuushäiriöinen. Äitimme oli ainoastaan syy siihen miksi emme katkaisseet välejä jo paljon aikaisemmin.
  Vastaa viestiin
05.06.12, 13:11   #29 (linkki)
toinen huomioija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomioija Näytä viesti
Esiintyy noita "aina", ja "joka kerran" aika useasti tuossa ja kirjoitusvirheitä on koko kiljujengin edestä. En usko, että on tämä kirjoittaja kovin puhdas pulmunen tai kovin mukava ihminenkään.
Minä taas en usko että sinä olet kovinkaan mukava ihminen. Takerrut kirjoitusvirheisiin ja epäilet "aina" ja "joka kerran" sanoja, vaikket tunne edes koko ihmisiä, etkä tiedä vaikka tuo pitäisi täysin paikkaansa. Luulen, että jos itse olisin elänyt tuossa "helvetissä" lasten lähinä saattaisi kirjoitustaito olla kadoksissa itsellänikin. Vastaajan pulmusista ei kukaan mitään ole kysynytkään, vaan kysymys oli lähiäideille siitä miksi eivä thalua lastensa tavat aisää. Minusta tuossa oli oikea vastaaja ja vastaus kysymykseen. Ei siihen enää mitään omaa ripittäytymistä tarvita.

Taidat olla aika ilkeä ja pahansuopa ihminen. Huomioin tämän.
  Vastaa viestiin
08.06.12, 19:28   #30 (linkki)
happy divorced
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen huomioija Näytä viesti
Minä taas en usko että sinä olet kovinkaan mukava ihminen. Takerrut kirjoitusvirheisiin ja epäilet "aina" ja "joka kerran" sanoja, vaikket tunne edes koko ihmisiä, etkä tiedä vaikka tuo pitäisi täysin paikkaansa. Luulen, että jos itse olisin elänyt tuossa "helvetissä" lasten lähinä saattaisi kirjoitustaito olla kadoksissa itsellänikin. Vastaajan pulmusista ei kukaan mitään ole kysynytkään, vaan kysymys oli lähiäideille siitä miksi eivä thalua lastensa tavat aisää. Minusta tuossa oli oikea vastaaja ja vastaus kysymykseen. Ei siihen enää mitään omaa ripittäytymistä tarvita.

Taidat olla aika ilkeä ja pahansuopa ihminen. Huomioin tämän.

Pahakin olo? Monella eronneella naisella on. Mutta olen merkille pannut että niillä on paha olo jo avioliiton aikana kun mies on täysi paska. Sitten kun ne pääsee eroon miehestä niin sama paha olo jatkuu ja miestä syytetään perheen jättämisestä. Lapset valjastetaan sotaan mukaan. Rokottaa teidät pitäisi.
  Vastaa viestiin

12.06.12, 08:51   #31 (linkki)
toinen huomioija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja happy divorced Näytä viesti
Pahakin olo? Monella eronneella naisella on. Mutta olen merkille pannut että niillä on paha olo jo avioliiton aikana kun mies on täysi paska. Sitten kun ne pääsee eroon miehestä niin sama paha olo jatkuu ja miestä syytetään perheen jättämisestä. Lapset valjastetaan sotaan mukaan. Rokottaa teidät pitäisi.

Kyllä. Oli paha olo avioliitossa ja monta vuotta eron jälkeenkin. Kyllä, syytän lasten isää, koska hän ei jättänyt minua rauhaan ja pahoinpiteli lapsia. Nyt olen pääsemässä pahasta olostani, kun ei enää tarvitse olla missään tekemisissä. Joo, pahoja ihmisiä vastaan pitäisi rokottaa, ettei alun perinkään lyöttäytyisi tuollaisen kanssa yhteen. Miestä en syytä perheen jättämisestä. Itse jätin, se oli elämäni paras päätös. Lapset ovat valitettavasti aikoinaan joutuneet isänsä terapeuteiksi. Taitavat joutua yhä, en tiedä sen tarkemmn. Se ei ollut heidän roolinsa, eikä minusta olisi vieläkään, mutta asiahan ei kuulu minulle.
  Vastaa viestiin
13.06.12, 14:08   #32 (linkki)
yh-äiti
(Vierailija)

Katkeruus, viha ja lapsien käyttö pelinappuloina. Toisinaan myös järkisyyt, eli tiedetään miten heikkoa on miehen kyky huomioida lapsia. Ei jakseta välittää siitä mitä lapsille syötetään, pääsevätkö ulos leikkimään tai ei edes jakseta vahtia ettei lapsi työnnä mitään pistorasiaan. Isien tutkat ei raksuta samalla kiivaudella, kuin äitien, jotka osaavat vahtia lapsia silmät selässä ja pitää lapset "kunnossa". Tämä ei tietenkään koske kaikkia perheitä, vaan on se yksi vaihtoehdoista.

En minäkään tahtoisi antaa lapsia isälle, jos koko sen ajan pelkäisin, että säilyvätkö lapset hengissä siinä "hällä väliä" asenteessa. Tai jos isä joisi, käyttäisi vahvoja reseptilääkkeitä (vaikkakin lääkärin ohjeiden mukaan) jne.
  Vastaa viestiin
16.06.12, 23:45   #33 (linkki)
dsgfdsgsgddg
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomioija Näytä viesti

Olipas vittumainen komenntti. Varmaan lapsettoman uusiovaimokkeen kirjoittama. Tai katkeran etä-isän.
  Vastaa viestiin
16.06.12, 23:50   #34 (linkki)
toinen huomioija
(Vierailija)

Siksi että tällainen uhka on todellinen myös täällä kotimaassa:
Isä lähetti hirveän tekstiviestin vaimolleen – poliisi löysi neljän lapsen ruumiit - Henkirikokset - Ulkomaat - HS.fi
  Vastaa viestiin
11.08.12, 14:26   #35 (linkki)
fdbfgbfb
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miljaana miettii Näytä viesti
Viime viikonloppuna vietettiin isänpäivää ja sen myötä taas luin paristakin lehdestä isohkoja juttuja isistä, jotka eron myötä ovat menettäneet yhteyden lapseensa. Joku kertoi, että äiti ei ole eron jälkeen tuonut lasta tapaamisiin, eikä mitään ole oikein tehtävissä ja joku taas kertoi, että äiti ei ole alkujaankaan antanut lupaa isyyden selvittämiseen, joten mies ei ole "virallisesti" lapsen isä. Aktivoituneet isät ovat perustaneet yhdistyksiä, jättäneet lakialoitteita jne.

Mua jää aina näissä jutuissa kalvamaan se toisen osapuolen näkökulma asiaan. Jotenkin jää sellainen olo, että kaikkea ei kerrota. Jos mies kerran on niin kunnollinen ja rakastaa palavasti lastaan ja haluaa tavata häntä ja tahtoo olla hyvä isä ja osaa kaikin tavoin kantaa vastuunsa vanhempana, niin miksi ihmeessä lapsen äiti ei halua lapsen isää tapaavan? Onko tällaisia juttuja paljonkin? Eikö se yhteishuoltajuus helpottaisi äidinkin elämää? Kyllähän jokainen täysjärkinen äiti ymmärtää myös lapsen isän kaipuun?

Oletko sinä yh-äiti tai onko sulla lähipiirissäsi yh-äitiä, joka ei tahdo lapsensa tapaavan biologista isäänsä? Miksi ei?
Minulla on tuttavapiirissäni nainen, joka on estänyt lapsen isää tapaamasta lastaan, ja jopa estänyt isyyden selvittämisen. Asiasta aina välillä juttelemme, ja syy on jokin sellainen joka liittyy naisen ja miehen väliseen entiseen parisuhteeseen. Eli mies ei ilmeisesti olisi lapselle vaaraksi tms, vaan taustalla on jokin periaatteellinen kiista/riita, jota eivät pysty ratkaisemaan keskenään. Nainen ilmeisesti haluaisi, että mies jotenkin myöntäisi tekemiään tai sanomaan ns virheitä/vääriäa asioita, ja niin kauan kuin ei myönnä, niin kostoksi ei sitten saa olla konktaktissa lapsiinkaan.

Tunnen siis vain tämän äidin ja ikävä kyllä on sanottava, että mielestäni hän on tuossa tilanteessa minusta selvästi syyllinen, kypsymätön ja itseksekeinen. Juttelee vielä pienelle lapselleenkin lepertelynä paskaa isästään, vaikka lapsi on jo sen verran iso, että alkaa ymmärtää puhetta.

Tiedän, että isän vanhemmat eli isovanhemmat ovat olleet äitiin myös yhteydessä ja vedonneet, että haluaisivat tavata lastenlastaan, mutta ei ole onnistunut sekään. Nuo jutut, joista se on kiinni, kuulostavat vielä ulkopuolisesta aika naurettavilta, ehkä voisi verata johonkin riitaan, jossa toinen sanoo väärät sanat tms, eli ei mikää syvällinen lapsia vahingoittava ongelmatilanne ole kyseessä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku