Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
25.10.05, 20:15   #26 (linkki)
Korvaus
(Vierailija)

Re: AUTTAKAA PLEASE JOKU PIAN!!

Minä olen pari kertaa saanut tavallista ruokaa, kun olisi pitänyt olla gluteeniton. Tulen niin sairaaksi, että sairaalahoitoa tarvitsisin. Siksi en enää suostu tyytymään siihen, että sanotaan, sori oli vahingossa tavallista. Olen päättänyt vaatia kunnon korvauksen kivusta ja särystä, jos vielä tielleni sattuu varmistamisen jälkeenkin väärää ruokaa! En enää hyväksy siinä asiassa huolimattomuutta.
  Vastaa viestiin
20.09.11, 09:12   #27 (linkki)
-Sari
(Vierailija)

Keliakia

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keliakiapotilas Näytä viesti
Yhdenkään ravintolan ei saisi tehdä tuollaista mokaa!
Asiakas maksaa ruuasta kalliin hinnan ja sitten vielä menee terveys.

Pitäisikö Keliakialiitolle ehdottaa että teksivät eräänlaisen ""mustan listan"" niistä ravintoloista Suomessa, joissa on työtapaturma tapahtunut.

Ei ole todellakaan mikään ""oho hups vaan vahinko""!
...Juurikin niin...Itse olen saanut vasta kesäkuussa tietää että minulla on keliakia ja tuntuu että kaikki ravitsemusalan ammattilaiset ovat ihan hukantiellä...Ovat tietävinään kaiken eivätkä edes tiedä mitä tarkoittaa gluteeniton tai luontaisesti gluteeniton. Täällä kangasalla löytyy ruokapaikkoja joissa aletaan jopa vänkäämää asiakkaan kanssa kun pyydän nähdä tuoteselosteen esim. gluteenittomasta leivästä. ...esim. leivässä oli vehnätärkkelystä ja kauraa....ja ensimmäinen vuosi mennään lääkärin määräyksestä luontaisesti gluteenittomilla...ja tarkasti.

Mutta se ei ole mahdollista jos ei itse ole tiukka ja jopa niuho että saa asiakaana nähdä mistä kulloinkin puhutaan kun tarjoilija tarkoittaa gluteenitonta. Itse reagoin tosi pahasti jo venhätärkkelyksellekkin

-Sari
  Vastaa viestiin
20.09.11, 13:14   #28 (linkki)
Sipsis
(Vierailija)

Aloitus on provo eli tarkoituksena pilkata niitä joilla ko. erikoisruokavalio on pakollinen.
Ruokalistassa sanotaan eli on merkittynä mikä gluteeniton tai laktoosinen annos.
  Vastaa viestiin
20.09.11, 13:16   #29 (linkki)
ei ole
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja potilas x Näytä viesti
Tämä on provo, eikö vain olekin?

Tottakai suunnilleen jokaiselle keliaakikolle käy joskus työtapaturma ja vahingossa syö jotain gluteenipitoista.

Itselleni on niin käynyt 15 vuoden sairausaikana useammankin kerran ja tässä istun ja naputtelen koneellani hyvin, hyvin hengissä.

Mutta toivottavasti tämä hysteerikko oli mielikuvitusolento, ei oikea keliaakikko.

keliaakikko vaan joku eli pirullinen luonne tms.Juttunsa on täyttä puppua niinkuin jonkun muunkin tässä ketjussa.
  Vastaa viestiin
20.09.11, 13:21   #30 (linkki)
Tiinukka
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alkup. Näytä viesti
Mikäli asia noin on, pyydän anteeksi hermostumistani. Jos mua joku ottaa päähän niin se, että oletetaan heti provoilijaksi tai muuten vain hysteeriseksi jos jotakin kysyy. Siksi voimakas reaktioni. Ja tilanne todella säikäytti minut. Etenkin kun juuri jostakin luin, että yhdenkin vääränlaisen suupalan syöminen vetää hukkaan vuosien työn. Ilmeisesti näin ei siis kuitenkaan ihan ole. Onneksi.

Osaan siis jatkossa ottaa rauhallisemmin. Ja tällä kertaa kiitos oikeasti asiallisesta vastauksestasi potilas x.

Kirjoituksesi oli provoillen tehty, olet hysteerinen, mutta sehän sinun pitäisi tietää ettet nyt kuole tuohon. Ota huomioon että ennenkuin olet saanut tietää keliaakiastasi olet syönyt tavallista ruokaa... mieti sitä. Ketä silloin syytät, kelle vouhkaat? Ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee, eikä myöskään lukea kaikkea mitä etten sattuu. Varovaisuutta etenkin "yleisön kirjoitteluun".
Noin huonoilla tiedoilla varustettua epäilee provoilijaksi ilman muuta.
  Vastaa viestiin
20.09.11, 21:36   #31 (linkki)
Glut
(Vierailija)

Tuotteiden valmistaminen

Ravintolassa työskentelevänä sanoisin jokaiselle, joka haluaa annoksensa gluteiinittomana, kertomaan siitä tilauksen yhteydessä. Silloin kokki tietää valmistaa annoksen "puhtailla" välineillä, siis sellaisilla joilla ei ole valmistettu muita annoksia. Esimerkiksi samalla parilalla on voitu valmistaa paneroituja leikkeitä tms. Jos vaivautuu kertoamaan erityisruokavalion tarjoilijalle tai kassalle niin saa varmasti sitä mitä tilaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku