Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.10.05, 22:02   #1 (linkki)
Kakuntekijä
(Vierailija)

Miten tehdä kermaton suklaakuorrute?

Sellainen suklaakuorrute joka olisi vielä kakun päällä notkeaa. Olen nähnyt vain sellaisia suklaakakkujen kuorrutteita joihin lisätään kermaa.

Varmaankaan ei lämmitettyyn kauramaitoon onnistu tämä?

Apua tarvittaisiin..
  Vastaa viestiin
23.10.05, 02:40   #2 (linkki)
vege
(Vierailija)

Re: Miten tehdä kermaton suklaakuorrute?

No kerman korvikkeeksi kasvikerma, eli kaura- tai soijakerma. Mä teen kyllä kuorrutteen aina joko tomusokerista tai sulatetusta suklaasta, ikinä en oo käyttänyt kermaa. Vai tarkoititko kermavaahtoa? Jos vaahtoa niin GoGreenillä on se vaahtoava vaniljakaurakastike tai sitten joistain soijakermoista saa tehtyä vaahtoa.
  Vastaa viestiin
24.10.05, 08:48   #3 (linkki)
Kakuntekijä
(Vierailija)

Kiitos vegelle vastauksesta=)

Tiedänkin vaahtoutuvan kauravaniljan olemassa olosta. Soijakaan ei käy.

Löytämissäni suklaakakun ohjeissa on ollut tämmöinen systeemi:

Lämmittää kerma lähes kiehuvaksi, johon lisätä suklaa sulamaan ja yhdessä ohjeessa oli myös sitten lisäksi vielä omenasose. Joka kuulostaa kyllä kivalta.

Tomusokeristakin sen voi tehdä, mutta se ei nyt tällä kertaa houkuttele. Haluaisin tummasuklaa-kuorrutteen.

Ajattelin jos suklaaseen löytyisi joku notkistava aine jolloin olisi helpompi myös levittää. Ja suklaa ei jähmettyisi taas niin kovaksi.

Täällä en ole löytänyt myöskään kuohukermaa vastaavaa kaura""kermaa"". Vaan ruoka""kerma""tyyppisiä olen vain nähnyt.

Ehkäpä ongelmani selviää vielä kelvollisella tavalla =)
Edelleen ottaisin vinkkejä vastaan!
  Vastaa viestiin
24.10.05, 12:04   #4 (linkki)
Kokeile
(Vierailija)

Sulattaa pussillinen tai kaksi minute block rakeita pussissaan mikrossa. Sulatuksen jälkeen pursota se suoraan pussista kakun päälle. Kannattaa ainakin kokeilla. Muffinssien päälle olen itse pursottanut ei ollut siinä ainakaan liian kovaa.
  Vastaa viestiin
24.10.05, 15:46   #5 (linkki)
mii
(Vierailija)

Olen tehnyt kaurakermaan suklaakastiketta sillä tavalla, että olen kuumentanut mikrossa kaurakerman, kunnes se kuohuu ja sen jälkeen lisännyt suklaapaloja sulamaan kuuman kaurakerman joukkoon. Suklaakastike on jääkaapissa jähmettynyt, mutta sellaiseksi pehmeäksi ja notkeaksi. Luulen, että pienemmällä kaurakermamäärällä onnistuisi suklaakuorrutuskin kaurakermalla ihan samalla tavalla kuin tavallisella kuohukermalla.
  Vastaa viestiin
25.10.05, 02:49   #6 (linkki)
vege
(Vierailija)

Kaurakermaa on vain yhdenlaista, eli sitä ruokakermaa. Se käy myös leivontaan mutta ei vaahtoa.
  Vastaa viestiin
25.10.05, 14:41   #7 (linkki)
Kakuntekijä
(Vierailija)

Kiitän ja kumarran teitä kaikkia vastanneita!

Eiköhän näillä ohjeilla jo saada pikkutytölle syntymäpäiväkakku!
  Vastaa viestiin
02.08.08, 17:51   #8 (linkki)
Leipuri Hiiva
(Vierailija)

Suklaavadelma-kuorrutus

Tämä hyvä suklaakuorrutuksen ohje on ollut v.93 Pirkka-lehden reseptikilpailussa: tarvitset 75 gr tummaa suklaata (sulatetaan vesihauteessa), siihen lisätään 1/2 dl sulatettua margariinia +1/2 dl vadelmahilloa.Kuorrutus riittää kakun päälliseen.
  Vastaa viestiin
25.10.08, 17:23   #9 (linkki)
chilipippuri
(Vierailija)

auttekkoo

Joo miekin tota suklaa kuorutusta olisin halunnut, mutta en löydä suklaata joka olisi soijaton ja maidoton. Kertoisko joku minkä merkkistä olisi vai onko?
  Vastaa viestiin
03.12.08, 13:19   #10 (linkki)
sarinen
(Vierailija)

Onnistuisikohan Mignon-munasta (myydään kylläkin vain pääsiäisen aikaan) tai wienernougaasta kuorrutus? Niissä ei ole maitoa.
  Vastaa viestiin
03.12.08, 13:31   #11 (linkki)
sarinen
(Vierailija)

Mignon

Heippa vielä. En olekaan ihan varma tuosta Mignonista mutta After Eight suklaankin pitäisi olla maidoton. Tietty kannattaa aina lukea tuoteselosteet kunnolla. En nimittäin löytänyt Mignonin tuoteselostetta netistä (edes Fazerin sivuilta), tai sitten olen vain taitamaton.
  Vastaa viestiin