Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.07.08, 23:23   #26 (linkki)
o´mario
(Vierailija)

pakastamiseen

Terve!

Eli minä olen myös omena allerginen, ja pakastaessa omenaa se tulee syödä heti pakastimesta, ja mieluiten -20c. toimi ainakin minulla eikä tullut mitään oireita.
  Vastaa viestiin
14.08.08, 20:18   #27 (linkki)
onneton omenaton
(Vierailija)

Hei!

Olen omena-allergikko myöskin, ja samalla allerginen myös päärynälle, tuoreille mansikoille ja hieman myös tuoreille porkkanoille. Olen miettinyt, kuuluvatko esim. granaattiomenat (koska suomenkielisessä nimessä on sana "omena" :) ) näihin hedelmiin, jotka aiheuttavat tavallisille omena-allergikoille oireita? Tai jotkut muut hedelmät?
  Vastaa viestiin
05.09.08, 13:46   #28 (linkki)
Iiris77
(Vierailija)

valkokuulas

Itse olen voimakkaasti allerginen omenoille (ja siitepölylly). Mutta muutama vuosi sitten huomasin että valkeakuulasta pystyn aika kivasti näin syksyisin syömään ihan "raakanakin" joten syönkin nyt sitten koko vuoden edestä.

Onkohan muita kotimaisia "miedompia" lajikkeita joita uskaltais kokeilla?
  Vastaa viestiin
18.02.12, 23:48   #29 (linkki)
pimplepomple
(Vierailija)

hello 08

ja ensimmäinen viesti 08:n jälkeen
  Vastaa viestiin
24.02.12, 17:41   #30 (linkki)
dgttg
(Vierailija)

Eri omenalajikkeissa on eroja. Toisissa on enemmän omenan allergeenia (en nyt muista allaergeenin virallista nimeä, enkä jaksa googlaa:))

Kannattaa siis kokeilla rohkeasti eri lajikkeita, jos ei tule kovin pahoja oireita omenasta.
  Vastaa viestiin
28.02.12, 12:50   #31 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2012
Enpäs olekaan kuullut, että omenan pakastaminen voisi auttaa. On ihan pakko kokeilla, kun raakana ei voi omenaa syödä. Kypsennettynä ja kuivattuna taas voi ilman mitään oireita. :)

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku