Lainaus:
|
Alkuperäinen kirjoittaja Sarita laktoosi-intolerantikkona lääkäri kehoitti syömään juustoa päivittäin. Ei tarvitse mitään tabletteja joiden imeytyminenkin on mutkikasta. |
Laktoosi-intoleranssi ja maitoallergia on eri asioita. Toisessa ollaan allergisia maitosokerille eli laktoosille ja toisessa maidon proteiineille joita ei maidosta pois saa. Jos on allerginen niin miksi ihmeessä yrittää väkisin vääntää ruokavalioon edes pieniä määriä maitoa kun ilmankin voi elää helposti.
Itsekin olen ihmetellyt tätä maidon hypetystä suomessa. Kannattaa etsiä tietoa vegaaniruokaa käsitteleviltä sivuilta. Tässä kattava kirjoitus http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/Ca.html
Itse korvaan maidon ja kerman ruuanlaitossa vastaavilla jotka on tehty esimerkiksi soijasta, kaurasta tai riisistä. Kaikkiin mitä marketista olen bongannut on lisätty kalsiumia . Alpro Soya lightista 1,2% rasvaa (kaivelin tuoreen tölkin jääkaapista :) )löytyy lisäksi B2, B6, B9, B12, C ja E-vitamiinia. Perus Rice Dreamiin on lisätty vain kalsiumia, mutta hyvänä puolena se että löytyy luomuna. Noita kahta eniten käytän koska tuntuu että vaihtelu virkistää, erilaiset maut molemmissa. Ruuanlaittokermoihin ei lisätä mitään.