Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.07.07, 17:07   #26 (linkki)
Minä itse lähetin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja outo termi?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja
... ei kenenkään elimistö kestä sellaista Kosteutta aiheuttavien elintarvikkeiden määrää. Siksi suomalaisilla lapsilla on niin paljon korvatulehduksia.
Siis mitä ajat takaa tuolla "kosteutta aiheuttavalla"?
Katja taitaa olla kiinnostunut itämaisesta lääketieteestä? Asiaa en sen kummemmin tunne, mutta koko teksti ja tuo "kosteutta aiheuttava elintarvike" kuulostaa korvissani kovasti perinteisen kiinalaisen lääketieteen tavalta diagnosoida sairauksia.
  Vastaa viestiin
30.12.07, 21:46   #27 (linkki)
Nen

Rekisteröitynyt: 12/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sarita
laktoosi-intolerantikkona lääkäri kehoitti syömään juustoa päivittäin. Ei tarvitse mitään tabletteja joiden imeytyminenkin on mutkikasta.
Laktoosi-intoleranssi ja maitoallergia on eri asioita. Toisessa ollaan allergisia maitosokerille eli laktoosille ja toisessa maidon proteiineille joita ei maidosta pois saa. Jos on allerginen niin miksi ihmeessä yrittää väkisin vääntää ruokavalioon edes pieniä määriä maitoa kun ilmankin voi elää helposti.

Itsekin olen ihmetellyt tätä maidon hypetystä suomessa. Kannattaa etsiä tietoa vegaaniruokaa käsitteleviltä sivuilta. Tässä kattava kirjoitus http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/Ca.html

Itse korvaan maidon ja kerman ruuanlaitossa vastaavilla jotka on tehty esimerkiksi soijasta, kaurasta tai riisistä. Kaikkiin mitä marketista olen bongannut on lisätty kalsiumia . Alpro Soya lightista 1,2% rasvaa (kaivelin tuoreen tölkin jääkaapista :) )löytyy lisäksi B2, B6, B9, B12, C ja E-vitamiinia. Perus Rice Dreamiin on lisätty vain kalsiumia, mutta hyvänä puolena se että löytyy luomuna. Noita kahta eniten käytän koska tuntuu että vaihtelu virkistää, erilaiset maut molemmissa. Ruuanlaittokermoihin ei lisätä mitään.
  Vastaa viestiin
21.02.09, 10:45   #28 (linkki)
ei maitoa!
(Vierailija)

Hengitysongelmia maidosta?

Allaolevan mukaan ainakin maito voi aiheuttaa myös hengitysongelmia:

"NO MILK - Milk is food not drink! Milk is not made for human consumption. It creates mucus (disgusting stinky sticky slime) starting from your nose trough all the pipes all the way down to your rear. Mucus is causing respiratory problems. Even when you are lactose tolerant your body has a real problem to break down the milk (unless you are a baby cow) and it can cause allergies. Lactose transforms to lactic acid that causes inflammation of connective tissues (arthritis). Your body has to neutralize lactic acid so it will pull calcium from your bones - milk is causing osteoporosis (notmilk.com). Producers of pills for osteoporosis know that very well that's why they support dairy industry." (http://www.mediumway.com/Alchemy/alc1.htm)

Samalla sivulla lukee myös, että seesaminsiemenissä on kalsiumia 1160mg/100g, verrattuna maitoon, 210mg/100g, ja juustoon, 790mg/10g. En tiedä sitten lukujen paikkaansa pitävyydestä..
  Vastaa viestiin
30.01.12, 20:37   #29 (linkki)
Maidoton/Viljaton
(Vierailija)

Kaikille ei käy soija tai kaurakaan

Haluan vain muistuttaa, että heitäkin on, jotka ovat allergisia sekä maitoproteiinille, että viljalle ja soijallekin, joten esim. maidon korvaaminen soija- tai kauravalmisteellakaan ei onnistu!

Lainaus: Sarika:"Itse korvaan maidon ja kerman ruuanlaitossa vastaavilla jotka on tehty esimerkiksi soijasta, kaurasta tai riisistä. Kaikkiin mitä marketista olen bongannut on lisätty kalsiumia . Alpro Soya lightista 1,2% rasvaa (kaivelin tuoreen tölkin jääkaapista :) )löytyy lisäksi B2, B6, B9, B12, C ja E-vitamiinia. Perus Rice Dreamiin on lisätty vain kalsiumia, mutta hyvänä puolena se että löytyy luomuna. Noita kahta eniten käytän koska tuntuu että vaihtelu virkistää, erilaiset maut molemmissa. Ruuanlaittokermoihin ei lisätä mitään".
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku