Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.09.06, 11:13   #1 (linkki)
Maidoton mimmi
(Vierailija)

Maidotonta suklaata?? Kaakaostako teen?

Heips!

Onko joku löytänyt täysin maidotonta suklaata. Luulin, että tummat suklaat kävisivät, mutta kyllä niissäkin on maidon ainesosia, ainakaan en ole vielä maidottomia löytänyt.

Fazerilla on maidoton Dumle-kaakao. Miten siitä osaisin tehdä itselleni suklaata?

Lämpimät kiitokset kaikille vihjeistä!
  Vastaa viestiin
19.09.06, 12:04   #2 (linkki)
Emmi
(Vierailija)

Re: Maidotonta suklaata?? Kaakaostako teen?

Luulen, että ainakin wiener nougat ja brunbergin tummasuklaa ovat maidottomia, koskapa vegaanit hyväksyvät ne listoilleen!
  Vastaa viestiin
19.09.06, 12:30   #3 (linkki)
Liisi
(Vierailija)

Joitain "ulkolaisia" suklaita on maidottomia, en muista nyt merkkejä vaikka tiedän miltä ne pakkaukset näyttävät. Saa esim. Stockalta, ei varmaan ihan mistä tahansa.
  Vastaa viestiin
19.09.06, 13:01   #4 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu

Miten sitten on 70 % suklaa eikö se ole maidoton? Miten on 80 % ja sitäkin suurempi prosenttisten laita?
  Vastaa viestiin
19.09.06, 13:14   #5 (linkki)
Saija
(Vierailija)

Mitä nuo prosentit tähän kuuluu, ei mtiään. Tuoteselosteesta täytyy lukea, sisältääkö maitoa. Älä vastaa jos et tiedä!
  Vastaa viestiin
19.09.06, 13:40   #6 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saija
Mitä nuo prosentit tähän kuuluu, ei mtiään. Tuoteselosteesta täytyy lukea, sisältääkö maitoa. Älä vastaa jos et tiedä!
En vastannut vaan kysyin siksi nuo kysymysmerkit jos satuit ne huomaamaan. ??????
  Vastaa viestiin
19.09.06, 14:02   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006

Aivan, ja tämä on keskustelu jossa pohditaan asiaa joka puolelta, kysytään ja vastataaan.
  Vastaa viestiin
19.09.06, 15:20   #8 (linkki)
Plamil
(Vierailija)

En tiedä missä päin asustelet, mutta jos Helsingistä lähtee etsimään, niin ainakin Ruohonjuuresta, Punnitse&Säästästä ja Kaisaniemen K-marketista olen löytänyt Plamilin maidottomia suklaita. Suklaat valmistetaan tehtaassa, jossa ei käsitellä maitoa ollenkaan eli suklaatkaan eivät voi sisältää edes hitusia maitoa.

Suklaan valmistus kotioloissa on hieman hankalaa, koska pitäisi löytää kaakaovoita ja kaakaomassaa, mitä en ole normaalikaupoissa ainakaan nähnyt. Kaakaojauheesta ei varmaankaan mitään kunnon suklaata onnistu tekemään.
  Vastaa viestiin
20.09.06, 00:51   #9 (linkki)
Laktoosia 0%
(Vierailija)

Dumlekaakao kuulostaa hyvältä! :P Eikös melkein kaikki kaakaojauheet ole maidottomia?

Mä olen tehnyt murokarkkeja kaakaosta, kookosrasvasta ja riisimuroista. Ei muistaakseni tullut paljon muuta ja ohjeen löysin vanhasta köksän kirjasta. "Pelkkää" suklaata en ole tehnyt, mutta eipä sekään ihan hepreaa varmaan ole.

Kannattaa lukea tarkkaan tuoteselosteet. Maitoa/laktoosia/mitä tahansa voi löytyä mitä ihmeellisimmistä paikoista. Kärsivällisyyttä karkkihyllyn eteen ja epäilenpä palkkion olevan taattu.
  Vastaa viestiin
20.09.06, 18:26   #10 (linkki)
Maidoton Mimmi
(Vierailija)

Kiitos paljon hyvistä vastauksista, eiköhän näillä ala suklaata saada minullekin :)

Makoisia syyspäiviä kaikille!
  Vastaa viestiin

27.09.06, 13:23   #11 (linkki)
jep jep
(Vierailija)

ainakin luontaistuote kaupoissa o maidotonta suklaata 100gr maksaa jotain 3-5 euroo.kysäses semmoseta kaupasta.
  Vastaa viestiin
27.09.06, 21:26   #12 (linkki)
vege
(Vierailija)

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=3426
  Vastaa viestiin
01.10.06, 22:33   #13 (linkki)
Vege
(Vierailija)

Tee sinisestä Keijusta kookospalloja... Nami! (siis niitä joihin tulee rasvaa, sokeria, kaakaojauhetta, kahvia, vaniljasokeria, kaurahiutaleita ja kookoshiutaleita) Mielestäni parempaa kuin tumma, maidoton suklaa. Kuuluvat olennaisena osana karkkipäivääni :)
  Vastaa viestiin
31.10.06, 15:26   #14 (linkki)
Kikka
(Vierailija)

http://www.dammenberg.fi/suklaanapit.html

Näitä tummia nappeja olen suklaan tuskaani vedellyt...
  Vastaa viestiin
09.11.06, 11:38   #15 (linkki)
KB81
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Emmi
Luulen, että ainakin wiener nougat ja brunbergin tummasuklaa ovat maidottomia, koskapa vegaanit hyväksyvät ne listoilleen!
Olen ottanut yhteyttä Brunbergiin jossain vaiheessa, ja he eivät taanneet täyttä maidottomuutta (samoissa tiloissa käsitellään maitoa tms. en muista tarkalleen) ja vakavasti allergiselle se voi olla kohtalokas se pienikin pisara.

Vastaa viestiin
13.12.08, 00:55   #16 (linkki)
Joonas...
(Vierailija)

Suklaayhdistys...

Kattokaa Oulun suklaayhdistyksen sivuilta, siellä on pitkä liuta suklaita myös maidottomia. Kaakaovoita ja -massaa saa suomalaisesta nettikaupasta muunmuassa. www.cocovishop.com...Siellä myös reseptejä maidottoman suklaan valmistamiseen!
  Vastaa viestiin
29.03.09, 09:11   #17 (linkki)
allergikko
(Vierailija)

Maidotonta

Itse käytän näitä suklaita: Brunbergin tumma suklaa, Wiener Nougat, Fazerin tumma (siinä on ehkä 1% maitoa, ja sen verran voin syödä), leivontaan tarkoitetut taloussuklaat, Pandan tumma suklaa.. Ja pääsiäisenä tietenkin Mignon-munat.

Itellä ei ole niin paha allergia, että oireilisin tosi pienistä määristä, melkeinpä kaikissa suklaissa on se merkintä, että ``saattaa sisältää jämiä../Valmistettu tehtaassa, jossa käsitellään...´´.
  Vastaa viestiin
29.03.09, 09:14   #18 (linkki)
allergikko
(Vierailija)

Ja lisää..

Niin ja yksi tavallaan suklainen herkku on neekerin pusut (joojoo eihän saisi sanoa ``neekeri´´, mutta en tiedä mikä niiden virallinen nimi on nykyään..?)
  Vastaa viestiin
24.11.11, 10:42   #19 (linkki)
May
(Vierailija)

Raakasuklaa

Raakasuklaa.com. Voit tehdä suklaan itse helposti kotona, pohjana ainoastaan kaakaovoi. Tulee varmasti maidotonta ja gluteiinitonta suklaata.
  Vastaa viestiin
24.11.11, 14:00   #20 (linkki)
abcd
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Emmi Näytä viesti

Tuo ei pidä paikkaansa, olen laktoosi-intolerantti ja saan oireita Fazerin suklaasta. Brunbergilla on vaalea suklaa joka on ainakin laktoositon, en ole tarkistanut onko siinä maitoa, sitä voin syödä kyllä. maitoallergiaa ei minulla ole.
  Vastaa viestiin

24.11.11, 14:01   #21 (linkki)
hui
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vege Näytä viesti
Tee sinisestä Keijusta kookospalloja... Nami! (siis niitä joihin tulee rasvaa, sokeria, kaakaojauhetta, kahvia, vaniljasokeria, kaurahiutaleita ja kookoshiutaleita) Mielestäni parempaa kuin tumma, maidoton suklaa. Kuuluvat olennaisena osana karkkipäivääni :)

kauhistus, tuo on takuulla pahaa kuin mikä!!!!Yök!
  Vastaa viestiin
24.11.11, 15:00   #22 (linkki)
wiener nougat
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abcd Näytä viesti
Tuo ei pidä paikkaansa, olen laktoosi-intolerantti ja saan oireita Fazerin suklaasta. Brunbergilla on vaalea suklaa joka on ainakin laktoositon, en ole tarkistanut onko siinä maitoa, sitä voin syödä kyllä. maitoallergiaa ei minulla ole.

Mitä tarkoitit? Sitäkö, että wiener nougat ei olisi laktoositonta? Kyllä minun käsittääkseni se on. Laktoositon.net ainakin kertoo niin ja olen kyllä rasiastakin tarkistanut. Ehkä olet allerginen mantelille tai jollekin muulle siinä olevalla aineelle.
  Vastaa viestiin
25.11.11, 10:06   #23 (linkki)
laktoosia
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wiener nougat Näytä viesti
Mitä tarkoitit? Sitäkö, että wiener nougat ei olisi laktoositonta? Kyllä minun käsittääkseni se on. Laktoositon.net ainakin kertoo niin ja olen kyllä rasiastakin tarkistanut. Ehkä olet allerginen mantelille tai jollekin muulle siinä olevalla aineelle.

Wiener nougat ei ole laktoositon. Finnairin tuotelistalla on merkitty erikseen ne tuotteet mitkä ovat laktoosittomia ja gluteenittomia. WN:n kohdalla ei sitä merkintää ole eli sisältää laktoosia.
Tuotelistan saa kun matkustaa esim. tilauslennnolla, niillä listoilla oli aiemmin merkinä sopivuudesta. Olen saanut oireita tuosta tuotteesta ja sehän on se aika varma merkki.
Fazerin tuotteissa on sekä maitoa että vehnäjauhoa. Viimemainittua ei edes laiteta tuoteseleosteeseen koska se ei ole virallisesti ns. kielletty ainesosa.
Kysyin Fazerilta sähköpostilla heidän laktoosittomista ja gluteenittomista tuotetista, vastausta en saanut. Laitoin saman kysymyksen Pandalle, sain vastauksen myös, eli sieltä löytyy itselleni sopivia tuotteita.
Eli ei auta jos vain luulee... ja esittää luulonsa täällä.
En ole ruoka-aineallergikko, sen oireetkin ovat erilaiset. Nuo eri tahojen nettisivut ovat epäluotettavia, perustuvat ns. väärään infoon eli valmistajien markkinainfoon. Myös allergialiiton sivuilta on saanut väärää tietoa.
  Vastaa viestiin
25.11.11, 11:55   #24 (linkki)
Wiener nougat
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laktoosia Näytä viesti
Wiener nougat ei ole laktoositon. Finnairin tuotelistalla on merkitty erikseen ne tuotteet mitkä ovat laktoosittomia ja gluteenittomia. WN:n kohdalla ei sitä merkintää ole eli sisältää laktoosia.
Tuotelistan saa kun matkustaa esim. tilauslennnolla, niillä listoilla oli aiemmin merkinä sopivuudesta. Olen saanut oireita tuosta tuotteesta ja sehän on se aika varma merkki.
Fazerin tuotteissa on sekä maitoa että vehnäjauhoa. Viimemainittua ei edes laiteta tuoteseleosteeseen koska se ei ole virallisesti ns. kielletty ainesosa.
Kysyin Fazerilta sähköpostilla heidän laktoosittomista ja gluteenittomista tuotetista, vastausta en saanut. Laitoin saman kysymyksen Pandalle, sain vastauksen myös, eli sieltä löytyy itselleni sopivia tuotteita.
Eli ei auta jos vain luulee... ja esittää luulonsa täällä.
En ole ruoka-aineallergikko, sen oireetkin ovat erilaiset. Nuo eri tahojen nettisivut ovat epäluotettavia, perustuvat ns. väärään infoon eli valmistajien markkinainfoon. Myös allergialiiton sivuilta on saanut väärää tietoa.

No, minä olen lukenut Wiener nougatin tuoteselostuksen sekä katsonut tuolta laktoosi-intolerantikkojen sivulta Laktoositon.net. Molempien mukaan se on laktoositon. Kokemusperäisestikin olen sitä mieltä, koska olen erittäin herkkä laktoosille eikä Wiener Nougatista ole koskaan tullut oireita. Minusta jokin lentoyhtiö on tässä tapauksessa väärä lähde.
  Vastaa viestiin
25.11.11, 12:19   #25 (linkki)
ei ole
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wiener nougat Näytä viesti
No, minä olen lukenut Wiener nougatin tuoteselostuksen sekä katsonut tuolta laktoosi-intolerantikkojen sivulta Laktoositon.net. Molempien mukaan se on laktoositon. Kokemusperäisestikin olen sitä mieltä, koska olen erittäin herkkä laktoosille eikä Wiener Nougatista ole koskaan tullut oireita. Minusta jokin lentoyhtiö on tässä tapauksessa väärä lähde.

Ei kirjoitettukaan "jostain lentoyhtiöstä" vaan Finnairista. Jos ihanhiljakkoin ovat muuttaneet tuotteen laktoosittomaski, kuka sen tietää, mutta ei ole ollut sitä aeimmin. Tuoteselosteessa ei ole pakko mainita kaikkea mitä tuote sisältää.
laktoositon.net on huuhaa tietolähde.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku