Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.08.07, 00:00   #1 (linkki)
mymmy
(Vierailija)

Gluteenittomia

Kertokaapa hyviägluteenittomia reseptejä.
  Vastaa viestiin
15.08.07, 08:22   #2 (linkki)
sallisaarinen
(Vierailija)

Osta "alan" keittokirja.
  Vastaa viestiin
15.08.07, 12:06   #3 (linkki)
sirpaP
(Vierailija)

Hyviä reseptejä olen saanut esim. Keliakialiiton sivuilta.
  Vastaa viestiin
29.08.07, 16:36   #4 (linkki)
Yksi 70
(Vierailija)

Sulkakku

Maissitärkkelyspussin kyljestä löytyy tai on ainakin löytynyt todella herkullisen suklaakakun ohje. Omiksi suosikkilisukkeiksi olen vielä ottanut, kermavaahdon ja marjasurvoksen/kastikkeen. Nam.

Omalla lempiohjeella tehdyn murokakun uskoisin myös onnistuvan lähes 100%:sti. Kuin myös kääretorttu ja täytekakku. Muutat vain jauhot Semperin gluteenittomiin jauhoihin. Minun täytekakun perusohjessaa on lasi munia ja sokeria sekä yhteensä lasi jauhoja, joista 1/3 gluteenitonta jauhoseosta, 1/3 maissitärkkelysjauhoa ja loput perunajauhoa sekä teitysti 1 tl leivinjauhetta.
  Vastaa viestiin
11.09.07, 14:09   #5 (linkki)
kantti kertaa kantti
(Vierailija)

"Sulkakku" vaikuttaa jotenkin erikoiseslta. Tottuneena laipojana, vaikka en nyt usein leivokaan, muunnan tavallisen reseptin vain vaihtamalla jauhot. Gluteenittomia jauhoja tosin tarvitsee hiukan enemmän kuni kuin tavallisia. Minulla on gluteenittoman ruoan keittokirja, sen avulla opettelin leipomaan.Siinä kirjassa on muutama erinomainen kakkuresepti.
  Vastaa viestiin
12.08.08, 08:23   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Siis enemmän gluteenittomia jauhoja??? No ei kyllä pidä paikkaansa; gluteenittomat jauhot nimenomaan kaipaavat seurakseen enemmän nestettä kuin normijauhot, tai muuten vetävät taikinan aivan tinaksi.

Tosiaan melkein mitä tahansa tavanomaisia leipomuksia on aivan yhtä helppo tehdä gluteenittomista kuin tavallisistakin jauhoista. Itse en ainakaan ole huomannut mitään eroa, ja mieskin syö hyvällä halulla tekemiäni gluteenittomia teeleipiä, marja- ja hedelmäpiirakoita, räiskäleitä, pannukakkua, ym. ym.
  Vastaa viestiin