Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.04.08, 13:01   #1 (linkki)
sarinen
(Vierailija)

Pecorino

Tiedättekö löytyykö pecorino-juustoa muualta kuin isoimpien kaupunkien tavarataloista (esim. Stockmann). Onko esim. Citymarkettien ja Prismojen valikoimissa? Pecorino kun on tehty lampaanmaidosta ja se kuulemma sopii mainiosti parmesaanin korvikkeeksi ruokiin maitoallergisille.
  Vastaa viestiin
16.04.08, 13:03   #2 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Viimeksi näin sitä Stockmannilla ja siellä oli tavallista sekä pepatoa. Kannattaa käydä citymarketissa katsomassa josko löytyisi. Citymarkettien juustotarjonta ei ole niin laaja kuin Stockmannin.
  Vastaa viestiin
16.04.08, 13:18   #3 (linkki)
Olen...
(Vierailija)

...ostanut joko ihan lähikaupasta (K) tai sitten Citymarketista, sillä minulla on usein pecorinoa, mutta Stockalla käyn aika harvoin ostoksilla, joten pakostakin olen ostanut sitä noista vakiokaupoistani, mutta en muista, että kummasta vaiko kenties molemmista :)
  Vastaa viestiin
16.04.08, 13:23   #4 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Ap voisi kysellä josko lähikauppaan kyseistä juustoa saisi tilattua.
  Vastaa viestiin
28.04.08, 16:04   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
eikö kaikki halvempi parmesaani ole kaupassa yleensä pecorinoa..
  Vastaa viestiin
05.05.08, 10:50   #6 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaie
eikö kaikki halvempi parmesaani ole kaupassa yleensä pecorinoa..
Ei tietääkseni ole.
  Vastaa viestiin
06.05.08, 13:55   #7 (linkki)
kanta-asiakas124
(Vierailija)

Stockalla on monenlaista pecorinoa tai vastaavaa, on pakattuna ja irtomyynnissä. On enemmän kuin 2 sorttia.
  Vastaa viestiin
06.05.08, 18:49   #8 (linkki)
juustoa..nam
(Vierailija)

Taitaa olla tuo"halvempi parmesaani" sellaista kuin Grana Padano. Ainakin itse olen sitä kaupoissa nähnyt.

Parmesan valmistetaan lehmän maidosta
Pecorino puolestaan lampaan täysmaidosta.
Ainakin K-supermarketeissa on myynnissä useampaa pecorinoa. Varmaan on siis muissakin isommissa marketeissa.
  Vastaa viestiin
06.05.08, 22:12   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Grana Padano ei paljon häviä aidolle parmesaanille. Mutta se on siis lehmänmaidosta tehty.
  Vastaa viestiin
07.05.08, 14:21   #10 (linkki)
oikolukija ylimmäinen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sarinen
Tiedättekö löytyykö pecorino-juustoa muualta kuin isoimpien kaupunkien tavarataloista (esim. Stockmann). Onko esim. Citymarkettien ja Prismojen valikoimissa? Pecorino kun on tehty lampaanmaidosta ja se kuulemma sopii mainiosti parmesaanin korvikkeeksi ruokiin maitoallergisille.
Sorry mutta tämä on palsta erikosiruokavaliot. Ei pecorino ole ruokavalio lainkaan.
  Vastaa viestiin

07.05.08, 14:27   #11 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja asteri
Grana Padano ei paljon häviä aidolle parmesaanille. Mutta se on siis lehmänmaidosta tehty.
Grana padano tietääkseni on ihan parmesanin tasoinen juusto joka on vain valmistettu eri seudulla.
  Vastaa viestiin
07.05.08, 14:29   #12 (linkki)
Grana padano
(Vierailija)

Grana Padano
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Grana Padano on italialainen, puolirasvainen, kova juusto. Väriltään se on valkeaa tai oljenkeltaista. Juusto kestää kypsytystä 12-24 kuukautta.

Grana Padanoa on valmistettu Po-joen laaksossa 1100-luvulta alkaen. Ominaisuuksiltaan se muistuttaa parmesaania (Parmigiano Reggiano), johon se myös usein harhaanjohtavasti sekoitetaan.

Vastaa viestiin
07.05.08, 17:32   #13 (linkki)
juustoa..nam
(Vierailija)

Yhtä hyviä juustoja mielestäni molemmat. Mutta hieman kalliimpaa kaupoissa on Parmigiano Reggiano. Ainakin mitä itse olen huomannut. Tästä syystä toisinaan suosinkin Grana Padanoa. :)
  Vastaa viestiin
08.05.08, 08:48   #14 (linkki)
lillan 2
(Vierailija)

Ei pecorino liity millään tapaa erikoisruokavalioon, täällä on monta lukutaidotonta.
  Vastaa viestiin
08.05.08, 12:58   #15 (linkki)
ap. tähän
(Vierailija)

Kyllä liittyy. En voi käyttää lehmänmaitoa olen maitoallerginen. Pecorino ei ole tehty lehmän maidosta
  Vastaa viestiin
08.05.08, 13:05   #16 (linkki)
lillan2
(Vierailija)

No olisit heti sanonut... mutta juustoja on muitakin jotka eivät ole lehmänmaidosta tehtyjä.
  Vastaa viestiin
08.05.08, 13:13   #17 (linkki)
ap tähän
(Vierailija)

Niin sanoinkin. Lue eka tekstini uudestaan.
  Vastaa viestiin
13.05.08, 09:31   #18 (linkki)
erterthf
(Vierailija)

Ainakin Oulun Limingantullin Prismasta löytyy Pecorinoa.
  Vastaa viestiin
21.05.08, 21:53   #19 (linkki)
juustotäti
(Vierailija)

mistähän päin kysyjä mahtaa olla kotoisin?

Vaasasta saa Kauppahallista, paria eri Pecorino-juustoa ihan vakituisesti ja säkällä voi onnistua paikalle juuri, kun on enemmänkin vaihtoehtoja tarjolla. Muitakin lampaanmaitojuustoja on joka lähtöön, nuoria ja pitkäänkypsytettyjä. Suosittelen lämpimästi (vesi herahtaa kielelle, kun ajatteleekin) esim. Entrepinares Cured -nimistä espanjalaista. Tosi paljon asiakkaat haluavat näitä ja monesti juuri vaihtoehdoiksi.
  Vastaa viestiin
27.05.08, 12:06   #20 (linkki)
sarinen
(Vierailija)

Kannattaa näköjään pyytää. Pyysin juustotiskin hoitajalta, josko olisi mahd.saada jotain lampaanmaidosta tehtyä vahvanmakuista juustoa. Pari päivää myöhemmin hän ilmoitti että valikoimissa on jatkossa ainakin neljää erilaista juustoa lehmänmaitoallergisille. Kyse oli keskisuuren kaupungin cm-tavaratalosta. Pecorinon lisäksi, valikoimissa on jatkossa myös Rochefort sinihomejuustoa. Nam!
  Vastaa viestiin

27.05.08, 14:03   #21 (linkki)
Roche?
(Vierailija)

Onko Rochefort-ninistä juustoa? tunnen Rochfort-nimisen kyllä... se on ranskalaista sinihomejuustoa.
  Vastaa viestiin
28.05.08, 11:50   #22 (linkki)
kielipoliisi
(Vierailija)

kyllä se muuten kirjoitetaan rochefort....
  Vastaa viestiin
15.02.09, 07:51   #23 (linkki)
:jep:
(Vierailija)

Niin kyllä se muuten kirjoitetaan 'Roquefort'...
  Vastaa viestiin
11.04.12, 20:12   #24 (linkki)
kyllä löytyy
(Vierailija)

Minä kyllä olen löytänyt monenlaisia pecorinoja ihan joka pikku kylästä, kun olemme täällä italiassa retkeilleet ja matkustelleet ystävieni kanssa.
  Vastaa viestiin
16.04.12, 13:29   #25 (linkki)
Jep jep
(Vierailija)

Kipaisenkin tästä sitten hakemaan sitä sieltä Italiasta illaksi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku