| |  | | |
16.04.08, 13:01
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Pecorino
Tiedättekö löytyykö pecorino-juustoa muualta kuin isoimpien kaupunkien tavarataloista (esim. Stockmann). Onko esim. Citymarkettien ja Prismojen valikoimissa? Pecorino kun on tehty lampaanmaidosta ja se kuulemma sopii mainiosti parmesaanin korvikkeeksi ruokiin maitoallergisille.
| |
| | |
16.04.08, 13:03
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
|
Viimeksi näin sitä Stockmannilla ja siellä oli tavallista sekä pepatoa. Kannattaa käydä citymarketissa katsomassa josko löytyisi. Citymarkettien juustotarjonta ei ole niin laaja kuin Stockmannin.
| |
| | |
16.04.08, 13:18
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
...ostanut joko ihan lähikaupasta (K) tai sitten Citymarketista, sillä minulla on usein pecorinoa, mutta Stockalla käyn aika harvoin ostoksilla, joten pakostakin olen ostanut sitä noista vakiokaupoistani, mutta en muista, että kummasta vaiko kenties molemmista :)
| |
| | |
16.04.08, 13:23
|
#4 (linkki)
|
|
Ap voisi kysellä josko lähikauppaan kyseistä juustoa saisi tilattua.
| |
| | |
28.04.08, 16:04
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
eikö kaikki halvempi parmesaani ole kaupassa yleensä pecorinoa..
| |
| | |
05.05.08, 10:50
|
#6 (linkki)
|
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja vaie eikö kaikki halvempi parmesaani ole kaupassa yleensä pecorinoa.. | Ei tietääkseni ole.
| |
| | |
06.05.08, 13:55
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Stockalla on monenlaista pecorinoa tai vastaavaa, on pakattuna ja irtomyynnissä. On enemmän kuin 2 sorttia.
| |
| | |
06.05.08, 18:49
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Taitaa olla tuo"halvempi parmesaani" sellaista kuin Grana Padano. Ainakin itse olen sitä kaupoissa nähnyt.
Parmesan valmistetaan lehmän maidosta
Pecorino puolestaan lampaan täysmaidosta.
Ainakin K-supermarketeissa on myynnissä useampaa pecorinoa. Varmaan on siis muissakin isommissa marketeissa.
| |
| | |
06.05.08, 22:12
|
#9 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Grana Padano ei paljon häviä aidolle parmesaanille. Mutta se on siis lehmänmaidosta tehty.
| |
| | |
07.05.08, 14:21
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja sarinen Tiedättekö löytyykö pecorino-juustoa muualta kuin isoimpien kaupunkien tavarataloista (esim. Stockmann). Onko esim. Citymarkettien ja Prismojen valikoimissa? Pecorino kun on tehty lampaanmaidosta ja se kuulemma sopii mainiosti parmesaanin korvikkeeksi ruokiin maitoallergisille. | Sorry mutta tämä on palsta erikosiruokavaliot. Ei pecorino ole ruokavalio lainkaan.
| |
| | |
07.05.08, 14:27
|
#11 (linkki)
|
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja asteri Grana Padano ei paljon häviä aidolle parmesaanille. Mutta se on siis lehmänmaidosta tehty. | Grana padano tietääkseni on ihan parmesanin tasoinen juusto joka on vain valmistettu eri seudulla.
| |
| | |
07.05.08, 14:29
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Grana Padano
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Grana Padano on italialainen, puolirasvainen, kova juusto. Väriltään se on valkeaa tai oljenkeltaista. Juusto kestää kypsytystä 12-24 kuukautta.
Grana Padanoa on valmistettu Po-joen laaksossa 1100-luvulta alkaen. Ominaisuuksiltaan se muistuttaa parmesaania (Parmigiano Reggiano), johon se myös usein harhaanjohtavasti sekoitetaan. | |
| | |
07.05.08, 17:32
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yhtä hyviä juustoja mielestäni molemmat. Mutta hieman kalliimpaa kaupoissa on Parmigiano Reggiano. Ainakin mitä itse olen huomannut. Tästä syystä toisinaan suosinkin Grana Padanoa. :)
| |
| | |
08.05.08, 08:48
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei pecorino liity millään tapaa erikoisruokavalioon, täällä on monta lukutaidotonta.
| |
| | |
08.05.08, 12:58
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä liittyy. En voi käyttää lehmänmaitoa olen maitoallerginen. Pecorino ei ole tehty lehmän maidosta
| |
| | |
08.05.08, 13:05
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
No olisit heti sanonut... mutta juustoja on muitakin jotka eivät ole lehmänmaidosta tehtyjä.
| |
| | |
08.05.08, 13:13
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin sanoinkin. Lue eka tekstini uudestaan.
| |
| | |
13.05.08, 09:31
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ainakin Oulun Limingantullin Prismasta löytyy Pecorinoa.
| |
| | |
21.05.08, 21:53
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | mistähän päin kysyjä mahtaa olla kotoisin?
Vaasasta saa Kauppahallista, paria eri Pecorino-juustoa ihan vakituisesti ja säkällä voi onnistua paikalle juuri, kun on enemmänkin vaihtoehtoja tarjolla. Muitakin lampaanmaitojuustoja on joka lähtöön, nuoria ja pitkäänkypsytettyjä. Suosittelen lämpimästi (vesi herahtaa kielelle, kun ajatteleekin) esim. Entrepinares Cured -nimistä espanjalaista. Tosi paljon asiakkaat haluavat näitä ja monesti juuri vaihtoehdoiksi.
| |
| | |
27.05.08, 12:06
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kannattaa näköjään pyytää. Pyysin juustotiskin hoitajalta, josko olisi mahd.saada jotain lampaanmaidosta tehtyä vahvanmakuista juustoa. Pari päivää myöhemmin hän ilmoitti että valikoimissa on jatkossa ainakin neljää erilaista juustoa lehmänmaitoallergisille. Kyse oli keskisuuren kaupungin cm-tavaratalosta. Pecorinon lisäksi, valikoimissa on jatkossa myös Rochefort sinihomejuustoa. Nam!
| |
| | |
27.05.08, 14:03
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko Rochefort-ninistä juustoa? tunnen Rochfort-nimisen kyllä... se on ranskalaista sinihomejuustoa.
| |
| | |
28.05.08, 11:50
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
kyllä se muuten kirjoitetaan rochefort....
| |
| | |
15.02.09, 07:51
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin kyllä se muuten kirjoitetaan 'Roquefort'...
| |
| | |
11.04.12, 20:12
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä kyllä olen löytänyt monenlaisia pecorinoja ihan joka pikku kylästä, kun olemme täällä italiassa retkeilleet ja matkustelleet ystävieni kanssa.
| |
| | |
16.04.12, 13:29
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kipaisenkin tästä sitten hakemaan sitä sieltä Italiasta illaksi.
| |
| | | | |