Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.01.09, 19:50   #1 (linkki)
Kahvi maidolla kiitos
(Vierailija)

Huoltoasemien kahvimaidot

Laktoosi-intoleranssi on todella yleinen, mutta edelleen useimmista paikoista saa mukaansa kahvin vain täysmaidolla. Onko sen sumpin tarjoamisessa tosiaan pihisteltävä, ettei saa laktoositonta maitoa ollenkaan? Maksaisin ilomielin vaikka sumpista 5-10 senttiä enemmän jos saisin siihen laktoosittoman maidon. Mustana ei kahvi mene alas, kokeiltu noin tuhat kertaa.

Muutamia kahviloita on jo ottanut laktoosittoman maidon kannuunsa. Kiitos heille! Mm. Savossa tämä osataan, siellä ollaankin aina niin vieraanvaraisia.
  Vastaa viestiin
13.01.09, 08:51   #2 (linkki)
Nen

Rekisteröitynyt: 12/2007
Toivoisin että huoltoasemilla olisi (myös) maidoton vaihtoehto, kuten esimerkiksi soijamaitoa, joka sopii sekä laktoosi-intolerantikoille, maitoallergisille ja vegaaneille jne.
  Vastaa viestiin
13.01.09, 20:42   #3 (linkki)
kahvitratti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahvi maidolla kiitos
Laktoosi-intoleranssi on todella yleinen, mutta edelleen useimmista paikoista saa mukaansa kahvin vain täysmaidolla. Onko sen sumpin tarjoamisessa tosiaan pihisteltävä, ettei saa laktoositonta maitoa ollenkaan? Maksaisin ilomielin vaikka sumpista 5-10 senttiä enemmän jos saisin siihen laktoosittoman maidon. Mustana ei kahvi mene alas, kokeiltu noin tuhat kertaa.

Muutamia kahviloita on jo ottanut laktoosittoman maidon kannuunsa. Kiitos heille! Mm. Savossa tämä osataan, siellä ollaankin aina niin vieraanvaraisia.
Joissain paikoissa lukee se HYLA ja siitä suuri kiitos yrittäjille. Monessa kuitenkaan ei. Saman asian kanssa tuskailevia on siis muitakin.

Olen itse opetellut mustanakin juomaan, jo ennen laktoosivaivaani, koska on tosi paljon tilanteita missä ei ole saatavana ei tavallista, eikä hylamaitoa. Mutta toki kunnon kerman kanssa joskus herkuttelen päiväkahvini. Kermathan niissä huoltikoissa on yleensä hylaa, koska käsittääkseni kaikki kevytkermat on hylia jo valmiiksi.
  Vastaa viestiin
14.01.09, 15:59   #4 (linkki)
laktoositon
(Vierailija)

Minusta siitä ei kuulu kiittää että lukee HYLA. siinä pitäisi lukea vähälaktoosinen. Ja minun tapauksessa mielummin se laktoositon. Monia paikkoja tosiaan tulee vastaan jossa kysyessäni laktoositonta sanotaan et on meillä Hylaa. Monesti tekisi mieli sanoa et ihan sama vaikka Intoa olis, mutta kun minä kysyin laktoositonta.
  Vastaa viestiin