Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.11.09, 15:28   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2009
Kokemuksia sokerijuurikaskuidusta kuitulisänä?

Hei!

Gluteenittomassa ruokavaliossa kuidun saanti jää helposti alhaiseksi, joten olen ajatellut kokeilla sokerijuurikaskuitua (Fibrex) kuitulisänä, kun kaura ja kauralese eivät sovi minulle. Vatsani menee helposti sekaisin (esim. Visiblin-kuitulisä ei sopinut minulle lainkaan), joten ajattelin kysyä täältä, millaisia kokemuksia teillä on ollut sokerijuurikaskuidusta. Onko se ollut vatsaystävällinen, vai aiheuttanut ongelmia? Millaisia määriä olette ottaneet sitä päivittäin? Olisin kiitollinen kaikista kommenteista!
  Vastaa viestiin
23.11.09, 13:52   #2 (linkki)
BMT

Rekisteröitynyt: 11/2009
on sopinut minulle

Minullakaan ei vatsa kestä kauraa. Mutta sokerijuurikas hiutale on sopinut HYVIN liotettuna. On suhteellisen mauton, sotken sitä itse mm. jugurtin sekaan, lihapulliin jne...
  Vastaa viestiin
23.11.09, 14:20   #3 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Olettekos kokeilleet Liinusrakeita (apteekkituote)?. Nämä rakeet nautitaan sellaisenaan nesteen kera ei ruuanlaittoon.
  Vastaa viestiin
19.12.09, 15:10   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Pellavarouhe

Liinus on hyvä vaihtoehto, mutta itse suosin huomattavasti edullisempaa Risetti-pellavarouhetta. 500 g:n pussi taitaa maksaa noin 2 euroa.

Erittäin kuitupitoinen tuote (27/100 g), hellä vatsalle, sisältää runsaasti hyvälaatuista rasvaa - muistaakseni erään tutkimuksen mukaan pellavan sisältämät rasvahapot jopa rauhoittavat hermoja :)

Pellavarouhetta ei tarvitse liottaa kuten siemeniä. Itse syö rouheen aamuisin jogurtin tai mehukeiton lisukkeena.
  Vastaa viestiin