Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.04.11, 16:23   #1 (linkki)
Herkkävatsa
(Vierailija)

Skyr

Tervehdyksiä!

Minkälainen tuote islantilainen Skyr on? Soveltuuko hyla-ruokavalioon tai sisältääkö laktoosia. Olen lukenut vain lehdistä, en ole kokeillut itse vielä.
  Vastaa viestiin
13.04.11, 20:04   #2 (linkki)
Piikkipiru
(Vierailija)

Minulla on tuossa vanilja-Skyr ja siinä on rasvatonta maitoa.
  Vastaa viestiin
14.04.11, 07:52   #3 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
SKYR - proteiinipitoinen rasvaton rahka | skyr.fi

Maistoin kerran näitä sokerittomia kaupan maistiaisissa enkä pitänyt mausta.
  Vastaa viestiin
14.04.11, 08:12   #4 (linkki)
Apeiron
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti

En koskaan maistele mitään konsulenttien tyrkyttämiä ruokia Stockmannin Herkussa asioidessani. Kauppa ei ole ravintola.
  Vastaa viestiin
14.04.11, 08:22   #5 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Apeiron Näytä viesti
En koskaan maistele mitään konsulenttien tyrkyttämiä ruokia Stockmannin Herkussa asioidessani. Kauppa ei ole ravintola.
Minä taasen en mielelläni osta sikaa säkissa vaan maistelen, jos se on vain mahdollista. Kauppahallissakaan en osta mitään uutta juustoa ilman, että maistan pidänkö siitä ja sopiiko se muiden valitsemieni juustojen kanssa, jos on tarkoitus ostaa juustoja tarjolle.
  Vastaa viestiin
14.04.11, 08:31   #6 (linkki)
kyllästynyt
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Apeiron Näytä viesti

Onko Apeironin ihan aina pakko heitellä negatiivisia kommentteja? Itsetunto-ongelma?
Konsulentit ovat tarjoamassa maistiaisia eli markkinoimassa tuotettaan.
  Vastaa viestiin
14.04.11, 09:56   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Minä syön sitä maustamattomana ihan sellaisenaan tai esim. myslin kanssa. Käytän sitä myös ruoanlaitossa creme fraichen tilalla.
  Vastaa viestiin
15.04.11, 07:45   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Juuri söin iltapalaksi Icelandic style skyr strained non-fat yogurt, maku Orange&Ginger. Koostumus ihan miellyttävä, hieman kuin rasvaton rahka. Tämä jugurtti oli suoraan sanottuna pahan makuista, väkevähköä ja kitkerää, koko purkillista en pystynyt syömään. Huomenna kokeilen maustamattoman version.
  Vastaa viestiin
15.04.11, 08:07   #9 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields Näytä viesti
Juuri söin iltapalaksi Icelandic style skyr strained non-fat yogurt, maku Orange&Ginger. Koostumus ihan miellyttävä, hieman kuin rasvaton rahka. Tämä jugurtti oli suoraan sanottuna pahan makuista, väkevähköä ja kitkerää, koko purkillista en pystynyt syömään. Huomenna kokeilen maustamattoman version.
Meillä Suomessa ei noita jogurtteja olekaan on vain nämä rahkan tyyliset valmisteet, joita minäkään en maistamisen jälkeen ole ostanut, kun en mausta pitänyt.
  Vastaa viestiin
15.04.11, 09:29   #10 (linkki)
Mimoosa
(Vierailija)

Lainaus:
Meillä Suomessa ei noita jogurtteja olekaan on vain nämä rahkan tyyliset valmisteet, joita minäkään en maistamisen jälkeen ole ostanut, kun en mausta pitänyt.

Ne rahkan tyyliset valmisteet eivät ole oikeita rahkoja lainkaan, vaan rahkan tapaisia tekeleitä. Sama koskee noita "jogurtteja".
  Vastaa viestiin
15.04.11, 09:33   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa Näytä viesti
Ne rahkan tyyliset valmisteet eivät ole oikeita rahkoja lainkaan, vaan rahkan tapaisia tekeleitä. Sama koskee noita "jogurtteja".
Skyr ei ole mikään "tekele" vaan ihan oma tuotteensa, islantilainen hapanmaitovalmiste. Teknisesti ottaen se on lähinnä hyvin pehmeää juustoa.

Sitä en tiedä, valmistako sitä joku Suomessa "tekeleenä", mutta aito alkuperäinen on hyvää ja proteiinipitoista ravintoa.
  Vastaa viestiin
19.04.11, 11:35   #12 (linkki)
taulukot lukenut
(Vierailija)

Skyrejä näin eräässä K-marketissa tarjolla ja olivat hirveitä sokeripommeja. Yli 10 g hiilareita sadassa grammassa. vertailun vuoksi, limsassa on 9. :) Tosin tässä suhteessa eivät eroa ihan normaaleista maustetuista jugurteista ja rahkoista. Hirveitä sokeripommeja paitsi aspartaamilla makeutetut.
  Vastaa viestiin
19.04.11, 15:13   #13 (linkki)
Piglet
(Vierailija)

Tottakai MAUSTETUSSA skyrissä on hiilareita, ihan niin kuin muissakin maustetuissa maito- ja rahkatuotteissa. Itse maustamaton skyr (en tiedä saako vielä Suomesta) on proteiinipitoinen ja vähähiilarinen, oikein terveellinen tuote!
  Vastaa viestiin
20.04.11, 08:08   #14 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piglet Näytä viesti
Tottakai MAUSTETUSSA skyrissä on hiilareita, ihan niin kuin muissakin maustetuissa maito- ja rahkatuotteissa. Itse maustamaton skyr (en tiedä saako vielä Suomesta) on proteiinipitoinen ja vähähiilarinen, oikein terveellinen tuote!
Ei saa maustamatonta.
  Vastaa viestiin
21.04.11, 05:31   #15 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Yhdysvallat, Texas
Nyt söin sen maustamattoman Skyr-jugurtin puolukkahillon kanssa, ja se oli paljon parempaa kuin aikaisempi orange-ginger -maku. Ihan on kuin rasvatonta rahkaa, ja maustamattomana aion ostaa jatkossakin. Tulee varmasti hyvää kun tekee siitä itse maustettua rahkajälkiruokaa (rahkaa+kermaa+hedelmiä/marjoja+makeutusta).
  Vastaa viestiin
25.05.11, 18:35   #16 (linkki)
Heisulivei
(Vierailija)

Hoh hoijaaa

Lainaus:

Ja yhden kerran perusteella luokittelet kaikki vastaavat huonoiksi uskaltamatta kokeilla...en ihan ymmärrä tuollaista ajatuksenjuoksua.
  Vastaa viestiin
26.05.11, 07:54   #17 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heisulivei Näytä viesti
Ja yhden kerran perusteella luokittelet kaikki vastaavat huonoiksi uskaltamatta kokeilla...en ihan ymmärrä tuollaista ajatuksenjuoksua.
En kaikkia vaan vain tämän tuotteen.
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:34   #18 (linkki)
sinulla
(Vierailija)

Lainaus:

tuskin on laktoosi-intoleranssia joten älä vastaile, kiitos! Lue aloitus. Hyla tarkoittaa (tai sehän Valion tuotemerkki) vähälaktoosista.
Onko tuossa tuotteessa laktoosia, sitä en minäkään tiedä, olen nähnyt tuotetta ja tiedän sen kyllä, mutta en ole kysynyt mistään miten on laktoosin laita. Varmaan hyvä tuote sinänsä sille jolla ei ole ruokavaliorajoitteita.
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:36   #19 (linkki)
abcd
(Vierailija)

Lainaus:

Sinähän et pidä mistään mutta sillä e ole mtiänä painoarvoa edes!
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:36   #20 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sinulla Näytä viesti
tuskin on laktoosi-intoleranssia joten älä vastaile, kiitos! Lue aloitus. Hyla tarkoittaa (tai sehän Valion tuotemerkki) vähälaktoosista.
Onko tuossa tuotteessa laktoosia, sitä en minäkään tiedä, olen nähnyt tuotetta ja tiedän sen kyllä, mutta en ole kysynyt mistään miten on laktoosin laita. Varmaan hyvä tuote sinänsä sille jolla ei ole ruokavaliorajoitteita.
En ole mitään tuotteen laktoosittomuudesta tai laktoosista kirjoittanut. Tuote on ok, jos tuollaisesta mausta pitää. Minä en pitänyt tuotteen mausta.
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:37   #21 (linkki)
svinaktigt!
(Vierailija)

Lainaus:
Minä taasen en mielelläni osta sikaa säkissa vaan maistelen, jos se on vain mahdollista. Kauppahallissakaan en osta mitään uutta juustoa ilman, että maistan pidänkö siitä ja sopiiko se muiden valitsemieni juustojen kanssa, jos on tarkoitus ostaa juustoja tarjolle.

Vai niin... että ihan noin!!!!!
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:38   #22 (linkki)
Skyristä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkävatsa Näytä viesti
Tervehdyksiä!

Minkälainen tuote islantilainen Skyr on? Soveltuuko hyla-ruokavalioon tai sisältääkö laktoosia. Olen lukenut vain lehdistä, en ole kokeillut itse vielä.

Tässä on kysymys eli kyssäri koskee laktoosipitoisuutta, yrittäkää lukea ja vastata oikein!!!
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:39   #23 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skyristä Näytä viesti
Tässä on kysymys eli kyssäri koskee laktoosipitoisuutta, yrittäkää lukea ja vastata oikein!!!
Eiköhän postaamaani linkkiä lukemalla asia selviä. Siellä ei ole mainintaa, että tuote olisi laktoositon vaan sanotaan tuotteen valmistamiseen käytetyn tavanomaista enemmän maitoa.
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:44   #24 (linkki)
Skyristä
(Vierailija)

Lainaus:
Eiköhän postaamaani linkkiä lukemalla asia selviä. Siellä ei ole mainintaa, että tuote olisi laktoositon vaan sanotaan tuotteen valmistamiseen käytetyn tavanomaista enemmän maitoa.

Niin mutta miksi kirjoitat JOS ET voi vastata aloittajan kysymykseen.
  Vastaa viestiin
26.05.11, 09:46   #25 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skyristä Näytä viesti
Niin mutta miksi kirjoitat JOS ET voi vastata aloittajan kysymykseen.
Linkki oli vastaus kysymykseen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku