| |  | | |
13.04.11, 16:23
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Skyr
Tervehdyksiä!
Minkälainen tuote islantilainen Skyr on? Soveltuuko hyla-ruokavalioon tai sisältääkö laktoosia. Olen lukenut vain lehdistä, en ole kokeillut itse vielä.
| |
| | |
13.04.11, 20:04
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on tuossa vanilja-Skyr ja siinä on rasvatonta maitoa.
| |
| | |
14.04.11, 08:12
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx |
En koskaan maistele mitään konsulenttien tyrkyttämiä ruokia Stockmannin Herkussa asioidessani. Kauppa ei ole ravintola.
| |
| | |
14.04.11, 08:22
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Apeiron En koskaan maistele mitään konsulenttien tyrkyttämiä ruokia Stockmannin Herkussa asioidessani. Kauppa ei ole ravintola. | Minä taasen en mielelläni osta sikaa säkissa vaan maistelen, jos se on vain mahdollista. Kauppahallissakaan en osta mitään uutta juustoa ilman, että maistan pidänkö siitä ja sopiiko se muiden valitsemieni juustojen kanssa, jos on tarkoitus ostaa juustoja tarjolle.
| |
| | |
14.04.11, 08:31
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Apeiron En koskaan maistele mitään konsulenttien tyrkyttämiä ruokia Stockmannin Herkussa asioidessani. Kauppa ei ole ravintola. |
Onko Apeironin ihan aina pakko heitellä negatiivisia kommentteja? Itsetunto-ongelma?
Konsulentit ovat tarjoamassa maistiaisia eli markkinoimassa tuotettaan.
| |
| | |
14.04.11, 09:56
|
#7 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
|
Minä syön sitä maustamattomana ihan sellaisenaan tai esim. myslin kanssa. Käytän sitä myös ruoanlaitossa creme fraichen tilalla.
| |
| | |
15.04.11, 07:45
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2008 Sijainti: Yhdysvallat, Texas
|
Juuri söin iltapalaksi Icelandic style skyr strained non-fat yogurt, maku Orange&Ginger. Koostumus ihan miellyttävä, hieman kuin rasvaton rahka. Tämä jugurtti oli suoraan sanottuna pahan makuista, väkevähköä ja kitkerää, koko purkillista en pystynyt syömään. Huomenna kokeilen maustamattoman version.
| |
| | |
15.04.11, 08:07
|
#9 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields Juuri söin iltapalaksi Icelandic style skyr strained non-fat yogurt, maku Orange&Ginger. Koostumus ihan miellyttävä, hieman kuin rasvaton rahka. Tämä jugurtti oli suoraan sanottuna pahan makuista, väkevähköä ja kitkerää, koko purkillista en pystynyt syömään. Huomenna kokeilen maustamattoman version. | Meillä Suomessa ei noita jogurtteja olekaan on vain nämä rahkan tyyliset valmisteet, joita minäkään en maistamisen jälkeen ole ostanut, kun en mausta pitänyt.
| |
| | |
15.04.11, 09:29
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Meillä Suomessa ei noita jogurtteja olekaan on vain nämä rahkan tyyliset valmisteet, joita minäkään en maistamisen jälkeen ole ostanut, kun en mausta pitänyt. |
Ne rahkan tyyliset valmisteet eivät ole oikeita rahkoja lainkaan, vaan rahkan tapaisia tekeleitä. Sama koskee noita "jogurtteja".
| |
| | |
15.04.11, 09:33
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 12/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa Ne rahkan tyyliset valmisteet eivät ole oikeita rahkoja lainkaan, vaan rahkan tapaisia tekeleitä. Sama koskee noita "jogurtteja". | Skyr ei ole mikään "tekele" vaan ihan oma tuotteensa, islantilainen hapanmaitovalmiste. Teknisesti ottaen se on lähinnä hyvin pehmeää juustoa.
Sitä en tiedä, valmistako sitä joku Suomessa "tekeleenä", mutta aito alkuperäinen on hyvää ja proteiinipitoista ravintoa.
| |
| | |
19.04.11, 11:35
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Skyrejä näin eräässä K-marketissa tarjolla ja olivat hirveitä sokeripommeja. Yli 10 g hiilareita sadassa grammassa. vertailun vuoksi, limsassa on 9. :) Tosin tässä suhteessa eivät eroa ihan normaaleista maustetuista jugurteista ja rahkoista. Hirveitä sokeripommeja paitsi aspartaamilla makeutetut.
| |
| | |
19.04.11, 15:13
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tottakai MAUSTETUSSA skyrissä on hiilareita, ihan niin kuin muissakin maustetuissa maito- ja rahkatuotteissa. Itse maustamaton skyr (en tiedä saako vielä Suomesta) on proteiinipitoinen ja vähähiilarinen, oikein terveellinen tuote!
| |
| | |
20.04.11, 08:08
|
#14 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piglet Tottakai MAUSTETUSSA skyrissä on hiilareita, ihan niin kuin muissakin maustetuissa maito- ja rahkatuotteissa. Itse maustamaton skyr (en tiedä saako vielä Suomesta) on proteiinipitoinen ja vähähiilarinen, oikein terveellinen tuote! | Ei saa maustamatonta.
| |
| | |
21.04.11, 05:31
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2008 Sijainti: Yhdysvallat, Texas
|
Nyt söin sen maustamattoman Skyr-jugurtin puolukkahillon kanssa, ja se oli paljon parempaa kuin aikaisempi orange-ginger -maku. Ihan on kuin rasvatonta rahkaa, ja maustamattomana aion ostaa jatkossakin. Tulee varmasti hyvää kun tekee siitä itse maustettua rahkajälkiruokaa (rahkaa+kermaa+hedelmiä/marjoja+makeutusta).
| |
| | |
25.05.11, 18:35
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Hoh hoijaaa Lainaus:
Ja yhden kerran perusteella luokittelet kaikki vastaavat huonoiksi uskaltamatta kokeilla...en ihan ymmärrä tuollaista ajatuksenjuoksua.
| |
| | |
26.05.11, 07:54
|
#17 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heisulivei Ja yhden kerran perusteella luokittelet kaikki vastaavat huonoiksi uskaltamatta kokeilla...en ihan ymmärrä tuollaista ajatuksenjuoksua. | En kaikkia vaan vain tämän tuotteen.
| |
| | |
26.05.11, 09:34
|
#18 (linkki)
tuskin on laktoosi-intoleranssia joten älä vastaile, kiitos! Lue aloitus. Hyla tarkoittaa (tai sehän Valion tuotemerkki) vähälaktoosista.
Onko tuossa tuotteessa laktoosia, sitä en minäkään tiedä, olen nähnyt tuotetta ja tiedän sen kyllä, mutta en ole kysynyt mistään miten on laktoosin laita. Varmaan hyvä tuote sinänsä sille jolla ei ole ruokavaliorajoitteita.
| |
| | |
26.05.11, 09:36
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Meillä Suomessa ei noita jogurtteja olekaan on vain nämä rahkan tyyliset valmisteet, joita minäkään en maistamisen jälkeen ole ostanut, kun en mausta pitänyt. |
Sinähän et pidä mistään mutta sillä e ole mtiänä painoarvoa edes!
| |
| | |
26.05.11, 09:36
|
#20 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sinulla tuskin on laktoosi-intoleranssia joten älä vastaile, kiitos! Lue aloitus. Hyla tarkoittaa (tai sehän Valion tuotemerkki) vähälaktoosista.
Onko tuossa tuotteessa laktoosia, sitä en minäkään tiedä, olen nähnyt tuotetta ja tiedän sen kyllä, mutta en ole kysynyt mistään miten on laktoosin laita. Varmaan hyvä tuote sinänsä sille jolla ei ole ruokavaliorajoitteita. | En ole mitään tuotteen laktoosittomuudesta tai laktoosista kirjoittanut. Tuote on ok, jos tuollaisesta mausta pitää. Minä en pitänyt tuotteen mausta.
| |
| | |
26.05.11, 09:37
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Minä taasen en mielelläni osta sikaa säkissa vaan maistelen, jos se on vain mahdollista. Kauppahallissakaan en osta mitään uutta juustoa ilman, että maistan pidänkö siitä ja sopiiko se muiden valitsemieni juustojen kanssa, jos on tarkoitus ostaa juustoja tarjolle. |
Vai niin... että ihan noin!!!!!
| |
| | |
26.05.11, 09:38
|
#22 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkävatsa Tervehdyksiä!
Minkälainen tuote islantilainen Skyr on? Soveltuuko hyla-ruokavalioon tai sisältääkö laktoosia. Olen lukenut vain lehdistä, en ole kokeillut itse vielä. |
Tässä on kysymys eli kyssäri koskee laktoosipitoisuutta, yrittäkää lukea ja vastata oikein!!!
| |
| | |
26.05.11, 09:39
|
#23 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skyristä Tässä on kysymys eli kyssäri koskee laktoosipitoisuutta, yrittäkää lukea ja vastata oikein!!! | Eiköhän postaamaani linkkiä lukemalla asia selviä. Siellä ei ole mainintaa, että tuote olisi laktoositon vaan sanotaan tuotteen valmistamiseen käytetyn tavanomaista enemmän maitoa.
| |
| | |
26.05.11, 09:44
|
#24 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Eiköhän postaamaani linkkiä lukemalla asia selviä. Siellä ei ole mainintaa, että tuote olisi laktoositon vaan sanotaan tuotteen valmistamiseen käytetyn tavanomaista enemmän maitoa. |
Niin mutta miksi kirjoitat JOS ET voi vastata aloittajan kysymykseen.
| |
| | |
26.05.11, 09:46
|
#25 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skyristä Niin mutta miksi kirjoitat JOS ET voi vastata aloittajan kysymykseen. | Linkki oli vastaus kysymykseen.
| |
| | | | |