| |  | |
09.06.11, 21:39
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Ravitsemusterapeuttia Helsingistä--
Hei kaikki,
Onko kenelläkään kokemusta ravitsemusterapeuteista? Minua kiinnostaisi kovasti käydä tällaisen ammattilaisen vastaanotolla. Osaisitteko suositella minulle hyvää terapeuttia Helsingistä?
:)
| |
| | |
09.06.11, 22:14
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tofu Hei kaikki,
Onko kenelläkään kokemusta ravitsemusterapeuteista? Minua kiinnostaisi kovasti käydä tällaisen ammattilaisen vastaanotolla. Osaisitteko suositella minulle hyvää terapeuttia Helsingistä?
:) | Ravitsemusterapeutti on ylemmän korkeakoulututkinnon (MMM, ETM, THM tai TtM) suorittanut henkilö pääaineena ravitsemustiede. Ravitsemusterapeutit työskentelevät terveydenhuollossa (sairaalat, terveyskeskukset, lääkäriasemat, kuntoutuslaitokset) tehtävänään sairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon liittyvän neuvonnan suunnittelu, toteutus ja ohjaus.
| |
| | |
10.06.11, 12:10
|
#3 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja xyxyxy Ravitsemusterapeutti on ylemmän korkeakoulututkinnon (MMM, ETM, THM tai TtM) suorittanut henkilö pääaineena ravitsemustiede. Ravitsemusterapeutit työskentelevät terveydenhuollossa (sairaalat, terveyskeskukset, lääkäriasemat, kuntoutuslaitokset) tehtävänään sairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon liittyvän neuvonnan suunnittelu, toteutus ja ohjaus. | Edellinen vastaaja päätti olla lukematta alkuperäisen kysymystä ja piti luennon mikä on ravitsemusterapeutti..no huoh, meitä on joka lähtöön.
Mutta kysymykseesi, itse olen käynyt Hanna Partasella, ottaa vastaan Diacorissa. Tosi mukava ja asiallinen henkilö, ja apua olen siis saanut!
| |
| | |
10.06.11, 20:27
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sandra- Edellinen vastaaja päätti olla lukematta alkuperäisen kysymystä ja piti luennon mikä on ravitsemusterapeutti..no huoh, meitä on joka lähtöön. | Ei kun panin tänne vähän kuin "muistiin" että mikä se ravitsemusterapeutti oikein on ja mistä heitä löytyy :). Henkilökohtaisesti en tunne yhtään tällaista terapeuttia, omassa elämässä olen itse itseni terapeutti :).
| |
| | |
12.06.11, 01:59
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2011
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tofu Hei kaikki,
:) |
Miksi?
Ihan oikeasti, kiinnostaisi kuulla miksi kaipaat ravintoterapeuttia? Näin itse kun asiaa mietin, niin ravitsemusterapeutti olisi se toiseksi turhin rahareikä heti reiki-hoidon jälkeen...
| |
| | |
20.06.11, 10:27
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja zipa78 Miksi?
Ihan oikeasti, kiinnostaisi kuulla miksi kaipaat ravintoterapeuttia? Näin itse kun asiaa mietin, niin ravitsemusterapeutti olisi se toiseksi turhin rahareikä heti reiki-hoidon jälkeen... |
En ole alkuperäinen, mutta olen käynyt ravintoterapeutilla. Itselläni on todettu aineenvaihduntahäiriö, epäilty cushingia (arvot ei kuitenkaan niin paljon että olisi cushing) ja laihduttaminen on siis todella hankalaa, paino ei siis yksinkertaisesti tipu. Erikoislääkäri on kieltänyt minulta kaikki liian alhaiset kaloridietit, nutriletit ym, koska niillä painoni vaan nousee. Uskomatonta mutta totta. Sain lähetteen ravintoterapeutille, jonka kanssa kokeiltiin ja tehtiin minulle ruokavalio. Sitä muutettiin välillä ja katotiin että kaloreita tulee riittävästi ja saadaan aineenvaihdunta käyntiin. Siitä on ollut apua, en tosin itse maksanut, mutta olisin maksanut itsekin.
| |
| | |
27.06.11, 16:57
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ravintoterapeutilla En ole alkuperäinen, mutta olen käynyt ravintoterapeutilla. Itselläni on todettu aineenvaihduntahäiriö, epäilty cushingia (arvot ei kuitenkaan niin paljon että olisi cushing) ja laihduttaminen on siis todella hankalaa, paino ei siis yksinkertaisesti tipu. Erikoislääkäri on kieltänyt minulta kaikki liian alhaiset kaloridietit, nutriletit ym, koska niillä painoni vaan nousee. Uskomatonta mutta totta. Sain lähetteen ravintoterapeutille, jonka kanssa kokeiltiin ja tehtiin minulle ruokavalio. Sitä muutettiin välillä ja katotiin että kaloreita tulee riittävästi ja saadaan aineenvaihdunta käyntiin. Siitä on ollut apua, en tosin itse maksanut, mutta olisin maksanut itsekin. |
Olisin voinut kertoa tuon sinulle ilmaiseksi.
Syö tarpeeksi paljon ja tarpeeksi usein, ei kevyttuoteita vaan puhdasta terveellistä ruokaa.
Jätä pois tai minimiin viljat, sokeri ja peruna.
Ole hyvä.
| |
| | |
28.06.11, 09:42
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ilmaisterapeutti Olisin voinut kertoa tuon sinulle ilmaiseksi.
Syö tarpeeksi paljon ja tarpeeksi usein, ei kevyttuoteita vaan puhdasta terveellistä ruokaa.
Jätä pois tai minimiin viljat, sokeri ja peruna.
Ole hyvä. |
Luuletko etten ole tuota aiemmin kokeillut? Hiilihydraation diettikään ei myös sovi kaikille. Minulle tehtiin myös ihan ihan sellainen aineenvaihduntakäynnistys ohjelma, jota sinä etkä tavallinen pulliainen osaa tehdä, ainakaan sellaista joka on auttanut. Kaikki on nimittäin aiemmin kokeiltu.
| |
| | | | |