Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Erityisruokavaliot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.10.11, 09:44   #1 (linkki)
no

Rekisteröitynyt: 02/2007
Antibioottikuurin jälkeen?

Antibiootit vievät suoliston bakteerimassan. Mikä on paras tapa palauttaa normaali suoliston bakteerifloora, vai voiko sitä edistää?

Nyt etsin ruoka-aineita...

|YLE| Terveys
  Vastaa viestiin
24.10.11, 20:24   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2011
Maitohappobakteereja kannattaa ottaa antibioottien kyytipoikana. Jos ei kapseli kelpaa, niin hapanmaitotuotteista niitä saa myös.
  Vastaa viestiin
30.10.11, 08:44   #3 (linkki)
Jep
(Vierailija)

Olen samaa mieltä Zipan kanssa, kuurin aikana kannattaa popsia maitohappobakteereita. Olin juuri lääkekuurilla ja join aamuisin ison lasillisen Gefiluks-mehua, joissa kerrottiin noita bakteereita olevan ja otin pari tuntia ennen lääkkeen ottamista kaksi maitohappobakteerikapselia. Lääkekuurini kerrottiin vielä erityisen paljon vatsaa ärsyttäväksi, mutta vaikka olen herkkävatsainen, ei ongelmia oikeastaan ollut. En tiedä sitten, että oliko kyse placabo-vaikutuksesta vai auttoivatko oikeasti, mutta pääasia on, että ongelmia ei tullut.
  Vastaa viestiin
30.10.11, 08:45   #4 (linkki)
äskeinen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jep Näytä viesti
Olen samaa mieltä Zipan kanssa, kuurin aikana kannattaa popsia maitohappobakteereita. Olin juuri lääkekuurilla ja join aamuisin ison lasillisen Gefiluks-mehua, .
Ei kun anteeksi, mehu onkin nimeltään Gefilus näköjään.
  Vastaa viestiin
30.10.11, 11:47   #5 (linkki)
Kehviiri
(Vierailija)

Erilaiset Gefilus- tai Asidofilus -tuotteet ovat hyviä, mutta tavalliset hapanmaitotuotteetkin ajavat samaa asiaa. Jugurtti, rahka jne. Kannattaa huomioida, ettei ota näitä vatsaa hoitavia ihan samaan aikaan antibiootin kanssa ettei niiden tenhovoima lannista antibiootin toivottuja vaikutuksia. Siis samana päivänä kyllä, mutta eri kellonaikaan.
  Vastaa viestiin
30.10.11, 15:02   #6 (linkki)
Jep-nimim.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kehviiri Näytä viesti
. Kannattaa huomioida, ettei ota näitä vatsaa hoitavia ihan samaan aikaan antibiootin kanssa ettei niiden tenhovoima lannista antibiootin toivottuja vaikutuksia. Siis samana päivänä kyllä, mutta eri kellonaikaan.
Juuri näin, minulle lääkäri sanoi ihan ohjeeksi, että 2 - 3 tuntia ennen antibiootin ottoa. Mitään maitotuotteita ei saanut myöskään ottaa 2 - 3 tuntiin tabletin oton jälkeen.
  Vastaa viestiin