| |  | | |
01.12.06, 12:29
|
#51 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Helmisimpukka Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Jx
En minä ole mitenkään katkeroitunut. Mistä moisen kuvan olet saanut en ymmärrä??? | Luepa kirjoituksiasi ja yritä analysoida niitä. Puolet niistä ovat katkeran ihmisen mylväisyjä. Sinun on tietysti hyvin vaikea nähdä tuota ikävää perusvirettä itse, saati sitten tunnustaa sitä. | Miksi tunnustaisin, jotain sellaista, joka ei pidä paikkaansa? Tekisitkö sinä niin?
| |
| | |
01.12.06, 12:30
|
#52 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Lainaus: |
En minä ole mitenkään katkeroitunut. Mistä moisen kuvan olet saanut en ymmärrä??? | Luepa kirjoituksiasi ja yritä analysoida niitä. Puolet niistä ovat katkeran ihmisen mylväisyjä. Sinun on tietysti hyvin vaikea nähdä tuota ikävää perusvirettä itse, saati sitten tunnustaa sitä. | Miksi tunnustaisin, jotain sellaista, joka ei pidä paikkaansa? Tekisitkö sinä niin? | Kuten sanoin, omaa itseään on vaikea nähdä ulkopuolisen silmin ja tunnustaa puutteensa. | |
| | |
01.12.06, 13:06
|
#53 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx No tämä kommentti siitäkin huolimatta, että nimimerkki :-D pitäisi minua huumorintajuttomana, jota en kuitenkaan ole. | Nimimerkki Jx on tosiaan hyvin koominen tyyppi - tahtomattaan. Tahaton komiikka on tietysti hauskinta, mistä Jinxille kiitos. | |
| | |
04.12.06, 08:32
|
#54 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja menu1 Ainoa mahdollinen jouluruoka ei todellakaan ole kinkku. Aikuistalouksissa suositaan ihan muita lajeja, kinkku on halvan hintansa vuoksi lähinnä lapsiperheiden ruoka. | Seitsemän kymmenestä kotitaloudesta ostaa kinkun.
Osa talouksista kalkkunan, osa hankkii molemmat.
(Tutkimus tämän päivän lehdestä)
Itse hankimme molemmat (luomua), koska aikuiset lapset (lapsettomat) puolisoineen saavat osan niistä aattona mukaansa.Tämä siksi, että leivinuunissa kaikki tulee niin maukasta, kotona olen ja muut käyvät ansiotyössä, joten kiirettäkin pitää näin joulun alla.
Eli meitäkin on neljä aikuistalousta, joissa on kinkku (kalkkuna).
Ei jää paljon lihattomia talouksia ja osakin on lapsiperheitä.
Kinkku ei ole se tärkein juttu joulussa, mutta tärkeä kuitenkin. | |
| | |
21.12.07, 08:56
|
#55 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei missä kaupoissa ja missä hyllyillä tätä portin demi clacea oikein myydään?
| |
| | |
21.12.07, 09:01
|
#56 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Lainaus: |
En minä ole mitenkään katkeroitunut. Mistä moisen kuvan olet saanut en ymmärrä??? | Luepa kirjoituksiasi ja yritä analysoida niitä. Puolet niistä ovat katkeran ihmisen mylväisyjä. Sinun on tietysti hyvin vaikea nähdä tuota ikävää perusvirettä itse, saati sitten tunnustaa sitä. | Miksi tunnustaisin, jotain sellaista, joka ei pidä paikkaansa? Tekisitkö sinä niin? | Pitää todella paikkaansa, se me nähdään. Katkeroitunut, pettynyt ihminen purkaa vihaansa... yrittää muita halveksimalla saada omaa egoaan nostetuksi.
| |
| | |
21.12.07, 09:02
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) |
Löytyy ainakin Stockan herkusta mutta tottakai muualtakin, oletan. Se on paikassa josta löytyy mm. pussikastikkeet yms. Näin Stockalla ainakin.
| |
| | |
21.12.07, 09:04
|
#58 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ihan hölmö Kertokaa minullekin, mikä tai mitä tämä Sauce Demi Glage on, onko se jotain kastikepohjaa. Me emme tee mitään kastikkeita jouluksi, mutta jos tämä on jotain hyvää, ja helppo valmistaa, niin voisinpa kokeilla sitä sitten. | Niitä kastikepohjia ja kastikkeita on useata eri sorttia. On tummaa ja vaaleata, tosi hyvä tuote. Vaatii kyllä jotain lisäyksiä.
| |
| | |
21.12.07, 09:07
|
#59 (linkki)
| | (Vierailija) |
7 kymmenestä ostaa kinkun. Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Meidän työyhteisössä oli keskustelu aiheesta, kahvipöydän ääressä, ja läsnäolevista 15 henkilöstä vain kahdella oli kinkku joulupöydässä. Jos on pieniä lapsia, varmaan silloin useimmat ostavat kinkun, koska se on edullista ja helppoa ruokaa. Ei aikuisille kinkku maistu, eihän samaa ruokaa halua monta päivää syödä. Ei pihvejäkään osteta 10 kpl jos niitä syödään vain 1 per henkilö ja syöjiä on esim. 4.
| |
| | |
21.12.07, 09:14
|
#60 (linkki)
|
|
Kyllä kinkku maistuu myös aikuisille. Eihän sitä syödä kuin muutamana päivänä joulunaikaan ja on ainakin meillä viimeistään syöty uuden vuoden päivään mennessä ellei sitten osaa pakasteta tulevaa hernekeiton keittämistä varten. Vajaa 7 kiloisen juhlakinkun ostin. Kyseisessä kaupassa oli myös paljon muita kinkun ostajia ja erässääskin kärryssä oli niitä oikein 3 kpl.
| |
| | |
21.12.07, 09:15
|
#61 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sitä Portin Demi Glacea saa esim. Prismoista, yleensä jossain eineshyllyillä (=viileässä). Myyjät auttavat etsimisessä varmasti.
Ja nimimerkille "Galluppia vähän": nuo lehtien tutkimukset ovat keskiarvoja, eli kinkun ostavien määrä suhteutettuna niihin, jotka eivät osta, koko maassa. Ja pitää varmasti melko tarkkaan paikkansa.
Voihan sitä aina tietysti mennä vaikka toimitukseen kertomaan esimerkiksi, että "ei tämä teidän lehdessä kerrottu naisten ja miesten keskimääräinen suhteutettu lukumäärä pidä paikkaansa minun työpaikallani", mutta vastaus on mitä luultavimmin hieman humoristinen. *Tietenkään* ei pidä, se on *keskiarvo*.
Ja kaikki "tohtori Googlet", jotka täällä analysoivat ihmisten katkeruutta ja niin edelleen; kai sitä nyt kuitenkin saa kirjoittaa niin paljon ja sillä tavalla, kuin haluaa. Kyllä tähän maailmaan ainakin puhetta mahtuu!
| |
| | |
21.12.07, 09:32
|
#62 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Zigga-Zagga Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Jx No tämä kommentti siitäkin huolimatta, että nimimerkki :-D pitäisi minua huumorintajuttomana, jota en kuitenkaan ole. | Nimimerkki Jx on tosiaan hyvin koominen tyyppi - tahtomattaan. Tahaton komiikka on tietysti hauskinta, mistä Jinxille kiitos. | Niin... kyllä siinä joskus nauru maittaa kun sen juttuja lukee!! Faktoista ei hajuakaan ja väittää otsa rypyssä omia totuuksiaan ainoiksi oikeiksi!! nauretaan mutta pysytään hengissä kuitenkin!
| |
| | |
21.12.07, 09:34
|
#63 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja DeckTheHalls Sitä Portin Demi Glacea saa esim. Prismoista, yleensä jossain eineshyllyillä (=viileässä). Myyjät auttavat etsimisessä varmasti.
Ja nimimerkille "Galluppia vähän": nuo lehtien tutkimukset ovat keskiarvoja, eli kinkun ostavien määrä suhteutettuna niihin, jotka eivät osta, koko maassa. Ja pitää varmasti melko tarkkaan paikkansa.
Voihan sitä aina tietysti mennä vaikka toimitukseen kertomaan esimerkiksi, että "ei tämä teidän lehdessä kerrottu naisten ja miesten keskimääräinen suhteutettu lukumäärä pidä paikkaansa minun työpaikallani", mutta vastaus on mitä luultavimmin hieman humoristinen. *Tietenkään* ei pidä, se on *keskiarvo*.
Ja kaikki "tohtori Googlet", jotka täällä analysoivat ihmisten katkeruutta ja niin edelleen; kai sitä nyt kuitenkin saa kirjoittaa niin paljon ja sillä tavalla, kuin haluaa. Kyllä tähän maailmaan ainakin puhetta mahtuu! | Niin no, et näytä tietävän kuinka tutkimusket tehdään.Sattumista on kyse.
| |
| | |
21.12.07, 10:21
|
#64 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kinkkua juu... Kyllä sianliha on kaikissa muodoissaan halpaa verrattuna sisäfileeseen jota meidän aikuistalous ostaa ainakin joksikin päiväksi. Nuo rullat ovat hirveitä, jossain olen pakosta joutunut maistamaan... inhottaa vieläkin.
Kinkun kera ei sovi edes mikään 40-50 eukan punaviini... | heheh, meillä lapsiperheessä syödään sisäfilettä varmaankin kerran kuussa... ja kinkkua jouluna, ei se ole rahasta kiinni... ja tuon hintainen viini vo iolla vaikka kuinka pahaa ei se hinta ratkaise makua.
| |
| | |
21.12.07, 10:25
|
#65 (linkki)
| | (Vierailija) |
Samaa mieltä, ne kummalliset erilaiset rullat näyttävät jo epäilyttäviltä. Kukan niitäkin ostaa. Nämä "kinkkukokit" jotka täällä jutetelvat, eivät ikinä mtiänä 40-50 e viiniä ole edes maistaneet! | |
| | |
21.12.07, 10:30
|
#66 (linkki)
| | (Vierailija) |
jutetelvat, mtiänä??????????
| |
| | |
21.12.07, 10:48
|
#67 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kinkun kastike
Jäähdytä kinkun liemi ja kuori rasva pinnalta.
3 dl kinkun paistolientä
4 dl kuohukermaa
2 dl omenasosetta
1 dl sinappia
2 salottisipulia silputtuna
2 rkl voita
2 rkl vehnäjauhoja
jauhettua valkopippuria
Sulata voi kattilassa, älä ruskista. Kuullota sipulit voissa ja sekoita mukaan vehnäjauhot. Lisää paistoliemi ja kerma ohuena nauhana koko ajan sekoittaen. Lisää omenasose ja sinappi. Hauduta n. 5 minuuttia ja mausta valkopippurilla.
| |
| | |
21.12.07, 10:52
|
#68 (linkki)
| | (Vierailija) |
nyt se ruskea kastike. Siinähän käristellään/poltetaan vehnäjauhoja.
| |
| | |
21.12.07, 10:56
|
#69 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja onko tuo nyt se ruskea kastike. Siinähän käristellään/poltetaan vehnäjauhoja. | Missä kohtaa ohjeessa käristellään/poltetaan?
Voisitko jo poistua joulun viettoon pilaamasta jokaista ketjua.
| |
| | |
21.12.07, 11:03
|
#70 (linkki)
| | (Vierailija) |
Täällähän ei osata vastata edes simppeleimpiin kysymyksiin!
| |
| | |
21.12.07, 11:48
|
#71 (linkki)
|
|
Hyvä kinkun kastike tällekin joululle on sellainen, että pieneen tilkaan kinkun paistolientä (jäähdytetty ja kaikki valkoinen rasva poistettu) sekoitetaan hieman vehnäjauhoja, lisätään kinkun lientä maun mukaan ja jos on kovin suolaista lisätään myös vettä sekä reilusti sokeritonta kanelilla maustettua omenasosetta. Annetaan kiehua kunnes jauhot ovat kypsyneet. Halutessaan tähän voi laittaa hieman sinappiakin. Muita mausteita ei välttämättä tarvita, mutta voi käyttää mitä haluaa. Mustapippuri sopii mielestäni, kunhan ei laita liikaa. Kermaa tähän ei tarvita.
| |
| | |
21.12.07, 11:59
|
#72 (linkki)
| | (Vierailija) |
unohtui sipuli!
| |
| | |
21.12.07, 12:02
|
#73 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja edellisestä unohtui sipuli! | Ei unohtunut se ei siihen kuulu ollenkaan.
| |
| | |
21.12.07, 12:05
|
#74 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mustapippuri pitää jauhaa säädettävällä myllyllä juuri ennen kastikkeeseen lisäämistä.
| |
| | |
21.12.07, 12:08
|
#75 (linkki)
|
Alkuperäinen kirjoittaja Quutar Mustapippuri pitää jauhaa säädettävällä myllyllä juuri ennen kastikkeeseen lisäämistä. | Ei pidä, mutta saa tehdä niin halutessaan. Valmiina purkissa olevakin käy tai sen pippurin voi jättää poiskin. Minä joskus laitan ja joskus taas en, saa nähdä miten tänä vuonna.
| |
| | | | |