Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Juhlaruoka
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.12.07, 12:09   #76 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Kinkun paistoliemestä tehty kastike on minustakin hyvää. Omenasoseen asemesta minä raastan omenaa sekaan raastimen tiheimmällä osalla. Suurustelen vesi-vehnäjauhoseoksella. Ja laitan myös kermaa :) Mieheni ei taas tästä kastikkeesta juurikaan välitä. Pistää mieluummin kinkkusiivuille sinappia :)
  Vastaa viestiin
21.12.07, 12:12   #77 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä66
Kinkun paistoliemestä tehty kastike on minustakin hyvää. Omenasoseen asemesta minä raastan omenaa sekaan raastimen tiheimmällä osalla. Suurustelen vesi-vehnäjauhoseoksella. Ja laitan myös kermaa :) Mieheni ei taas tästä kastikkeesta juurikaan välitä. Pistää mieluummin kinkkusiivuille sinappia :)
Tuo omenan raastaminen on hyvä juttu, jos ei satu olemaan pakasteessa omatekoista omenasosetta.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 12:13   #78 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Periaatteessa minun kastikkeeni suurus on kuten sinulla, mutta minä sekoitan sen vehnäjauhon siihen paistoliemeen ilman mitään rasvan lisäystä tai ruskisteluja eli neste kuin neste.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 12:25   #79 (linkki)
Quutar
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Quutar
Mustapippuri pitää jauhaa säädettävällä myllyllä juuri ennen kastikkeeseen lisäämistä.
Ei pidä, mutta saa tehdä niin halutessaan. Valmiina purkissa olevakin käy tai sen pippurin voi jättää poiskin. Minä joskus laitan ja joskus taas en, saa nähdä miten tänä vuonna.
Etenkin mustapippuri sisältää helposti haihtuvia eteerisiä öljyjä. Jos haluaa väljähtynyttä, mitäänsanomatonta makua ruokaansa, kannattaa käyttää valmiiksijauhettua pippuria, joka on kaiken lisäksi vielä huonolaatuista.
Säädettävä mylly on keittiön ja ruokapöydän tulipylväs. Keittoihin ohutta pippurijauhetta, pihveille karkeasti jauhettua pippuria. En voisi kuvitellakaan paistettua tai graavattua lohta ilman karkeaa, runsasaromista eteläintialaista (esim. Tellincherry) mustaapippuria.

Vastaa viestiin
21.12.07, 12:28   #80 (linkki)
huom!
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
Tuo omenan raastaminen on hyvä juttu, jos ei satu olemaan pakasteessa omatekoista omenasosetta.
Ei sentään tarvitse olla itse tehtyä!
  Vastaa viestiin

21.12.07, 12:29   #81 (linkki)

Jx: En minäkään ruskista mitään, suurustan vain kuumaa paistolientä vesi-vehnäjauhoseoksella. Ja se kerma :)
  Vastaa viestiin
21.12.07, 12:30   #82 (linkki)
Samaa mieltä!
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Mustapippuri pitää jauhaa säädettävällä myllyllä juuri ennen kastikkeeseen lisäämistä.
Ei pidä, mutta saa tehdä niin halutessaan. Valmiina purkissa olevakin käy tai sen pippurin voi jättää poiskin. Minä joskus laitan ja joskus taas en, saa nähdä miten tänä vuonna.
Etenkin mustapippuri sisältää helposti haihtuvia eteerisiä öljyjä. Jos haluaa väljähtynyttä, mitäänsanomatonta makua ruokaansa, kannattaa käyttää valmiiksijauhettua pippuria, joka on kaiken lisäksi vielä huonolaatuista.
Säädettävä mylly on keittiön ja ruokapöydän tulipylväs. Keittoihin ohutta pippurijauhetta, pihveille karkeasti jauhettua pippuria. En voisi kuvitellakaan paistettua tai graavattua lohta ilman karkeaa, runsasaromista eteläintialaista (esim. Tellincherry) mustaapippuria.
Hyvä pippurimylly on ruoanlaiton a ja o!
Ostin juuri vähän aikaa sitten uuden ja ero vanhaan on kuin yöllä ja päivällä. Ei tarvitse kuin pari kierrosta ja ruoka on sopivan maustunutta. Entisellä sai laittaa ties kuinka monta kierrosta.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 12:32   #83 (linkki)

Meillä saa isäntä tänä jouluna lahjaksi pippurimyllyn! Onkin sitä monta kertaa kysellyt milloin semmoinen hommataan :)
  Vastaa viestiin
21.12.07, 12:33   #84 (linkki)
Quutar
(Vierailija)

Lainaus:
Meillä saa isäntä tänä jouluna lahjaksi pippurimyllyn! Onkin sitä monta kertaa kysellyt milloin semmoinen hommataan :)
Toivottavasti se on säädettävä ja keraamisin jauhinkoneistoin varustettu.

Vastaa viestiin
21.12.07, 12:48   #85 (linkki)

Juu, on säädettävä ja keraamisella koneistolla! Ilmeisesti on kestävä.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:15   #86 (linkki)
Samaa mieltä!
(Vierailija)

Luin toiselta palstalta, että Jx saa joululahjaksi (itseltään) uuden Peugeotin pippuri myllyn! Kiva juttu. Nyt sinunkaan ei tarvitse kiertää myllyä sen sata kertaa vaan teidät mitä hyvä mylly tarkoittaa!
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:18   #87 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä!
Luin toiselta palstalta, että Jx saa joululahjaksi (itseltään) uuden Peugeotin pippuri myllyn! Kiva juttu. Nyt sinunkaan ei tarvitse kiertää myllyä sen sata kertaa vaan teidät mitä hyvä mylly tarkoittaa!
No toivotaan näin sillä sitä Santa marian myllyä todellakin sai kiertää vaikka kuinka monta kertaa, että sai haluamansa määrän pippuria. En silti aio kuitenkaan luopua valmiiksi jauhetusta mustapippurista sillä se on kuitenkin tarpeeksi hienoa käytettäväksi jauheliharuokiin.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:20   #88 (linkki)
Samaa mieltä!
(Vierailija)

Totta, sitä minäkin käytän (useimpiin) jauheliharuokiin, paitsi jauhelihakastikkeeseen laitan pippurimyllystä.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:21   #89 (linkki)
kuin myös luin..
(Vierailija)

... tuon ikihupaisan jutun että oli ostanut itselleen lahjaksi Peugeotin (ei autoa ei!!), paketoinut sen ja ilmeisesti avaa aattona ja hämmästyy!! Eipä ole tullut mieleen ostaa itselle lahjoja ja pistää ne vielä pakettiin! Toki ostan kirjoja ennen joulua myös itseäni varten mutta en paketoi. Sitten jos ja kun yksinäisyys tulee mukaan kuvioihin eli ei ole enää ketään joka ostaisi lahjaa, voi harkita tuota äksän temppua!
Mutta en ihan heti usko tuotakaan, sillä en usko että kaikki ystävät unohtavat ja suku "kaatuu" ympäriltä.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:25   #90 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuin myös luin..
... tuon ikihupaisan jutun että oli ostanut itselleen lahjaksi Peugeotin (ei autoa ei!!), paketoinut sen ja ilmeisesti avaa aattona ja hämmästyy!! Eipä ole tullut mieleen ostaa itselle lahjoja ja pistää ne vielä pakettiin! Toki ostan kirjoja ennen joulua myös itseäni varten mutta en paketoi. Sitten jos ja kun yksinäisyys tulee mukaan kuvioihin eli ei ole enää ketään joka ostaisi lahjaa, voi harkita tuota äksän temppua!
Mutta en ihan heti usko tuotakaan, sillä en usko että kaikki ystävät unohtavat ja suku "kaatuu" ympäriltä.
Pakettiin siksi, kun kyseisenä päivänä pojan kanssa olittin ostoksilla ja ostin hänelle, jotain ja sanoi sen menevän joulupakettiin johon hän sitten sanoi, että sitten menee myllykin pakettiin. En minä muuten sitä olisi paketoinut.
  Vastaa viestiin

21.12.07, 13:32   #91 (linkki)
Hilja-hiljaisuus
(Vierailija)

kuin myös luin../ "Sitten jos ja kun yksinäisyys tulee mukaan kuvioihin..." Niin,ajatteleppa hetki hiljaa,omassa mielessäsi, asiaa.
Kaikille yksin (vaan ei ehkä yksinäisenä)joulua viettäville ,toivotan oikein mukavaa ja rauhallista joulua.
Koirat räksyttää ja karavaani kulkee.

Vastaa viestiin
21.12.07, 13:39   #92 (linkki)
Paketoija
(Vierailija)

Miksi ei voisi ostaa itselleen lahjoja ja vieläpä paketoidakin se.

Keneltähän tuokin asia on pois?

Joulumieltä ja rauhaa ihmissydämiin.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:53   #93 (linkki)
pepparpeppar
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
Pakettiin siksi, kun kyseisenä päivänä pojan kanssa olittin ostoksilla ja ostin hänelle, jotain ja sanoi sen menevän joulupakettiin johon hän sitten sanoi, että sitten menee myllykin pakettiin. En minä muuten sitä olisi paketoinut.
"Poika" siis itse valitsee lajhat tai näkee ne. Kummallinen joukko!
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:54   #94 (linkki)
lyytikirjoitti
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paketoija
Miksi ei voisi ostaa itselleen lahjoja ja vieläpä paketoidakin se.

Keneltähän tuokin asia on pois?

Joulumieltä ja rauhaa ihmissydämiin.
Aika lapsellinen tapa ja vielä lapsellisempaa kertoa siitä täällä! Mutta samaan "konkurssiin" menee...
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:56   #95 (linkki)
toinen lyyti
(Vierailija)

Minä en ainakaan haluaisi nähdä ja tietää lahjoista etukäteen. "kiva" sitten jouluna olla yllättynyt.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 13:56   #96 (linkki)
mietteliäs lahjottu
(Vierailija)

Pitäisikö ostaa Tillanderilta kallis timantti, pyytää pakettiin ja lasku aviomiehelle! Tai jollekin muulle miehelle...
  Vastaa viestiin
21.12.07, 14:07   #97 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pepparpeppar
Lainaus:
Lainaus:
"Poika" siis itse valitsee lajhat tai näkee ne. Kummallinen joukko!
Vain tämän yhden.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 15:24   #98 (linkki)
mylly pyörii
(Vierailija)

Hyvä JX, kannatan tuota. Minäkin ostan itselleni Peugeot-myllyn lahjaksi (tosin synt.päiväksi), se on ollut jo toivomuksena kauan, vaan kun ei kuulu, päätin hankkia sen itse.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 15:31   #99 (linkki)
Kaikenlaisia lyytejä
(Vierailija)

Lapsellista on joidenkin puuttua aina saman ihmisen kirjoitteluun,sanomisiin tai muuhun.Tiedätkö muuten, mietteliäs lahjottu,että tuohan on aivan normaali käytäntö ns.suuressa maailmassa.
Ja muistakaa, kaikki ei saa yhtään mitään lahjaa,ei itse ostettua eikä jonkun muukaan ostamaa.
  Vastaa viestiin
21.12.07, 18:26   #100 (linkki)
Pfeffermühle
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä!
No toivotaan näin sillä sitä Santa marian myllyä todellakin sai kiertää vaikka kuinka monta kertaa, että sai haluamansa määrän pippuria. En silti aio kuitenkaan luopua valmiiksi jauhetusta mustapippurista sillä se on kuitenkin tarpeeksi hienoa käytettäväksi jauheliharuokiin.
Säädettävän myllyn idean on juuri se, että sillä saa sekä hienoa että karheaa pippurijauhetta. Näin valmiiksi jauhettua ja väljähtynyttä pippuria ei tarvitse ostaa lainkaan.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku