Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ruoka.fi > Juhlaruoka
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.11.07, 18:33   #51 (linkki)
Suklaatonttu
(Vierailija)

Hahaa..

Kivaa, että näinkin viaton keskustelun alku sai aikaan tällaisen taistelun. :) Vaikka joulunhan pitäisi olla rauhan ja iloisuuden aikaa. No teillä ei varmaan joulumieli ole vielä alkanut. Tosiaan kyselin niitä ohjeita, kiitos teille niistä. Itse olen tehnyt niitä paljon puhuttuja riisimurokarkkeja ihan jopa vain aikuisille ja yhtään negatiivista kommenttia ei tullut. No kaveripiirini on varmaan lapsellista. :) Asiasta johon olisin kaivannut mielipiteitä tai ohjeita, oli suklaamuotteihin tarkoitettuja namuja, mutta nyt etsiskelen varmaankin ohjeita jotakin muuta kautta, tai sovellan itse. Iloista joulun odotusta teille kaikille ja lopetetaan tää turha taistelu täällä.
  Vastaa viestiin
09.11.07, 18:43   #52 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Ketjua siistitty. Toistuvasta riitelystä rapsahtaa käyttökielto palstalle.
  Vastaa viestiin
11.11.07, 15:24   #53 (linkki)
Umpi tollot.
(Vierailija)

Voi jukolauta kun oikeesti vinkkejä etsivän tarvii lukea tämmöistä sekidaa.......leikkikää keskenänne vaan, minä etsin ohjeet jostain muualta!
  Vastaa viestiin
12.11.07, 08:54   #54 (linkki)
aikuinen joulunviettäjä
(Vierailija)

Aikuisella ja aikuisella on eroa... ottakaa huomioon. Viisikymppinen aikuinen on ihan erialisessa elämäntulanteessa kuin kaksvitonen joka myös tykkää olevansa aikuinen! Karkkeja tehkööt se jolla on runsaasti aikaa. Useimmat ostavat, sillä tarjontaahan on vaikka millä mitalla.
  Vastaa viestiin
12.11.07, 19:48   #55 (linkki)
ch star
(Vierailija)

Ite teen nekkuja sellaisiin pieniin karamellivuokiin.Eihän niissä mitään jouluista ole ja vois tehdä muutenkin,mutta jotenkin olen alkanut tekemään jouluisin ja ovat niin älyttömän hyviä :p
  Vastaa viestiin
31.12.07, 15:28   #56 (linkki)
asian etsijä
(Vierailija)

Poistakaa turha

Voisiko tästä keskustelusta poistaa asiankuulumattomat kommentit, jotka eivät liity omien karkkien tekemiseen (tämä mukaan lukien). On tosi raskasta lukea kaikkea turhaa...
  Vastaa viestiin
02.01.08, 09:09   #57 (linkki)
kysyn nyt
(Vierailija)

Tuon edellisen viestin voi poistaa, ei liity karkin vääntämiseen millään lailla.
  Vastaa viestiin
05.01.09, 14:17   #58 (linkki)
toffeekarkki
(Vierailija)

Itse tehdyt toffeekarkit

Tässä toffeekarkin ohje jonka joulun alla suomentelin yhdesta tanskalaisesta blogista. Testattu on ja ihan äly hyvää!!

2,5 dl sokeria
1 dl siirappia
50g voita
1,5dl kermaa

Laita kaikki ainekset kasariin ja lämmitä miedolla lämmöllä(itsellani hella tais olla nelosella) Hauduta hiljalleen kunnes massa on n 120 asteista. Älä sekoita massaa koko ajan ettei sokeri kristallisoidu. Valmis massa on kauniin vaalean ruskeaa.

Voit tehdä ns. karamellitestin varmistaaksesi että massa on valmista: tiputa toffeeta muutama tippa kylmään veteen, jos tippa kovettu sormissa pyöriteltäväksi palloksi se valmista.
Voit kaataa massaa esim. pieniin annosvuokiin tai tehnä niin kuin minä eli vuorasin ison lasivuoan leivinpaperilla ja kaadoin massan sinne. Laitoin ulos jäähtymään ja jäähtyneesta toffeesta leikkasin veitsellä paloja.

Mitä kauemmin keität sitä kovempi valmiista toffeesta tulee. Varmista kuitenkin ettei toffee pala pohjaan ja ole myös itse varovainen, massa on kuumaa ja siinä polttaa helposti itsensä.

laita kaikki ainekset
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku